Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei ikärasistit!

Vierailija
29.06.2015 |

Eikö se ole niin, että joka ikä on hyvä ikä? Pitää vain elää elämänsä niin, että on valmis siirtymään uuteen vaiheeseen... Olen 40+ nainen, lapset teinejä ja nyt pystyn huolehtimaan itsestäni ja nauttimaan yhteisestä ajasta mieheni kanssa. Aika on toki tuonut ryppyjä ja maan vetovoima vaikuttaa yhä enenevässä määrin, mutta viis siitä - elämäni laatu riippuu jostakin muusta kuin hehkeän ulkonäön tuomasta miesten antamasta huomiosta (sekin vaihe on eletty) Toki hyvä olo näkyy myös ulospäin, mutta se ei ole kaikkein tärkein asia. Oikeastaan on mukavaa, että tämän ikäisenä ei enää tarvitse todistella pätevyyttään, ja on myös rohkeutta sanoa mielipiteensä. Ja itse asiassa huomaa myös sen, että vanhemmiten on muuttunut paljon joustavammaksi elämänkokemuksen myötä. Älkää pelätkö keski-ikäisiä tai ikääntymistä! Siitä voi myös nauttia, ihan estottomasti!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:04"]

Mielipisetekstin tarkoitushan on tuoda esille eriävä mielipide ja vaikuttaa ihmisten ajatuksiin. Miksi siis yrittäisin herättää niiden huomion, jotka ovat jo valmiiksi kanssani samaa mieltä? Tällä palstalla ihmisiä kategorisoidaan suuressa määrin iän mukaan, ja vanheneminen (varsinkin naisilla) tuntuu olevan maailmanloppu. Aloituksellani koetan tuoda esille myös sen näkökulman, että keski-ikä on varsin mukavaa, enkä ainakaan itse haluaisi palata takaisin nuoruuteen. Ainakin omien päiväkirjojeni mukaan oli elämäntuska melko eeppistä :)

ap

[/quote]

Et taida muistaa ihan kaikkea siitä, miltä tuntuu olla kaksikymppinen ja ajatella, että viimeistään nelikymppisenä joutaa kuolla pois. Siinä ei nelikymppisen selittely auta. :)

[/quote]

Tuo on kyllä aivan totta :D Onneksi vanhan sanonnan mukaan nuoruus on tauti, jonka aika parantaa. Yllättäen ei ole ollenkaan sellainen olo, että tässä hoippuisi haudan partaalla ja kaikki kiva on jo takana... Se nyt vain on niin, että kaksikymppisellä ja nelikymppisellä on kivasta eri käsitykset.

ap

[/quote]

Juuri noin. Muistan itse olleeni juuri sellainen kaksikymppinen, joiden mielestä kaksvitonen on vanha. Olin nelikymppisyydestä kahta mieltä: joko en hahmottanut sellaista elämää omalle ikinuorelle itselleni ollenkaan tai sitten olin liikaa miettimättäkin sitä mieltä, että olisin totta kai kuollut jo kauan ennen noin korkeaa ikää. Nyt olen viisikymppinen, ja ainoa, mitä kaksikymppisestä itsestäni mahdollisesti haluaisin takaisin, on loppumaton kyky kirjaimellisesti poukkoilla ympäriinsä (en ole kyllä kokeillut sellaista menoa aikoihin, mutta uskon, ettei minulla sitä kykyä enää ole). Luonteeltani olin niin mustavalkoinen, maailmankatsomukseltani niin idealistinen ja tiedoiltani niin vähäinen, että sitä minää en haluaisi enää kokea.

Vierailija
2/5 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt nimenomaan niiltä ihmisiltä, jotka ovat kanssasi päinvastaista mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipisetekstin tarkoitushan on tuoda esille eriävä mielipide ja vaikuttaa ihmisten ajatuksiin. Miksi siis yrittäisin herättää niiden huomion, jotka ovat jo valmiiksi kanssani samaa mieltä? Tällä palstalla ihmisiä kategorisoidaan suuressa määrin iän mukaan, ja vanheneminen (varsinkin naisilla) tuntuu olevan maailmanloppu. Aloituksellani koetan tuoda esille myös sen näkökulman, että keski-ikä on varsin mukavaa, enkä ainakaan itse haluaisi palata takaisin nuoruuteen. Ainakin omien päiväkirjojeni mukaan oli elämäntuska melko eeppistä :)

ap

Vierailija
4/5 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Et taida muistaa ihan kaikkea siitä, miltä tuntuu olla kaksikymppinen ja ajatella, että viimeistään nelikymppisenä joutaa kuolla pois. Siinä ei nelikymppisen selittely auta. :)

Vierailija
5/5 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:17"]

ap

[/quote]

[/quote]

Tuo on kyllä aivan totta :D Onneksi vanhan sanonnan mukaan nuoruus on tauti, jonka aika parantaa. Yllättäen ei ole ollenkaan sellainen olo, että tässä hoippuisi haudan partaalla ja kaikki kiva on jo takana... Se nyt vain on niin, että kaksikymppisellä ja nelikymppisellä on kivasta eri käsitykset.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi