sato kokemuksia
Onko kukaan asunut saton vuokra-asunnoissa?
kokemuksia?
Muutto olisi edessä ja sorruin lukemaan netin kirjoituksia ja nyt alkoi kammottamaan!
Kommentit (91)
Kuluttaja asiamies varoittaa jo Satosta
"Huom. kuluttaja lue nämä läpi ennenkuin allekirjoitat mitään Saton sopimusta. Kun olet lukenut kaiken tämän ymmärrät että sinun ei kannata sitoutua mihinkään Saton kanssa eikä allekirjoittaa mitään heidän kanssaan. Saton pettämiä on jo liian monta."
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14427312/varokaa-satoa-ja-luteita-ja-val…!
Satosta aika hyvin syvää luodaten karmaiseva totuus eli fiksu kiertää kaukaa tälläisen yrityksen
Sosiaalinen media:
https://www.facebook.com/totuussatosta
"Sato markkinoi nyt 600 euron viikkovuokraa yksiöstä.
Ikävä kyllä tuollainen vaatimus 600,00 euroa viikosta yksiöstä täyttää jo kiskonnan tunnusmerkistöt.
Kuluttaja-asiamieskin varoittaa jo Satosta. Sato reagoi terveys riskien eliminointiin ja ehkäisyyn vasta silloin kun asukas on jo sairaalassa.
Sato käyttää hyväksi ihmisen perusturvaan kuuluvaa oikeutta omaan kotiin, harjoittaa kiskontaa ja altistaa asiakkaat terveysriskeihin, asioita joissa täyttyy jo rikosoikeudellinenkin arviointi.
Älkää edes harkitko Satoa, tutustukaa ennakkotapauksiin miten Saton asunnoissa asuneita on sairastunut astmaan tai muihin vakaviin sairauksiin täältä. Saton uhreja on satoja kyse ei ole enää yksittäisestä tapauksesta."
"Sato lupaa "maalirahaa" asukkailleen. Kyseisen rahan arvo ei ole kuin joitain hassuja kymppejä. Hyväuskoinen vuokralainen maksaa tuon maalipönikän hinnan Saton kiskurivuokrassa tuhat kertaisesti. Ja joutuu vielä lähtiessään maalaamaan seinät alkuperäisen värisiksi, omalla kustannuksella. Hei vaan ja rommia pullo"
"Kuvassa yksi Saton myyntipisteistä osoitteeessa Mikonkatu 7 Helsinki, tässä pisteessä kuluttajaa syljetään käytännössä silmille.
"Ylihinnoiteltuja asuntoja törkeää asiakaspalvelua,hometta ja ikäviä naapureita. Välttäkää satoa kuin ruttoa Saton kanssa nimittäin Saton vuokrasopimus on sopimusansa"
"Vuokrasopimus Saton kanssa on Saton laatima sopimusansa varokaa Saton kanssa sopimuksia petettyjä ja pettyneitä on jo pilvin pimein
Kiskontaa hometta epäasiallista asiakaspalvelua asiat ei vaan toimi Saton kanssa."
"Ei ikinä enää SATO:n kämppään. Jouduttiin pakkomuuttamaan SATO:n kämpästä vain 7 kk:n asumisen jälkeen, kun koko talo menee remonttiin ja kaikkien sopimukset irtisanotaan. Asunto oli hirveässä kunnossa ja vaikka kuinka luvatttiin, että laitetaan kuntoon muuttoon mennessä, ei mitään oltu tehty, vaan ollaan tapeltu SATO:n, isännöitsijän ja kolmen eri huoltofirman kanssa 4 kk:ta. Pois muuttaessa tuli hirveät ukaasit, ettää on tehtävä sitä ja tätä ja, että sälekaihtimet, jotka olemme itse asentaneet ja maksaneet on jätettävä paikalleen, emmekä saa ottaa niitä mukaan."
Sinua kammottaa -ja ihan syystäkin. Olen asunut useammassakin Saton kohteessa ja en kyllä rehellisesti sanoen muista kovinkaan pitkiä ajanjaksoja, jotka olisivat olleet hyviä. En parhaalla tahdollanikaan löydä mitään hyvää sanottavaa asumisen laadusta noin millään mittapuulla, vaikka vuokrien hintatason perusteella olisi kohtuullista olettaa, että edes jonkinlainen asumismukavuus koskien laatua taikka talorauhaa tai yleistä siisteyttä toteutuisi.
Talot ovat moniongelmaisia, koska taloissa asuu moniongelmaisia ihmisiä. Valitettavasti työssä käyvät ns. kunnolliset ihmiset ovat aika lailla vähemmistönä ja heillehän Saton talot yleensä ovatkin läpikulkupaikkoja. Koska onglemia taloissa on paljon, olettaisi että Satoa edes vähän kiinnostaisi niiden hoitaminen. Ei kiinnosta. Olen itse saanut taistella mm. 2 vuotta siitä, että ulos asti vievät rei'ät asuntomme seinissä paikattaisiin. Koti- ja yörauhan häirintään ei välitetä puuttua käytänössä lainkaan.
Asuessani saton talossa koin elämänlaatuni todella huonoksi, koska koti on ihmiselle kuitenkin se paikka, jossa pitäisi voida rentoutua, levätä, olla turvassa jne... Sato on kamala vuokranantaja, kallis ja täysin välinpitämätön ongelmien hoitamisen suhteen. Isännöitsijät on palkattu ilmeisesti lähinnä pottuilemaan, huolto ei pelaa lainkaan (edes vesivuotoa ei meinattu tulla katsomaan) ja kun ottaa suoraan yhteyttä Satoon, niin saa osakseen vain kohteliasta lässytystä ja lupauksia, joita ei koskaan ilmeisesti aiotakaan pitää.
Ostin oman asunnon pari vuotta sitten koska se oli ainoa tapa päästä Satosta varmasti eroon. Yleensähän Sato ostaa verovaroin tuetut vuokra-asunnot halvalla pienituloisten ihmisten alta ja nostavat vuokrat pilviin samalla tuhoten asumisen laadun kokonaan.
Outoa että huonoja kokemuksia näin paljon. Vuokrat ovat nimittäin niin korkeat, että miten "syrjäytyneillä" on muka niihin varaa. Itse asuin Satolla kaksiossa, jossa vuokra oli yli 1000 euroa. Taloyhtiö oli tosi rauhallinen, hyväosaista väkeä muutkin kuin minä. Asunto viimeisen päälle rempattu ja hyvässä kunnossa. Kaikki hoitui aina heti. Huoltoyhtiö hoiti alle vuorokaudessa kaikki viat, jopa pikkuviat saunan lauteissa (ei olisi ollut kiireellinen asia). Mutta huoltoyhtiö ja Sato on eri asia, Sato ostaa palvelut yksityisiltä huoltoyhtiöiltä, ja niiden palvelun taso tietysti vaihtelee, mutta ei riipu Satosta. Ainoa vika Satossa ja asunnossa oli kova vuokra, alueeseen nähden kalliimpi asunto kuin muut.
Totuus Satosta myös täältä
päivitetty totuus sosiaalisessa mediassa https://www.facebook.com/Sato-klubi-244814409328255
Sain hyvän sadon kasvimaaltani viime syksynä.
Kylmiä kokemuksia Saton asunnoissa asuneilta ohjesääntö karta Satoa ja kaukaa
Kuluttaja tiesitkö tämän Satosta osa 16
http://aromonicasato.blogspot.fi
Tämä mies on vastuussa tuhansista Saton homeella myrkyttämistä asukkaista, Saton epäasiallisesta asiakaspalvelusta, Saton aiheuttamista terveysriskeistä asukkaille sekä kiskonnasta.
Sato Oyj eli SATO on Suomessa ja Venäjällä toimiva rikollinen asuntosijoitusyhtiö, jonka enimmäisosuuden omistaa ruotsalainen kiinteistökonserni Fastighets AB Balder. Hän on vaiti myös siitä että näin ollen olisi kohtuullista vaatia SATO vaihtamaan nimensä sillä alkuperäisen Sosiaalisen asuntotuotannon idea on päässyt hukkumaan bisneksen tieltä
Kuluttaja jos olet erehtynyt Saton asuntoon irrottaudu sopimuksesta niin pian kuin mahdollista. Kierrä kaukaa Sato äläkä mene halpaan vaikka tarjous olisi miten tahansa houkutteleva.
Vuokraa asuntosi suoraan sen omistajalta fyysiseltä yksityishenkilöltä jolloin sinulla on myös oikeusturva.
Saton kanssa joudut hankaluuksiin ne sellaiset hankaluudet vie sinulta yöunet,rahat ja terveyden.
Lue täältä Satosta lisää
http://aromonicasato.blogspot.fi/2017/05/kuluttaja-tieda-nama-satosta.h…
HAH, LUULIN, ETTÄ TOI VENÄLÄINEN RIKOLLISJÄRJESTÖJUTTU ON VITSI, MUTTA TOTTA SE SITTEN ONKIN.
Muuten ihan kiva, mutta kaava tämä:
Uusi asukas ok-kalliihkolla vuokralla sisään, sitten vuokraa hinataan kokoajan ylöspäin niin paljon kuin mahdollista ja katsotaan kauanko viitsii maksaa. Sitten sama kaava toistuu uusilla asukkailla.
Meillä 80€/kk vuokran nousua perusteltiin kerrostalon elementtien saumojen uusimisella, joka tehdään nopeinta mahdollista vauhtia. Todellisuudessa pihaan tuli vuokranosturilla joku toiminimellä tekevä ukko 1,5kk ajaksi ja sen näki työskentekemässä noin kerran viikossa ! :D mun mielestä se ei oikein kuulosta kohtuulliselta jos vaikka 30 asuntoa maksaa vuoden ajan 80€/kk lisää ja remontti on tommosta puuhastelua.
Lisäksi Saton omistajina on nämä ”kansan asialla” olevat puolueet. Minusta siinä on selvä ristiriita, että tuollaiset omistajat ja samalla SATO todella merkittävänä toimijana käytännössä manipuloi koko maan hintatasoa
Sato ja kokemuksia kuluttajat olkaa varovaisia tämän Saton kanssa
Oletko vuokraamassa Saton asuntoa lue ensin nämä
http://satoasunto.blogspot.com/2017/10/oletko-vuokraamassa-asuntoa-sato…
On asuttu ei mitään valittamista kaikki hoituu hyvin ...tällähetkellä ei asuta mutta muutan kun sopiva löytyy ...ja tiedän mihin ...suosittelen
ÄLKÄÄ MUUTTAKO SATO ASUNTOON. Muutimme Sato asuntoon tossa joulukuun alussa, loppusiivousta ei oltu tehty asunnossa koska Sato kävi tarkastamassa asunnon ennenkuin asukas oli muuttanut pois eikä sen jälkeen (fiksua). Kämppä oli aivan paskassa kunnossa, jääkaapin vihanneslokero homeessa ja jääkaappi täynnä murusia ja likaa. jouduttiin pesemään koko keittiö lattiasta kattoon ja vessa myös, meillä meni tähän aikaa neljältä ihmiseltä 6 tuntia ja pesuaineetkin meni meidän piikkiin, tästä saatiin pienellä väännöllä 200e korvaus.
3 kuukauden asumisen jälkeen nimiä ei ole vaihdettu ja saunavuoronkaan varaus ei ole onnistunut, koska huoltyhtiö tuntuu olevan aivan v*tun kujalla. Huolto-yhtiö on paljon lupaillut mutta mitään ei ole tapahtunut.
Mikäli olette muuttamassa niin muuttakaa LUMO:n taloihin, Lumo vaihtoi nimen muutamassa päivässä ja saunavuoron varaus onnistui yhdellä soitolla ja oli heti voimassa, loppusiivous oli myös tehty kunnolla ja selkeästi käyty tarkastamassa.
Höpö höpö, Kojamo=Lumo aivan yhtä suurta huijausta kuten Satokin.
Lumon markkinointi yrittää saada asukkaita tyhjiin kämppiin.
Asun tällä hetkellä satolla ja muuta valittamista ei ole kuin kovat hinnat ja nimeä ei toisaan ole oveen vaihdettu. Puoli vuotta tässä jo asuttu. Olen asunut kolmessa eri kämpässä satolla 2015 lähtien ja siinä välissä vuoden lumolla. Hinta on ollut ainoa asia mistä on saanut valittaa. Tokassa kämpässä kylppärin silikonit vetivät homeeseen, ja kun sanoin siitä huoltomiehelle, se tuli ensin itse katsomaan, ja sen jälkeen paikalle lähetettiin siivousfirma että ei olla vaan siivottu, mutta sitten hekin totesivat että kyllä tämä hometta on. Viikon päästä kämppään tuli remppamies joka rapsi vanhat saumat pois ja pisti uudet tilalle. Eli kaikki hyvin tähän mennessä.
Hauskinta on kuitenkin se, että vaikka asun nytkin satolla, hain uutta asuntoa, satolta vastattiin että luottotietoni estävät asunnon vuokraamisen, että terve menoa muualle. Eipä luottotiedoissa ole syksyn jälkeen mitään muutosta tapahtunut, ja silloin kämppä vuokrattiin heti. Eli vuodenvaihteessa on joku politiikka muuttunut.
3 vuotta Saton asunnossa eikä yhtään hyvää kohtaamista heidän kanssaan. Vuokra nousee satavarmasti joka vuosi, mutta mikään toimi. Vielä kun vuokra-asunto, kaupan päälle usein hankalat naapurit, eikä ketään kiinnosta. Jos yrität jostain kysyä tai neuvotella, ei käy ja kovat on heillä vakiona piipussa. Muistuttavat viestinnässään ystävällisesti aina ulosotosta, joten taitaa asiakaskuntakin olla haasteellista. Asiakas on heille häiriö, ikävä juttu ja ongelma, sen huomaa kaikesta. Jos seuraavan kerran menisin vuokralle, vuokraisin ilman muuta joltain yksityiseltä henkilöltä.
Sääliksi itse asiassa käy Saton työntekijöitä; ylimmästä johdostahan kaikki lähtee.
Vanha keskustelu mutta toivottavasti tästä on jollekin hyötyä. Itse olen nyt mieheni kanssa 3 vuotta asunut Sadolla. Ensimmäinen asunto oli ok, ei niinkään valittamista ja ei sadon kanssa tarvinnut olla oikein yhteydessä. Sitten muutettiin Sadon sisällä uuteen 2018 valmistuneeseen kerrostaloon. On ollut ihan hirveää ja en ymmärrä miten uusi kerrostalo voi olla niin kamala. Kaikki pinnat rapistuvat saman tien. Keittiön kaapin ovista lähtee maalit vaikka on 2 vuotta vanha talo ja itse pesen kaapin ovet Lumme pesuaineella ettei kukaan voi ainakaan sanoa että rääkkään maalia itse. Tuntuu että uusi talo rapistuu silmissä. Taloyhtiössä asuu myös vakavista mielenterveys ongelmista kärsivä mies joka huutaa asunnossaan ja ulkona, on jatkuva haitta muille asukkaille ja aiheuttaa pelkoa. Sato ei tee mitään vaikka ovat hyvin tietoisia asiasta. Meillä meni astianpesukone myös rikki josta kukaan ei meihin ottanut mitään yhteyttä, vaikka yritimme sata kertaa ottaa heihin. Emme saaneet mitään korvauksia siitä että olimme yli kuukauden ilman konetta, kone tuotiin korjauksesta ja se oli silti rikki... No, soitimme Sadolle että kone on tuotu meille takaisin rikkinäisenä.. Aivan kuin eivät olisi edes kuulleet mitä sanoimme. Eivät huolla koteja ja eivät ota vastuuta mistään. En suosittele kellekään. Menkää muualle vuokralle koska saman tien kun tulee ongelmia kodin kanssa, sato ei ota mitään vastuuta.
Juuri löytyi sopiva asunto Satolta - tämän luettua ei maksakaan vaivaa ottaa enempää selvää. :(
Olen asunut Satolla, eikä se nyt ole niin paha mitä kuvaillaa. Asuin itse Satolla. Joo, vuokra kohosi aika nopealla tahdilla ja asunto alkoi muuttua ylihintaiseksi alkuperäisestä kohtuullisesta vuokrasta. Talo kaipasi peruskorjausta, mutta siihen tehtiin vuosittain jotain pientä pintaremonttia.... Mutta toisaalta minun kohdallani Sato hoiti muuten hommansa hyvin. Talossa oli hyvä huoltoyhtiö ja isänöitsijä. Hommat pelasivat niin, kuin niiden kuului mennä.
Muutin pois asunnosta, koska vuokra oli liikaa ja tarvitsin isomman asunnon. Muutto uuteen asuntoon muodostui täydelliseksi farssiksi, koska talon isännöitsijä firma Ovenia ei ollut yhtään kiinnostunut hoitamaan asioitaan. Muuttopäivänä kun totuus uuden asunnon "freesaus"siivouksesta oli tullut ilmi itkin vanhassa asunnossani muuttolaatikoiden keskellä "Minä haluan asua Satolla"