Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uskossa. Haluaako joku kysyä jotain, keskustella jostain?

Vierailija
08.09.2012 |

En väitä kylläkään tietäväni juurikaan Raamatusta (en ole edes lukenut sitä vielä kokonaan) enkä muutenkaan osaa välttämättä vastata "mutkikkaisiin teologisiin kysymyksiin". Mutta uskon (Jumalan) olen kokenut elämäni tärkeimmäksi asiaksi.

Ja olen siis kristitty.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei raamatussa kerrota siitä? Miksi Jumala loi homot, mutta kielsi homostelun? Pääseekö eläimet taivaaseen? Miksei Jumala näyttäydy tai tee todeksi olemistaan?

Vierailija
22/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain takaan sitä , jos tapaat vaikka budhalaisen. Mitä kuvittelet puhuvasi uskonnosta hänen kanssaan? Onko hän väärässä mielestäsi, siis omissa mielipiteissään.

Ja haluaisin vielä tietää sen että missä asut. Siis suurinpiirtein. Itse olen saunut pitkään pk-seudulla ja sittemmin länsi-uudellamaalla ja en ole vilä tavannut ketään, joka uskoisi jumalaan. (poislukien isovanhempani)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei raamatussa kerrota siitä? Miksi Jumala loi homot, mutta kielsi homostelun? Pääseekö eläimet taivaaseen? Miksei Jumala näyttäydy tai tee todeksi olemistaan?

En usko, että Jumala on luonut homoutta, ts. tarkoittanut ketään homoksi? Uskon homouden olevan jotain muuta kuin mitä Jumala on tarkoittanut. Uskon kuitenkin Jumalan rakastavan homoja niinkuin heteroitakin. Ja uskon myös, että Jumala on tarkoittanut naisen ja miehen yhteen.

En tiedä pääseekö eläimet taivaaseen, ei varmaankaan, mutta taivaassa vois silti olla eläimiä? en tiedä, hauska ajatella, enpä oo ennen oikein miettinytkään :)

Kyllä Jumala tekee todeksi olemistaan. Mullakin on sellainen kokemus, josta tiedän/tunnen/uskon/sain kokea että Jumala on olemassa, en voi sitä enää epäillä. Maailmassa tapahtuu myös paljon selittämättömiä asioita, ihmeitä, vielä nykyäänkin.

ap

Vierailija
24/24 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain takaan sitä , jos tapaat vaikka budhalaisen. Mitä kuvittelet puhuvasi uskonnosta hänen kanssaan? Onko hän väärässä mielestäsi, siis omissa mielipiteissään.

Ja haluaisin vielä tietää sen että missä asut. Siis suurinpiirtein. Itse olen saunut pitkään pk-seudulla ja sittemmin länsi-uudellamaalla ja en ole vilä tavannut ketään, joka uskoisi jumalaan. (poislukien isovanhempani)

En osaa sanoa, mitä keskustelisin budhalaisen kanssa, en ole joutunut/päässyt kyseiseen tilanteeseen koskaan :) Luulisin, että mua kiinnostaisi tietää, miten hän kokee uskontonsa ja mitä saa siitä, miten kokee sen oikeaksi. Tai jotain. Uskon, että buddhalaisuudessakin on paljon hyvää, oikeaa, mutta uskon tietenkin että kristinusko, usko Jeesukseen on se mitä Jumala on tarkoittanut ja mikä on oikein.

Asun suurinpiirtein Keski-Suomessa.

ap