Muita helsinkiläisiä, jotka välttävät keskustassa käymistä?
Vain jos on jotain asiaa toimitettavana, niin suostun menemään... Se on vaan aina niin täynnä ihmisiä ja hankala kulkea mihinkään ja muutenkin ahdas ja ikävä paikka. Mieluummin asuisin pienemmässä kaupungissa, mutta pakko mikä pakko.
Kommentit (31)
Enempi mua ahdistais, jos mun elämä keskittyisi johonkin Malmin ostariin, itikseen tai isoon omenaan. Keskustassa on ihan käydä shoppailemassa tai kahviloissa ja nauttimassa merestä ja puistoista ja kulttuurista :-)
oopperaa, teatteria ja ravintoloita?
Miksi ihmisen pitää vain huvitella ja laittaa rahat paskaan? Mitä saat oopperasta jossa apinan näköinen huutaa silmät pullollaan?
No sulle selkeesti riittää ne Lieksan ABC:n virikkeet, mutta turha on kuvitella, etteikö jopa AV:lta löytyisi fiksumpaa ja kultivoituneempaakin jengiä. Työnnäpä keskinkertaisuuden tyrannia vaikkapa pimppiisi, sitä on tässä maassa ihan liikaa muutenkin.
HULLU joka menee oopperaan vai? Sitäkö tarkoitat?
En todellakaan ymmärrä mitä saa oopperassa jossa joku ulvoo naama punaisena ja sanoista ei saa selvää.
Kun joku ymmärtäisi tuhota nuo oopperatalot.
ja kulttuurista :-)
Kuten eksoottisista kerjäläisistä! :)
Rakastan Helsinkiä ja erityisesti keskustan aluetta.
Helsinki on mahtava paikka (ehkä Itäkeskus poislukien). Asun keskustassa ja kävelen siellä ympäriinsä joka päivä, joskus on asiaa, joskus ei.
En tajua, miten joku pitää Helsinkiä ruuhkaisena? Ette ole tainneet paljoa matkustella?
Työn puolesta käyn jatkuvasti myös alueilla, joissa ei muuten tulisi vierailtua: Roihupelto, Malmi, Puistola, tms.
suorastaan rakastan keskustaa, käyn usein ja on helppo liikkua paikasta toiseen.
Onko ap aina asunut täällä ja vai muuttanut muualta?
Helsinki on mahtava paikka (ehkä Itäkeskus poislukien). Asun keskustassa ja kävelen siellä ympäriinsä joka päivä, joskus on asiaa, joskus ei.
En tajua, miten joku pitää Helsinkiä ruuhkaisena? Ette ole tainneet paljoa matkustella?
Työn puolesta käyn jatkuvasti myös alueilla, joissa ei muuten tulisi vierailtua: Roihupelto, Malmi, Puistola, tms.
että malmi on paska paikka.
ja olen sitä mieltä että helsingin keskusta on aivan liian täyteen ahdettu
Millainen Suomen pääkaupungin ja suurimman kaupungin keskustan sitten pitäisi olla? Kaupungin ominaisuus yleensää on se, että siellä on ihmisiä ja rakennuksia.
Minustakin Forumin kulma ja Kampin kauppakeskus on ankeaa seutua. Helsingin keskusta on onneksi paljon laajempi ja mukavampi kuin nämä esimerkit.
koska muualla naiset kulkee tuulipuvuissa.
yx iskä
Asun Viikissä, ja nyt taitaa olla jo pari vuotta että olisin keskustassa käynyt. Mulla ei ole sinne mitään asiaa enkä tykkää ruuhkasta, melusta enkä tungoksesta. Töissäkin käyn Espoossa joten työ ei pakota keskustaan. Ostoksilla käyn yleensä lähi-Valintatalossa ja Prismassa, joskus menen ihan Itäkeskukseen tai Jumboonkin jos jotain erityisempää pitää ostaa. Ehkä kerran kuussa tulee käytyä jossain ostoskeskuksessa.
Nuorempana tuli käytyä keskustassa juhlimista varten, elokuvissa, syömässä mutta nykyisin (oon 38 v) olen niin koti-ihminen ettei mitkään noista kiinnosta. Minäkin haluaisin asua jossain maalla tai pienellä paikkakunnalla, mutta nämä IT-alan duunit valitettavasti on täällä pääkaupunkiseudulla joten jatkan keskustaa välttelevää erakkoelämääni täällä sitten.
ei todellakaan iso, eikä paljon ihmisiä.
Just sopivan pieni, mutta sen verran porukkaa ettei koko ajan kävele tuttuja vastaan.
Rakastan.