Lapseni menee seurakunnan kerhoon, vaikka häntä ei ole kastettu.
Lapsi halusi samaan kerhoo, jossa hänen paras kaverinsa on. Kysyin kerhon ohjaajalta, että onnistuuko se, vaikka minua eikä lasta ole kastettu eikä kumpikaan meistä ole koskaan kuulunut kirkkoon. Ohjaaja sanoi ettei kirkkoon kuulumattomuus ole este ja toivotti tervetulleeksi. Onko tämä sinusta hyväksyttävää?
Kommentit (28)
PPH-> pyynnön tekeminen Espanjan virastoon?
Valtio ja kirkko äkkiä erikseen.
Tietysti on OK. Siis laitta lapset ja itsensä ja kaimansa kirkon toimintoihin. Siis miksei olisi?
Meillä tosin 3 äitiä jätti kerholle adressin, jossa vaadittiin vähemmän jumalajuttuja ja enemmän askartelua. He kun olivat sitä mieltä, että jos maksaa (30 e/lukukausi), niin saa vaatia, mitä tehdään.
Tää on vähän niinku ilmottautus uimakouluun, mut alkaskin vaatia mielummin baletin opetusta kun maksaa uimakoulustansa niin isot rahat.
Seurakunnan kerhoon on tervetulleita kaikki jotka ryhmiin mahtuu, mut pysykää pois jos kristilliset elämänarvot ärsyttää ja Jeesuksesta ei saa puhua...
Se uskonnollisuus on kyllä niin laimeaa evlut kerhossa, että voit varmaan olla turvallisin mielin sen suhteen. Tuskin lapsesi menee pilalle jos siellä on joku 2 minuutin hartaus. Luultavasti ei ole sitäkään, valitettavasti.
Meidän lasten kerhossa uskonnollisuus on todella voimakasta. En ihmettelisi vaikka kirkkoon kuuluvatkin valittaisivat sisällöstä.
Pienet lapset ovat aivan ihmeissään kun paatoksella selitetään uskonnollisia asioita. Askartelua oli tosi vähän vaikka sellaista odotin ryhmässä olevan.
Kirkollisveroa kun ette maksa, niin miksi olisitte oikeutettuja kirkon järjestämiin palveluihin. Ainakaan ette voi valittaa, kun kerhossa puhutaan Jeesuksesta ja pidetään hartaushetkiä jne. Seurakunnan leireillä työskennelleenä muistan, miten monia srk:n työntekijöitä otti aivoon, kun kaikenmaailman bahaít ja muut tuli leireille.
Ja se joka sanoo, että otat rusinat pullasta, etkä maksa edes kirkollisveroa tuosta palvelusta, hänelle on yksi sana YHTEISÖVERO.
Jokainen voi googlailla paljonko yhteiskunta rahoittaa kirkon toimintaa yhteisöveron kautta. Jokainen yrittäjä, kuului kirkkoon tai ei, hindut, muslimit ja juutalaisetkin yrittäjät Suomessa rahoittavat evlut kirkkoa halusivat tai eivät.
Ja sillä kustannetaan että kirkot hoitavat ison osan hautauksista ja hautuumaista myös kirkkoon kuullumattomille.
Jos joku kerhon lapsista tai muista äideistä saa tietää niin lastasi syrjitään ja kiusataan ja kaverit kieltävät lapseltasi kyläilyn yms. Näin ainakin täällä p-pohjanmaalla. Itsekin olen saatanan oma jne ja lapseni ovat pilalla. (Enkä edes värjää hiuksia, kuuntele heviä tai pidä korviksia...)
kävin seurakunnan kerhoa kun olin alle 6-vuotias. mua ei oo kastettu. muistan sieltä paljon kivoja juttuja. :)