Ärsyttää lapsettoman ystävän kommentti!
Juttelin asken pitkästä aikaa erään lapsettoman kaverini kanssa. Kyselin hänen kuulumisiaan ja hän auliisti kertoi. Sitten hän kysyi minun kuulumisiani; kerroin että meillä on uudenlainen arki alkanut kun esikoinen aloitti koulun, keskimmäinen puolestaan kerhon, ja että semmoista jännää. Hän totesi vain että, "mä kysyinkin että mitä sinulle kuuluu, en mitä sun lapsille". AAARRRGGHH. No hitto just sitä mulle kuuluu mitä vastasin. Mun elämä ja arki nyt vaan on sitä että lapset sen aika pitkälti täyttää, ja lapsista se koostuu. Onko sitä niin vaikea tajuta? Mun mielestä toi on jopa loukkaavaa; en mäkään ignooraa kaverini valituksia hänen miehensä toilailuista tai työpaikan kiemuroista, ne on hänen elämäänsä.
Ugh, olen puhunut.
Kommentit (103)
Varmaan yhtä paljon häntä ärsyttää kuunnella tarinoita iki-ihanasta kullanmössönupukka Jaana-Petteristä.
Minun arkea pyörittävät lapset, kaikki 6, sekä tietysti kukoistava parisuhde. Normaaleissa kuulumisissani en tietenkään kerro ystävieni asioita kolmallelle henkilölle, enkä jaa parisuhteemme hehkuakaan, itse ihnoan työasioiden vatvomista muualla kuin töissä, niin eikös ne kuulumiset ole melko yleisesti sitä mitä perheenä ja lasten kanssa tehdään? Toki voin jaaritella myös lemmikeistä :-D