Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystäväni aina ehdottavat että leikkaisin hiukseni?!

Vierailija
05.09.2012 |

AINA kun kysyn mielipiteitä, että mitä uutta tekisin hiuksilleni, he ehdottavat "poikatukkaa" tai polkkatukkaa. Sitten kun sanon, etten halua lyhentää, he jatkavat ideansa tuputtamista. Välillä he jopa oma-aloitteisesti ehdottavat minulle lyhyttä tukkaa. (Lähinnä nykyään kun en enää kysele heidän mielipiteitään.)

Olen hieman alkanut taipua ajattelemaan, että he ovat kateellisia hiuksistani. Tukkani on paksu (ohennetusti leikattu), luonnostaan kauniin tumma ja taipuisa. Pituudeltaan hiukseni ulottuvat hieman yli rintojen.

Heillä itsellään on pääosin ohuet suomalaiset hiukset.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenties ulkomaista syntyperää ja ylpeä vahvoista hiuksista jotka ovat vahvemmat kuin suomalaisilla..noh oli miten oli käytös on järkyttävää . mitä hän täällä jankkaa jos hänellä on itsellään vastaus jo ihan kaikkiin kysymyksiinsä. mistä meistä kukaan voi tietää ystävien kateudesta ku ei olla koskaan niitä nähtykkään. haloo ap..sun päässäs ei todella taida olla muutaku ne hiukset , aivot puuttuu kokonaan

Vierailija
22/68 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totta toinen puoli.

Minulla on tummat ja paksut hiukset. Heti 25 vuotiaana alkoi ensimäinen työkaveri natista, että leikkauta polkkatukka kun se olis niin siisti ja pitkä tukka vanhentaa.

Ja kyllä, tämä työkaveri oli leikkauttanut polkkiksen ja hommannut jakkupuvun ja "siistit varkut"

Ja olen välillä kokeillut lyhyttä ja se ei tunnu omalta.

Nyt viiskymppisenä olen saanut kuulla jatkuvasti tästä tukasta. Varsinkin niiltä, jotka oli jo parikymppisinä vanhoja, että "voi voi kun pitkä tukka vanhentaa ja korostaa maan vetovoimaa ja blaa blaa"

Mitä sitten. Ihmettelen näiden ihmisten tarvetta arvostella toisten ulkonäköä koko ajan. Minulle ei tulisi mieleenkään tokaista toisten ulkonäöstä mitään, elleivät he kysy mielipidettä.

Nämä lyhyttukkaiset, ylipainoiset naiset länkyttävät koko ajan, että "voi kun olet liian laiha ja vanhan näköinen ja leikkauttaisit tukan kun se on niin teinin näköinen ja vanhentaa"

Mua ei kiinnosta se, että en ole optimaalisen kauneimman näköinen, mitä voisin iässäni olla. Eli en ala lihottamaan itseäni ja leikkauta kananpersettä.

En minäkään heille sano, että parikymmentä kiloa pois ja hiukan tyylikkäämpi malli siihen ohueen haiveneeseen. Se vanhanaikainen permis ei oikein pue sinua.

hiuksia, jos eivät ole "napakkaa lyhyttä" tai "sileää suoraa"? Mulla on luonnonkihara tukka, joka on pörröinen. Aina, aina, kampaajat ja toiset naiset yrittää latistaa suoristuraudoilla ja pitävät tukkaani epämääräisenä. Vasta nyt yli kolmekymppisenä olen oikeasti uskaltanut pitää puoleni. Tähän asti tykkäsin tukastani salaa ja nyökyttelin "ystävällisille" neuvoille. Jotain kivaa tässä tukassa kuitenkin on. Ihan jokainen mies on kehunut ja ehdottomasti kieltänyt leikkaamasta lyhyeksi tai suoristamasta. Nykyinenkin sanoo, että olin ensitapaamisella hurmaava pörröpää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta usein yli 30 vuotiaat näyttää jotenkin vähän teineiltä, jos on tosi pitkä tukka. Ja pitkä tukka on usein aika konservatiivinen ja jotenkin vanhanaikainen.

Vierailija
24/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paksut, kauniit hiukset, joita kehuvat niin miehet kuin naisetkin. Siksi olen valmis epäilemään että sinulle tosiaan sopisi lyhyet paremmin.

Jos moni on sinulle ehdottanut hiusten leikkuuta, sinulle tosiaan varmaankin sopii lyhyt malli paremmin. Yhden luonnevikaisen ystävän vielä ymmärtäisin, mutta tuskin kaikki ovat kateellisia.

Miehet pitävät usein pitkistä hiuksista, eli en ihmettele jos saat kehuja. Mutta haluatko miellyttää miehiä vai näyttää oikeasti hyvältä, siinäpä pulma ;).

Vierailija
25/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ohut tukka. Ärsyttää hyvää tarkoittavat kansaasisaret, jotka aina silloin tällöin oma-aloitteisesti ehdottelevat mulle lyhyttä tukkaa. Vaikka joudun pitämään hiuksia aina kiinni, en todellakaan leikkaa lyhyeksi. Minäkuvakysymys.

Vierailija
26/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä kysyt neuvoja mitä uutta voisit tehdä hiuksillesi jos et kuitenkaan ole valmis mitään tekemään?

Ihan kuin hiuksille ei voisi tehdä mitään muuta uutta kuin pätkäistä lyhyiksi! Olen kyllä muuttanut hiustyyliäni monesti, mutta hiukseni ovat aina olleet väh. puolipitkät ja olen aina rakastanut niitä.

Hiuksiani myös kehutaan usein, mutta nämä tietyn kaveripiirin kana-"ystävät" aina ovat tyrkyttämässä leikkausoperaatiota. Nykyään siltikin, vaikken heiltä enää mielipiteitä kysy.

Ja pitkät hiukset sopivat kasvoihini. Olen tehnyt mm mallin hommia, joten kasvoni kestävät kyllä pitkän tukan, eikä toimisto koskaan ehdotellut leikkaamista, päinvastoin :)

ap

Vierailija
27/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaikki on pirun kyllästyneitä sun kyselyihin kun mikään ehdotus ei ikinä kelpaa etkä ole koskaan oikeasti tehnyt hiuksillesi mitään,ethän?

Vierailija
28/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut, pitkä tukka on hirveä näky aikuisella naisella.

mutta ohut tukka. Ärsyttää hyvää tarkoittavat kansaasisaret, jotka aina silloin tällöin oma-aloitteisesti ehdottelevat mulle lyhyttä tukkaa. Vaikka joudun pitämään hiuksia aina kiinni, en todellakaan leikkaa lyhyeksi. Minäkuvakysymys.

Vierailija
29/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaikki on pirun kyllästyneitä sun kyselyihin kun mikään ehdotus ei ikinä kelpaa etkä ole koskaan oikeasti tehnyt hiuksillesi mitään,ethän?

Vai mikä on?

Kuten jo sanoin, en enää kysele, nykyään he ehdottelevat itse. Sitä paitsi olen kyllä muokannut hiustyyliäni useasti vaikka ne aina pitkät ovat olleetkin.

Kumma kun heillä kaikilla on itsellään, kappas, PITKÄT HIUKSET! Toki ohuemmat ja rumemmat kuin minulla, kuinkas sattuikaan........

ap

Vierailija
30/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kateuttahan tuo on. Voisin lyödä näpsäkästä rahasummasta vetoa asiasta.

Vierailija
31/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tasan tarkkaan ne "ystävät", jotka haluaisivat minulle lyhyen tukan.

Tuo on ainoastaan ja vaan niiden kateellisten hiirihäntäisten naisten puhetta. Ohita.

Ja tämä paksu raskas tukkaa vanhentaa, lihottaa, kätkee, jne. -puhe tulee nimenomaan kateellisten suusta.

Sori vaan, mutta miehet tykkää.

Vierailija
32/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa minua. Koska ovat kiinni, se ohuus ei korostu samoin, kuin jos lyhyessä mallissa kalju paistaisi väkisinkin.

Vierailija
33/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitkään tukkaan haluaa tyylinmuutosta niin kyllähän sitä silloin pitää leikata. Ja jos tykkäät hiuksistasi niin miksi kyselet kavereilta mitä he tekisivät muutosta sun hiuksiin?

Vierailija
34/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tasan tarkkaan ne "ystävät", jotka haluaisivat minulle lyhyen tukan.

Tuo on ainoastaan ja vaan niiden kateellisten hiirihäntäisten naisten puhetta. Ohita.

Ja tämä paksu raskas tukkaa vanhentaa, lihottaa, kätkee, jne. -puhe tulee nimenomaan kateellisten suusta.

Sori vaan, mutta miehet tykkää.

Kiitos mielipiteestäsi!

Alkupään kirjoittajat lienevät enemmän samaistuneet tuohon hiirenhäntäleiriin....? ;)

ap

Vierailija
35/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tyttärelläni on paksut hiukset ja kauniit, mutta kyllä ne minusta on polkkamittaisena paremman näköiset kuin pitkinä. Ja sopiikin lyhyinä paremmin sirolle tytölle kuin pitkät hiukset.

Itse asiassa harvalle naiselle sopii pitkät hiukset, lyhyemmät on yleensä ryhdikkäämmät ja huolitellummat.

Vierailija
36/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvalle oikeasti sopii pitkä tukka, oli se sitten kuinka paksi ja kivasti leikattu. Ja kuvailemasi pituus on todella harvoin hyvännäköinen ja siisti, varsinkaan aikuisella.

Ehkä ystäväsi ihan aidosti yrittävät auttaa? Ehkä hiuksesi eivät ole niin kivat ja siistit kuin mitä luulet niiden olevan...

Oma tukkani on todella paksu ja tuuhea, lisäksi osittain luonnonkihara. Ei tulisi mieleenkään pitää sitä pitkänä vaan leikkautan aina jonkun mallin, pituutena max. pitkäpolkka.

Näin hiukset ovat aina siistit ja tyylitellyt - jota pitkät hiukset harvoin ovat.

Ihan oikeasti, ehkä ystäväsi eivät olekaan kateelllisia vaan ihan aidosti haluavat auttaa.

Vierailija
37/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä sanoa, että olen kokenut saman kuin ap ja ymmärrän häntä. Mulla oli pitkät ja vaaleat hiukset (ei mitkään superpaksut muttei mitkään ohuetkaan) ja mä sain kuulla kanssa koko ajan hiuksistani ja kuinka mulle sopisi lyhyt ja TUMMA tukka. Mulla on ollut lyhyet hiukset pari kertaa ja mulle ei ikävä kyllä sopinut lyhyt tukka olleskaan. Minulla ei ole sirot kasvot vaan enemmän pyöreähköt.

Mä en ikinä tehnyt numeroa hiuksistani ja silti jotkut tulivat tyrkyttämään valokuvia itsestään ja kertomaan kuinka heilläkin on ollut pitkät hiukset. Aha. Hienoa. Ei ole minulta pois yhtään. Voihan olla, että ei sillä mitään sen kummoisempaa tarkoitettu, mutta vähän oudolta tuntui.

Nyt kukaan ei ole sanonut hiuksistani halaistua sanaa aikoihin. Värjäsin ruskeaksi joku aika sitten ja hiusteni pituus on lyhentynyt (raskaus ja imetys tuhosivat hiuksiani). Nyt minulla ei ole mitkään kauniit hiukset, mutta eipä kukaan nyt mulle ehdottele mitään lyhyttä ja mustaa tukkaa.

Vierailija
38/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitkään tukkaan haluaa tyylinmuutosta niin kyllähän sitä silloin pitää leikata. Ja jos tykkäät hiuksistasi niin miksi kyselet kavereilta mitä he tekisivät muutosta sun hiuksiin?

Oletko kuullut esim otsatukasta, raidoituksesta sävyttämisestä, liukuvärjäyksestä, uudesta hiusmallista (pitkissä hiuksissa) jne jne?! Et liene kampaaja ainakaan.

ap

Vierailija
39/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset leikataan lyhyiksi ja ne naiset näyttää joka kertaa säpäkämmiltä, nuorekkaimmilta, moderneimmilta ja paremmilta!

Mä en jaksa uskoa, että kyseessä on kateus.

nimim. iloisesti lyhyttukkainen

Vierailija
40/68 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä sanoa, että olen kokenut saman kuin ap ja ymmärrän häntä. Mulla oli pitkät ja vaaleat hiukset (ei mitkään superpaksut muttei mitkään ohuetkaan) ja mä sain kuulla kanssa koko ajan hiuksistani ja kuinka mulle sopisi lyhyt ja TUMMA tukka. Mulla on ollut lyhyet hiukset pari kertaa ja mulle ei ikävä kyllä sopinut lyhyt tukka olleskaan. Minulla ei ole sirot kasvot vaan enemmän pyöreähköt.

Mä en ikinä tehnyt numeroa hiuksistani ja silti jotkut tulivat tyrkyttämään valokuvia itsestään ja kertomaan kuinka heilläkin on ollut pitkät hiukset. Aha. Hienoa. Ei ole minulta pois yhtään. Voihan olla, että ei sillä mitään sen kummoisempaa tarkoitettu, mutta vähän oudolta tuntui.

Nyt kukaan ei ole sanonut hiuksistani halaistua sanaa aikoihin. Värjäsin ruskeaksi joku aika sitten ja hiusteni pituus on lyhentynyt (raskaus ja imetys tuhosivat hiuksiani). Nyt minulla ei ole mitkään kauniit hiukset, mutta eipä kukaan nyt mulle ehdottele mitään lyhyttä ja mustaa tukkaa.

Ja lisäys vielä: kumma kyllä kampaajaystäväni sanoo, että minulle sopii ehdottomasti pitkät hiukset ja kylmät värit: kylmä vaalea tai sitten kylmä ruskea (olen kalpeaihoinen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä