Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä alkaa pistää vihaksi tämä holhoaminen ja hyvän vanhemmuuden määrittely

Vierailija
04.09.2012 |

ulkoapäin! Kuka helvetti sen määrittelee miten siisti kodin pitää olla tai mitkä asiat lapsen kehityksen sitten vaarantavat?

Maalaisjärki hoi, leikkaamaton nurmikko ei varmasti vaaranna yhtäkään lasta, kuten ei sekään että pyykkivuori tursuilee ja vähän on tiskejä pöydällä ja leluja levällään.

Jos lattiat ovat täynnä vaikkapa eläinten jätöksiä tms, on asia hieman toinen...

Omalla kohdalla opettaja otti vanhempainvartissa keskusteluun sen, että 8-vuotiaamme on saanut katsoa Harry Potter -elokuvan. Olemme kuulemma vaarantaneet lapsen kehityksen koska elokuva ei sovi lapsille.

Justiinsa. Ikäraja oli aikoinaan teatterissa K11/K9, eli vanhempien kanssa teatteriinkin pääsi jo 9-vuotias.

Enköhän minä äitinä tiedä mitä oma lapseni on kypsä katsomaan ja milloin?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes hänelle oikeasti tapahtunut, vaan valehteli aloituksessaan. Lue ketju kunnolla ennen kuin alat meuhkata.

Elokuvatarkastamon tarkastajilla ei ole lastenpsykiatrin tutkintoa, mutta rajat on määritetty yhdessä lastenpsykiatrien ja mediatutkijoiden kanssa. He tietävät, millaiset asiat ovat haitallisia lapsille, sinä taas et. Sori, mutta et tiedä.

Ap sanoi nykyään katsovansa elokuvat ensin itse. Mutta koska hän ei oikeasti ole tuota Potter-episodia kokenut, emme tiedä hänen tuttavansa tapauksesta mitään. Hyvin harva katsoo ensin lapsen näkemättä elokuvat ennen kuin antaa ne lapselle katsottavaksi, sanotaan näin.

Potter-elokuvat olen nähnyt muuten ihan kaikki, lukenut kirjatkin kahdesti. Elokuvat ovat hyvin jännittäviä, paikoin pelottaviakin. Harkitsisin varsinkin loppupään elokuvien näyttämistä jopa 12-vuotiaille, saati kahdeksanvuotiaille.

Olen samaa mieltä, voisit sinäkin kommentoida asiallisesti sen sijaan, että sätit siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi