Onko armeijassa pakko olla rannekello?
Ymmärsin, että puhelinta siellä ei saa nykyään käyttää.
Kommentit (41)
Ei ole. Armeija ei vaadi sinulta mitään varusteita. Talo tarjoaa, mitä oikeasti tarvitset.
Elämääsi kello voi kyllä helpottaa etenkin leireillä (missä voi heittää hyvästit haaveille ladata kännykkääsi), mutta ei sitä välttämättä tarvitse.
Ei mulla vuonna 2010 ollut, mutta siitä onkin sata vuotta.
Täytyy olla kello, joka ei vaadi paristoa. Siis automaattikello tai vedettävä, military mallinen mieluiten. Ovat kestäviä, tosin hintaviakin,
Ei oo pakko. Mutta ihan hyvä olla ainakin johtotehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla kello, joka ei vaadi paristoa. Siis automaattikello tai vedettävä, military mallinen mieluiten. Ovat kestäviä, tosin hintaviakin,
Höpö höpö. Käy ensin intti ja tule sen jälkeen hölisemään turhia juttujasi.
Vierailija kirjoitti:
Hah!
Jos kellon haluaa inttiin, niin halvalla "terroristi casiolla" saa eniten respectiä. Se on sotaoloissa ehkä käytetyin kello, ja huomattu toimivaksi siihen. Semmoinen, tai taskunauris.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Armeija ei vaadi sinulta mitään varusteita. Talo tarjoaa, mitä oikeasti tarvitset.
Elämääsi kello voi kyllä helpottaa etenkin leireillä (missä voi heittää hyvästit haaveille ladata kännykkääsi), mutta ei sitä välttämättä tarvitse.
Siis eikö siellä tarvitse itse huolehtia menemisistä kellonajan mukaan jos kerran kelloa ei tarvitse?
Periaatteessa, ainakin vuonna 1995, talo tarjosi kaiken pakollisen varustuksen. Kelloa en omissa tehtävissä tarvinnut, mutta kyllä mulla joku rannekello silloin oli. Lasin rikkoutumista ei puolustusvoimat korvannut, koska kello ei ollut harjoitukseen määrätty varuste, joten kannattaa varautua siihen, että kellossa on oikeasti kestävä lasi tai sitten ei käytä kelloa esimerkiksi maastoharjoituksissa/leireillä. Tai voi toki tehdä niinkuin mä, että vaihdattaa lasin jollakin joka osaa tehdä sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö siellä tarvitse itse huolehtia menemisistä kellonajan mukaan jos kerran kelloa ei tarvitse?
Jos ei ole mahdollisuutta katsoa kellonaikaa tornilaitoksen tarjoamasta kellosta, niin ei tarvitse. Voi sellaista toki joku koittaa vaatia, mutta ilmoitat siihen, ettei sinulla ole kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän alokasaikana joku muu huolehdi niistä menemisistä?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ainakin minulla armeija-aikana oli sähköä käytettävissä ihan joka ainoalla leirillä joka ikinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Auringosta voi katsoa.
Yölläkin, sateessa ja sumussa? Toisaalta sun tapauksessa ajan kululla ei ole mitään merkitystä.
Kyllä. Että tietää koska iltavapaat loppuu.
Poika just päätti intin, eikä ollut tarvinnut kertaakaan rannekelloa. Ei kannatta ainakaan mitään kallista ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ainakin minulla armeija-aikana oli sähköä käytettävissä ihan joka ainoalla leirillä joka ikinen päivä.
Jos sinä niin sanot. Rajajääkärikomppanioissa oli aikoinaan vähän eri meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän alokasaikana joku muu huolehdi niistä menemisistä?
Esim. väijyssä tai kipinämikkona käsketään olemaan tunti ja sitten herättämään seuraava.
Minuakin kiinnostaisi