Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko armeijassa pakko olla rannekello?

Vierailija
01.01.2023 |

Ymmärsin, että puhelinta siellä ei saa nykyään käyttää.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi

Vierailija
2/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Armeija ei vaadi sinulta mitään varusteita. Talo tarjoaa, mitä oikeasti tarvitset.

Elämääsi kello voi kyllä helpottaa etenkin leireillä (missä voi heittää hyvästit haaveille ladata kännykkääsi), mutta ei sitä välttämättä tarvitse.

Vierailija
4/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ap ole ymmärtänyt mitään.

Vierailija
5/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vuonna 2010 ollut, mutta siitä onkin sata vuotta.

Vierailija
6/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kello, joka ei vaadi paristoa. Siis automaattikello tai vedettävä, military mallinen mieluiten. Ovat kestäviä, tosin hintaviakin,

Vierailija
7/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko. Mutta ihan hyvä olla ainakin johtotehtävissä.

Vierailija
8/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla kello, joka ei vaadi paristoa. Siis automaattikello tai vedettävä, military mallinen mieluiten. Ovat kestäviä, tosin hintaviakin,

Höpö höpö. Käy ensin intti ja tule sen jälkeen hölisemään turhia juttujasi.

Vierailija
9/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah!

Jos kellon haluaa inttiin, niin halvalla "terroristi casiolla" saa eniten respectiä. Se on sotaoloissa ehkä käytetyin kello, ja huomattu toimivaksi siihen. Semmoinen, tai taskunauris.

Vierailija
10/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Armeija ei vaadi sinulta mitään varusteita. Talo tarjoaa, mitä oikeasti tarvitset.

Elämääsi kello voi kyllä helpottaa etenkin leireillä (missä voi heittää hyvästit haaveille ladata kännykkääsi), mutta ei sitä välttämättä tarvitse.

Siis eikö siellä tarvitse itse huolehtia menemisistä kellonajan mukaan jos kerran kelloa ei tarvitse?

Vierailija
11/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringosta voi katsoa.

Vierailija
12/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa, ainakin vuonna 1995, talo tarjosi kaiken pakollisen varustuksen. Kelloa en omissa tehtävissä tarvinnut, mutta kyllä mulla joku rannekello silloin oli. Lasin rikkoutumista ei puolustusvoimat korvannut, koska kello ei ollut harjoitukseen määrätty varuste, joten kannattaa varautua siihen, että kellossa on oikeasti kestävä lasi tai sitten ei käytä kelloa esimerkiksi maastoharjoituksissa/leireillä. Tai voi toki tehdä niinkuin mä, että vaihdattaa lasin jollakin joka osaa tehdä sen.

Vierailija
13/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö siellä tarvitse itse huolehtia menemisistä kellonajan mukaan jos kerran kelloa ei tarvitse?

Jos ei ole mahdollisuutta katsoa kellonaikaa tornilaitoksen tarjoamasta kellosta, niin ei tarvitse. Voi sellaista toki joku koittaa vaatia, mutta ilmoitat siihen, ettei sinulla ole kelloa.

Vierailija
14/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän alokasaikana joku muu huolehdi niistä menemisistä?

Vierailija
15/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ainakin minulla armeija-aikana oli sähköä käytettävissä ihan joka ainoalla leirillä joka ikinen päivä.

Vierailija
16/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringosta voi katsoa.

Yölläkin, sateessa ja sumussa? Toisaalta sun tapauksessa ajan kululla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
17/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Että tietää koska iltavapaat loppuu.

Vierailija
18/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika just päätti intin, eikä ollut tarvinnut kertaakaan rannekelloa. Ei kannatta ainakaan mitään kallista ostaa.

Vierailija
19/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ainakin minulla armeija-aikana oli sähköä käytettävissä ihan joka ainoalla leirillä joka ikinen päivä.

Jos sinä niin sanot. Rajajääkärikomppanioissa oli aikoinaan vähän eri meno.

Vierailija
20/41 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän alokasaikana joku muu huolehdi niistä menemisistä?

Esim. väijyssä tai kipinämikkona käsketään olemaan tunti ja sitten herättämään seuraava.