Pystyttekö todellakin aina jäämään kotiin hoitamaan sairasta lasta?
Itse en pysty, koska sijaista on vaikea joskus järjestää, varsinkin lyhyellä varoitusajalla. Olen opettaja eikä työt oikein hoidu muuten kuin menemällä paikalle.
Lapsen olen joutunut jättämään yksin sairastamaan jo 6-vuotiaasta lähtien, koska en voi olla jatkuvasti pois töistä. Lapsi on sairaana joka kuukausi noin viikon kerrallaan. Kenellä on mahdollista olla niin paljon pois töistä? Ihmettelen.
Kommentit (62)
pidä mitään täyttä vapaapäivää, jos lapsi sairastaa, vaan teen silloin etätyötä kotona. Jos töissä on kuitenkin tärkeitä palavereja, niin silloin mies jää kotiin tai turvaudutaan isovanhempien apuun. Joitakin tunteja on joskus ollut yksin kotona, jos toinen on esim. pystynyt järjestämään vain puoli päivää vapaaksi, mutta kokonaista päivää en kyllä mielellään anna yksin selvitä, kun on sairas. Lapsi nyt 9-vuotias ja erityisesti sairaana kaipaa extrahuomiota, vaikka muuten pärjääkin päivän yksin.
tietysti jos sattuu työmatka kun lapsi on sairas, niin mies jää kotiin. Itse pyrin tekemään etäpäivän silloin jos lapsi sairastaa, näin olen kuitenkin saatavilla ja lähellä jos jotain tulee.
Tämä toki toimii nyt kouluikäisen kanssa, alle kouluikäisen kanssa olin ihan oikeasti töistä pois (saatoin sähköpostin välillä vilkaista).