Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~Pitkään tuhdanneiden syksy~*~

Kommentit (84)

1/84 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih, miten se aika on taas hurahtanut.. Voivoi :D Ihan pikapäivitys ja uusi syyspino meille tuhtareille! Toivotaan paljon ++++uutisia :)

Mukavaa TaikaQ että ilmottelit kuulumisia! Oikein paljon tsemppiä loppuodotukseen ja tulevaan synnytykseen :) Toivotaan, ettei vauva anna odotuttaa kauhean pitkään!

Marjaanalle tonneittain liimaa mukaan!! ja peukkuja >>> dbdbdbdb

ON: ultrassa käyty, vasemalla kaksi 12mm rakkulaa, nyt odottelen soittoa, että milloin saadaan huuru-ukko kyytiin :)

Vierailija
2/84 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on plussia tullut sitten viime kirjoittelun, siitä saa kovasti toivoa omaan tilanteeseen :) Onnea plussista ja tsemppiä muillekkin tulevaan tahi menossa oleviin hoitoihin!

Ja voisin kertoa omasta nykytilanteesta, jos täällä olis (toivottavasti ei :) niitä ihmisiä jotka olivat täällä samaan aikaan mun kanssa..Eli pähkinänkuoressa: lapsettomia -08 asti ja viime vuosi pidettiin taukoa ja teki hyvää! Toukokuussa -12 aloitettiin miehen kanssa ivf hoidot pitkällä kaavalla, saalis oli 9 munasolua, joista 7 hedelmöittyi ja 2 lähti jakaantumaan. 2 kyytiläistä istutettiin 4 ja 6 soluiset. Pakkaseen ei mennyt mitään. Kumpikaan ei kiinnittynyt. Nyt 27.8 aloitin taas sumuttelut, 12.9 on seuraava ultra mikäli ne menkat alkaa ja punktiota on kaavailtu viikolle 39. Toukokuussa piikittelin ensin 125yksikköä puregonia, sitten sitä nostettiin 200 ja lopuksi tais olla huimat 275yksikköa..Tällä kerralla suoraan 300yksikköä! tuntuu aika hurjalle! Tälle toiselle kierrokselle lähteminen tuntui pahalle kun sitä toivottua plussaa ei tullutkaan, mutta on kuitenkin hyvä fiilis. Tietää mitä on tulossa ja millä aikataululla mennään ja paremmin on tietoa taskussa mikä lääke tekee mitäkin ja mitä sen jälkeen :) Ainoo mikä hirvittää, eka kierros meni todella helposti, ei ollut kummempia sivuoireita, punktio oli loppujen lopuksi aika iisi, kaikki meni "liian kevyesti" nyt annoksia on nostettu roimasti, jännitän niitä sivuoireita..

Mutta ei tarvinnut kahta kertaa miettiä jatketaanko hoitoja, se oli päivänselvää. Kovasti vielä kerran toivotan onnea ja peukkuja kaikille. Tämä paikka on monelle niinkuin minullekkin ainoa paikka missä saa vertaistukea. Olen jonkin verran kertonut läheisille ystäville meidän tilanteesta, mutta sitä tukea mitä täältä saa niin ei pysty kukaan muu kuin se joka on samassa tilanteessa antamaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/84 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa pinoon Iiris83! Vaikka harmi kun tänne jouduit palajamaan.. Toivotaan, että toinen kerta toden sanoo ja saisitte ainakin sinne pakkaseen edes muutaman yksilön :) Haluatko tonne esittelyyn päivitellä mitään tietoja? Laittele yhteenvetoa, niin päivittelen sitten jos tarvetta..

ON: Ovisplussa tänään ja PAS ensi maanantaina. Luget (YÖK!) aloitettava torsatai-iltana.

Joko marjaanalla alkaa olemaan mitään oireita? milloin on testipäivä? :)

Vierailija
4/84 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiris83:

iät: minä 26v mies 30v.

ensimmäinen nyytti laitettu tilaukseen 08/08

keskisuomesta kirjoittelen.

1.IUI 08/10 -

2.IUI 9/10 -

1.ICSI 06/12 -

2.IVF 8/12 (meneillään oleva)

Vierailija
5/84 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiris83:

iät: minä 26v mies 30v.

ensimmäinen nyytti laitettu tilaukseen 08/08

keskisuomesta kirjoittelen.

1.IUI 08/10 -

2.IUI 9/10 -

1.ICSI 06/12 -

2.IVF 8/12 (meneillään oleva)

6/84 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris83: Miksi ne halusi nostaa noita annoksia noin roimasti? Eikös tuo 9 saatua munasolua ollut ihan hyvä saalis? Tsemppiä joka tapauksessa uuteen kierrokseen ja toivotaan, että haittoja ei tulisi enempää kuin viimeksikään! Minä oikeasti kyselen koko ajan perusteluja asioihin ja ihmettelen kaikkea, kun meillä vasta ensimmäinen IVF/ICSi takana, eikä kaikki ole vieläkään ihan selvää. :D

Mäntänen: Tehtiinkös tuo PAS sinulla omaan kiertoon vai oliko lääkityksiä? Käyttääkö ne edes irrotuspiikkiä? Siitä tulikin mieleen, että minulle tekee se Pregnyl ihan järkyttävän mustelman! Se on pistetty melkein 2 viikkoa sitten lauantaina ja edelleen näkyy selvä mustelma. Tosin on se himmenemään päin, mutta kuitenkin. Ehkä mies onnistui sohaisemaan sen piikin kanssa vähän huonommin kuin hoitaja, mutta kyllä se hoitajan laittamisen jälkeenkin teki mustelman joskus aiemmin.

ON: Mäntäsen tavoin nuo Luget ällöttää ihan suunnattomasti. Olen ihan kurkkua myöten täynnä niiden käyttämistä. YÖK!

Nyt on 8 päivää alkion siirrosta, eikä oikeastaan mitään oireita. Vatsalla ei ole tuntunut mitään tuntemuksia sen jälkeen, kun loppui ne oireilut punktion takia. Viikon verran oli siis alavatsa aika hellä, mutta viikko punktiosta pystyin jo esim. ratsastamaan normaalisti. :) Selvisin oikeasti tosi vähällä. Yhtenä yönä (heti siirron jälkeisenä) iski kova kipu oikean munasarjan kohdalle, mutta se meni onneksi ohi itsestään/särkylääkkeellä. Mietin kyllä jo, että nytkö se hyperi iski, mutta onneksi ei.

Nyt on siis niin tasainen olo, että suorastaan ahdistaa! Rinnat on kyllä turvoksissa ihan kunnolla ja naama kukkii antaumuksella, mutta ei mitään muuta. Nuokin on hyvin tyypillisiä Lugen aikaansaamia oireita. Virallinen testi päivä olisi ensi viikon keskiviikko 12.9. Silloin on pp 14. Katselin huvikseni, että jossain klinikoilla testataan veritesti jo pp 12... Ei vaan jaksaisi odottaa enää. Koko ajan pelottaa, että ei tässä raskaana olla kuitenkaan ja miten sen pettymyksen sitten kestää siellä keskellä työviikkoa. Positiivisin mielin siis, kun olo on hyvä, mutta taka-alalla jäytää se pelko.

Marjana

Vierailija
7/84 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se lääkäri selitteli että niitä hdelmöittyneitä ei sitten jäänytkään kun kaksi. että jos nostais kunnolla annostusta niin niitä tulis sitten enemmän. ne ei sitten ollu riittävän isoja..en mä tiiä, kyllä se lääkäri kerto miks annosta nostetaan noinkin paljon mutta vähän tahtoo mennä ohi kun jännittää siellä hiukkasen :) mulla on 12.9 ultra missä selviää taas hiukan enemmän. täytyy kysyä tuo annos myös. Onko lääkäri teille antanu ohjeita piikityksen aloituksen jälkeisestä elämästä :D pitääkö ottaa rauhallisemmin, kuinka liikunnan kanssa?

Marjanalla alkaa olemaan jännät paikait, onko mitään oireita tullu?

8/84 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris83: Minä kyselin noita liikunta-asioita myös tuolla aiemmassa pinossa ja nyt voin kertoa jo omakohtaisia kokemuksia. Lääkäri käski välttämään kaikkea tärähtävää liikuntaa (minun tapauksessa ratsastusta ja juoksua), jos yhtään alavatsalla tuntuu kipeältä ja mielellään kokonaan ennen punktiota ja punktion jälkeen.

Minä olin itse vajaan viikon ennen punktiota ihan kevyellä kävelylinjalla ja punktion jälkeen meni 5 päivää, että pystyin ratsastamaan ja juoksemaan normaalisti ilman mitään alavatsatuntemuksia. Minut lääkäri pelotteli sen verran hyvin tuolla munasarjojen kiertymisellä, että kuulostelin sitten lopulta aika tarkkaan tuleeko kipuja alavatsalle ja jos tuli, lopetin heti/kevensin tahtia.

ON: Minä hätähousu testasin eilen herkällä testillä negan. :( Tottakai se vielä plussaksi voi muuttua, mutta hieman masentaa kyllä, kun ei mitään haamun haamuakaan saanut. Eilen oli siis siirrosta 9 päivää ja arvelin, että jotain voisi jo näkyä...

Oireita ei hirveästi ole vieläkään. Nälkä on kyllä useammin kuin yleensä, mutta sekin voi johtua ihan tuosta Lugesteronista. Naama kukkii ja rinnat on turvoksissa, mutta eivät edes kipeät juurikaan. Alavatsalla ei ole tuntunut yhtään mitään. Hieman on epäilevä olo kyllä onnistumisen suhteen, mutta pidetään nyt lippu korkealla sinne asti, kunnes täti saapuu.

Marjana

9/84 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, eli eilen saatiin yhdelle huurunenälle uusi sydänkoti :) Aamulla soittelin sinne labraan, että onko siirtokelpoisia yksilöitä. Kolme olivat sulattaneet, joista yksi ei ollut selvinnyt ollenkaan, yksi hieman vahingoittunut ja yksi täydellinen yksilö joka siirrettiin. Toista jäivät siis seuraamaan, lähteekö jakautumaan ja pakastaavat sitten uudestaan jos näyttää siltä. Nyt alkaisi sitten hiirmuiset piinapäivät :D

Mulle selvis jo ekan inssin aikaan, että mulla olisi herttamainen kohtu, ei siis mitään väliseiniä tms. mutta selkeästi sydämen mallinen. Silloin lääkäri sanoi, ettei siitä mitään haittaa pitäisi olla. Nyt toinen lääkäri mainitsi myös herttamaisuudesta ja ohimennen tokaisi, että "kahta alkioo myö ei uskalleta siirtää". Jotenkin jäi mietityttämään se kommentti ja selvitin kaikkitietävän googlen kautta, että sillä siis varsinkin kaksoisraskauksissa vaikutusta sikiökuolemiin, ennenaikaisiin synnytyksiin, perätilaan ja keskenmenoihin, HUI! Eivät siis ilmeisestikään halunneet pelästyttää.. Onko kellään kokemusta tälläisestä?

Mutta tarpeeksi omaa läpinää! Jokos marjaana on heittänyt plussia kehiin?? Kauhean jännittävää! ++++++++

Mites iiriksellä? Joko aloitit piikittelyt?

-M ja pikkuinen pp1

10/84 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntäselle paljon onnea siirron onnistumisesta! Nyt alkaa sitten se parin viikon piina.

Täällä ei olla plussattu, enkä usko, että enää plussataankaan... Tänään pp13 ja aamulla selvä nega. Käyn huomisaamuna vielä veritestissä ja soitan iltapäivällä tuloksen. Mitään toivoa en edes viitsi ylläpitää enää tässä vaiheessa. Odotan vaan, että päästään tekemään jatkosuunnitelmia. Toivon koko sydämestäni, että saadaan PAS tehtyä ainakin kerran, ettei tarvitse alkaa suoraan uutta hoitorumbaa suunnittelemaan.

Marjana

11/84 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Marjana!! Mä niin toivoin, että sulla olisi tärpännyt. Kauhulla ajattelen miten itse selviäisin tuosta tilanteesta, kun toiveet ovat varmasti korkealla. Ja miten sieltä sitten tullaan alas, jos ei tärppääkään :( Pidän peukkuja, että sulle se PAS onnistuisi! Tule kertomaan jatkosta kun tiedät. Jaksamisia!!

Mäntänen: Ihanaa!! Toivottavasti pikku kyytiläinen pysyy mukana loppuun asti! En ole kuullutkaan tuommoista hertanmuotoisesta kohdusta.

Iiris83: Tervetuloa takaisin. Vaikka eipä täällä kai kukaan haluaisi olla. Hienoa, että jaksatte yrittää vastoinkäymisistä huolimatta.

ON: kirje julkiselta puolelta tuli postissa ja aika ensimmäiseen tapaamiseen on viikolla 47. VASTA!!!??? En jaksaisi ollenkaan odottaa. En tiedä yhtään, miten hoitoja lähdetään jatkamaan. Itse toivoisin, että aloitettaisiin ivf-hoidot heti kun mahdollista. Mitään inssejä en enää haluaisi, kun niissä on niin pienet onnistumisprosentit. Onneksi elämä on sen verran kiireistä tällä hetkellä, että päivät ja viikot kuluvat hurjaa vauhtia. Seurailen täältä taustalta teidän muiden hoitojen etenemistä ja ilmoittelen kun tiedän omasta tilanteesta lisää. Paljon tsemppiä ja oikein hyvää syksyä!

12/84 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karoliina: Minä myös pelkäsin jo puoli vuotta sitten, miten selviän, jos ivf-hoito ei tuokaan toivottua tulosta. Tässä sitä nyt ollaan, enkä ole kyyneleen kyyneltä itkenyt. Henkinen valmistautuminen toimi ilmeisesti hyvin. :D

ON: Veritesti vahvisti negatiivisen tuloksen eli raskaana ei olla. Tänä aamuna alkoi vuoto ja nyt pitää tämä kierto pitää väliä. Seuraavat menkat sitten ilmoitan polille ja ruvetaan suunnittelemaan PAS -ajankohtaa. Jos ovuloin normaalisti tässä kierrossa, niin tokihan se hyödynnetään kotona, kun mitään estettä raskautumiselle ei edelleenkään ole.

Karoliinalle kirjoitinkin jo, että olen ihmeen pirteä. En itkenyt yhtään vaan olin niin valmistautunut seuraavaan koitokseen eli tuohon PAS:iin. Harmittaa tottakai. Ja ahdistaakin se, että jos nämä hoidot ei autakaan, mutta työnnän sen ajatuksen pois mielestä. Turha käyttää energiaansa sellaisen asian miettimiseen, mikä ei miettimällä parane ja tekee itselle pahan olon.

Eli täydellä höyryllä eteenpäin!

Varmaan vähän hiljaiseloa pidän tämän tulevan kuukauden, mutta käyn kyllä lukemassa teidän muiden tilanteita. :)

Marjana

Vierailija
13/84 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntäsellä onkin jännät päivät menossa :) pidän täällä peukkuja pystyssä. Marjanallle pahoittelut :( ei muuta kun leuka pystyyn ja kohti uusia seikkailuja. Minäkin ajattelin että negatiivinen tulos sais kyynelkanavat auki mutta ei ihme kyllä tullu, otti vaan ihan sikana päähän kun kaikki hoidot ja kivut ja kaikki mitä on saanu kärsiä niin meni hukkaan, mutta sitten katse vaan tulevaisuuteen :) Juu piikitykset tuli aloitettua keskiviikkona ja se annostushan olikin 200 yksikköä, mistähän sen 300 revin :D ? No toivottavasti isompi annos tois reippaampia ja isompia yksilöitä jotka jaksais loppuun. Mulla on toi suprecur sumute, tiiättekö onko se kellon tarkka aine. Oon sellaisessa työssä että ei välttämättä pääse tasan tarkkaan heti sumuttelemaan voi heittää puolella tunnillakin..ainakin torstaina kun mut ultrattiin ni aine oli toiminu. Jännät paikat alkaa olemaan, 2 ultraa enää ja sit punktio, iik :)

14/84 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tytöille tsempeistä, nyt niitä tarvitaan!

Marjaanalle harmitushalit :( Voi pahus, että niin tiedän sen tunteen! Itsellä oli myös kovin tyhjä olo kun veritestin tuloksen sain, tosin itku tuli kyllä sitten jossain vaiheessa.. Olikos teillä monta pikkuista vielä pakkasessa? Joko pas olisi seuraavassa kierrossa, vai onko välikierto?

Karoliinalle tsempit viikon 47 odottamiseen.. Odottamisen odottamista, ärsyttävintä kyllä kaikissa hoitojen myllerryksissä on ollut se kun julkisen puolen aikoja joutuu odottamaan joskus kuukausitolkulla. Tosin jälkeenpäin kun taakse katsoo niin kyllä todella nopeasti on tämä melkein 3 vuotta mennyt tuhertaessa.

Iiris: onko punktio ajankohtaa jo tiedossa? Nyt vaan iisisti ja peukkuja että tulisi paljon hyviä muniksia :) Sumutteesta sen verran että mulla oli se synarela ja sanoivat että tunnin heitto on maksimi, itse myös vuorotyössä niin ei aina ollut niin tarkalleen..

ON: mitään kummempia oireita ei ole vielä ollut. Nyt kolmena ilta kovasti paleltanut ja pientä menkkajomotusta on ollut, jotka laitan kyllä lugejen piikkiin. Rinnoissa ei mitään muutosta, myöskään lugejen aiheuttamaa.. Jännittää vaan ihan kauheasti koko ajan. On ollut todella voimakas epäonnistumisen tunne ja vahvasti pelko siitä että jokin menisi pieleen, ihan pelottavan vahvat tunteet.. Kohdunulkoinen ja keskenmeno mietittyvät, vaikka ei edes ole tietoa siitä että onko pikkunen edes jaksanut kiinnittyä. Noh, viikko vielä!

M ja pakkasukko pp7

15/84 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris: Mikä päivä sinulla on se punktio? Osataan olla hengessä mukana. :) Minä selvisin kaikesta niin vähillä kivuilla ja oireilla, ettei tullut edes tuota potutustunnetta. Kyllähän se vielä ehtii... Tämähän oli vasta ensimmäinen ICSI.

Mäntänen: Joo kyllä käskivät pitää välikierron, koska kuulemma heti seuraavaan ei kannata PAS:ia tehdä, kun kropassa voi olla vielä jotain rakkuloita elämässä omaa elämäänsä tms. Jotain sellaista se sanoi, että kannattaa antaa kropan nollata itsensä. Yritä sulkea ne epämiellyttävät tunteet ja pelot pois ja keksiä mukavia asioita tähän piina-ajalle, ettei elimistössä olisi stressihormoneita. :) Tsemppiä piinailuun!

ON: Eilen tuli postissa kirje polilta. PAS tehdään omaan luonnolliseen kiertoon. Eli seuraavista menkoista sitten soittelen sinne ja varaillaan aika ultraan. Toivottavasti saan ne ajat sopimaan jotenkin töiden oheen sitten... Kun ei halua töissä kertoa, niin on vähän hankalaa välillä. Lääkärissä käynti on kuitenkin se ainoa "hyvä syy" järjestää työvuoroja uusiksi tai lähteä aiemmin yms. Olen välillä vaan ajatellut, että mitähän ne töissä ajattelee, että minkä takia juoksen lääkärissä...

Marjana

Vierailija
16/84 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeesti tulin kirjoittamaan omanapaisen viestin: punktio pv selvinnee ens perjantaina kun on viimeinen ultra. tänään kävin ja tulos oli 13kpl 10mm mikäli nyt oikein ymmärsin ja paljon pienempiä jotka tod.näk ehtii myös kasvamaan isommiksi :) eli ihan mukava saalis. 200yksiköllä jatketaan piikityksiä, olo mahassa on sen mukainen: turvonnu ja kipee.. :( eli enemmän oireita kun ensimmäisellä kierroksella, kun niitä ei juuri ollu silloin!

Tsemppiä kaikille hoitoihin, itseä jännittää ihan tuhottomasti!

17/84 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiriksellä kuulostaa oikein hyvälle rakkulatilanne! Ilmottelehan milloin puntiopäivä :)

Marjanalle: Mulla tehtiin PAS omaan kiertoon, hyvin ilmeisesti ovuloin, niin ei ole ongelmaa sen kanssa. Nyt toivotaan ettei sullakin kierrot pitkity kauheasti IVF jälkeen, mulla venähti viisiviikkoiseksi :/ Mulla on myös tosi hankalaa välillä järkkäillä työvuoroja, kun en halua töissä kertoa näistä hoidoista. Se on ainoa paikka missä saa vaan olla ja unohtaa kaikki :)

On: Malttamattomana aamulla testattu puhdastakin puhtaampi nega, pitihän se arvata.. Perjantai-lauantai testailen vielä ja maanantaina olisi verikoe. Oireita ei vieläkään mitään, tissit on ko rukkaset, ei edes menkkoja edeltävää turvotusta.. Mutta varmistellaan vielä loppuviikosta, vaikka ei oo edelleenkään hirvee onnistunut olo..

Miehen kanssa puhuttiin eilen jo jatkoista vähän, JOS tällä kertaa ei nyt onnistukaan.. Molemmat oltiin sitä mieltä että seuraava PAS (tai kaks) mahdollisimman nopeasti tähän perään, toivottavasti jo seuraavaan kiertoon. Mahdollisesti se toinenkin ennen joulua. Jos se kroppa ottaisi paremmin vaikka vastaan, kun ei ole pitkiä taukoja. IVF:ään ei toivottavasti tartteisi mennä, enkä halua sitä vielä ajatellakaan..

-M ja onteloasukas PP9

18/84 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Hatunnosto sulle! Hienosti suhtaudut tuohon tilanteeseen. Toivottavasti teidän PAS onnistuu sitten seuraavassa kierrossa! Onko ollut jo ovulaatiotuntemuksia?

Iiris: Pidän peukkuja, että punktio sujuu hyvin! Hyvin niitä rakkuloita on siellä kasvamassa! Tulehan kertomaan, miten on sujunut.

MäntäneN: Voi MäntäneN!! Oletko nyt vielä testannut uudelleen? Onko teillä vielä paljon jäljellä pakkasessa? Teidän suunnitelmat kuulostaa kyllä järkeviltä, ei muuta kun uutta yritystä vaan kehiin. Pakko sen on jossain vaiheessa onnistua. Olisi niin kiva saada plussauutisia taas tähän pinoon!

ON: Soittelin sinne julkisen puolen klinikalle ja malttamattomana kyselin, löytyisikö yhtään peruutusaikaa. Hoitaja oli hyvin ymmärtäväinen kun tuskailin sitä meille annettua aikaa, joka oli siis vasta marraskuun loppupuolella. Saatiinkin nyt sitten uusi aika jo 4.10.! Eli siihenhän ei ole kun n. 1,5 viikkoa aikaa :) Ai miten niin olen malttamaton…? :) Kyselin vähän niistä hoidoista, eli mitään kevyitä hoitoja ei tehdä, jos ollaan ivf-jonossa. Osaatteko sanoa, onko se kevyempää hoitoa, jos pyydän lääkkeet siihen, että yleensä edes ovuloisin ja kierto olisi tasainen? Kun mullahan on se tilanne, että joka kierrossa en varmaankaan ovuloi. Nyt on tosin ollut muutamassa viime kierrossa tosi kovat kivut munasarjojen kohdalla mahdollisen ovulaation aikaan, joten veikkaan, että siellä jotain on tapahtunut, mutta en ole kuitenkaan alkanut tikuttamaan. Yksityisellä saa kuulemma käydä esim. inseminaatiossa julkisen ivf-jonon aikana. Eli voi olla, että ainakin ne lääkkeet haetaan yksityiseltä, jos julkiselta puolelta niitä ei saa. Ja katsotaan nyt sitten, koska se ivf on meillä ajankohtainen. Pahoin pelkään, että se menee ensi vuoden puolelle.

Karoliina

Vierailija
19/84 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Eka kirjoittelen omanapaisesti, eli kuin otsikosta saa lukea niin mahassa on kuhinaa: 15kpl rakkuloita imuroitavaksi tulevana keskiviikkona. Lääkäri vielä laittoi pistämään tänään kello 14 puregonia että rakkulat saa tehdä vielä loppukirin. normisti pistän klo 22 illalla..tänään pistän pregnylin ja tosiaan keskiviikkona on punktio. Munasarjat on ihan kiitettävän kipeät, että melkein innolla jo oottaa punktiota, ei tää hääviä ole. pistäminenkin on sattunu enemmän ku viime kierrolla. Todellakin toivon että pakkaseen menis ees muutama, mikäli ei tuu plussaa. Ettei tarttis enää näitä hoitoja tehdä..

Karoliina: näköjään kannattaa avata suunsa, teillä aikaistu hoidon aloitus kuitenkin melkein kahdella kuuksudella :) se on pitkä aika se, näissä asioissa :)

Mikäs on MäntäseN tilanne?

20/84 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntänen: Noh, mikä tilanne sinulla on?

Karoliina: Jännästi kyllä poikkeaa nämä klinikoiden käytännöt. Meillehän tehtiin 3 inssiä ja koko ajan oltiin IVF-hoitojonossa. Mutta en usko, että nuo lääkkeet sinänsä poistaa teitä jonosta. Mutta jos poistaa, niin konsultoi tosiaan yksityisen puolen lääkäriä ja pyydä vaikka puhelinreseptiä lääkkeelle. Uskoisin, että se onnistuu, kun selittää tilanteen. Mutta aika huikeaa, että sait tuollaisen peruutusajan!

Iiris: Hurjasti tsemppiä punktioon! Toivottavasti ovat kypsyneet riittävästi. Tulehan kertomaan millaiset kokemukset sinulla jäi punktiosta.

ON: Karoliina kyselikin ovistuntemuksia ja kyllähän niitä alkaa pikkuhiljaa olemaan. Tänään on nännit olleet kosketusherkät ja alavatsalla on nippaillut jo pari päivää. Nyt menossa kp 12, mutta tuon icsi:n jälkeen ei tosiaan voi yhtään arvailla onko ovis ajoissa vai myöhässä. Talletuksia ollaan tehty kuitenkin jo lauantaina ja sunnuntainakin varmuuden vuoksi ja huvin kannalta. ;)

Suuresti en jaksa tätä ovulaatiota kyttäillä saati tikuttaa sen ajankohtaa. Mennään ihan vain mikä hyvältä tuntuu. :)

Marjana kp 12/30-33 yk 30