~*~Pitkään tuhdanneiden syksy~*~
Kommentit (84)
Karoliina: Minulla on myös herkästi noin 35 päivän kiertoja ja kyllähän ne turhauttaa tässä yrityksessä. Yhtä odottelua tämä on muutenkinkin. Mitkä pistokset sinulla menee?
Minulla on ensi perjantaina ultra, joka on siis ajoitettu ennen ovulaatiota. Siinä katsellaan tilanne ja sen jälkeen joko annetaan suoraan päivä, jolloin alkionsiirto tehdään tai sitten pitää tehdä ovulaatiotestejä ja soittaa, kun se on plussa. Alkionsiirto tehdään siis muutama päivä ovulaation jälkeen. Tarkemmin en vielä tiedä, miten se ajoitus tapahtuu kyllä, mutta ehkä se selviää ensi perjantaina. :)
Minulla muuten ne kovat kivut tulevat puolestaan juuri silloin, kun munarakkula irtoaa. Tämä myös on ultrassa havaittu asia. Koviakin jomotuksia ja vihlontaa on kyllä muutamia päiviä ennen ovulaatio, mutta varsinaisen irtoamisen erotan kyllä niistä kivuista selvästi.
Onpas siitä vierähtänyt tovi, kun täällä viimeks päivittelin... No, ei sen puoleen, mulla mitään uutisia ole...
2pojanäitille kovasti voimia ja terkkuja, josko teille kuitenkin se kolmas suotaisiin... Ainakin toivon todella!
Mäntäsen asiat kyllä kuulostavat tosi ikäviltä, siis noi että venyttävät noita hoitoja "tahallaan". Luulis et lääkärit laittais vaikka minkälaiset lääkkeet, et toiset sais "avun"...
Iiris, MAHTAVAA tuo sinun/teidän plussa!!! Onnea!!! Mikäs nyt on tilanne?
Marjanalle onnea tulevaan passiin :)
Karoliinalle myöskin onnea tulevaan kiertoon!
On: mulla alko viikko sitten menkat, eli nyt kp8. Clomit alotin kp3 ja eilen nappasin purkin vikan... Huomenna olis ultra, ja sit varmaan alkaa menopurin pistely, viimeistään to tai pe... ja ens viikolla uudestaan ultraan, ellei lauantaina... no, katotaan miten käy... Vai vedetäänkö tää kierto vessanpöntöstä alas...
Mulla olis perjantaina pääsykokeetkin, joten pientä ressii on senkin takia... Et voi oll todella vaikeeta tässä kierrossa raskautua.
Katka kp8/??? yritystä kolmisen vuotta :(
Enhän minä nyt poissa malttanut olla.. Mies on viikot muualla, niin mistäpä sitä yksinäisinä iltoina itsensä löytää kun täältä :D
Miten Iiriksen kuulumiset? Joko voidaan pläjäyttää sut tuonne plussanneiden listalle?
Mites marjanan ultra? Joko on pasiin aika varattu?
Kiva kuulla katkasta! Mitäs sulle oli suunnteltu tähän kiertoon?
On: ei mitään... Menkkoja odotellessa..
-M
Eli tää kierto meni puihin, vasemmalta puolelta löytyi kysta (n 5cm-tennispallonkokoinen), eli ens viikolla aloitan primolutkuurin ja sit ootellaan menkkoja... ja sit täytyy ottaa heti yhteyttä kun menkat alkaa, niin otetaan alkukierron ultra, et nähdään onko kysta hävinnyt... Mua vaan alko pelottaa, et mitäs JOS (mun tapauksessa KUN) se kysta kuitenkin puhkee tai kiertyy, jollon tuun niin kipeeks et on mentävä sairaalaan... ja sit tapahtuu jotain et munasarjoja ei pystytä pelastaan, ja siihen meni sit meidän kolmosyritys...
Nyt palaan taas taustalle tai lukemaan teidän kuulumisia, mut mä taidan palata astialle, joskus marraskuussa, jos sillonkaan... Meni niin uusiks kaikki jutut... :/
Katka kp9/???
K@tk@.lle kovasti tsemppiä ja toivotaan että kysta olisi poistunu ettei tarttis sairaaloita ja varsinkaan poistoja :(
Ja marjanalle myös tsemppiä pas.siin. tehdäänkö se pas ihan ilman lääkkeitä vai onko tueksi jtn? pääsetkö lugesteronin kanssa sottailemaan?
on. raskaana ainakin vielä, 2.11 on varhais ultra. Sitten pääsee vähän jo huokaisemaan. Pelottaa ihan vietävästi että siellä ei oo kaveri messissä, että tuulimuna tai kohdunulkoinen. enemmän tuo jännittää kun se että siellä onkin elämää :)
Oireita on jo jonkinlaisia, pahoinvointia yms. ei vaan aika meinaa kulua että tulispa jo perjantai..koko ajan ja aina vaan saa ootella että jtn varmistuu tai tapahtuu. Sitä tämä hoitolaisten elämä on, aina yksi etappi kerrallaan..
ja mäntäselle, laitetaan mut plussanneisiin sitten ultran jälkeen ku varmistuu raskaus :)
K@tk@: Minä toivottelen myös täältä kovasti tsemppejä! Toivotaan, että kysta katoaa itsestään, eikä leikkauksia tms. tarvita. Tule kertomaan kuulumisia kun tiedät lisää.
Marjana: Mites ultrassa? Onko kaikki kunnossa PAS:ia varten? Huijui, sulla on sitten kohta jännät paikat :)
Iiris: Eiköhän siellä kaikki ole kunnossa ja pääset siirtymään plussanneiden joukkoon :)
ON: Kävin tiistaina lääkärissä. Ultrattiin ja näytti kuulemma siltä miltä pitääkin tässä vaiheessa (tänään kp 7) kiertoa. Eilen aloitin Gonal F –pistokset ja niitä nyt sunnuntaihin asti. Maanantaina tarkastetaan taas tilanne ultrassa. Eli tavoitteena on nyt kasvattaa 1-2 rakkulaa. Pistosannos on tosi pieni, koska vaarana on, että niitä rakkuloita tulee liikaa, jolloin tämä hoito pitää keskeyttää. Maanantaina selviää, jatkanko vielä piikitystä vai mitä tehdään. Varmaan sitten viikon parin päästä rakkula(t) on riittävän suuri, jolloin voidaan laittaa irrotuspiikki ja ilmeisesti ihan luomuna yritetään tämä kierto. Inssiin kuulemma ei ole välttämättä tarvetta, mutta sitä ei suljettu pois. Ekalla kerralla lääkäri sanoi, että yritetään tätä munarakkulan kasvatushoitoa nyt 1-2 kiertoa ja nyt tuli 2-3 kiertoa. Itse olen sillä kannalla, että se pari kertaa saa riittää. Mutta katsotaan, katsotaan…
MäntäneN: Voisitko päivittää tietoja. Karoliina: 2. OI 10/12
Karoliina
Päivitin omat ja Karoliinan tiedot tonne listaan. Odotellaan Iiriksen ultraa ennen pläjäyttämistä plussanneisiin :)
Katkalle pahoittelut kystasta! Että pitikin, perhana! Toivotaan kuitenkin että häviäisi itsestään, tulehan ilmoittelemaan :)
Joko Marjanalla on Pas-päivä? Paljosti peukkuja!! Nyt vaan positiivista fiilistä kehiin ja saadaan sinutkin plussanneisiin!
Karoliinalla ihanat piikkipäivät, niitä ei kyllä ole yhtään ikävä :D
On: Kp 1. Olen nyt vähän kahden vaiheilla että aloitanko huomenna zumenonit, täytyy varmaan polille soitella ja kysellä että kerkeäiskö passin tehdä loman jälkeen vai meneekö se kuitenkin liian myöhäseksi. Pidän teidät ajan tasalla :)
-M
Rekisteröidyin uudestaan tuolla vanhalla nimierkillä, kun aina vaan tarjosi tuota vanhaa.
Kiitos kaikille tsempeistänne! :) Ei ole vielä tärpännyt meillä. Mies oli sairaalassa tutkimuksissa tässä muutama viikko sitten, joten kävi mielessä jaksaako sitä enää kolmatta lasta, mutta katsotaan minkälaiseksi tilanne tästä muuttuu (miehellä todettiin tulppariski).
Olen kyllä miettinyt sitäkin, että pitäisikö pitää taukoa ja yrittää "iltatähteä" vasta 40-vuotiaana, mutta ei taida onnistua enää silloin, kun on tämä endometrioosikin.
Iiris: Paljon onnea plussasta!!! :) Ja paljon onnea myös odotukseen ja toivotaan että kaikki menee hyvin. :)
Mäntänen: Pahoittelut. :(
Minä tulin käymään vain pikaisesti, mutta mieltäni lämmitti kovasti teidän tsemppauksenne. :-)
Kovasti plussatuulia ja tsemppiä kaikille!!! :-)
Ja hyvää alkutalvea! :)
T. 2poj@näiti (4. vuosi yritystä tänä syksynä lähti käyntiin).
Heippa siskot!
Tulin taas piiiitkän ajan jälkeen mukaan kuumeilemaan. Osa teistä varmaan muistaa minut jo kolmen vuoden ajalta ja täällä vaan edelleen ollaan. Kurjaa, että täällä on vielä muutamia tuttuja samoilta ajoilta. Ainakin mäntäsen, marjanan ja 2pojanäidin tunnistin näin äkkiseltään.
jätin silloin viimeksi hoidot kesken kun rakkuloita oli niin vähän ja olivat aika erikokoisia. Edellisessä punktiossahan mulla oli neljä rakkulaa, mutta ei yhtään munasolua joten tultiin siihen tulokseen, että mietitään et vaihdetaanko lääkitystä vai jotain ihan muuta.
mietin sitten muutaman kk ja tulin päätökseen, että lähden jonottamaan luovutettua munasolua. Viime keväästä asti olen jonottanut, ja tällä hetkellä tilanne on se, että mahdollisesti alkuvuodesta olisi minun vuoro. ajatella, että jos olisin tuon päätöksen osannut heti silloin syksyllä tehdä niin jonoa ei silloin ollut yhtään. Ja nyt näin pitkä tai siis vähän ollut luovuttajia.
En ole täällä edes uskaltanut käydä kun tiesin miten pitkä matka on seuraavaan hoitoon. mutta nyt kun tuo aika lähestyy lähestymistään niin tulin tänne takaisin lietsomaan vauvakuumetta. Ei se kyllä hetkeksikään ole irrottanut otettaan tänä aikana vaikka olen tehokkaasti yrittänyt tehdä kaikkea muuta.
voi Marjana, en vielä ehtinyt lukea kaikkia kirjoituksia, mutta jäit mieleeni tuolta kk pinosta ja olinkin tyrmistynyt kun löysin sinut täältä. Toivottavasti seuraava hoito tärppää niin sinulle kuin kaikille muillekin.
odottavin tunnelmin
evis
MäntäneN: Joo, ”ihanat” piikkipäivät jatkuu vielä kolme päivää… No, mitähän tämän vauvahaaveen eteen ei tekisi. Aloititko sen lääkityksen? Mikä tarkoitus sillä on?
Evelina: Tervetuloa takaisin minun puolestani. Hienoa, että teillä on hoidot edenneet. Toivottavasti pääsette heti alkuvuodesta tositoimiin. Odottavan aika on todella pitkä ja kauhulla myös odotan sitä, koska pääsen odottamaan mahdollisia ivf-hoitoja…
ON: Kävin aamulla ultrassa tarkastamassa, ovatko pistokset tuottaneet haluttuja tuloksia. Vasemmalla puolella oli kasvamassa yksi rakkula, nyt 15 mm, eli hyvältä näyttää. Tänään ja huomenna olisi tarkoitus vielä kasvatella tuota rakkulaa ja keskiviikkona irroituspiikki (Ovitrelle). Lääkäri päättikin ihan yllättäen, että tehdään perjantaina inssi, vaikka koko ajan oli puhetta, että inssille ei ole välttämättä tarvetta. Mutta kun osui ajankohdallisesti tuohon perjantaille, niin hän päätyi siihen, enkä minä laita vastaan. Miehen spermasta tutkitaan samalla vielä jotain, mitä yksityisellä ei ole tutkittu.
Eli päivitätkö MäntäneN vielä kertaalleen noita tietoja, eli vaihdetaan 2. OI --> 3. IUI 10/12.
Mukavaa viikkoa kaikille!
Karoliina
Evis: Mukava kuulla susta pitkästä aikaa! Tosin harmi, että tänne vielä joudut palaamaan. Muistan sut kyllä hyvin tuolta vuosien takaa ja sun kaikki vastoinkäymiset. Sulle jos kenelle toivoisi sitä nyyttiä! Paljon jaksamista alkuvuoden odotteluun.
Karoliinan tiedot päivitetty! Tsemppiä isnssiin, hienoa että pääsette siihen. Toivotaan paljon ykkösluokan uimareita ja tietysti sitä odotettua lopputulosta ;)
On: Aloitin maanantaina eli kp 2 Zumenonin 1tbl aamulla ja kaksi illalla. Tänään soitin ajan follikkeliultraan ensi viikon keskiviikolle ja sitten kait täytyis toivoa, että ovis sattuis mahdollisimman myöhälle, että kerkeen reissusta palaamaan. Olen siis seuraavan viikon lähdössä yksin kuuden päivän reissulle :)
Olisi kyllä huippua jos nyt saisi jo sen tärpin aikaan, vaikka edes perhana sen kemiallisen, niin tietäs että toimiiko kroppa edes niin kuin pitäs.. Toisi vähän erillaista toivoa tähän tuhtaamiseen kun ne iänkaikkiset puhdastakin puhtaammat negat.. Huohh..
-M
kiitos Karoliina ja Mäntis! Siitähän onkin jo huimat neljä vuotta kun tänne tulin ekan kerran, laskin ihan väärin. Ei sitä silloin olisi arvannut, mitä kaikkea tässä matkan varrella voi sattua. Jotenkin sitä luuli, että tulisi raskaaksi muutamassa kuukaudessa kun ei kerran mitään vikaa ole löytynyt.
Nyt mua alkoi pelottaa, että entä jos mun kohdussa on joku hylkimisjuttu kun ne molemmat raskaudet oli kohdunulkoisia ja lähteneet tavallaan väärään suuntaan kohdusta pois päin. Lääkäri ei ole nähnyt kohdussa yhtään mitään vikaa ja limakalvokin ollut aina mallikas, joten kai se vaan oli sitä huonoa tuuria.
Sitten ajattelin et jos seuraavasta hoidosta tulisin raskaaksi niin entä jos se alkio menee siihen pieneen tynkään mikä jäi munajohtimien poistosta. mun tuurilla tietty menee sinne ja kiinnittyy. huoh, ihme pelkotiloja alkanut ilmentymään.
No ainakin menen sitten taas heti verikokeekeeseen. Vaikka viimeksikin hcg oli ihan normaalin rajoisssa mut koska mulla oli sitä pientä vuotoa koko ajan niin arvasin ettei kaikki ole kunnossa. Ekalla kerralla se hcg oli vain 59 joten siitä tiesi heti että joku mättää.
Voi että kun jostain löytyisi kovasti luovuttajia niin pääsisin minäkin joskus. Heti mulle kaikki nyt. Jotenkin tuntuu siltä, että enköhän minä ole odotellut jo ihan riittävästi ja olisi aika kiva jo päästä taas tositoimiin ja kuulostelemaan oireita tai kuvittelemaan hih.
Karoliinallakin kohta inssi, joko jännittää?
Mäntis, onko sulla muuta lääkitystä kuin zumenonit?
mites Marjanan tilanne?
Mulla on muuten täällä aika lailla kaikkea hormonilääkkeitä jos joku teistä tarvitsee. jääkaapissa on vielä yksi paketti puregon 900 ja toi toinen on Fostimon ja sitä on monta pakettia. itse en noita enää tarvii kun ei enää muniksiakaan paljoo ole.
Tsemppiä teille kaikille ja koitetaan pitää tämäkin pino aktiivisena. En viitsi vielä tuonne kk-pinoihin mennä kun ei tiedä tarkkaa ajankohtaa milloin hoitokierros alkaa.
Evelina: Ymmärrän kyllä, että tulee kaikenlaisia mietteitä ja pelkoja tässä matkan varrella, mutta yritähän pysyä positiivisella mielellä :) Eipä se kai auta murehtia etukäteen. Mutta totta kai helpommin sanottu kuin tehty. Veikkaisin, että jos joskus plussaisin, niin mulla olis kanssa ihan hirveet pelkotilat keskenmenosta tai kohdunulkoisesta yms. enkä osaisi nauttia raskaudesta, ainakaan alkuun. Oletteko nyt tässä hoitotauon aikana yrittäneet luomusti? Jos teissä kummassakaan ei siis vikaa ole? On tämä odottaminen ihan hirveän tuskaista, mutta ei auta. Kunhan on vaan muuta ajateltavaa ja tekemistä, niin kyllä se aika vaan menee eteenpäin. Inssin suhteen täällä ei oikeastaan jännittänyt. Tämä oli kolmas inssi, niin tiesi, mitä tuleman pitää.
Marjana: Miten siellä menee? Joko olet PAS:ssa käynyt?
MäntäneN: Olen niin kade tuosta reissusta! Olisi ihanaa päästä johonkin reissuun. Kesällä käytiin miehen kanssa Italiassa ja nyt on harkinnassa, että otettaisiinko jouluksi äkkilähtö johonkin. Pidän peukkuja, että ovis sattuu oikeaan hetkeen! Ja kiitos tsempeistä :)
No niin, yksi inssi taas takana. Pesun jälkeen siittiöitä oli 8 miljoonaa, mikä oli vähemmän kuin sillon alkuvuodesta, kun viimeksi tehtiin noita inssejä, mutta kuitenkin nämä olivat ihan laadukkaita. Rakkula oli nyt 20 mm, eli hyvin oli pistokset tehonneet. Limakalvosta en huomannut kysyä, eikä lääkäri siitä mitään sanonut. Irroituspiikin laitoin keskiviikkoiltana ja rakkula ei ollut vielä irronnut, mutta oli kuulemma ihan lähitunteina irtoamassa. Illalla taidetaan vielä peittoja heilutella varmuuden vuoksi. Nyt sitten vaan taas jännittämään, miten tässä käy. Viikon päästä menen labraan ja klinikalta soittelevat sitten siitä parin viikon päästä tuloksia ja sitä, miten edetään. Mutta jos tästä ei tärppää, niin seuraava kierto pidetään taukoa ja sitten sen jälkeen tehdään tämmöinen samanlainen hoitokierto, eli inssi tai ilman inssiä kasvatetaan pistoshoidoilla rakkulaa.
Hauskaa viikonloppua!
Karoliina
Karoliina, tsemmpiä piinailuun. mulla on sellainen kutina, että teillä tärppi käy, ellei vallan tuplastikin kun pääsette samaan aikaan vielä luomustikin yrittämään. hyvänkokoinen follikkeli ainakin. täällä peukut pystyssä.
Valitettavasti ei voida yrittää enää luomusti, koska mieheni on kuollut. Olen siis nykyisin yksin liikkeellä. ikäni vuoksi en voi enää odotella uuden rakkauden löytymistä ja siksi siis käyn läpi näitä hoitoja yksin.
viimeisen kohdunulkoisen yhteydessä multa leikattiin munanjohtimet kokonaan pois kun ehtivät sairaalan virheen takia revetä. Eli en edes voisi raskautua tuon takia enää luomusti. Ainoa vaihtoehto siis ivf tai luovutetun munasolun käyttö. Tässä on matkan varrella tapahtunut kaikkea kakkaa niin välillä on tuo positiivisuus vähän hukassa. Tai siis jaksan kyllä uskoa että vielä se onni potkii minuakin, mutta mahdollisuudet vaan pienenee pienenemistään. Mutta kerran vielä yritän ja jos ei onnistu niin uskottava se vaan on. onneksi mulla on noi kaksi ihanaa karvakasaa täällä seurana. Kai se elämä voi olla ihan hyvää ilman lastakin, mutta olisihan se unelmien täyttymys jos edes yhden kerran saisi nyytin syliin asti.
Mukavaa viikonloppua kaikille.
dodii. perjanaina käytiin ultrassa ja siellähän se pieni oli. päivät oli silloin 7+2 mutta se oli vähän pienempi, mutta toivottavasti jaksaa kasvaa :) neuvolakin on varattu 12.11. Eli kaippa sitä voidaan plussanneisiin siirtää :D
kovasti toivotan jaksamista ja positiivista mieltä teille kaikille, teistä on ollut aivan korvaamaton tuki näiden 4v aikana, ihan itku meinaa tulla vaikka näitä sanoja teille "tuntemattomille ihmisille" kirjoitan.
Iiris.
Iirikselle vielä kertaalleen onnittelut! En osaa edes kuvitella sun fiiliksiä tällä hetkellä :) Tsemppiä loppuun asti ja tulehan kertoilemaan kuulumisia!
Karoliinalle tsempit taasen piinaviikoille, millos testailut?
Onko evellä minkäännäköstä aikataulua jo tiedossa? On tää vaan odottamista odottamisen perään.. Ja aika kulkee niin hitaasti vaikka vierähtää toisaalta aivan liian nopeasti ohitse.
ON: keskiviikkona kp11 follikkeliultra, samalla nähdään limakalvon tilanne.. Kurkistelin noita menneitä epikriisejä ja kyllä siellä aika ohkasilla ollaan menty: 3 ja 9mm välillä, aivan uskomatonta että eivät oo paljoo ottaneet kantaa siihen vaikka joka kierrolla ollaan asiasta mainittu. Noh, mutta jospa niistä zumenoneista nyt apuja kuitenkin.. Vaikka kauhee väsymys ja kiukuttelu niistä tuleekin.. :D
Reissua jännäillen, viikko vielä :)
-M
tosiaankin...
mäntis, viimeksi klinikalla sanottiin että mahdollisesti vuoden vaihteen jälkeen jollei nyt ihmeitä tapahdu. Jos mulla olisi joku oma tuttu, joka haluaisi luovuttaa niin pääsisin jonon ohi jos en siis hänen muniksia halua. Olen kovasti kysellyt, mutta ei tuollaisia asioita ole helppo täräyttää pöytään. Enemmälti olen yleisellä tasolla mainostanut, että Graviditas tarvitsee luovuttajia ja lujaa. En sitten tiedä onko joku tutun tuttu käynyt luovuttamassa. toisaalta vaikka odottavan aika on pitkä niin nythän ollaan jo melkein joulussa ja siis on melkein jo ensi vuosi. Ihanaa.
Onko sulla Mäntis luget käytössä? Aattelin, et jos limakalvo on ollut ohuehko niin luget tai vastaavat jeesais siihen vaivaan helposti. Toivottavassti keskiviikkona on hyvä limis ja muutenkin aikataulullisesti otolliset hetket.
onnea iirikselle minultakin ja rekallinen tarraliimaa mukaan.
Milloinkas Karoliina uskaltautuu testaamaan?
Aloitin taas syömään sitä raskausvitamiinia, jossa on rutkasti foolihappoa. Kovasti pyörii ajatukset tulevassa hoidossa, ylläri pylläri.
kaikkea hyvää teille ja olkoon tämän viikon tulokset teille mitä parhaimpia.
missäs Marjaana luuraa? pääsitkö passiin?
Katkalle todella paljon tsemppiä! Onko tullut mitään uutisia kysta-asiasta? Onko vointi ollut ok, eikä ylimääräisiä kipuja?
Iiris: Luonnolliseen kiertoon tehdään PAS, mutta Ovitrellalla varmistettiin ovulaatio ja Lugesteroneilla tuetaan loppukiertoa, yök!
Ihan hurjasti onnea varmistuneesta raskaudesta! Nauti jokaikisestä raskauspäivästä ja puhaltele vauvatuulia meille muillekin. :)
Evis: Olen niin monesti miettinyt, mitä sinulle kuuluu! Aivan mahtavaa kuulla sinusta, vaikka tietenkin iso harmi, ettei sinullekaan ole vielä vauvaa suotu. Onneksi olet taas mukana kuumeilijoiden joukossa, mahtavaa!
Karoliina: Sinulla onkin sitten piinaviikot käynnistyneet! Tsemppiä piinailuun. Hyvinhän ne pistokset olivat tehonneet.
Mäntänen: Minusta on uskomatonta, etteivät puutu tuohon limakalvon tilanteeseen. Nyt nosta kissa pöydälle ja vaadi asiaan jotain muutosta!
ON: Pahoittelen, etten ole käynyt täällä kertomassa teille missä mennään. Kävin ultrassa 1,5 viikkoa sitten perjantaina, kuten oli suunniteltu. No se aika oli sitten annettu liian aikaiseen (kp 12), eikä lääkäri pystynyt sanomaan juuta eikä jaata, kun ei ollut yhtään yli 10mm rakkulaa edes... Yritin tätä hoitajalle sanoa silloin, kun varasin aikaa, mutta hän orjallisesti antoi ultra-ajan kp 12-14 ajalle välittämättä siitä, että kiertoni on pitkä. Itseasiassa selvisi, että minulle oli kaavailtu ultraa kp 15-17, mutta ei se hoitaja tiedoista sitä bongannut. Joka tapauksessa sain tuosta maksuttoman käynnin ja seuraavalle keskiviikolle uuden ajan. Olin niin hetkellisesti niin tympääntynyt tuohon polilla juoksemiseen, etten jaksanut ajatella koko vauva-asiaa.
Tuossa ultrassa sitten näkyi johtofolli, mutta se oli edelleen vain 15mm, eikä lääkäri vieläkään voinut antaa aikaa PAS:iin. Sain ohjeen tehdä ovulaatiotestejä ja soittaa, kun se plussaa. Tänä maanantaina (kp 22!!) se testi plussasi. Mies laittoi minulle Ovitrellen irrotuspiikiksi ja torstaina olisi nyt se odotettu PAS. Toivottavasti nyt päästään siihen oikeasti ja limakalvo olisi hyvä, että kiinnittyisi.
Tällaisia jännittäviä hetkiä tänne siis. :)
Marjana
MäntäneN: Kyllä on uskomatonta touhua siellä teillä! Miksi ihmeessä ei anneta lääkkeitä, joista voisi olla hyötyä?? Kyllä siitä kannattaa sanoa, vaikka lääkärit vaihtuvatkin. Voin vaan kuvitella turhautumisen tunteen! Toivottavasti reissu edes piristäisi vähän mieltä. Ajattelin kyllä kysyä myös nyt sieltä lääkäristä, että miksi ei päästä ivf-jonoon ja samalla tehtäisiin niitä kevyitä hoitoja. Tuleehan siinä muuten sitten ihan turha puolen vuoden odotus, jolloin ei tapahdu mitään. Mutta sieltä voi sitten tulla vastaukseksi jyrkkä ei.
Marjana: Mukava kuulla, että sulle ei jäänyt mitään pelkoja tms. ICSI-hoidoista ja olisit valmis lähtemään siihen ruljanssiin uudestaan, vaikka se rankkaa onkin. Miten tuo PAS nyt teillä etenee? Mitä siinä tehdään ovulaation kanssa? Missä vaiheessa alkio siirretään? Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin ja pääsette alkion siirtoon!
Iiris: Ihanaa saada välillä hyviäkin uutisia!! Isot onnittelut teille plussasta! Voin uskoa, että kovin helposti ei pysty huokaisemaan helpotuksesta, mutta yrittäkää nyt nauttia :) Eiköhän kaikki suju kuitenkin hyvin. Täällä pidetään peukkuja! :)
ON: Eilen alkoi pieni tuhruttelu ja tänään ihan kunnon vuoto. Soittelin aamulla klinikalle ja tiistaina olisi ultra ja aloitetaan piikittelyt. Eli ovulaatioinduktiolla mennään tämä kierto. Tarvittaessa voidaan tehdä myös inssi. Tämä viimeisin kierto kesti 38 päivää. Vähän turhan pitkiä nämä mun kierrot :( Mutta se oli positiivista, että luomusti ovuloin ainakin tässä viimeisessä kierrossa. Mä olen vaan kuvitellut sen mahdollisen ovulaation ihan väärään kohtaan. Eli ovulaatio ei välttämättä ole silloin, kun on ne kovat kivut päällä, vaan vasta sen jälkeen. Eli kivut johtuu siitä, kun siellä kasvaa se yksi tai kaksi isompaa rakkulaa. Tuo varmistui viime kerralla siellä lääkärissä, kun oli ollut juuri niitä kovia kipuja edellisinä päivinä ja kysyin lääkäriltä, että näkikö se, olenko ovuloinut, niin hän vastasi, että ovulaatio on vasta tapahtumassa sen päivän tai sitä seuraavan aikana. Taas oppi uutta :) Voisi tietty joskus yrittää tikutella sitä ovulaatiota, niin varmistuisi se asia.
Mukavaa viikonloppua!