Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~Pitkään tuhdanneiden syksy~*~

Kommentit (84)

21/84 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä sinnitellään.. Lauantaina eli PP14 testattu tyylipuhdas nega ja totaaliromahdus, ei ole paljon ollu fiiliksiä mihinkään.. Tänään aamulla kävin luovuttamassa putkellisen verta ja huomenna soittelen vastaukset. Tuskin mitään kiinnitysyritystäkään ole ollut, tälläkään kertaa :( Luget on menossa vielä ja on pitänyt vuodon poissa.

Huomenna alustavasti kyselen myös jatkoista kun polille soittelen, meillä pitäis olla ainakin se neljä vielä pakkasessa. Toivottavasti niistä kaksi PAS:sia saataisiin vielä tehtyä. Uutta IVF:ää en uskalla vielä edes ajatella! On tää välillä vaan niin h******n rankkaa..!!

Ilmottelen lähipäivinä verikokeen tulokset ja jatkoista kunhan selviää taas tästä kaikesta..

Kauheesti peukkuja Iirikselle keskiviikon punktioon, hyvin se menee! (ne lääkkeet on mahtavat :D)

Marjanalle mukavia peitonheilutuspäiviä ;)

-M...

Vierailija
22/84 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat pojat heräsivät kuumeisina tähän päivään ja lisäksi isommalla oikea silmäluomi punainen ja turvoksissa (käytiin tk:ssa eikä ole silmätulehdus, vissiinkin joku ötökkä pistäny, ja on sit allerginen sille...) no allergialääkettä kehiin, sillä pitäs helpottaa...

Täällä näytti olevan muutamalla jännät päivät edessä.

Mäntänen, mut eiks se menny et niin kauan kun menkkoja ei näy, niin on toivoa? ;) Toivotaan kuitenkin et se plussaksi vielä muuttuu...

Karoliina pääsee kuin pääseekin nopeempaa alottamaan hoidot, hienoa!

Iiriksellä myöskin jännät päivät menossa, paljon voimia punktioon! ja tietty sit jännitykseen et miten hedelmöitykset menee!!!

On: mä alotin terolutit sunnuntaina, ja samalla glugophagen ja parit vitskut... katotaan nyt onko niillä vaikutusta... ja sit taas ootellaan menkkoja, jotta päästään alottaan uudestaan hoidot. Eli sit alkaa clomit ja pistokset... Ei edelleenkään haluta alottaa "kovia" hoitoja, joten mennään nyt sitten näillä... Voipi olla et talven aikana mieli muuttuu... ;) Niin ja nyt on menossa toinen kierros ilman lääkkeitä, kun oli pakko tyhjentää päänuppi ja keho lääkkeistä ja hoidoista ;)

katka kp??/??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! :)

Minä kerron nopesti kuulumisia nopeasti: plussaa ei ole tullut kesän eikä syksyn aikana yrityksestä huolimatta. Kiirettä on pitänyt syksyn aikana: lapsi aloitti 1. luokan ja toinen esikoulun. En ole siis ehtinyt IVF:ään ja ajattelin, että se saa nyt jäädä joksikin aikaa, eli Tjot::lla mennään. :)

Minulla on siis keskivaikea endometrioosi, joka sekoittaa luteaalivaihetta ja vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Kolmatta yritetty nyt 4 vuotta (ja ikää on jo 38v). Mutta tällaista täällä.

Oikein hyvää syksyä kaikille! :) Ja paljon plussasäteitä!!!! ~~~~~~~*

Terveisin 2pojanäiti (minkähän nikin tämä minulle nyt antaa...). :-)

Vierailija
24/84 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! :)

Minä kerron nopesti kuulumisia nopeasti: plussaa ei ole tullut kesän eikä syksyn aikana yrityksestä huolimatta. Kiirettä on pitänyt syksyn aikana: lapsi aloitti 1. luokan ja toinen esikoulun. En ole siis ehtinyt IVF:ään ja ajattelin, että se saa nyt jäädä joksikin aikaa, eli Tjot::lla mennään. :)

Minulla on siis keskivaikea endometrioosi, joka sekoittaa luteaalivaihetta ja vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Kolmatta yritetty nyt 4 vuotta (ja ikää on jo 38v). Mutta tällaista täällä.

Oikein hyvää syksyä kaikille! :) Ja paljon plussasäteitä!!!! ~~~~~~~*

Terveisin 2pojanäiti (minkähän nikin tämä minulle nyt antaa...). :-)

Vierailija
25/84 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tulee myös pikapäivitys: Punktio oli tänään aamulla ja 14! siis 14 KAPPALETTA!! rakkuloita saivat imuroitua, nyt jännittää ihan törkeästi huominen, että kuinka niiden käy ja toki seuraavat 2viikkoa. Puhetta oli että siirretään 1-2 alkiota riippuu nyt miten siellä kato käy ja jakaantumiset ja yms tms! Kipeetä se teki oikealla puolella (kipeempää kun ekalla kerralla) että itku meinas päästä mutta lääkettä tuli, vasen puoli "ei tuntunu" missään..

Ihania tsemmpi toivotuksia teiltä sain, kiitos niistä!

26/84 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntänen: No voihan! Mites veritesti?

Iiris: Mahtava saalis! Toivottavasti lähtevät nyt hedelmöittymään ja jakautumaan. :)

27/84 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris: Mahtava saalis! Toivottavasti sieltä paljon hyviä kullannuppuja tulis :)

2pojanäidille tervetuloa takaisin taustailemasta! Paljon tsemppiä syksyyn ja tuhtailuun!

Eilen soiteltu tulokset ja alle 1 se oli, ihan niinkuin ajattelinkin.. Luget lopetettu eilen ja menkkojen odotteluksi tämä jälleen meni.. Viisi nuppusta meillä vielä pakkasessa ja saadaan siirto heti seuraavalle kierrolle. Ilmeisesti tähän tulevaan pas:iin aloitetaan Zumenon paksuntamaan limakalvoja, ihan hyvä kun mulla ei mikään maan mahtava tuo limakalvo ole koskaan ollut. Jospa auttaisi asiaa vähän.

-M

Vierailija
28/84 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siirrettiin 1 alkio ja 5 kappaletta meni pakkaseen :) nyt vaan jännäilemään!

29/84 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iirikselle ensteks paljon tsemppiä ja liima-asioita matkaan :) Jospa niitä plussia alkais nyt sitten pärähtelemään!

mitäs muille typyköille kuuluu?

ON: kp 4 menossa.. Tuhruttaa vielä, kauheen niukkaa vuotoa taas jälleen ollut. Ihmekä ettei pikkuset halua tarttua kiinni :(

Uutta yritystä kohti taas mennään.. Lääkäri oli sitä mieltä, että mennään omaan kiertoon tälläkin kertaa. Olin vähän herätellyt toiveita sen zumenonin suhteen, mutta ei niin ei.. En ymmärrä mitä ne panttaa sitä limakalvon kasvattamista, kun se on selkeesti ollu aika ohut koko ajan! Noh, maanantaina ultra, niin näkee sen limiksenkin tilanteen taas. Lohduttaudutaan karkkikasaan sillä aikaa :D

30/84 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iirikselle tsemppiä matkaan!

Mäntänen: Kysyitkö tuosta ohuesta limakalvosta? Mitä ne siihen sanoivat?

ON: Luomukiertoa mennään ja luomuovista bongaillaan. Pitkäksi taitaa tämä kierto mennä. Nyt on lauantaista asti ovistuntemuksia ollut, mutta ei vieläkään kovempiä kipuja... Kun nyt vaan irtoaisi, ettei tarvitse sitten Terolutilla menkkoja käynnistellä kuten juuri ennen IVF-hoitoa. Normaalistihan olen ovuloinut aina hyvin tunnollisesti ilman ongelmia.

Mutta joka tapauksessa nyt menossa kp 21, joten pitkä kierto tulossa. Peittoja ollaan kyllä heiluteltu nyt joka toinen päivä, jos vaikka ihme tapahtuisi. :)

Marjana

31/84 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris: näin on, kyllä kannattaa suu avata tietyissä kohdissa :) Oli kiva päästä lääkärikäynnille jo nyt sen marraskuun sijasta. Aivan mahtava saalis teillä punktiosta!! Pidän peukkuja, että pikkuinen tarraisi kunnolla kiinni! Saataisiin taas plussauutisia!

Marjana: Just noin minäkin olisin halunnut, että tehdään kevyitä hoitoja sillä välin kun ollaan ivf-jonossa. Mutta ei nyt sitten toimi noin. Mitäs jos sulla nyt tärppäisikin tästä luomukierrosta! Ei olisi yhtään tavatonta, että hoitojen välissä raskautuu luomusti. Mutta varmasti ihan mukava ajatella, että PAS tulee seuraavaksi.

Mäntänen: Isot halit sinne suuntaan! Mä voin vaan kuvitella sen pettymyksen tunteen, kun nuo rankat hoidot eivät tuota haluttua lopputulosta. Mutta hienoa, että teillä on pakkasessa vielä noin monta jäljellä! Eiköhän niillä onnistu :) On kyllä ihme, miksi lääkäri ei voi määrätä sitä lääkettä, jos siitä kerran voisi olla hyötyä! Ihme panttaamista!! Tulehan kertomaan ultran tuloksia. Ja karkkikasa on kyllä hyvä lohduttaja :)

K@tk@: toivottavasti teidän pojat ovat jo parantuneet! Saako kysellä, mikä lääke tuo glugophagen on? Toi onkin fiksua pitää noita lääkkeettömiä kiertoja välissä. Mulla oli alkuvuodesta kolme kiertoa putkeen piikittelyä ja pillerien popsimista, niin mulla ainakin meni pää niistä vähän sekaisin. En oikein ollut oma itseni. Koko ajan vähän semmoinen alakuloinen fiilis ja olin tosi itkuherkkä. Toivotaan, ettet noihin rankempiin hoitoihin joutuisi ollenkaan.

2pojanäiti: Mukavaa kun tulit kertomaan kuulumisia. Ja paljon tsemppiä tjottailuun!

ON: Tästä tulee näköjään hirveän pitkä posti. Käytiin eilen nyt ekaa kertaa julkisella klinikalla. Oli oikein miellyttävä käynti. Lääkäri oli hyvin perehtynyt meidän tilanteeseen etukäteen ja luetteli kaikki hoidot ja tutkimukset, mitä meille oli tehty yksityisellä. Tutki myös mut ultralla ja siellähän näkyi oikealla puolella yksi iso rakkula ja lääkäri sanoikin, että se irtoaa tänään tai huomenna :) Sitähän ei tiedä, onko siellä mitään sisällä. Rakkula oli 23 mm ja mulla ei tainnut tulla noin isoa edes Puregonilla!! Mutta käski nyt petipuuhiin. Käsky toteutettu eilen illalla :) Mulla on kierrot epäsäännöllisiä ja varmasti en joka kierrossa ovuloi lainkaan. Yksityisen lääkäri oli kirjoittanut, että pco-tyyppiset munasarjat, mutta ainakin nyt tämä lääkäri sanoi, että vasemmalla puolella on vähän rakkulaisuutta, mutta oikealla puolella tuo yksi iso! Että ei näytä yhtään niin pahalta. Päädyttiin nyt siihen, että tämä kierto mennään näin luomuna ja sitten kun seuraava vuoto alkaa, niin soitan ja varaan uuden ajan. Ilmeisesti nyt koitetaan seuraavassa kierrossa lääkkeellisellä tuella, eli varmistetaan, että tulee ovulaatio, eli samat Puregon-pistokset aloitan kp 5, mitkä olivat keväälläkin käytössä. Katsotaan sitten, tarvitseeko inseminaatiota tehdä, kun mulla on putket auki ja miehen siittiöt kuulemma niin hyvälaatuisia ja niitä on riittävästi. Eli ainakin nyt seuraava kierto, ja ehkä myös vielä toinenkin kierto näin. Ja ivf:ää ei nyt ainakaan heti suunnitella. Toisaalta ei jäänyt harmittamaankaan, kun nyt näihin kevyisiin hoitoihin päästään heti ja taas tapahtuu jotain pitkän ajan jälkeen. Lääkäri vielä selitti ivf:stä, että sitä suunnitellaan sitten, kun mitään vikaa ei kummassakaan ole, mutta raskaus ei vaan ala ja kun kevyitä hoitoja on yritetty riittävästi. En kuitenkaan jostain syystä jaksa uskoa siihen, että nuo kevyet hoidot meitä auttavat ja niistä saataisiin plussa aikaiseksi. Mutta eihän sitä koskaan tiedä! Yhteenvetona tästä pitkästä sepustuksesta; hyvä mieli jäi ja nyt päästään taas tositoimiin tämän vauvakuumeilun kanssa pitkän tauon jälkeen (yli puoli vuotta). Parin seuraavan hoitokierron jälkeen voi olla taas mukava vähän pitää taukoa ja siinä sitten jonotella siihen ivf:ään. Seuraava hoito siis alkaa varmaankin viikon parin päästä, katsotaan nyt, koska vuoto alkaa. Päivitellään sitten taas tietoja. Pitkä kierto muuten jälleen tulossa, nyt kp 25 ja mahdollinen ovulaatio tapahtui siis eilen tai tänään…

Karoliina

32/84 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas Karoliinalla mukavan pitkä postaus! Hienoa että noin hyvin ovat julkisella ottaneet vastaan :) Itse olemme myös julkisella, ja pääasiassa on kohtuullisen hyvin mennyt. Mitä nyt kahden laitoksen välistä hyppelyä.. Meidät laitettiin ivf-jonoon vuosi sitten ja kevyitä hoitoja odotusaikana. Taitaa niin olla käytäntönä aika monessa paikassa.

Saiko Marjana bongailtuu ovista?

Mikä on Iiriksen tilanne? Millos on testipäivä?

ON: Kävin tänään siellä follikkeliultrassa ja hieno 19mm folli siellä oikealla puolella oli, molemmissa lisänä useampi pienempi. Tarkoituksena oli tehdä PAS luomukiertoon..

Kerroin jo aikaisemmin, että eivät zumenonia aloittaneet vaan että lääkäri oli sitä mieltä että hienosti menee luomullakin.. Nyt kuitenkin sitten kävi niin, että limakalvo oli 5mm ja meiltä peruuntu sitten se alkionsiirto tältä kierrolta ja "kokeillaan sitten zumenonilla ens kiertoon".. Mä oon NIIIN KYPSÄ TÄHÄN!! Tässä on kohta 2 vuotta sitkuteltu ohuen limakalvon kanssa ja hoitoja on tehty siitä huolimatta koko ajan, eikä kukaan ota kantaa mihinkään, "onhan se vähän ohut, mutta kyllä niihin ennenkin on tarttunut".. Ja nyt sitten käy vielä näin, ettei päästä ollenkaan siirtoon. Ihan kun tässä ei olisi jo odotettu tarpeeks pitkään muutenkin :(

Kaiken lisäks olen reissuun lähdössä viikoksi ens kierrolla, että jää sitten sekin väliin... Nyt on aika rikki olo.. Ei olis kolme vuotta sitten uskonu, kun ehkäsyn pois jätti, että tästä näin rankkaa tulee..

-M

33/84 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karoliina: Mukava kuulla, että olette olleet tyytyväisiä saamaanne palveluun. :) Sinusta suorastaan huokuuu nyt rento asenne ja toivotaan, että se suo teille ihan luomuplussankin. Tai viimeistän inssillä sitten.

Mäntänen: Ei voi olla totta! Sanoitko edes niille, että "mitä minä sanoin". Kannattaa reilusti yrittää aina pyytää perusteluja toiminnalle, jos itse on toista mieltä. Se saattaa saada lääkärin ajattelemaan uudestaan asiaa... Hyviä hermoja ja mukavaa tekemistä nyt taas tähän odotteluun...

ON: Täällä odotellaan tämän pitkän kierron päättymistä. Luomuoviksen bongaus jäi vähän hämärän peittoon, kun oireita oli niin monena päivänä, mutta selkeät kivut jäivät puuttumaan. Toivottavasti kuitenkin ovuloin. Viikon verran tätä kiertoa vielä jäljellä... Sitten voisi soitella polille PAS:n suunnittelua varten.

Tuntuu muuten, että on jo ikuisuus tuosta ICSI-hoidosta... Tässä vaiheessa ainakin tuntuu, että itse pystyn ottamaan senkin ruljanssin tarvittaessa uusiksi niin pian kuin siihen mahdollisuus tarjotaan ja tarve vaatii. Jos vaan rahat riittää...

Marjana

Vierailija
34/84 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: huomenna olis verikoe. Ei oikeen osaa sanoa että tulisko sieltä plussa vai nega. Pessimistinä sanoisin että negahan siellä, testailin tuossa tällä viikolla negan, ni en oikeen usko että plussaksi muuttuu. Tosin menkat ei ole alkanu ja viime kerralla ne alkoi tasan 28 kierron päivänä. Tosin luget varmasti pitää ne poissa. Muitakaan tuntemuksia ei ole ollu, ei siitä että menkat alkais tahi siitä että ei. No perjantaina selviää.

Karoliinan tekstiä kun luki niin tosiaan, oli niin rennon oloinen viesti, että varmasti olo on huokeampi lääkäri käynnin jälkeen. Se on kyllä mukava tunne kun lääkäri kertoo hyviäkin uutisia.

Mäntäsen puolesta oikeen ärsyttää! Niille lääkäreille on näköjään ihan sama että jos toimenpide siirtyy tahi muuta esteitä tulee. Meille kuukausikin tai pari viikkoa, pari päivää on ihan älyttömän pitkä aika..

hei mites pian pääsee pas:iin? pessimistinä, sitä plussaa ei tuu, ni pääseekö heti kun kierto on loppunu?

heh, piti vähän muokata kun otsikossa meni päivä sekaisin :)

Vierailija
35/84 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin oudolle..tuossa esittelyssäkin lukee: eka nyytti laitettu tilaukseen 08/08 ja nyt ensimmäinen positiivinen tulos :) eli raskaus on ainakin alkanu. Jännittää saa vieläkin: HCG arvo oli 54..eli vaikka iloisia ollaan niin pelko on hanurissa että tää ei tuu menemään loppuun asti :(

anteeksi omanapainen viesti..

Vierailija
36/84 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa! Pidän peukkuja puolestasi, että kaikki menee hyvin loppuun asti!!! Itse "pääsin" täältä tuhdanneista pois vuosi sitten. Meillä yritys aloitettiin 4/07 ja plussa tuli 13.9.2011 ensimmäisen ICSI:n ensimmäisen PAS:in seurauksena. Eli melkeinpä yhtä pitkä taival meilläkin meni esikoisen aikaansaamiseen. Varsinaisen ICSI:n tuoresiirrosta kyllä tärppäsi, mutta todettiin ekassa ultrassa tuulimunaksi. PAS:in plussa ei siis tuonut mukanaan samanlaista onnentunnetta, kuin kevään tuoresiirron plussa. Silloin keväällä pudottiin niin korkealta. Vuosi sitten tähän aikaan olin aivan kauhusta jäykkänä. Suunnilleen viikon välein tuli pientä tuhruvuotoa ja joka kerta itkin ja pelkäsin että se loppui siihen.

Annique ja "Pippuri" 4,5 kk

Vierailija
37/84 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia tsempeistä, mutta täällä on alkanu tuhruamaan..En kyllä vielä oo heittäny kirvestä kaivoon mutta ei kyllä fiilis hyväkään ole :( eilen tein clearbluen digidigi testin ja tuli raskaana 1-2 tuli niiiin hyvä fiilis nähdä tuo teksti ja nyt aamulla sitten tuhruaa. päätettiin kyllä perjantain puhelinsoiton jälkeen että ei innostuta, mutta vaikeetahan se on olla innostumatta..tiistaina käyn veritestissä ja ke tulee tulokset..taas jännittämään :(

38/84 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa iiris, mahtavaa! Älä huoli vielä tuhruista, joillakin on tullut ihan menkkavuotoakin alkuvaiheessa. Täällä on peukut pystyssä sun puolesta!

Meillä ollaan vieläkin ihan maassa, ärsyttää niin kovin! Meillä ongelmana tuolla julkisella puolella kun kahdessa eri laitoksessa joudutaan käymään, että joka kerta on eri lääkärin vastaanotto. Se on sitten se valittaminenkin hieman hankalaa.. Noh mutta ei se mitään.. Pohjalta ei oo pitkä matka enään alas :D

Tsemppiä muille! Jättäydyn taustailemaan...

-M

Vierailija
39/84 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips perjantain 54 hcg arvot nous 580 :) eli melko varmasti onnellisesti raskaana oon. eka ultra on 5.11. Tuhruaa vieläkin mutta ei kuulemma vakavaa, jos voimistuu räjähtävästi ni sitten yhteyksiä klinikalle. Aika onnellisia ollaan mutta jalat maassa ettei tiputtais vaan korkeeta :(

40/84 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris93: Oi hurjaa miten jännää siellä on nyt alkuraskauden kanssa. Uskon, että tuollainen tuhruvuoto huolettaa ja ahdistaa, mutta yritä pysyä positiivisena. :) Onnea raskaudesta ja pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin. Nämä raskautumiset luo toiveita omallekin kohdalle...

Mäntäsen tilanteesta puolestani olen pahoillani. Voimia ja jaksamista!

ON: Menkat alkoivat maanantaina ja päästiin suunnittelemaan PAS:ia tähän kiertoon. Ensi viikon perjantaina ultraan ja sitten katsotaan jatkot. Toivottavasti kaikki menisi putkeen ja päästäisiin siirtoon asti. Mihinkään en usko ennen kuin alkio on siirretty. Tuntuu, että niin moni asia näissä hoidoissa voi mennä alkujaan pieleen.

Marjana