Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kyselee neuvoja

Vierailija
27.08.2012 |

Hei!Minusta tulee kohta juuri pienen vauvan mummi.Poikani perheellä on ennestään 2 vuotias poika.

Kuinka paljon voin ns. tuppautua heidän perheeseen?

Viimeksi esikoisen syntyessä oli se ehkä virh,että menin ilmoittamatta kylään.Miniä oli ainakin sen oloinen.Kuinka väärin tässä tein?

Esikoisen syntyessä myös siivosin heidän talonsa kun olivat laitoksella vaikka eivät pyytäneet.Oliko se liikaa?Miniä ei ollut kovin innoissaan.

Nyt hän ilmoitti että tämä seuraava mummin kulta kun syntyy,hän pitää ovet lukossa ensimmäisen viikon ettei kukaa tule käymään.Voiko hän sulkea myös meidä isovanhemmat näin ulkopuolelle?

Kyselen siksi,että osaan välttää näm virheeni nyt kohta synytvän kohdalla.Kiitos.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ihanaa että mietit asioita näin. Minusta kannattaa kysyä ihan rohkeasti suoraan. Soita ja kysy, olisiko sinusta lähipäivinä apua 2-vuotiaan leikittämisessä vai haluaako perhe ensin rauhoittua pari päivää vauvan kanssa. Samoin myöhemminkin, kysy sopiiko kyläily nyt vai myöhemmin, olisiko siitä apua jos veisit isomman lapsen leikkipuistoon vai eikö hän ehkä vielä uskalla ilman vanhempia jne. Tarjoa aina vaihtoehto, näin tuot esille että et loukkaanu kummastakaan vastauksesta. Jos vain kysyy, saako teille tulla, voi olla vaikea sanoa että ei saa. Jos itse kysyt, sopisiko lähipäivinä vai myöhemmin, voi perhe valita vaihtoehdon myöhemmin. Sitten voit tiedustella, mikä päivä heille sopisi.

Vierailija
62/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna imetysrauha, nukkumisrauha, olemisrauha. Eli älä tuppaa samaan huoneeseen miniän imettäessä, kyllä se halutessaan vetää tissin esiin kahvipöydässä, mutta jos menee eri huoneeseen imettämään, niin et mene perään millään tekosyyllä. Nukkumisrauhan annat viemällä isomman ulos, ja voit ehdottaa, että otat vauvan rattaissa mukaan. Mutta et tuputa sitten siihen samaan syssyyn sitä neuvoa, että lepää nyt, miniä tekee tarjoutuvalla omalla ajalla ihan mitä haluaa. Ja tarjoa ulkoilutusta vaikka tekstarilla kerran viikossa tms. Kunhan olet vauvaan tutustunut, ehdota poikasi kautta, että miniä ja poikasi menisivät vaikka elokuviin tms. mutta älä tuputa.

Ja kaikista tärkein, älä puhu itsestäsi anoppina. Älä puhu miniästä. Ole vaan rauhassa mummu.

nimim. tuppautuva anoppi annosteli itselleen liian vähän unilääkkeitä, sitäkään ei tehnyt kunnolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asiani ei nyt varsinaisesti liity tähän ketjuun mutta kysyn kumminki..Eli miten voin KAUNIISTI sanoa anopilleni että soittaisi ennen kun vain tulee kylään?

Tää on näköjään aika yleistä ettäanoppi tulle ilmoittamatta vai?Meillä myös pieni vauva josta anoppi on ihan raivostuttavan omistushaluinen..Ja mää muuten tykkään muuten mun anopista ihan hirveesti mutta en haluaisi pahoittaa hänen mieltään..Kotirauhaa kuitenkin rakastan.

Vierailija
64/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan voi kieltäytyä, jos joku tarjoutuu siivoamaan talon!? Oikeasti?

Kokisin anoppinini vihjailevan, että en pidä kotiamme tarpeeksi siistinä. Vielä enemmän loukkaantuisi, jos anoppini siivoaisi kotini lupaa etukäteen kysymättä. Sen olisi jo sellainen oman reviirini alueelle tunkeutuminen, että tuskin koskaan pystyisin suhtautumaan anoppiini neutraalisti sen jälkeen.

Sen sijaan minusta olisi ollut oikein mukavaa, jos anoppini olisi tarjoutunut viemään vanhempaa lasta ulos silloin tällöin nuoremman lapsen synnyttyä.

Vierailija
65/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma anoppini ei ole tarjonnut apuaan KOSKAAN. Ei ole auttanut edes pyydettäessä, ja ei ole liikaa pyydetty, pari kertaa todellisessa hädässä. Ei auttanut, ja sanoi suoraan että auttaa vain tyttärensä perhettä lastenhoidossa ja muissa asioissa.

On meidän ainoa mummo (oma äitini kuollut) eikä ole ikinä hoitanut lapsia kertaakaan. Tyttären lapsia hoitaa monta kertaa vikossa :(

AP, olet todella kiva ja huomaavainen kun autat ja olet kiinnostunut. Piittaamattoman anopin miniänä on todella surulista olla :(

Vierailija
66/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN ikävää. Yksi lapsenlapsi on anopille ylitse muiden. Jos jotain asiaa soitan anopille, niin aina kertoo tämän lemmikkilapsenlapsen asioista, miten kauan ollut tänään hoidossa, onko pissannut, kakannut,sairaana jne. Aivan kuin lapsi olisi hänelle oma lapsi. Kerran tämä lemmikki oli hoidossa heillä ja sairaana ja anoppi laittoi mulle tekstaria siitäkin. Toivotin pokkana pikaista paranemista ja anoppi kiitteli toivotuksista. Jotenkin ei kovin normaalia

Vierailija
67/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi oli meillä hoitamassa muita lapsia vierailutunnilla. Kun mies kotiutui, oli antanut lausunnon pojalleen: ennen kuin äiti ja vauva kotiutuvat, sinun täytyy siivota kaikki kaapit. JUSt.

Vierailija
68/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on tuollaisia anoppeja olemassa.

Ymmärrän, että hyvä tarkoitus oli olla avuksi.

Miniän näkökannalta se on kuitenkin eitoivottavaa monestakin syystä.

- Kyseenalaistat miniän oman kyvyn pitää kotinsa siistinä (vaikka tässä tapauksessa aiheellisestikin, luultavasti)

- "kyttäät" eli siivotessasi pidät silmällä, mitä kaikkea tässä huushollissa on. Et ehkä tarkoituksella etkä tietoisesti, mutta ethän sinä voi siivotessa olla huomaamatta kaikenlaista, ... tiedäthän sinä. Se ei ole kivaa.

- Sekaannut toisten asioihin, järjestelet oman mielesi mukaan jne.

- Ja sitten vielä se, että miniäsi on kuitenkin emäntä omassa kodissaan ja haluaisi pitää sinua vieraana, ja siihen ei vastasynnyttänyt ei pysty.

Vierailija
69/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko pois,tälläisiä anoppeja on olemassa :)

Mutta tää anoppi on siitä loistava että kysyy neuvoja ettei enempää pahoita miniän mieltä :) Kultainen keskitie on paras.Älä tuputa apuasi vaan kerro että olet kyllä käytettävissä :) tsemppiä :)

Vierailija
70/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysykää, miten voitte auttaa.

Vierailija
71/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana anoppi oot!

Miniäsi ei ole kovin isolla järjellä varustettu, jos tajua hyvän päälle!

Onneksi mulla on ihana anoppi ja hänestä olen ihana miniä. :)

Vierailija
72/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa kun täälä taas jotkut kerkii huuteleen PROVOO PROVOO!!Uskokaa ny jo että tollasia anoppeja ON olemassa.Mun ystävällä OLI.NImenomaan OLI.Anoppi kun tarpeeksi tuppasi,laittoi jopa poika äitiinsä välit poikki.Liika on liikaa.

Vierailija
73/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana anoppi oot!

Onneksi mulla on ihana anoppi ja hänestä olen ihana miniä. :)

Mullakin on ihana anoppi mutta luulisin hänen kunnioittavan sen verran MUN kotia että ei todella mene häärään sinne ilman mun lupia..Jonkinmoinen kotirauha pitää olla.Mun koti on mun koti,anopin koti on anopin koti.

Vierailija
74/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eri asia ottaa tarjous vastaan verrattuna siihen, että joku käy omin päin siivoilemassa kämppää.

Vierailija
75/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta naisia o moneen junaan. En tuputtaisi ystävällisesti kyllä tarjoaisin apuani ja soittaisin etukäteen sopisiko tulla vierailulle. Jos pyytää apua niin sitten auttaisin.

Minä myös olen lapsieni kanssa reippaasti sanonut että sopii tulla ja sanonu että tuo sitä ja tätä tullessasi ellei mieheni ole käynyt kaupassa. Sitten olen seurustellut aikani ja mennyt tarvittaessa pitkäkseni ja antanu anopin autella.

Vierailija
76/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa, että olet käytettävissä! Saa pyytää apua ja vaikka lastenhoitoapua, tai mitä tahansa, autat mielellään.

Soita tai muuten sovi, milloin voi tulla kylään. Mullakin hermot ois piukalla, jos joku siivois mun kämpän :o ei sellaista tehdä kun toiset ei itse ole kotona, vaikka hyvää tarkoititkin!

Ja kyllä, tottakai uuden vauvan kanssa saa lukkiutua sisään opettelemaan kanssakäymistä, rauhoittua imetykseen ja muutenvaan tutustua tulokkaasen ilman että pitää "kestitä" vieraita edes henkisesti, ja vauva kiertää sylistä syliin lällätettävänä. Kysy, milloin voit tulla pientä katsomaan, edes lyhyesti, ja pidä se vierailu lyhyenä.

Vierailija
77/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmottautuu.

En koskaan mene pyytämättä, en koskaa siivoa kysymättä lupaa, en koskaan osta mitään vaatteita kysymättä, että tarviiko ja mitä väriä.

Joskus miniä pitää minua liiankin varovaisena, mutta itsellä vielä elossa oleva nuuskija, tyrkky utelias besservisseranoppi.

yritän olla sellainen,millainen oma anppini ei osaa olla.

Vierailija
78/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä työnnä nenääsi vauvan ja tissin väliin.

Näistä varotimista huolimatta saan hoitaa lapsia usein ja lapset ovat minulle rakkaita ja tosi läheisiä ja miniälle se apu on ollut mieleen, mutta vain hänen ehdoillaan.

Vierailija
79/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anopille annettu avain? Tiesikö missä vara-avain oli ja meni siivoamaan talon=tutkimaan paikat?

Onneksi anoppini JA äitini käy meillä pari kertaa vuodessa. Anoppi haluaa vain istua ja arvostella, äitini on oppinut, ettei tarvi koko ajan jotain siivota tai auttaa.

Vierailija
80/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat heti tulla mun anopiksi!! Ihana anoppi oot!

ollessa sairaalassa lupaa kysymättä siivoamaan. Se on kyllä oikeasti aika törkeää, vaikka kuinka tekisi sen hyvää hyvyyttään. Toisten kotiin ei mennä luvatta, ei vaikka kuinka olisi oman pojan koti.

Minulla on hyvä anoppi, auttaa ja osallistuu perheemme elämään, mutta ei tee sitä väkisin tuppautumalla vaan kysyy aina ensin miten me haluamme asiat tehtävän. Ja samoin toimimme me, emme me painu anopin kotiin huseeraamaan vaan kysymme ensin. Toisen kotia ja elämää pitää kunnioittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän