Olen ollut raivoraitis alkuraskauden ajan(12vkoa),nyt tekisi mieli ottaa kylmä olut!
Voinko? Onko haittaa yhdestä alkoholiannoksesta tässä vaiheessa raskautta?
Kommentit (53)
2-3 keskiolutta on aikuisen ihmisen normaali alkoholiannos un ollaan juhlimassa! Kuulostaa aika hurjalta että raskaana ollessaan ottaisi kokonaisen tölkin tai pullon alkoholijuomaa.
sinähän saisit slaagin jos hiukankin kävisit kunnon ryyppyjuhlissa! :D
;D tunnen kyllä sellaisia persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, jotka eivät kykene minkäänlaiseen pitkäjännitteisyyteen. Varmaan sitten kun lapsi on pari kuukautta vanha, niin ap toteaa, "olen hoitanut jo 8 viikkoa vauvaa, eikö se kohta ala pärjätä itse".
Veikkaanpa, että olet tietämättäsi syönyt ruuan mukana aika montaa sikiölle vahingollista kemikaalia. Yhden oluen alkoholimäärä on siinä sopassa aika lailla olematon juttu.
Veikkaanpa, että olet tietämättäsi syönyt ruuan mukana aika montaa sikiölle vahingollista kemikaalia. Yhden oluen alkoholimäärä on siinä sopassa aika lailla olematon juttu.
Kun ei voi olla ilman raskausaikaa kun tekee mieli...
Niin tekee mieli sitä ja tätä ja ei voi olla ilman.
Onko tosiaan niin, että ihminen ei voi olla ilman alkoholia. Tämä on minusta aina se hassu kysymys. Että ota vain kun eihän sitä nyt äidin tarvitse olla ilman ja kun teki niin mieli.
Eikö ihminen voi olla ilman jotain asiaa. Tästäkö johtuu ylipaino ja alkoholismi ja tupakanpoltti. Ihminen nyt ei vain osaa kieltäytyä asioista, jotka hän hänelle tärkeitä.
Ja kyllä, minä olen suklaa-addikti. En vain voi olla ilman kun niin tekee mieli. Siksipä juuri pyörittelen tätä kysymystä päässäni.
yöööööööks....
jA kylmä OLUT!
kuulostat ihan mieheltä!
selityksen makua
määrä alkoholia kenenkin vauvaa vaurioittaa. Ja kyllä se alkoholi tosiaan siirtyy istukan kautta sikiöön, jonka veressä on alkoholia saman verran kuin äidin veressä. Ja siihen pieneen elimistöön ei todellakaan alkoholi kuulu.
lähde: päihdelinkki
http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/244-alkoholi-ja-raskaus
Turvallista rajaa alkoholinkäytölle ei tiedetä. Se vaihtelee myös jokaisen oman perimän mukaan jonkin verran. Alkoholi on suurin yksittäinen kehitysvammaisuuden aiheuttaja. Ja siihen lisäksi vielä lievemmät alkoholin aiheuttamat vauriot. Sen tiedon nojalla luulisi jokaisen järkeä omaavan mamman välttävän alkoholia raskauden aikana. Mieliteot voi ohittaa.
Termistö jo lupailee sitä, että ei se siihen yhteen jää. Ei kannata siis aloittaa.
Tottkai otat sen yhden oluen! Siis yhden. Itsekin juuri viikonloppuna join pienen lonkeron saunassa ja rv 19 nyt. Ei se mitään haittaa, jos satunnaisen yhden JOSKUS ottaa.
Ok,täytyy varmaan lähteä ostamaan vielä semmoinen vedensuodatin tuohon hanaveteen kun sekin on varmaan vaarallista! ap
Mitä tahansa yrität syödä ja juoda niin aina tulee se ravintotieteilijä jonka kanta on: "EI! Kaikki on kielletty!". Ja jos kehtaaat vielä perunamuusia syödä ja tuputtaa syntymättömälle lapsellesi turhia kaloreita... ;)
Alkoholiin raskauden aikana itselläni on täys nollatoleranssi mutta jos mennään siihen ettei saa kuin puputtaa salaatinlehtiä, ituja ja pelkkää luomuruokaa niin pyh ja pah.
... Taidanpa korkata Colan!
Mistäs sinä sitten voit sanoa?