Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut raivoraitis alkuraskauden ajan(12vkoa),nyt tekisi mieli ottaa kylmä olut!

Vierailija
26.08.2012 |

Voinko? Onko haittaa yhdestä alkoholiannoksesta tässä vaiheessa raskautta?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok,täytyy varmaan lähteä ostamaan vielä semmoinen vedensuodatin tuohon hanaveteen kun sekin on varmaan vaarallista! ap

Vierailija
22/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes sitä yhtä, mutta en todellakaan suostu tähän mustavalkoiseen asetelmaan: hyvä äiti kieltäytyy ihan kaikesta (marttyyrirooli joo), jopa riskittömästä käyttäytymisestä. En sanonut, ettei oluessa ole alkoholia, ja ettei alkoholi olisi riski jatkuvasti ja suurina määrinä käytettynä, mutta fas-lapsen tuntevanakin ajattelen, ettei YKSI saunaolut ole sen pahempi terveysriski kuin vaikkapa keskustassa käveleminen ilmansaasteiden vaikutuksenalaisena.

muistan sen itse hyvin. Useita pulloja kirkkaita meni yhteensä alas koko raskauden aikana ja saunaoluet aivan normaalisti, muutama viikossa siis.

En ikinä, ikinä joisi itse samoin raskausaikana. FAS-vauvaa hän ei saanut, vaan tutkitusti aivan terveen ja "hyvinvoivan" vauvan, jolla vain sattuu olemaan ylivilkkautta ja keskittymishäiriöitä ilman mitään diagnooseja.

Itselläni on myös joitain pulmia ollut, joista olen epäillyt että äitini olisi ehkä juonut jonkin verran myös odottaessaan minua. Vanhemmat sisarukset sanoo ettei muuta kuin saunaoluet. En ole varma pitäisikö uskoa, joka tapauksessa asiaa ei muuta mikään.

Itse en riskeeraisi lapsen tulevaisuutta ja turvallisuutta edes niillä saunaoluilla. Hävetkää vähän siihen tyrkyttäjät! Kaduilla ei voi välttyä kävelemästä, sieltäkin jo saa kaikkea paskaa kehoonsa ja istukan kautta lapselle. Vieläkö sitä pitää ottaa vapaaehtoisesti lisää kurkusta alas ja poltella savukkeita?

Eikö voisi sen lyhyen raskausajan edes odotella? Ei ainakaan tarvitse koskaan miettiä olenkohan aiheuttanut tämän tai tuon jollakin oluenjuomisellani.

En tiedä tietääkö äidin juoneen odottaessaan häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

;D tunnen kyllä sellaisia persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, jotka eivät kykene minkäänlaiseen pitkäjännitteisyyteen. Varmaan sitten kun lapsi on pari kuukautta vanha, niin ap toteaa, "olen hoitanut jo 8 viikkoa vauvaa, eikö se kohta ala pärjätä itse".

Vierailija
24/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok,täytyy varmaan lähteä ostamaan vielä semmoinen vedensuodatin tuohon hanaveteen kun sekin on varmaan vaarallista! ap

Ei kai sitä voi herneitä nenään ottaa jos itse kysyy. Alkoholia ei voi suositella juotavaksi yhtään raskausaikana, pepsiä ei runsaasti juotavaksi raskausaikana.

Voihan siitäkin suuttua jos haluaa, ja juoda sitten vaikka ihan kiusalla kun joku on kerran sanonut ettei kannata. Omaa lastaanhan siinä eniten kiusaa. Mutta kunhan omassa suussa tuntuu hyvältä.

Vierailija
25/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mutta mä inhoan noita Funlight litkuja!

Vieläkö saa Funlight greippimehutiivistettä? Jos saa, sekoita sitä ja vissyä niin saat ihan lonkerolta maistuvaa juomaa.

Ja tosiaan ihan viimeisiä viikkoja menoillaan jo :)

-lonkerosieppo

En mäkään niitä muita mehuja pysty juomaan, mutta tuo maistuu ihan oikeasti lonkerolta kunhan juomasta tekee vähän ohjetta vahvempaa ja käyttää kunnolla poreilevaa vissyä.

Vierailija
26/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeimmät sisäelimet ja aivot alkavat kehittyä. Selkäranka muodostuu myös. Haluatko aivovamman/ sydänvian/selkärankatyrän? ole hyvä ja valitse.

Tai jos lapsi syntyy jo viikolla 30? Jaksatko elää sen asian kanssa, että olet saattanut itse aiheuttaa synnynnäisen vian, joka aiheutti aikaistuneen synnytyksen?

Itse en osaisi valita, enkä myöskään elää tuon mahdollisuuden kanssa.

Vierailija
27/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

;D tunnen kyllä sellaisia persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, jotka eivät kykene minkäänlaiseen pitkäjännitteisyyteen. Varmaan sitten kun lapsi on pari kuukautta vanha, niin ap toteaa, "olen hoitanut jo 8 viikkoa vauvaa, eikö se kohta ala pärjätä itse".

aikuisenakaan ei voi tehdä mitään loppuun kun ei vain pysty. Ja lapsena pinna on lyhyt. Mutta siitähän ei voi syyttää itse lasta, jos on äiti alkoholia raskausaikana sen edestä juonut.

Vierailija
28/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ukot siellä salarakkaan luona vai mikä noin kiukuttaa muutamaa vastaajaa? Joka tapauksessa hyvät illan jatkot,minä painun pepsini kanssa sohvalle :) ap

Vierailija
29/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sulle se alkoholi on se tärkein juttu??

Vierailija
30/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sama ole kuin pullollinen, mutta saat mielitekosi tyydytettyä ja alkoholimäärä pysyy kohtuullisena. Nyt minut varmaan kivitetään, mutta raskauden aikana join neljästi punaviiniä, kun hyvä pihvi ei muuten maistunut ollenkaan niin hyvältä. Ihan pikku lirauksen vain. Kerran mittasin tuon määrän, ja se oli n. 1 senttilitra... Eli koko raskauden aikana kului kolmasosa viinilasillinen. Ja ne pihvit maistuivat niin paljon paremmilta, kun oli se tippa viiniä kyytipoikana!

Vierailija
31/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei ole haittaa. Tuskin lapsesi tulee sinua kiittämään siitä, että käytit alkoholia silloin kun hänen kehityksensä oli haavoittuvimmillaan. Nykymaailma on valitettavasti tuollainen: mullehetikaikkinyt. Sinäkin tiedät, että alkoholia ei suositella raskausaikana, mutta omatuntoasi hiljentääksesi kyselet lupaa täältä palstalta. Tiedät, että isoon joukkoon mahtuu aina joku huoleton ihminen, joka sen luvan on valmis sinulle antamaan.

Onko se alkoholi todella sen arvoista? Mielestäni ei.

Ihan päinvastoin. Nykymaailma on sellainen että alkoholia ei juurikaan raskaana juoda, eikä tupakkaa polteta. Ennenvanhaan molempia harrastettiin melkolailla surutta. Tupakkia raskausaikana ei edes pidetty omituisena ta vaarallisena ja alkoakin otettiin ihan tuosta vaan.

Vierailija
32/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sama ole kuin pullollinen, mutta saat mielitekosi tyydytettyä ja alkoholimäärä pysyy kohtuullisena. Nyt minut varmaan kivitetään, mutta raskauden aikana join neljästi punaviiniä, kun hyvä pihvi ei muuten maistunut ollenkaan niin hyvältä. Ihan pikku lirauksen vain. Kerran mittasin tuon määrän, ja se oli n. 1 senttilitra... Eli koko raskauden aikana kului kolmasosa viinilasillinen. Ja ne pihvit maistuivat niin paljon paremmilta, kun oli se tippa viiniä kyytipoikana!

Löytyykö sellainen idiootti joka tästä kivittää?

Lähinnä kai näissä jutuissa mieliä kirvoittaa ajatus siitä että se 1 ei jää yhdeksi vaan kun ottaa sen yhden on tavallaan avannut korkin ja antanut itselleen luvan juoda. Onhan se nyt järjellä ajateltuna aivan selvää että puoli lasia viiniä tai yksi keskiolut ei aiheuta yhtään mitään negatiivista sikiölle.

Vierailija
33/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 keskiolutta on aikuisen ihmisen normaali alkoholiannos un ollaan juhlimassa! Kuulostaa aika hurjalta että raskaana ollessaan ottaisi kokonaisen tölkin tai pullon alkoholijuomaa.

Vierailija
34/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan näin ot.

Vierailija
35/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tiesit mitä vastataan?

Mikä ihme sua vaivaa kun et voi yhtä raskausaikaa olla juomatta alkoholia?

Se ei tee hyvää vauvalle tiedät sen.

Välitätkö sä siitä vauvasta vai ei?

Vierailija
36/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus lasillisen siideriä raskausaikana, kun mies on ostanut. On tehnyt mieli, ja ollaan sitten laitettu miehen kanssa sellainen pikkupullo puoliksi. Kokonaista en ehkä "uskaltaisi" ottaa, mutta kukin tyylillään. Mutta tosiaan, pienen lasillisen olen juonut muutaman kerran joka raskaudessa muistaakseni. Ja niitä on neljä.

Vierailija
37/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sulle se alkoholi on se tärkein juttu??

että viinanhimo on NORMAALIA.

Miten te ette tajua että pidätte normaalimpana sitä että juo ja vielä puolusteluja viinan himolle kun on raskaana?

Vierailija
38/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 keskiolutta on aikuisen ihmisen normaali alkoholiannos un ollaan juhlimassa! Kuulostaa aika hurjalta että raskaana ollessaan ottaisi kokonaisen tölkin tai pullon alkoholijuomaa.

Mulla se juhlimismäärä on kyllä 8-14 isoa tuoppia...

Vierailija
39/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko? Onko haittaa yhdestä alkoholiannoksesta tässä vaiheessa raskautta?

Yksi kolmosolut ei vaurioita sinua eikä sun vauvaa. Ihan voitte kaikki vastanneet tässä ketjussa tätä tiedustella vaikka lääkäreiltä jos ette muuten usko.

Ja sille urpolle, joka väitti että alkoholi siirtyy suoraan samanvahvuisena vauvaan niin tervemenoa koulunpenkille tai edes opiskelemaan faktat ennen kuin tulee tuollaista väittämään.

Ja ei, en ole alkoholisti tai suosittele dokaamista raskausaikana ja välitän lapsistani. Olen vain ihan tervejärkinen, eli kummajainen täällä.

Vierailija
40/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä alkoholia kenenkin vauvaa vaurioittaa. Ja kyllä se alkoholi tosiaan siirtyy istukan kautta sikiöön, jonka veressä on alkoholia saman verran kuin äidin veressä. Ja siihen pieneen elimistöön ei todellakaan alkoholi kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi