Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaverisi tietäisi, että miehesi pettää sinua, haluaisitko, että kaverisi kertoisi sinulle?

Vierailija
22.08.2012 |

Minun hyvä keverini on ollut saman miehen kanssa 7 vuotta, häät olivat 2 vuotta sitten. Kaverini silmissä hänen miehensä on mitä täydellisin aviomies, ylistää aina häntä.

Olin lauantaina baarissa toisten kavereideni kanssa ja tämä hyvän kaverini mies tuli iskemään minua tanssilattialla. :/ Kävi kiinni peppuuni, pyysin toki lopettamaan. Alkoi ehdotella, että menisimme yhdessä minun luokseni jatkamaan iltaa kahdenkesken. Tein miehelle selväksi, että ei kiitos. Mies ei ollut edes kovin humalassa.

Pilkun aikaan, kun lähdin baarista oman löytöni kanssa, näin kun samainen mies hyppäsi taksiin, intiimeissä tunnelmissa jonkun naisen kanssa. :(

Kautta rantojen selvitin eilen tältä hyvältä kaveriltani, että tuliko hänen miehensä sillon lauantai yönä kotiin. Oli kuulemma tullut sunnuntai päivänä kolmen aikaan, ollut kuulemma kaverilla yötä ja vielä sovitusti.

En tiedä mitä teen, kerronko kaverilleni vai en? Toisaalta asia ei kuulu minulle, ei ole minun asiani puhua tästä, mutta hän on minun hyvä kaverini. Vaikeneminen tuntuu pahalta, mutta niin puhuminenkin... Mikä olisi paras ratkaisu?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmasti puristellut muitakin naisia, etkä sinä välttämättä ole ensimmäinen tai viimeinen.

Kyllä tuollaisen asian voi kertoa ystävälle, eli sen ukon vaimolle. Se vain täytyy kertoa oikein, ja se taas miten se tehdään oikein, riippuu siitä ystävästä, jonka vain sinä täällä tunnet.

Tietysti jos pelkäät sitä pahinta reaktiota eli että hän luulee että sinä vain olet kateellinen ja että et vain kykene katsomaan heidän hyvää suhdettaan vierestä jne. jne., niin ole valmis sanomaan keskustelun aikana että jos hän haluaa sinut pois elämästään, niin sinä voit tehdä sen, pääasia että hän uskoo sinua tässä. Sano että kerta hän rohkeni tarrata sua takapuolesta, mikään ei sano etteikö hän olisi tehnyt niin muillekin. Sano että epäröit ihan helvetisti kertoako tästä vai ei.

Ole myös valmis kuvailemaan sitä näkemääsi naista yksityiskohtaisesti. Jos se vaimo ottaa asian esille oikealla tavalla sen ukon kanssa, hän näkee heti äijän naamasta ja eleistä jos tämä valehtelee tai kakistelee.

Vaikenemisella voi olla myös se seuraus että se ukko kertookin jossain vaiheessa vaimolleen itse että puristeli sua! Sitten saat selitellä kaverillesi miksi olit hiljaa, vai piditkö kohtelusta, vai onko siinä tapahtunut muutakin kuin puristelua.

Sinä et ole vastuussa tilanteestasi ja tuosta pienestä tuskasta mitä tunnet. Se ukko on. Ukonhan pitää maksaa hairahduksestaan. Minkälaisen viestin haluat lähettää sille ukolle? Että hän saa puristella sua ihan milloin haluaa etkä sinä sano mitään? Minkälainen kaveri haluat olla? Annatko kaverisi miehen hyppiä vieraissa sinun silmiesi edessä ja olla hiljaa?

Minusta tämä ei ole mikään valinta kertoako vai ei, vaan ainoa kysymys on MITEN kerrot hänelle. Molemmat vaikeneminen sekä puhuminen riskeeraavat ystävyytenne. Ja se on sen ukon vika, ei sinun.

Vierailija
22/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieshän tietää, että minä tiedän, koska hänhän yritti minua iskeä?? Mikä on mielestäni todella tökeröä käytöstä. :( Jotenkin vaikutti, että teki sen hyvin tottuneesti ja avoimesti, ei piilossa, tuli kuva, että hänhän tekee tätä usein. Voinhan toki olla väärässäkin, ehkä se oli eka kerta?

Pelkään juuri sitä, että viestin tuoja saa syyt niskoille. :( Oi miksi, juuri minun piti olla juuri sinä yönä siinä baarissa. En olisi halunut tietää kaverini miehen toimista.

ap

Susta "tuntuu", että tekee usein. Haluaisin vahvempaa näyttöä, olit humalassa jne... Meni samaan taksiin naisen kanssa, ok. Mitäs jos siellä taksissa oli jo joitain muita ja menivät jatkoille kaverin luokse ja nainen oli jonkun muun "hoito".

Kyllä varmaan kannattaisi kertoa ystävälle, mutta painottaa myös että et ole nähnyt mitään konkreettista ja kaikki on vain mutuilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietittävää edes. Jos ystävä on sinulle rakas, todellakin kerrot asiasta.

Kokemuksesta tiedän sanoa että mikään ei tunnu niin pahalta kuin se että saa tietää asiasta vuosien päästä. Ja varsinkin jos asiasta muutkin tiesivät ja itse olisin vielä sinisilmäisesti siinä uskossa että elän onnellisessa suhteessa.

Minusta petät ystävääsi myös jollet kerro.

Älä ole nyt pelkuri.

Ja vastaus kysymykseen: Todellakin, kaverillani olisi velvollisuus siihen. Toivon ettei ystäväpiirissäni olisi yhtään sellaista kaveria joka voisi olla kertomatta!

Vierailija
24/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiittäisin kaveria. Toki menisin tiedosta aivan sekaisin, mutta kaveri olisi mielestäni tehnyt oikein.

Vierailija
25/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisit asian puheeksi miehen kanssa ja tekisit selväksi, ettet voi hyväksyä hänen käytöstään ja että mikäli ikinä kuulet, näet tms, että sama peli jatkuu, niin kerrot ystävällesi.

että mies voi sanoa vaimolleen "ystäväs yritti mua baarissa ja kun kieltäydyin veti herneet nenään ja uhkasi kostaa jotenkin. Varmaan tulee kohta puhumaan sulle paskaa että oisin muka jotenkin pettänyt sua tai jotain muuta..."

Vierailija
26/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies yritti iskeä sinua.

Jos kerrot, ystävyytenne on loppu sillä kaverisi ei hyväksy sinua sen jälkeen, mustasukkaisuus nostaisi päätään.

Muutenkin pitäisin pääni kiinni, se on heidän keskinäinen asiansa.

onko heillä avoin suhde? Asiaan vaikuttaa myös se, että mies yritti iskeä SUA, minusta sinun pitää kertoa ainakin se, jos et siitä baariruususta sitten kerrokaan.

Itse en haluaisi, että mulle kerrotaan jos mieheni pettää, siihen on erityiset syyt. Mutta todella haluan kuulla, jos mies on niin törkeä, että piirittää jotain mun kaveria.

Vierailija
27/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu!

Asia ei yksinkertaisesti kuulu sulle. Rikkoisit tod.näk. kaverisi avioliiton. Joo joo, mieshän sen rikkoi!

Mitä ei tiedä se ei satuta.

ÄLÄ KERRO!

Vierailija
28/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hyvä keverini on ollut saman miehen kanssa 7 vuotta, häät olivat 2 vuotta sitten. Kaverini silmissä hänen miehensä on mitä täydellisin aviomies, ylistää aina häntä.

Olin lauantaina baarissa toisten kavereideni kanssa ja tämä hyvän kaverini mies tuli iskemään minua tanssilattialla. :/ Kävi kiinni peppuuni, pyysin toki lopettamaan. Alkoi ehdotella, että menisimme yhdessä minun luokseni jatkamaan iltaa kahdenkesken. Tein miehelle selväksi, että ei kiitos. Mies ei ollut edes kovin humalassa.

Pilkun aikaan, kun lähdin baarista oman löytöni kanssa, näin kun samainen mies hyppäsi taksiin, intiimeissä tunnelmissa jonkun naisen kanssa. :(

Kautta rantojen selvitin eilen tältä hyvältä kaveriltani, että tuliko hänen miehensä sillon lauantai yönä kotiin. Oli kuulemma tullut sunnuntai päivänä kolmen aikaan, ollut kuulemma kaverilla yötä ja vielä sovitusti.

En tiedä mitä teen, kerronko kaverilleni vai en? Toisaalta asia ei kuulu minulle, ei ole minun asiani puhua tästä, mutta hän on minun hyvä kaverini. Vaikeneminen tuntuu pahalta, mutta niin puhuminenkin... Mikä olisi paras ratkaisu?

Vierailija
29/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten voi sanoa, että asia on heidän keskinäinen asiansa, jos vaimo on autuaan tietämätön miehensä sikailuista? Siinä vaiheessa se on heidän keskinäinen asiansa, kun molemmat osapuolet ovat tietoisia asiasta.

Vierailija
30/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten voi sanoa, että asia on heidän keskinäinen asiansa, jos vaimo on autuaan tietämätön miehensä sikailuista? Siinä vaiheessa se on heidän keskinäinen asiansa, kun molemmat osapuolet ovat tietoisia asiasta.

Vierailija
31/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi vaikka väittää sinun yrittäneen iskeä häntä. Ja keksiä vaikka mitä tarinoita. Vaimo tietenkin uskoo miestään kun ei halua nähdä totuutta.

Vierailija
32/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdottomasti haluaisin ja olisin tosi loukkaantunut jos myöhemmin selviäisi, että kaveri on tiennyt, mutta jättänyt kertomatta.

Kannattaa ainakin miettiä tarkkaan kuinka asian kertoo, niin paljon on kuullut rikki menneistä ystävyyssuhteista tuossa tilanteessa, vaikka viestintuojana oletkin oikeasti täysin syytön tilanteeseen.

Sellainenkin vaihtoehto on, että juttelet suoraan tuon miehen kanssa ja pyydät häntä kertomaan.. mutta sillon on myös aika todennäköistä, että mies saa jutun käännettyä sua vastaan kun kaverisi kuitenkin uskoo helpommin miestään (?)

Vierailija
33/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse haluaisin EHDOTTOMASTI tietää!

Vierailija
34/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tietysti se riski että kaverisi suuttuu sinulle, koska miehesi lähenteli juuri sinua. Mutta sinuna ottaisin riskin. Jos ystäväsi ei halua kuulla totuutta, se on hänen ongelmansa. Ainakin olet sitten osasi tehnyt. Minusta hyvän ystävän kuuluu nimenomaan kertoa tällaiset asiat.

Vierailija
35/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et haluaisi.

Itsekään en olisi halunnut...

M +40

Vierailija
36/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tietysti se riski että kaverisi suuttuu sinulle, koska miehesi lähenteli juuri sinua. Mutta sinuna ottaisin riskin. Jos ystäväsi ei halua kuulla totuutta, se on hänen ongelmansa. Ainakin olet sitten osasi tehnyt. Minusta hyvän ystävän kuuluu nimenomaan kertoa tällaiset asiat.

Vi**u mikä ystävä oletkaan. Aiheutat ystävällesi suunnattoman kriisin parisuhteeseensa.

Perusolettamus on kuitenkin se, ettei se toinen saisi ikinä tietää (=onnellinen suhteessaan) ja vaikka saisi, ei se mistään saa tietää sun tienneen (ellet itse kerro joka taas on yhtä typerää).

Kuka tarvii vihollisia kun on tuollainen ystävä...

M +40

Vierailija
37/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kriisin aiheuttaja ole se mies, eikä tämä ystävä! Miltä vaimosta tuntuisi jos saisi vuosien päästä tietää eläneensä yksipuolisesti onnellisessa avioliitossa kun mies on juossut vieraissa? Kyllä tällaiset asiat pitää kertoa. Minä olen kiitollinen ystävälleni siitä, että tämä kertoi mieheni yrittäneen iskeä toista naista. Loppuipahan mieheltäkin kerralla sellainen pelleily, kun heti kiinni jäi.

Vierailija
38/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ystäväni EI kertoisi, hän ei asian palkastuttua olisi ystäväni.

Vierailija
39/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et haluaisi.

Itsekään en olisi halunnut...

M +40

minä OLISIN halunnut tietää varmaksi jo ENNEN eroa! Kun luulin olevani vainoharhainen jne. Vasta eron jälkeen rakastajatar uskalsi ilkkua miten vehtasivat jo minun aikanani. Ja sata kertaa mieluummin olisin kuullut muualta!

Vierailija
40/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivon että ystäväni olisivat yhtä rehellisiä minuakin kohtaan ja kertoisivat jos se tilanne eteen tulisi.

En todellakaan ampuisi viestintuojaa, tosi ystävähän se on joka kertoo totuuden silloin kun muut yrittää pitää kaiken salassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä