G: Mitä teet tänään ruuaksi?
Meillä on einesgourmeeta!
- Felixin perunamuussia
- Nakkikastiketta valmiista kastikepussiaineksista (mutta sekaan menee kermaa, tomaattipyreetä ja vähän lisää mausteita)
Itse syön sienillä kuorrutettua lohta ja juustoraviolia
Kommentit (35)
sorsapaisti muhimassa uunissa ja lisäksi uudet perunat ja porkkanat ja sienisalaatti eilen kerätyistä sienistä!!
En jaksa odottaa että päästään nautiskelemaan... :P
uunissa laatikkoruuan, jossa peruna- ja porkkanaviipaleita, kuutioitua kesäkurpitsaa, jauhelihaa ja sipulia sekä ruokakermaa, mustapippurituorejuustoa, suolaa ja mausteita, pikku loraus fondia. Ei hajuakaan miltä maistuu, tänään illalla selviää :D
Tein omat kalaruokani jo eilen, siitä riittää neljälle aterialle. Teen usein isompia ruoka-annoksia kerrallaan muutaman ja niitä sitten vuorotellaan jokunen päivä. Tänään poikasakki toivoi nimenomaan nakkia ja muussia. Täältä pesee.ap
Ahkera mamma siis avaa neljä pussia (kaksi perunasipulia, kaksi kinkkusuikaleita) ja yhden kermapurkin.
No kyllä mä vähän maustan, ahkeruuspisteitä siitä.
Kahden päivän ruoka.
Eilen laitoin kanankoipia uuniin. Ei muuta, itselleni vähän vihanneksia viereen.
Kumma juttu. Koko viikolla ei ole jauhelihasta mitään. Maanataina oli lihaton hernekeitto, purkista, todellakin.
Perjantaina laitan taas kanaa jotenkin itselleni, lapset vikonlopun muualla.
Jaa, tulipa kalatonkin viikko. Ensi viikolla siis pakasteseitä uuniin.
Kanaa kermasoossissa ja riisiä. Minä ja lapset ruokailemassa, mies työmatkalla, eli ei tartte tehdö isoja määriä ruokaa tällä viikolla.
olikohan Kotikokki.net:ssä nimellä Tang Mein. On muuten tosi hyvää!
paistan kanankoipia uunissa ja revin lihat irti ja teen risoton :D
punaherukoista vispipuuroa jälkkäris!
tänään syödään eilisestä jääneet spagetin ja kanakastikkeen loput. Huomiseksi olisi tarkoitus laittaa kaalilaatikkoa
soseutettua linssikeittoa.
Mä muuten nautin toisinaan jauheperunamuusista. Mun mielestä se on kertakaikkiaan aivan eri ruokalaji kuin oikea perunamuusi, mutta jollain perverssillä tavalla hyvää. Ei tosin useammin kuin pari kertaa vuodessa.
Keitän riisiä, sen kanssa eilistä "kiinalaista" kanawokkia (kanasuikaleita, porkkanaa, paprikaa, sipulia, kiinankaalia, ananasta + kastike). Kurkkua ja tomaattia, jälkiruuaksi otan ainakin itse persikan.
lisäksi nakkia ja eilistä makaroonilaatikkoa ja salaattia jossa on tomattia, kurkkua, kiinankaalia ja päärynää. Syödään siis jämiä. PÄivällisesksi sitten ihan vaan pakaste pinattikeittoa ja kananmunia!! Huomenna on kauppapäivä :)
-Bataattia ja perunaa keitettynä (lapselle muussina)
-Koskenlaskijalla täytettyjä jauhelihapihvejä
-Salaattia (jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, ananas, maissi)
Illalla syön salaatinlopun tonnikalan kanssa.
Muu perhe syö päivän "jämiä" lämmittämällä tai sitten pyttipannuna.
Lindströmin pihvit, paistetut perunat, salaatti ja jälkkäriks marjarahka.
Lounaaksi lapset söivät keksiä ja pullaa.
Kaivoi pakastimesta jauheliha-papu-risoton ja teki siihen vielä kasslerista lihakastikkeen päälle.
Päivälliseksi ajattelin syödä eilistä tomaattikeittoa, nam! Huomisen ruokia just tuskailen, miten niitä ideoita ei vain ole...
eilisen jauhelihakastikkeen jämät ja keitettyjä perunoita. Illemmalla pitäisi tehdä joko nakkirisottoa tai kasvislasagnea, en tiedä vielä kumpaa tänään ja kumpaa huomenna.. Lisäksi salaattia+raejuustoa.
kaksi eri ruokaa, eivätkö lapsesi stä kalaa?