eikö ketään muuta ahdista se, että jos ollaan toisen suvun kanssa aina jouluna toisen suku jää etäiseksi.
Kommentit (63)
Tänä vuonna olemme mieheni kotona viettämässä joulua
ja
tänä vuonna menemme viettämään uutta vuotta minun vanhempieni luo... =))
viime vuonna oli toisin päin....
minun vanhempani asuvat meiltä 1 km päässä ja mieheni vanhemmat taas 300 km päässä...
Äitienpäivän vietämme mieheni luona (jo 3 krt), koska silloin on pelto hommat kesken....
ja
Isänpäivänä olemme taas minun vanhempieni luona...
(käymme n. 2 krt kk mieheni kotona pelto/maatila hommissa auttamassa...)
meillä pojat 3 v 3 kk ja 4 kk =))
Me vietetään joulut olosuhteiden pakosta miehen sukulaisten kanssa (tilanpuute vanhemmillani), mut ei mun sukulaiset sen etäisempiä ole. Kyllähän me nähdään vuoden mittaan.
Sikäli helppoa, että meillä kummallakin sisarukset ovat paljon vanhempia, eikä heillä ole enää pieniä lapsia ja haluavat viettää itse kukin omanlaistaan joulua. Joulupäivä vietetään kotona pyjamissa ja Tapaninpäivänä menemme naapurissa asuville vanhemmilleni, sinne tulevat kaikki sisaruksenikin perheineen. Anoppilla ja apella vieraillaan jo itsenäisyyspäivänä, he kun asuvat vähän kauempana. Lisäksi he eivät laita joulua juuri mitenkään, ovat vähän tiukkapipoisia uskiksia, joille joulu on vain ja ainoastaan kristillinen juhla. Siis heillä ei ole esim. joulukuusta tai kukkia tai mitään koristeita. Jouluruokana voi olla vaikka lihapullia. Olen kyllä sielläkin joulua viettänyt hamassa nuoruudessa, kun ei ollut vielä lapsia. Onneksi järkiinnyin...