Mitä luulet lihavan syövän päivän aikana? Kirjoita kuvitelmiesi "ruokapäiväkirja" tähän!
Eli aamiainen, lounas, päivällinen jne. tai vaikka vapaamuotoisesti.
Kommentit (88)
Olin yökylässä lihavan ystävättäreni luona. Hänen aloitteestaan joimme kupilliset teetä ennen nukkumaan menoa. Hänen teekupillisensa kanssa tosin meni paketillinen keksejä, itse söin kaksi.
Sama rouva ottaa aina meillä kyläillessään huomattavan pieniä ruoka-annoksia. Luulen että aika tyypillistä käytöstä molemmat.
Itselläni nousi paino jossain vaiheessa pienessä ajassa monta kiloa, kun aloin säännöllisesti syömään palan vaniljajäätelöä joka ilta. Luulen että tämä voi olla merkittävä havainto. Jos on tapana ottaa pari keksiä joka päivä kahvin kanssa tai joka kauppareissulla pieni suklaapatukka tms. Tuollaisesta säännöllisestä pikkulisästä kertyy se vähän liikaa. Voisi toimia toisinkin päin. Ei välttämättä tarvitse muuttaa koko elämää, jättää pois sen yhden iltakaljan tai pikkupullan niin suunta voi muuttua.
Aamianen: Lasi tuoremehua
Välipala: Energiajuoma
Lounas: Ruokalassa iso lautasellinen lasagnea, salaattia paljon (erillisellä lautasella), marjarahkaa jälkkäriksi ja kahvi
Välipala: Kahvi ja muutama dominokeksi
Päivällinen: Kanatortilloja 4kpl, välissä myös tomaattia, ananasta, salaattia, jalopenoja sekä chilikastiketta.
Iltapala: 4 siivua ruislepää, päällä juustoa ja oivariinia tms
Näiden lisäksi 1,5 litraa pepsi maxia ja vettä.
Ainiin, ja kaupasta tarttui mukaan suklaapatukka ;)
tutkitusti ylipainoiset syö iltapainotteisesti ja jättävät aamupalan väliin useammin kuin normaalipainoiset. Ts. ne, jotka syö aamulla ja lounaalla tukevasti ovat todennäköisemmin normaalipainoisia kuin ne, jotka syövät tukevasti päivällisen ja iltapalan.
Ja kyllä, iltasyömisellä on väliä. Jos olet syömättä päivän, olet todennäköisesti energiaton. Sitten taas illalla tulee ruuasta energiaa, mutta samalla lojut sohvalla jo raskaasta päivästä.
Aamiainen on kuulemma suurin kompastuskivi ylipainossa. Tämä on ihan tutkittu. Ylipäätään pitäisi syödä 70-80% kaloreista ennen kello kolmea, jotta paino pysyisi hallinnassa.
mulla pysyy paino erittäin hyvin hallinnassa, vaikka syön ehkä noin puolet kolmen jälkeen.
ja on sitten aamullakin nälkä. No minä olen huomannut sen, että juuri silloin kun olen vielä puolen yön maissa syönyt jotain (meikäläisen pääateria yleensä) vaikka pakastekasvisosekeiton tai pari paistettua munaa ja siivu grillijuustoa, joista tulee maha tosi täyteen, niin aamulla on 9-10 aikaan jo kova nälkä, mutta syön aina aamulla vain jugurttia, tulee huono olo jos jotain muuta syön, sitten puolenpäivän aikoihin voin jo syödä suklaata lounaaksi. Iltapäivällä teen ruokaa muulle perheelle, ja ise syön sitä ihan vähän, tai jätän väliin, jos ei oo mun lempiruokaa. Illalla syön taas jugurttia. Enkä jaksa päivän mittaan tehdä kuin ihan pakolliset asiat, ja olen illalla ihan kuitti, makaan sohvalla ja katson telkkaria kun lapset ja mies nukkuu, ja syön vähän vielä suklaata. Jos en silloin yöllä syö "oikeaa ruokaa" ei aamulla ole nälkä, se kai on mennyt tavallaan ohi jo nukkuessa, tai maha ei ole ollut oikein käynnissä kun ei ole kunnon ruokaa syönyt niin pitkään aikaan. Nälän tunnehan menee ohi jos ei vaan syö mitään.
Kyllä sillä todellakin on merkitystä myös, missä välissä syö ne kalorinsa.
No eipä välttämättä. Minä olen aina ollut iltaihminen, ja myös syön iltapainotteisesti ja laihduttanut olen nyt yli 40kg.
Ei sillä oo väliä, syökö aamulla vai illalla, kunhan ei syö enempää kuin kuluttaa.