Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luulet lihavan syövän päivän aikana? Kirjoita kuvitelmiesi "ruokapäiväkirja" tähän!

Vierailija
20.08.2012 |

Eli aamiainen, lounas, päivällinen jne. tai vaikka vapaamuotoisesti.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla tuli maha kipeeksi kun luin näitä. Suorastaan oksettaa.

On tullut tänään syötyä, jugurttia, riisisuklaata ja muutama kulaus limsaa (stevia) muutama ranskanperuna kun toiset söi, pala kotijuustoa. En tiedä mitä syön illalla, en varmaan mitään terveellisempää. Leipää en ole syönyt päiväkausiin, en myöskään kasviksia tai hedelmiä. Kuituja tai vitamiineja ei varmaan ole kovin paljon tullut, eipä ihme että väsyttää.

Vierailija
22/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo pidä paikkaansa, minä en koskaan käy tuollaisissa paikoissa syömässä, koska meikäläisen annos tulee niin kalliiksi, minä söisin varmasti puolet vähemmän kuin sinä laiha, minun mahani tulee helposti täyteen. Enkä halua koskaan ähkyoloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen päivän ruokalistani:

aamulla maustamaton jugurtti

lounas: fetasalaatti, pala leipää

iltapäivällä: purkki raejuustoa

illalla: jugurtti tai puuro, hedelmä

Vierailija
24/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: kaurapuuroa tai pelkkä kahvi

Lounas: kevyt vaihtoehto ruokalasta

Päivällinen: salaatti

Iltapala: litra jäätelöä ja sipsipussi

Vierailija
25/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: kaurapuuroa tai pelkkä kahvi

Lounas: kevyt vaihtoehto ruokalasta

Päivällinen: salaatti

Iltapala: litra jäätelöä ja sipsipussi

Unohdit makeat sidukat ;)

Vierailija
26/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"syön vain purkin rasvatonta raejuustoa ja kaksi keksiä päivässä ja silti lihon". Paskan marjat. Varmasti JOSKUS on lihavalla tuollaisiakin päiviä, ja hän kokee olonsa marttyyriksi, kun ei silti laihdu.

Tosiasia on, että lihava on lihava, koska hänen kalorisaantinsa ylittää kulutuksen. Aniharvoin kyse on aineenvaihduntasairaudesta.

Joten oikeasti enemmistö päivistä kuluu syöden enemmän kuin kuluttaen. Olkaa rehellisiä.

Vierailija
27/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,sanottakoon ettei tämä nyt tyypillinen päivä sentään ole :D

Aamulla söin rullakebun jämät,päivällä 2 ruisleipää ja nyt meinaan käydä mäkkärissä hakemassa juustoburgereita ja jätskin.

Vierailija
28/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aamiainen, lounas, päivällinen jne. tai vaikka vapaamuotoisesti.

he eivät syö työpaikallaan paljon mitään muuta kuin kevitä salaatteja. Mutta myös usein lihottavia limppareita. Energiavaje korvataan illalla sitten suurella aterialla ja sipseillä ja limppareilla.

No kyllä yksi lihava töissäkin söi ihan avoimesesti herkkuja. Korjatakaa jos olen väärässä.

Vierailija
29/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että lihava on lihava, koska hänen kalorisaantinsa ylittää kulutuksen. Aniharvoin kyse on aineenvaihduntasairaudesta.

Joten oikeasti enemmistö päivistä kuluu syöden enemmän kuin kuluttaen. Olkaa rehellisiä.

Tai sitten se ON OLLUT. Se on eri asia kuin on. Jos lihavan paino pysyy samassa, niin sittenhän hän syö oman kulutuksensa mukaan. Katsos kun ei jokainen ylipainoinen vain koko ajan liho lisää.

Vierailija
30/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö sen minkä muutkin.

painonsa kuin laiha. Eli joutuu syömään enemmän.

Vierailija
31/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan useampia päiviä. Syödään aamupala,lounas , päiväkohvit, päivällinen , iltapala. Kasviksia ei juuri lainkaan. Paljon juustoa, vaaleaa leipää ja kaikkea mahdollista ruokaa. Kahvin kanssa aina pullaa, johon appi vielä laittaa päälle voita ja hilloa.

Kaikki annoskoot ovat valtavia. Syövät ainakin 3000kcal päivässä eivätkä liiku juuri lainkaan.

Vierailija
32/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että lihava on lihava, koska hänen kalorisaantinsa ylittää kulutuksen. Aniharvoin kyse on aineenvaihduntasairaudesta. Joten oikeasti enemmistö päivistä kuluu syöden enemmän kuin kuluttaen. Olkaa rehellisiä.

Tai sitten se ON OLLUT. Se on eri asia kuin on. Jos lihavan paino pysyy samassa, niin sittenhän hän syö oman kulutuksensa mukaan. Katsos kun ei jokainen ylipainoinen vain koko ajan liho lisää.

Esimerkki oli sellainen, ettei KUKAAN elä laihtumatta sillä kalorimäärällä. Joten paskapuhetta, että joku pysyisi lihavana syömällä todella vähän.

Vierailija
33/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo pidä paikkaansa, minä en koskaan käy tuollaisissa paikoissa syömässä, koska meikäläisen annos tulee niin kalliiksi, minä söisin varmasti puolet vähemmän kuin sinä laiha, minun mahani tulee helposti täyteen. Enkä halua koskaan ähkyoloa.

mutta kun se piti paikkansa. kyllä se nainen vieressäni tosiaan söi neljä kertaa mua enemmän :)

Vierailija
34/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erottuani pyöreästä joskus havahduin miettimään että missä valheessa se eli. väitti ettei syö kuin kerran päivässä. ilmeisesti söi salaa kun rehellisesti lihava. eihän se ole muuten mahdollista.

sinällään ihan sama onko ylipainoa vai ei, mutta valehtelu on paha.

On itse lihava joka mielestään "ei syö mitään" ja on lihava geenien/aineenvaihdunnan/tähtien asennon takia.

muiden läsnäollessa syödään todella vähän.

Vierailija
35/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä. Aamulla lihavalla on kova nälkä. Syö kolme voileipää runsain leikkelepäällisin ja muistaa sitten yhtäkkiä, että hei: munhan piti laihduttaa, otankin vaan hermesetasta kahviin...

Lounaalla lihava käy työpaikkaruokalassa ja ajattelee, että "nythän mä voin syödä hyvällä omallatunnolla, koska mä kulutan nää kalorit päivän mittaan". Hän ei muista tai halua tajuta, että istumatyö ei juurikaan kaloreita kuluta. Välillä hän syö "kevyen kasviruokavaihtoehdon", jossa kuitenkin on maun vuoksi kermaa ja smetanaa ja muuta kaloria kaksin verroin. Jälkiruoka kuuluu tietysti asiaan, kun sen lounassetelillä kerran saa.

Iltapäivällä hän kahvitauolla suurieleisesti kieltäytyy pullasta, mutta ans olla, kun hän töistä lähtiessä kävelee karkkiautomaatin ohitse. Kitusiin hivahtaa kaksi suklaapötköä ja pullollinen sokerilimsaa.

Kotona hän "laihduttaa", eikä syö muun perheen kanssa iltaruokaa, vaan katsoo marttyyrimaisesti sivusta. Sen sijaan hän pitkin iltaa hakee "jotain pientä" ruokakaapista ja jääkaapilta: kuusi palaa metwurstia suolaisen nälkään. Kermaisen jogurtin ("se on vaan jogurttia, ei se lihota"...). Suklaapatukan. Jäätelöä ("kun lapset otti"). Ison palan juustoa. Kipollisen mysliä. Iltapalaksi vielä kaksi pasteijaa, kun lapsillekin tuli lämmittäneeksi.

Avainseikkoja siis ovat: itsepetos ja napostelu.

-lihva

Vierailija
36/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi varma syy siihen on se, että hän tykkää leivästä, erityisestä patongeista, subeista... Leipää ei voi siis syödä niin, että olisi vain yksi leipäviipale päällisineen, vaan pitää olla kaksi leipäviipaletta, päällysteet niillä molemmilla, puoliskot yhteen, läts, ja siitä vaan sitten sandwichiä haukkaamaan... Minä kuulemma syön leipää naurettavan väärin, kun pystyn syömään viipale kerrallaan :/

Vierailija
37/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala: kahvia rasvatomaan maitoon

Lounas: 2 pihviä/mureke palaa, yksi peruna, paljon salaattia

välipala: suklaa patukka

Päivällinen: Salaattipitoinen, esim. broileri-kasvisalaatti

iltapala: pullo light colaa (1½l)

enkä liho.

Vierailija
38/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavien tyypillisin ongelma on aamiaisen puute, lounas näykkimistä... ja iltaa kohden kiihtyy. Lihava ei herää aamulla maha kurnien vaan ylpeänä aloittaa päivän kahvilla. Lounaskin saattaa jäädä väliin, koska elimistö on tottunut iltasyömiseen. Aika monilla lihavilla itseasiassa päivän kalorikokonaisuus ei ole hirveän suuri, ainoastaan liian iltapainotteinen.

Itse olin lähes 20 vuotta lihava ja nyt pitänyt tämän nykyisen painon (BMI 24-26) 8 vuotta. Kova on ollut opettelu... Tällainen saattoi olla päiväni ruokavalio:

- aamiainen: kahvi + rasvaton maito

- lounas: joskus söin ruokaa, yleensä vedin jonkun automaattisämpylän, joskus en syönyt mitään

- päivällinen: ruokaa iso annos + jotain makeaa jälkkäriksi kuten vaikka suklaapatukka tai jäätelö

- alkuillan välipala: pari karjalanpiirakkaa voilla tai jotain muuta hyvää, ehkä pari pullaa

- yöpala (noin klo 22) 2-4 voikkaria oivariinilla, kinkulla ja juustolla

Kahvia join paljon, juomana muuten vesi, light limut

Ja tuolla ruokavaliolla painoa oli lähes 100kg. Siihen kun joskus veti vielä raskaamman päivän tai leipoi mokkapaloja tmv., niin lihominen oli taattu.

Vierailija
39/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että lihava on lihava, koska hänen kalorisaantinsa ylittää kulutuksen. Aniharvoin kyse on aineenvaihduntasairaudesta. Joten oikeasti enemmistö päivistä kuluu syöden enemmän kuin kuluttaen. Olkaa rehellisiä.

Esimerkki oli sellainen, ettei KUKAAN elä laihtumatta sillä kalorimäärällä. Joten paskapuhetta, että joku pysyisi lihavana syömällä todella vähän.

Joo no eri asia toki nuo, että söin jääpalan ja painan 170kg enkä laihdu -jutut. Mutta takerruinkin lähinnä tuohon "oikeasti enemmistö päivistä kuluu syöden enemmän kuin kuluttaen". No jos se paino pysyy samassa, niin silloin ei vain kulu. Toisina päivinä saattaa syödä enemmän, mutta vastaavasti toisina päivinä vähemmän ja energiansaanti ja -kulutus pysyvät tasapainossa.

Vierailija
40/88 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aina aamupäiväkahvilla jotain niitä omia karppileipään levitteen kanssa. Ruokalassa ohittaa riisin ja perunan, mutta saattaa ottaa esim. kolme kyljystä ja päälle maustevoinapit tms. Ja aina jälkiruokaa, paljon jälkiruokaa. Jos on kermaa, käy ihan kuumana. Iltapäiväkahvilla on jälleen omat naposteltavat mukana. En tiedä, mitä ajattelee syövänsä, kevyttä vai mitä. Mutta ei toi aivan terveellä näytä. Painaa yli sata kiloa ja haluaisi laihtua. Ei kai voi laihtua, jos syö joka päivä kipollisen kermaa ja voita esim.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi