Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luulet lihavan syövän päivän aikana? Kirjoita kuvitelmiesi "ruokapäiväkirja" tähän!

Vierailija
20.08.2012 |

Eli aamiainen, lounas, päivällinen jne. tai vaikka vapaamuotoisesti.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalien aterioiden (aamiainen, lounas ja päivällinen) lisäksi välipaloja ja iltapalaa. Lisäksi napostelua, kuten työmatkalla karkkia, telkkarin ääressä sipsiä.

Aterioilla isot annokset, on nälkä tai ei. Ottaa aina jälkiruokaa jos sitä on tarjolla.

Ruoka ehkä ravintoarvoltaan vähän heikompaa, rasvaista ja suolaista, "lohturuokaa".

Lohduttaa ja palkitsee itseään ruualla. Suun täytyy jauhaa koko ajan, hetkeäkään ei voi olla nälkä.

Ja viikonloppuna sitten "herkutellaan" isoilla määrillä makeaa, suolaista ja rasvaista, kun niitä viikon naposteluja ei enää muista.

Juo limsaa ja limuviinoja (siidereitä, lonkeroita jne).

Lempiruoka on pippuripihvi paksulla kastkkeella ja valkosipulikermaperunoilla. Alkuun feta- tai pastasalaatti, jälkiruuaksi juustokakkua ja vispikermaa ja kahvin kanssa vielä vähän suklaata.

Ottaa juhlien noutopöydästä joka ikistä sortiia.

Tällaisia havaintoja olen tehnyt.

Mulla puuttuu normaalit ateriat aika usein, napostelua on.

Aterioilla ei ole isoja annoksia, en syö ruokaa jos ei ole nälkä, enkä aina vaikka olisikin, jos ruoka ei ole houkuttelevaa.

Ravintoarvot on huonot, ja lohdutan itseäni ruualla, mutta lähinnä siis suklaalla ja jugurtilla, en pasta-annoksilla.

Tuo että hetkeäkään ei voi olla nälkä, ei pidä minun kohdallani yhtään paikkansa, minulla on suurimman osan päivää nälkä, aamullakin on nälkä vaikka on yöllä syönyt jotain.

Nälkä ei häiritse minua kovin paljon, en tule ärtyneeksi tai mitään. Minulle nälkä on vain tunne mahassa, jos ottaa kipeää mahaan, juon kulauksen jotain, ja taas mennään. En käsitä ihmisiä jotka mättää järkyttäviä määriä ruokaa kun on nälkä, mulle ainakin tulee todella huono olo jos tyhjään mahaan syön paljon, välttelen aina ähkyä.

En juo ollenkaan alkoholia, siitä ei ole ylipainoani tullut yhtään.

En jaksaisi tuollaista ruokamäärää koskaan mitä tuossa lopussa luetellaan, saatan kyllä ottaa noutopöydässä montaa sorttia, mutta suurin osa niistä jää lautaselle, ja sitten hävettää että otin liikaa, ja montaa sorttia mistä en sitten tykännytkään.

Ravintola-annokset on aina mulle liian suuria, paitsi jossain hienostelupaikassa jossa on lautasella joku rääpäisy. Kotipitsan pitsaa en ole koskaan syönyt kokonaan.

Silti onnistun olemaan näin lihava, en toki ole pahemmin lihonut tai laihtunut kymmeneen vuoteen. Stressi on aina päällä, enkä nuku tarpeeksi, en myöskään liiku kuin pakolliset. Kroppa on säästöliekillä, pitäisi alkaa syömään enemmän, ja jättää hiilarit syömättä, mutta elämänmuutos on todella vaikeaa.

Vierailija
62/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihavat syövät ihan kohtuullisesti, mutta syövät LISÄKSI niinsanottuja terveellisiä välipaloja ja jälkiruokia. Eli kun kalorimäärä olisi jo täynnä, niin otetaan välipalaksi jogurtti tai banaani, "nehän ei lihota".

Vaan kaloreita on niissäkin ja siitä se sitten lähtee. Ei välttämättä vedetä sipsejä eikä karkkeja, vaan muka terveellisiä, mutta ylikaloreilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt yrittää laihduttaa pitkästä aikaa. Äitini syö terveellisemmin kuin moni, paljon kasviksia ja marjoja, vähän punaista lihaa, tosi vähän makeaa. Mitään sipsejä, karkkia, keksiä tai limsoja hän ei syö, ei edes pidä niistä. Ainoat makeat herkut, joita hän syö, ovat jätski ja pulla. Äitini yksinkertaisesti syö LIIKAA. Siitä on vaikea päästä pois, mutta mielestäni hän on nyt onnistunut aika hyvin!

Vierailija
64/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo juustoa kaiken muun lisäksi. Omin silmin näin.

Vierailija
65/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamullakin on nälkä vaikka on yöllä syönyt jotain.i]

Vierailija
66/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: 1,5 litraa kolaa, pullaa, munia, pekonia, leipää, jossa paljon voita, lisää pullaa, karkkia, kahvia kermalla, voisilmä pullaa ja viineri

Lounas: 1,5 litraa kolaa, rullakebab

Välipala: 0,5 litraa diettikolaa, talon pizza, pullaa

Päivällinen: 1 litra kolaa, paketillinen makkaraa, pellillinen ranskiksia, kaksi tuplajuustohampurilaista, majoneesia suoraan tuubista, pullaa, viineri ja suklaakonvehteja

Iltapala: dieettikola, pullaa, pussillinen karkkia, majoneesia, pari makkaraa, ranskanleipää ja pullaa

Yöpala: Pullaa, litra kolaa

Vierailija
67/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä syö 40 kpl

Vierailija
68/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihovag jo pelkästään siitä kun näkevät ruokaa. Ainakin tällaista olen kuullut, joten eiköhän se näin ole. Onneksi mä syön ihan kunnon ateriat ja välipalat päivän mittaan, pysyy paremmin kilot poissa kuin tuolla ensyöpaljonmitään-systeemillä.

Vierailija
69/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, jos söisin juuri sitä mitä haluan, menuni olisi tämä:

Aamiainen: kahvia kermavaahdolla ja suklaakastikkeella. Mustikkapiirakkaa ja vaniliajäätelöä.

Brunssi: Mozzarellalla ja tomaatilla täytetty croissant tai kaksi. Tai vaihtoehtoisesti joku kinkkujuustopiiras.

Lounas: Lasagnea valtava lautasellinen. Vaaleaa leipää ja tujaus oivariiniä.

Välipala 1# klo 13: Kaksi korvapuustia ja kuppi kaakaota.

Välipala 2# klo 15: Pussillinen pätkisminibitesejä.

Päivällinen: Bigmac-ateria plussakoossa.

Iltapala 1# klo 19: kanafetapastaa

Iltapala 2# klo 21: ½ levyä sitä tummaa suklaata jossa on päärynää ja pähkinää.

Iltapala 3# klo 22: Kermavaahtoa ja vohveleita ja vaahterasiirappia/vattuhilloa!!

OOOOH! voidappa syödä noin. Mutta oma elimistöni pistää samantien vittuiluvaihteen päälle ja mieliala sukeltaa mustansävyihin, itkeskelen ja mietin miksi edes elän, että helpommalla pääsisi kun menisi jojoksi hirttonaruun.

Vierailija
70/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaveria tarkkailin"

"Katselin buffetissa"

"Havainnoin työpaikkaruokalassa"

Vi*un kyylät.

Vierailija
71/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kävi painonvartijoissa aikoinaan ja siellä ryhmyri sanoi, että ihan jokainen ylipainoinen on valmiiksi jo vaihtanut sokerilimun lightiin ja valitsee maitoa myöten rasvattoman vaihtoehdon. Se käsitys, että "vaihdat kevyempään, niin laihdut" on ihan puppua, koska ylipainoiset on sen jo tehneet. Ongelma on tosiaan annoskoko ja syömisrytmi.

Aamiainen on kuulemma suurin kompastuskivi ylipainossa. Tämä on ihan tutkittu. Ylipäätään pitäisi syödä 70-80% kaloreista ennen kello kolmea, jotta paino pysyisi hallinnassa. Ylipainoiset taas tyypillisesti syö 70-80% kaloreista kuuden jälkeen illalla. Lisäksi annoskoossa on ongelmia. Mitä tulee sipsien, suklaiden ja muiden herkkujen mättämiseen, niin ainakaan omassa elämänpiirissä ylipainoiset ei syö niitä päivittäin ainakaan merkittäviä määriä. Ne vain tulee sen kaiken päälle.

Oletteko koskaan miettineet, että 100 kcal/pv (kaksi konvehtia) yli kulutuksen tekee 700 kcal/vko, 10 viikossa kilon ja vuodessa onkin tullut jo 5kg. Viidessä vuodessa 25kg. Se on niin salakavalaa, pienet valinnat tai kerran tai kaksi viikossa ruuan mättäminen yli tarpeen ilman seuraavan päivän kevennystä kerää hirveän saldon muutamassa vuodessa.

Vierailija
72/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä ole mitään eroa kellonajoissa miten ne imeytyvät. Tietty jos aamulla ja päivällä ei syö mitään tai liian vähän, voi tulla ahmimishimo, mutta noin muuten on ihan sama syökö aamu- vai iltapainotteisesti - määrä ja laatu se on mikä ratkaisee.

Vierailija
73/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa syödä myös liian vähän.Elimistössä pitäisi olla koko ajan ruokaa,jota toinen ruoka tullessaan aina polttaa,mutta jos syö liian harvoin,niin elimistössä jo oleva ruoka alkaakin jäämään sinne pahojen aineiden osalta ja näin kiloja kertyy ajan mittaan. Ehkä asiasta jo luki aiemmin,en lukenut koko ketjua..

Vierailija
74/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä todellakin on merkitystä myös, missä välissä syö ne kalorinsa. Tottakai päivän paasto ajaa helposti syömään tolkuttomasti illalla, mutta lisäksi:

- aineenvaihdunta menee tukkoon, kun ensin paastoat koko päivän ja sitten yhtäkkiä syötät kauhean kalorimäärän sisään

- illalla syödyt kalorit jää mahaan yöksi. Tunnetustihan aineenvaihdunta alkaa hidastua iltaa kohden ja mennä lepotilaan, joten ne jää sinne yöksi muuntumaan läskiksi.

ei siinä ole mitään eroa kellonajoissa miten ne imeytyvät. Tietty jos aamulla ja päivällä ei syö mitään tai liian vähän, voi tulla ahmimishimo, mutta noin muuten on ihan sama syökö aamu- vai iltapainotteisesti - määrä ja laatu se on mikä ratkaisee.

Vierailija
75/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenvaihduntaan liittyvää eroa.

Olen aina ollut normaalipainoinen, hoikaksikin voisi sanoa. Onko mulla sitten joku lapamato kun OIKEASTI syön kaksi kertaa enemmän kuin mitä annettiin esimerkiksi noissa lihavien itsensä kirjoittamissa ruokalistoissa. Siis mun päivän ruuat esim. eilen oli:

aamiainen kahvia, kevytmaitoa, rasvaista maustamatonta jogurttia (ehkä 2-3dl?), reilusti vadelmahilloa

aamuvälipala kahvia, kevytmaitoa, vehnäkorppuja 3 kpl

lounas kanan siipipaloja (grillattuja) ehkä noin 8-10 kpl, majoneesia (täyttä tavaraa) ehkä 4 ruokalusikallista, spagettia iso kauhallinen, jälkiruoaksi rasvaista maustamaonta jogurttia, päälle vadelmahilloa

iltaruoka kermaista kanakeittoa kaksi lautasellista, tuoreita sämpylöitä muistaakseni 4 kpl, päälle paljon voimariinia

iltapala kuiva omenasiideri 50 cl

näin olen syönyt "aina" siis on kermaa ja voita, siideriä ja oluttakin aika usein, teen tosi hyvää ruokaa (leivonkin itse) ja syön sitä sitten PALJON kun on kerran hyvää. Meillä on sipsejä varmasti joka viikko, karkkiakin on ainakin 3 krt kuukaudessa (ja lapsilta salaa saatan syödä vaikka kauppareissulla suklaapatukan). Viikonloppuisin laitan sekä lounaalle että iltaruoalle jälkkärin kun haluan hemmotella lapsia herkuilla, esim. vaniljakermajäätelöä ja marjoja tai köyhiä ritareita kermavaahdolla ja hillolla jne.

Tuntuu että kuihtuisin kasaan noilla pelkillä salaateilla ja maitorahkoilla. Urheilua en harrasta, ulkoilen välillä ja lasten kanssa puuhaan, töissä välillä hikoilen välillä vain istun, enimmäkseen kuitenkin kevyttä.

Vierailija
76/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisti ajattelemaan taas syömisiäni vaikka olen elämäntaparepontin loppukesästä aloittanut liikkumalla.

Ruoka-asioissa on niin helppoa petkuttaa itseään ja tulokset näkyvät. Kokemusta on. Pitää olla rehellinen ITSELLEEN eikä ajatella muita. Aina ne ihmiset kyyläävät, olitpa normaalipainoinen, läski tai laiha. Tsemppiä teille, unohtakaa kyylät.

T: 180 cm/122 kg jolla aluksi tavoitteena peruskunnon nostaminen raikkaassa syysssäässä jotta pian pääsee harrastamaan oikeaa liikuntaa :) ruokavalio korjaantuu siinä sivussa lähes itsestään kun on itselleen REHELLINEN

Vierailija
77/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja syön nykyisin ihan kuten iso osa normaalipainoisistakin eli tavallista ruokaa ja sopivissa määrin herkkujakin. Olen siis edelleen lihava vain siksi, koska en viitsi syödä kulutustani vähemmän, mutta en syö myöskään kulutustani enempää.

Vierailija
78/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan totta energiaa kuluu nukkuessa vähemmän kuin vaikkapa kotitöitä tehdessä, mutta olennaista on, että se energia ylipäätään kuluu, minkä syö - kellonajasta riippumatta. Tämä siis on moderni käsitys asiasta.

Eli älkää takertuko aamiaiseen ja iltanaposteluun, kokonaiskalorimäärä on tärkein asia. Monastihan se sitä paitsi on niin, että jos illalla syö kunnolla, aamulla ei ole nälkä. Tuon vuoksi esim. myöhään päivällistä syövät kulttuurit kuten esim. espanjalaiset EIVÄT silti ole lihavia - klo 23 syödyn päivällisen vuoksi aamulla juovat vain kahvin ja pysyvät silti hoikempina kuin suomalaiset.

Tuhoisaa sen sijaan on, jos espanjalainen iltapainotteinen ja suomalainen aamu/lounaspainotteinen ruokailutapa yhdistyvät eli ihminen syö pitkin päivää tukevasti.

Vierailija
79/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen on kuulemma suurin kompastuskivi ylipainossa. Tämä on ihan tutkittu. Ylipäätään pitäisi syödä 70-80% kaloreista ennen kello kolmea, jotta paino pysyisi hallinnassa.

mulla pysyy paino erittäin hyvin hallinnassa, vaikka syön ehkä noin puolet kolmen jälkeen.

Vierailija
80/88 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen: muutama pala leipää, päällä kinkkua, juustoa. Ehkä jogurtti. Kahvia/teetä ja mehua.

Eka kahvitauko: kahvia ja teetä & pulla.

Lounas: ei välttämättä mitään. Loppupäivästä on nälkä ja sitten haetaan kaupasta kaksi berliininmunkkia.

Illallinen: normaalia kotiruokaa niin paljon kuin jaksaa. Hyvinkin voi olla salaattia.

Illalla: napostellaan sipsejä, saattaa mennä koko pussillinenkin. Syödään jäätelöä telkkaria katsoessa, suklaatakin. Irtokarkkeja napostellaan.

Ennen nukkumaan menoa saatetaan syödä vielä vaikka pala leipää tai pullaa tai jogurtti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi