Asia joka sinulle opetettiin koulussa väärin
Itse muistan aina, kuinka opettaja kertoi ala-asteella, että koivusta tulee vahvinta sellua/paperia, koska koivu ei talvellakaan katkea lumen alla vaan taipuu. (havusellu parempaa)
Kommentit (255)
Maapallo on lähimpänä aurinkoa kun meillä on kesä.
Epäpätevä liikunnanopettaja teetti sellaisia liikkeitä, jotka ovat suorastaan vaarallisia. Niiden piti olla lihaskuntoa kohottavia. Eivät olleet. Nykyään ovat kiellettyjä vaarallisuutensa vuoksi.
Että lasin amorfisuuden takia vanhat ikkunaruudut ovat valuneet ja näyttävät siksi epätasaisilta.
Tässä on hyvä testi että kuunteliko peruskoulussa ollenkaan opetusta :D Minulla on vaikeuksia suoralta kädeltä muistaa mitään yksityiskohtia, puhumattakaan virheistä.
Lyhyen ajanjakson ajan koulussa opetettiin, ettei suomen kielessä ole akkusatiivia. Olen tätä porukkaa :(
Joku kysyi englannintunnilla mikä on papukaija englanniksi. Opettaja vastasi tohkeissaan sylki roiskuen (oikeasti), että se on babagai. Seuraavalla englannintunnilla opettaja itse kysyi mikä on papukaija englanniksi, ja joku viittasi ja tiesi, että babagaihan se, jolloin opettaja korjasi halveksivasti, että se on kylläkin parrot.
Minun sukunimeni tavutettiin väärin. Ruotsalainen sukunimi. Tyyliin Ahlg-ren..
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:03"]Maapallo on lähimpänä aurinkoa kun meillä on kesä.
[/quote]
Ollaankohan me oltu samassa koulussa. Yläasteella opetettiin että vuodenaikojen vaihtelu johtuu siitä, että maapallon kiertorata on soikio. Kesä kun lähempänä, talvi kun kauempana :D
Aleksanteri Suuri oli roomalainen.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:01"]Että mies on 80% vettä ja nainen 60%. Ja että ruumiinlämmöstä 80%poistuu pään kautta, siksi oltava pipo talvella.
Mies ainakin väittää nuiden olevan puppua, ei oo tullut tarkistettua asiaa.
[/quote]
Yoi lämpö pään kautta petustuu tutkimukseen jossa jenkkisotilaita seisotettiin pakkasessa. Muuten oli vaatteet päällä muttei pipoa, ei ihme että isoin osa lämmöstä katoaa siitä ruumiinosasta joka on paljaana :D
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:04"]Että lasin amorfisuuden takia vanhat ikkunaruudut ovat valuneet ja näyttävät siksi epätasaisilta.
[/quote]
Onkohan meilöä ollut sama fyken ope.
Ja meidän enkunopen ääntäminen oli ihan hukassa. Kieliopin osasi kyllä, mutta ei saanut sitä mun paksuun kaaliini taottua.
Koko peruskoulun aikana minulle ei ollut selvinnyt että Suomen jatko-sota oli suomalaisten itsensä aloittama ja että olimme natsien liittolaisia, sekä se että toinen maailmansota ja jatkosota käytiin yhtäaikaa. Historian numero oli 9.
Neekerit on laiskoja. Tämä luki koulukirjassa.
Evoluutioteoriaa kerrottiin totena. En siihen uskonut silloinkaan mutta kuitenkin. On suuri tragedia että evoluution kaltaista hölynpölyä opetetaan kouluissa. Sillä on tuhoisat seuraamukset yhteiskunnassa. Ihminen joka alkaa kuvittelemaan olevansa apinan jälkeläinen, käyttäytyy ennemmin tai myöhemmin kuvitelmansa mukaan. Eli kuten apina...
Mies77
Scissors lausutaan skisöös. Väitin vastaan, mutta ei uskonut.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:25"]
Neekerit on laiskoja. Tämä luki koulukirjassa.
[/quote]
ööh... Siis mikä meni väärin? Tietysti laiskuus on terminä sellainen, että meidän mittapuu ei ole sama kuin vaikka ugandalaisten.
[/quote]
Eivät ole sen laiskempia kuin me valkoisetkaan.
Hiljainen kiusaaminen on hyväksyttyä.
24 lisää vielä
Hän väitti myös, ettei Australian kuningatar ole Brittien Elisabet II ja että puhun nyt ihan hölynpölyä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:22"]
Koko peruskoulun aikana minulle ei ollut selvinnyt että Suomen jatko-sota oli suomalaisten itsensä aloittama ja että olimme natsien liittolaisia, sekä se että toinen maailmansota ja jatkosota käytiin yhtäaikaa. Historian numero oli 9.
[/quote]
Sulla mahtoi olla sitten sama juttu kuin mulla: sortokausista ja itsenäisyydestä hypättiin suoraan Lex Kallioon ja 20-luvun taloudelliseen nousukauteen. Millään asteella ei puhuttu siitä, mitä Suomessa tapahtui vuonna 1918. Jäi myös Mäntsälän kapina ja muilutukset käsittelemättä.
Että Kiinanmuuri näkyy avaruuteen asti.