Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelottavia oireita joogan jälkeen

Vierailija
04.03.2015 |

En ole uskovainen, mutta joogatunneilla käytyäni olen alkanut nähdä pelottavia näkyjä. Näen pelottavia kasvoja tasaisilla pinnoilla välähdyksenomaisesti. Kotona kuulen talossa askelia ja murinaa ja kuin riitelyä jostain seinien sisältä. Lapsi on alkanut heräillä itkuun öisin. En uskalla katsoa peiliin sen pelossa, että sieltä katsoisi joku takaisin. Mikä tähän auttaa? Olenko tulossa hulluksi ja onko jooga sekoittanut minun pääni?

Kommentit (969)

Vierailija
281/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti yhdeksi maailman suosituimmaksi liikuntamuodoksi noussut jooga on uusimpien tutkimusten mukaan hyödytöntä, jos tavoitteena on painonpudotus ja selkärangan vahvistaminen, kirjoittaa Daily Mail.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntijat-kritisoivat-joogasta-…

Samassa artikkelissa lukee  Joogassa saat mahdollisuuden harjoittaa voimaa ja lihasten sietokykyä, sekä lisäksi venyvyyttä. Jos tavoitteenasi on kehittää aerobista kuntoa ja pudottaa painoa niin jooga ei ole oikea valinta, paljastaa tutkimusta johtanut professori John Procari.

Joten onhan siitä ihan hirveästi hyötyä vaikkei aerobinen harjoitus olekaan. Ja itselleni on useampi fysioterapeutti nimenomaan suositellut selän hoitoon ja olen saanut sen avulla selkäni paremmaksi.

Vierailija
282/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti yhdeksi maailman suosituimmaksi liikuntamuodoksi noussut jooga on uusimpien tutkimusten mukaan hyödytöntä, jos tavoitteena on painonpudotus ja selkärangan vahvistaminen, kirjoittaa Daily Mail.

Mitenkäs se kristinusko sitten auttaa asiassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastori Seppo Juntunen kertoi, että Helsingissä joogaopettajia tuli yhtäaikaa monta (kristin)uskoon. Juntuselle kertoivat, että ovat vaihtamassa ammattia. Jooga on eri henkien kanssa tekemisissä oloa. Tulee yhteentörmäys. Ei käy kristitylle.

Vierailija
284/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no, mun tavoitteena ei ole painonpudotus eikä selkärangan? vahvistaminen.

Vierailija
285/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pastori Seppo Juntunen kertoi, että Helsingissä joogaopettajia tuli yhtäaikaa monta (kristin)uskoon. Juntuselle kertoivat, että ovat vaihtamassa ammattia. Jooga on eri henkien kanssa tekemisissä oloa. Tulee yhteentörmäys. Ei käy kristitylle.

Buaaaaaahhhhhhhhhhaaaaaa :D 

Vierailija
286/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskeinen sisältö - Täydentävä tanssiharjoittelu:

Harjoituksia, jotka antavat fyysistä kehotuntemusta, esimerkiksi jooga ja pilatestekniikka.

Mutta totuus joogasta on, ettei se ollenkaan eroa uskonnosta, koska jooga on osa hinduismia. Tässä on joitakin relevantteja, mielenkiintoisia ja selviä ilmauksia joogasta ja hinduismista:

Professori Johannes Aagard Dialogcentret- laitoksesta, Århusista, Tanskasta, on varoittanut joogasta sanoen: Joogassa ei ole mitään neutraaleja tekniikoita.

Subhas Tiwari, professori Hindu University of America yliopistossa, Amerikassa: Jooga on hinduismia.

Aikakauslehti HindusimToday (Hinduismi Tänään): Hinduismi on joogan sielu.

Intialainen tohtori George Alexander: Ei ole mitään hinduismia ilman joogaa eikä mitään joogaa ilman hinduismia.

Mircea Elide, päätoimittaja The encyclopedia of Relig

Ei kristinusko ole mihinkään loppumassa. Tottakai sitä vastaan hyökätään, mutta se kestää, koska meidän kristittyjen Jumala on iankaikkien Jumala ja kaiken Luoja. Kristinusko leviää niissäkin maissa, missä sen vaino on pahinta. Tai ehkäpä juuri eniten siellä. Eurooppahan on aika maallistunut, ikävä kyllä

Vierailija
287/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskeinen sisältö - Täydentävä tanssiharjoittelu:

Harjoituksia, jotka antavat fyysistä kehotuntemusta, esimerkiksi jooga ja pilatestekniikka.

Mutta totuus joogasta on, ettei se ollenkaan eroa uskonnosta, koska jooga on osa hinduismia. Tässä on joitakin relevantteja, mielenkiintoisia ja selviä ilmauksia joogasta ja hinduismista:

Professori Johannes Aagard Dialogcentret- laitoksesta, Århusista, Tanskasta, on varoittanut joogasta sanoen: Joogassa ei ole mitään neutraaleja tekniikoita.

Subhas Tiwari, professori Hindu University of America yliopistossa, Amerikassa: Jooga on hinduismia.

Aikakauslehti HindusimToday (Hinduismi Tänään): Hinduismi on joogan sielu.

Intialainen tohtori George Alexander: Ei ole mitään hinduismia ilman joogaa eikä mitään joogaa ilman hinduismia.

Mircea Elide,

Ei kristinuskoa vastaan ole kukaan hyökkäämässä, mutta kun uskovaiset yrittävät demonisoida terveydelle hyödyllistä lajia, niin pakosti herää kysymys näiden uskovaisten omasta mielenterveydestä. 

Vierailija
288/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga ehkä avaa kundalinienergiaa (chi) alhaalta ylös, eli juurichakrasta ylöspäin tai energiakeskuksia. Jolloin käsiteltävät asiat nousevat pintaan (alakerroksista). Mutta joku mies sanoi ulkomailla videolla että hän puhdistaa itse ylhäältä alas linjan, jolloin ei tulisi negatiivisia vaikutuksia. Vaikka meditoinnin aikana voi tulla vähän sama. Meditointi myös avaa henkisesti hieman joitakin.

Vierailija
289/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooga on hindinkielinen sana, joka tarkoittaa yhdistys tai tulla yhdeksi. Se viittaa siihen, että yhdistytään/tullaan YHDEKSI universaalin tietoisuuden eli hinduismin jumalan, Brahmanin, kanssa. Siksi joogan harjoittaja voi myös sanoa: minä OLEN Brahman, ts. minä OLEN jumala. Lopullinen päämäärä hinduismin joogan harjoittajalle on saavuttaa parempi karma, saada parempi inkarnaatio seuraavassa elämässä (reinkarnaatio) ja pitkässä juoksussa erottaa sielu erilleen ruumiista ja yhtyä Brahmaniin. Se on lopullinen päämäärä. Intiassa jooga ei missään nimessä ole jotain, jonka kanssa puuhaillaan, että piristyttäisiin tai että saataisiin vartalo hyvään kuntoon; jooga on ruumiista poispäin ja maailmasta poispäin menemisen harjoitusta.

Jooga on peräisin myyteistä intialaisesta Shiva - jumalasta, jota kutsutaan joogan herraksi. Shiva on tuhoava Jumala hinduismissa ja se yhdiste

"Älkää eksykö"

Vierailija
290/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooga ehkä avaa kundalinienergiaa (chi) alhaalta ylös, eli juurichakrasta ylöspäin tai energiakeskuksia. Jolloin käsiteltävät asiat nousevat pintaan (alakerroksista). Mutta joku mies sanoi ulkomailla videolla että hän puhdistaa itse ylhäältä alas linjan, jolloin ei tulisi negatiivisia vaikutuksia. Vaikka meditoinnin aikana voi tulla vähän sama. Meditointi myös avaa henkisesti hieman joitakin.

Onkos kaikki kiinalaiset lajit joissa vahvistetaan Chi:tä myös saatanasta esim. Yi-Quan? Ja japanilaiset esim. Ki-Aikido?

Vierailija
291/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos kaikki kiinalaiset lajit joissa vahvistetaan Chi:tä myös saatanasta esim. Yi-Quan? Ja japanilaiset esim. Ki-Aikido?

Koomista kysyä sitä täällä. Nyt mammat joutuu ensin googlettamaan mistä on kyse :)

Vierailija
292/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen asana ole tervehdys jumaluudelle, niitä riittää hinduismissa?

Vierailija
293/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketju on vähän kuin kuuntelisi lestadiolaisten juttuja. Onko kalsareiden näkyminen pyykkikoneessa syntiä vai ei.

Vierailija
294/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun joogaryhmässä ole koskaan mitään henkistä. Hengitellään vain ja lähinnä venytellään. Vuosia jatkanut hyvällä mielellä sitä. Olen notkea ja onnellinen 🙂

Juuri näin. Jooga on liikuntamuoto. Jos liikuntaan haluaa liittää kaikkea ylimääräistä henkisyyttä, sitä saa tungettua ihan peruslenkkeilyynkin. Siitä vain toistamaan mielessään isä meitää, kun kilometrit vaihtuvat.

Vierailija
295/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi krisrtityt uskovat noihin hindujen jumaliin? Minä harrastan kyllä joogaa, mutta niitä hindujen jumalia on niin jumalattomasti, etten kyllä ala opetella niiden nimiä.

Minä käyn joogassa siksi, että jooga rentouttaa, venyttää hyvin koko kropan lihakset ja uni tulee paremmin ja on parempilaatuista.

Vierailija
296/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogalla ja itämaisilla taistelulajeilla on yhteys.

Vierailija
297/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi krisrtityt uskovat noihin hindujen jumaliin? Minä harrastan kyllä joogaa, mutta niitä hindujen jumalia on niin jumalattomasti, etten kyllä ala opetella niiden nimiä.

Minä käyn joogassa siksi, että jooga rentouttaa, venyttää hyvin koko kropan lihakset ja uni tulee paremmin ja on parempilaatuista.

Eivät ne  mitään jumalia ole, vaan pahoja henkiä

Vierailija
298/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bas Rutten tuli uskoon.

Vierailija
299/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne  mitään jumalia ole, vaan pahoja henkiä

Mistä tiedät? Siis TIEDÄT etkä mutuile.

Vierailija
300/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joogalla ja itämaisilla taistelulajeilla on yhteys.

Niin, Chi tai Ki, mutta mikä tekee siitä saatanallista? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä