Millä sinä vältyt saamasta potkuja tekoälybuumissa?
Toimitusjohtaja tulee huoneeseen ja rykäisee kurkkuaan: "Firmaan on nyt tulossa viimeisintä huutoa oleva tekoäly ja se tarkoittaa, että moni teistä tulee saamaan kenkää, ellette keksi pirun hyviä perusteluita miksi se ei firmalle kannata.".
Muista:
1. Tekoäly ei tarvitse palkkaa
2. Tekoäly ei tarvitse lepoa
3. Tekoäly ei tarvitse lomaa
4. Tekoäly ei tarvitse taukoja
5. Tekoäly ei tarvitse vanhempainvapaita eikä vanhemmuudesta tai muusta ihmisyydestä aiheutuvia poissaoloja.
6. Tekoäly ei sano vastaan eikä rutise ylitöistä.
7. Tekoäly ei tarvitse tykyä, tyhyä, ergonomiaa, työterveyspalveluita eikä motivointia.
Millä sinä kilpailet tekoälyä vastaan? Oletko sinä lähtijä vai jääjä?
Kommentit (16)
Se on vaan jännå nähdä, että kuka ostaa ne yritysten tuotteet ja palvelut kun kenelläkään ei ole enää rahaa ja minkälainen 1984 yhteiskunta meistä tulee robopoliiseineen ja kameroineen, kun turvallisuus romahtaa.
Olen sosiaalityöntekijä. En jotenkin näe tekoälyn tekevän kotikäyntejä tai tapaavan asiakkaita kasvotusten muutenkaan.
Valitsen työtehtävän sen mukaisesti, että tekoälystä ei ole tällä alalla hyötyä.
T: perhehoitaja
Olemalla itse oman yritykseni toimari.
Tekoäly ei tarvitse sitä eikä tätä, vain korkean lisenssimaksun ja paljon sähköä kokoajan. Vain yksi asia puuttuu patteristosta, mitä se tekoäly tekee?
Kauanko menee ennen kuin robotti siivoaa porraskäytäviä, kellaritiloja ja jynssää parit saunat siinä sivussa?
Vierailija kirjoitti:
Olen sosiaalityöntekijä. En jotenkin näe tekoälyn tekevän kotikäyntejä tai tapaavan asiakkaita kasvotusten muutenkaan.
Sama. Menee varmaan aika kauan, ennen kuin robotit menee kotikäynneille selvittelemään akuutteja kriisitilanteita ja arvioimaan sijaishuollon tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko menee ennen kuin robotti siivoaa porraskäytäviä, kellaritiloja ja jynssää parit saunat siinä sivussa?
Robotit leikkaa ruohoa ja imuiroi / pesee lattioita kodeissa ja yrityksissä.
Vierailija kirjoitti:
No teillä tulee paperityö helpottumaan niin paljon tulevaisuudessa että tartteekin vaan sitten puolet teistä. Just niihin kotikäynteihin.
Nyt on kiire mainostaa omaa ylivertaisuuttaan Atlantin takana, sillä koko Eurooppa on irrottautumassa amerikkalaisesta softasta ja amerikkalaisilta alustoilta.
Muutos on jo käynnissä ja tuloksiakin näkyy. Mikrotasolla meillä kaikki MS tuotteet, lukuun ottamatta Windowsia on nakattu ulos ikkunasta. Linuxia kokeillaan ja vanhoihin kännyköihin on ajettu Googlen asemasta ranskalainen systeemi.
Ai:n sijaan koneista löytyy Ia, eurooppalaiset versiot tekoälystä.
Kerrankin Afrikka on edelläkävijä. Se on kokoajan toiminut Linuxilla.
Fyysinen työ tehtaassa. Meillä tekoäly on vaaraksi paperinpyörittäjille.
En mitenkään. Sain potkut tekoälyn takia 4 kk sitten.
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen työ tehtaassa. Meillä tekoäly on vaaraksi paperinpyörittäjille.
Ihan siinä missä likuhihna vapautti ihmiset töissä niin siinä robotti vapauttaa myös fyysisen työntekijät. Robo+ai hoitaa sinunkin työsi.
Tekoäly ei mätä puolestani paskaa navetasta ulos. Se ei myöskään juota vasikoita käsin tai tee juoma-automaattiin juomaa. Se ei heittele kuivikkeita eläimen alle. Se ei lääkitse sairaita eläimiä. Se ei pese juomakuppeja. Se ei tee mitään konkreettista eläinten hoitoa.
Olen yrittäjä ja toimin alalla jota on lähes mahdotonta korvata tekoälyllä.