pelottavia oireita joogan jälkeen
En ole uskovainen, mutta joogatunneilla käytyäni olen alkanut nähdä pelottavia näkyjä. Näen pelottavia kasvoja tasaisilla pinnoilla välähdyksenomaisesti. Kotona kuulen talossa askelia ja murinaa ja kuin riitelyä jostain seinien sisältä. Lapsi on alkanut heräillä itkuun öisin. En uskalla katsoa peiliin sen pelossa, että sieltä katsoisi joku takaisin. Mikä tähän auttaa? Olenko tulossa hulluksi ja onko jooga sekoittanut minun pääni?
Kommentit (969)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joogassa ei ole mitään yliluonnollista, mutta se auttaa ihmistä hahmottamaan paremmin kehon ja mielen yhteyttä. Aina se ei ole hyvä juttu - keho esimerkiksi muistaa traumat mieltä paremmin ja silloin ne piuhat kehon ja mielen välillä on poikki ihan hyvästä syystä, se suojelee ihmistä liian raskailta muistoilta.
Olen ollut joogaretriiteissä, joihin osallistujien mt- taustaa selvitetään kyselylomakkeella eikä retriittiin saa osallistua, jos on akuutti kriisitilanne tai mt-ongelmia. Intensiivinen joogan harjoittaminen voi esim. laukaista psykoosin, jos sen harjoittajalla on sellaiseen taipumusta ja otollinen elämäntilanne. Hae ap apua mt-palveluista.
Kas kummaa, kun kysytään asioita, jotka ovat todellakin yksityisiä. Tuolla joogaretriittikommentillasi paljastit, ettei se ole pelkkää venyttelyä. Missään ei kysytä ennen liikunnan alkamista mt kysymyksiä. &nb
No mitä kummallista siinä on? Demoneista ei kuitenkaan ole kyse, vaan siitä, että jotkut ihmiset saattaa olla herkempiä mielen ja kehon aktivoinnin aiheuttamalle mielen avautumiselle. Aina jotain tapahtuu, kun tekee itselle uutta. Ihmiset on liikaa itsensä ulkopuolella, kännyköiden ja netin kanssa ja ovat vieraantuneet siksi omasta itsestään. Se voi olla pelottavaa kun löytää jälleen yhteyden, mutta jos uskaltaa jatkaa sinnikkäästi, niin pelon voittaa ja maailma avartuu.
Vierailija kirjoitti:
256 Mistä sinulla on tieto, että ap olisi käyttänyt huumeita? Ei mistään. Vääristelyksi meni. Myönnä vain, että haluat hyökätä kristinuskoa vastaan. Siinä sinun motiivisi
Tälläisten hallusinaatioden takana on yleensä huumeiden käyttö tai muut MT-ongelmat. Terve ihminen voi joogailla täysin huoletta ilman pelkoa mistään AP:n kokemista jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap on selkeästi uskovainen, vaikka kieltääkin jumalan.
ei terve ihminen näe mitään näkyjä
Siinä vaiheessa, kun kuulee murinaa näkyjen lisäksi, on jo pahassa liemessä ja tarvitsee apua. Esim. papille soittamisesta vapautuminen lähtee.
Niin, tarvitsee psykiatrin apua. Äänten kuuleminen on klassinen psykoosin oire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
256 Mistä sinulla on tieto, että ap olisi käyttänyt huumeita? Ei mistään. Vääristelyksi meni. Myönnä vain, että haluat hyökätä kristinuskoa vastaan. Siinä sinun motiivisi
Tälläisten hallusinaatioden takana on yleensä huumeiden käyttö tai muut MT-ongelmat. Terve ihminen voi joogailla täysin huoletta ilman pelkoa mistään AP:n kokemista jutuista.
Minäkin pyydän sinulta nyt todistetta siitä, kun kristinuskon oikeellisuudestakin on todisteita pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Missä käyt joogassa? Juttele joogaohjaajan kanssa näistä. Jooga on tosi henkistä/spirituaalista ja vaikka kaikki ei siihen halua uskoa, niin se kyllä availee energiakanavia ja herkistää sellaisille energioille, joita ei ennen ole aistinut.
Jooga on jumppaa. Ihme hörhöt liittävät perseen nosteluun jotain henkistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kyseessä henkivallat. Siskoni muuttui täysin aloitettuaan joogailun vuosia sitten, siitä tuli lesbo ja silmät näyttää ihan kuin kuolleella,on riidanhaluinen ja vihainen kokoaja.
Onko se Heini itse paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen liikuntamuoto, jos esim.masentunut ei voi sitä harrastaa?! Liikuntahan nimenomaan tekee hyvää masennukselle, ahdistukselle ... Juuri tämä kertoo, että joogassa on jotain pielessä
Nopeasti yhdeksi maailman suosituimmaksi liikuntamuodoksi noussut jooga on uusimpien tutkimusten mukaan hyödytöntä, jos tavoitteena on painonpudotus ja selkärangan vahvistaminen, kirjoittaa Daily Mail.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntijat-kritisoivat-joogasta-…
Olette te sekaisin ihmiset. Onneksi minun ei tarvitse uskoa mihinkään jumalaa tai jeesukseen, eikä demonitkaan minua kosketa. En kuule ääniä mistään, en edes musiikin joukosta väärinpäin hidastettuna kuten eräät. Jooga on kehon liikkumista ja jos siinä jotain henkistä tapahtuu, niin ne on omia mielen liikkeitä ja se tekee vain hyvää, kun perehtyy enemmän itseensä.
Keskeinen sisältö - Täydentävä tanssiharjoittelu:
Harjoituksia, jotka antavat fyysistä kehotuntemusta, esimerkiksi jooga ja pilatestekniikka.
Mutta totuus joogasta on, ettei se ollenkaan eroa uskonnosta, koska jooga on osa hinduismia. Tässä on joitakin relevantteja, mielenkiintoisia ja selviä ilmauksia joogasta ja hinduismista:
Professori Johannes Aagard Dialogcentret- laitoksesta, Århusista, Tanskasta, on varoittanut joogasta sanoen: Joogassa ei ole mitään neutraaleja tekniikoita.
Subhas Tiwari, professori Hindu University of America yliopistossa, Amerikassa: Jooga on hinduismia.
Aikakauslehti HindusimToday (Hinduismi Tänään): Hinduismi on joogan sielu.
Intialainen tohtori George Alexander: Ei ole mitään hinduismia ilman joogaa eikä mitään joogaa ilman hinduismia.
Mircea Elide, päätoimittaja The encyclopedia of Religion- lehdessä: Kundaliinijoogaa ei voi eikä saa sekoittaa voimisteluun.
CG Jung: Joogaharjoitukset ovat täysin ei-ajateltavissa olevia ja voisivat myös olla täysin tehottomia ilman niitä ajatuksia, joihin ne perustuvat (Tuntematon s. 55 H. Arlebrand)
Entinen guru Rabi Maharaj on ilmaissut sen näin: "Jooga johdattaa väistämättä ihmiset hinduismiin. Väittämä, ettei joogalla ole mitään tekemistä uskonnon kanssa, on täysin väärä. Jooga on uskonnollinen toimenpide. Jooga on uskonnollinen toiminto. Ei ole olemassa joogaa ilman hengellisiä elementtejä."
Rabi Maharaj kertoo myös, että hän joogaharjoituksissaan usein koki yliluonnollisia kokemuksia matkoineen muihin maailmoihin ja kohtasi maapallon ulkopuolisia olentoja. Sellaiset kokemukset ovat usein syy siihen, että Intiassa voi nähdä aivan mieleltään horjuneita länsimaalaisia ihmisiä, jotka orjallisesti seuraavat jotain gurua. Sisäänmenoportti on ollut tavallinen länsimainen jooga eli meditaatio Robert Maharajin mukaan.
Hinduismin lähetysorganisaation Vishva Hindu Parishad jooga- ja meditaatio-opettajat lännessä ovat heidän eturivin lähetyssaarnaajiaan. Jo vuonna 1979 totesi eräs hinduismin maailmankongressin puhuja että: Hinduismin lähetystyö lännessä on kruunattu fantastisella menestyksellä. Hinduismista on tulossa maailman johtava uskonto ja kristinuskon loppu lähestyy.
Vuonna 1981 sanoi intialainen transsendenttisen meditaation johtaja että: Meidän tehtävämme on uhmata sitä laajalle levinnyttä demonia, joka on kristinuskon takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen liikuntamuoto, jos esim.masentunut ei voi sitä harrastaa?! Liikuntahan nimenomaan tekee hyvää masennukselle, ahdistukselle ... Juuri tämä kertoo, että joogassa on jotain pielessä
Oman itsensä kohtaaminen hiljaisuudessa on monille vaikeata ja etenkin MT-hörhöille.
Jooga on hindinkielinen sana, joka tarkoittaa yhdistys tai tulla yhdeksi. Se viittaa siihen, että yhdistytään/tullaan YHDEKSI universaalin tietoisuuden eli hinduismin jumalan, Brahmanin, kanssa. Siksi joogan harjoittaja voi myös sanoa: minä OLEN Brahman, ts. minä OLEN jumala. Lopullinen päämäärä hinduismin joogan harjoittajalle on saavuttaa parempi karma, saada parempi inkarnaatio seuraavassa elämässä (reinkarnaatio) ja pitkässä juoksussa erottaa sielu erilleen ruumiista ja yhtyä Brahmaniin. Se on lopullinen päämäärä. Intiassa jooga ei missään nimessä ole jotain, jonka kanssa puuhaillaan, että piristyttäisiin tai että saataisiin vartalo hyvään kuntoon; jooga on ruumiista poispäin ja maailmasta poispäin menemisen harjoitusta.
Jooga on peräisin myyteistä intialaisesta Shiva - jumalasta, jota kutsutaan joogan herraksi. Shiva on tuhoava Jumala hinduismissa ja se yhdistetään käärmeen voimaan. Siksi Shiva usein kuvataan käärmeet hiuksissaan tai ympäri muiden ruumiinosien. Shivan käärmevoimaa kutsutaan Kundaliniksi. Perusajatus hinduismin meditaatiossa ja joogassa on, että täytyy vapauttaa/herättää nk. kundalinivoima/käärmevoima niin, että tämä voi vapauttaa kolmannen silmän, joka myös rinnastetaan Shivaan. Kundalinivoiman avulla pitää joogassa murtaa oma tahto, tunteet, mieli ja muut sielulliset ja hengelliset tukokset, koska nämä ovat tiellä joogan tavoitteen kanssa. Tällä tavalla voidaan saavuttaa aina korkeampi tietoisuuden taso, tietoisuus omasta jumalallisuudesta ja siitä, että kaikki on yhtynyttä ja jumalallista. Kundalini on myös intialainen sana, joka tarkoittaa käärmettä tai kobraa. Siksi käärmettä rukoillaan myös hinduismissa. Joogan harjoittaminen tarkoittaa siksi käytännössä sitä, että pudottaudutaan rukouksessa Käärmeen eteen hinduismin ja joogan asiantuntijoiden mukaan.
Instituutti Lääketieteellinen Jooga kirjoitti:
Jooga on hindinkielinen sana, joka tarkoittaa yhdistys tai tulla yhdeksi. Se viittaa siihen, että yhdistytään/tullaan YHDEKSI universaalin tietoisuuden eli hinduismin jumalan, Brahmanin, kanssa. Siksi joogan harjoittaja voi myös sanoa: minä OLEN Brahman, ts. minä OLEN jumala. Lopullinen päämäärä hinduismin joogan harjoittajalle on saavuttaa parempi karma, saada parempi inkarnaatio seuraavassa elämässä (reinkarnaatio) ja pitkässä juoksussa erottaa sielu erilleen ruumiista ja yhtyä Brahmaniin. Se on lopullinen päämäärä. Intiassa jooga ei missään nimessä ole jotain, jonka kanssa puuhaillaan, että piristyttäisiin tai että saataisiin vartalo hyvään kuntoon; jooga on ruumiista poispäin ja maailmasta poispäin menemisen harjoitusta.
Jooga on peräisin myyteistä intialaisesta Shiva - jumalasta, jota kutsutaan joogan herraksi. Shiva on tuhoava Jumala hinduismissa ja se yhdistetään käärmeen voimaan. Siksi Shiva usein kuvataan käärmeet hiuksissaan tai ympäri muiden ruumiinosien. Shivan käärmevoimaa kutsutaan Kundaliniksi. Perusajatus hinduismin meditaatiossa ja joogassa on, että täytyy vapauttaa/herättää nk. kundalinivoima/käärmevoima niin, että tämä voi vapauttaa kolmannen silmän, joka myös rinnastetaan Shivaan. Kundalinivoiman avulla pitää joogassa murtaa oma tahto, tunteet, mieli ja muut sielulliset ja hengelliset tukokset, koska nämä ovat tiellä joogan tavoitteen kanssa. Tällä tavalla voidaan saavuttaa aina korkeampi tietoisuuden taso, tietoisuus omasta jumalallisuudesta ja siitä, että kaikki on yhtynyttä ja jumalallista. Kundalini on myös intialainen sana, joka tarkoittaa käärmettä tai kobraa. Siksi käärmettä rukoillaan myös hinduismissa. Joogan harjoittaminen tarkoittaa siksi käytännössä sitä, että pudottaudutaan rukouksessa Käärmeen eteen hinduismin ja joogan asiantuntijoiden mukaan.
Instituutti Lääketieteellinen Jooga kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjoituksia, jotka antavat fyysistä kehotuntemusta, esimerkiksi jooga ja pilatestekniikka.Mutta totuus joogasta on, ettei se ollenkaan eroa uskonnosta, koska jooga on osa hinduismia. Tässä on joitakin relevantteja, mielenkiintoisia ja selviä ilmauksia joogasta ja hinduismista:
Professori Johannes Aagard Dialogcentret- laitoksesta, Århusista, Tanskasta, on varoittanut joogasta sanoen: Joogassa ei ole mitään neutraaleja tekniikoita.
Subhas Tiwari, professori Hindu University of America yliopistossa, Amerikassa: Jooga on hinduismia.
Aikakauslehti HindusimToday (Hinduismi Tänään): Hinduismi on joogan sielu.
Intialainen tohtori George Alexander: Ei ole mitään hinduismia ilman joogaa eikä mitään joogaa ilman hinduismia.
Mircea Elide, päätoimittaja The encyclopedia of Relig
Aku Ankka taas kehui joogan vaikutuksia
Homer Simpson on hyvin aktiivinen joogaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikö nyt puhuttu jostain leiristä tai erittäin intensiivisistä jaksoista? Tavallisessa kerran pari viikossa tapahtuvassa joogassa ei ole mitään muuta kuin venyttelyltä tuntuvaa liikkumista, joka sopii vallan hyvin ihan kaikille, paitsi ehkä entisille huumehörhöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yllättävää, että kun tullaan uskoon, niin yllättäin kaikki on saatanasta. Ei kannata tulla uskoon
Olen uskossa, enkä tiedä ketään uskovaa, jonka mielestä kaikki olisi saatanasta. Se, että jooga on saatanasta ei tarkoita, että kaikki olisi saatanasta. Kannattaa perehtyä jooga-perinteen taustoihin. Kyseessä ei ole jumppa, vaan hindulainen traditio, jonka fyysisillä harjoitteilla pyritään yhdistymään hindujumaliin ja jumalattariin. Sinun intentiollasi ei ole mitään väliä sen kannalta, että miten jooga vaikuttaa. Tutkitusti suurimmalla osalla ihmisistä jumppana aloitettu jooga muuttuu lyhyen ajan sisällä hengelliseksi harjoitteeksi. En ole vastaavaa kuullut esim. tenniksestä tai baletista.
Jos jooga ja meditointi on saatanasta ni
Just tuossa ap kertoo miten joogasta tuli kaikkea muuta kuin hyvä olo
No jos yhdelle sadasta tulee joogassa huono olo ja muille hyvä niin se tuskin todistaa sitä, että jooga on saatanasta.
Vierailija kirjoitti:
Jooga on peräisin myyteistä intialaisesta Shiva - jumalasta, jota kutsutaan joogan herraksi. Shiva on tuhoava Jumala hinduismissa ja se yhdistetään käärmeen voimaan. Siksi Shiva usein kuvata
Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. Täytyypi mennä kokeilemaan joogaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taatusti voi masentunut harrastaa joogaa. Ei kaikkea diipadaapaa tarvitse siinä sivussa uskoa. Kunhan venyttelee, se tekee hyvää keholle.
Vierailija kirjoitti:
Harjoituksia, jotka antavat fyysistä kehotuntemusta, esimerkiksi jooga ja pilatestekniikka.Mutta totuus joogasta on, ettei se ollenkaan eroa uskonnosta, koska jooga on osa hinduismia. Tässä on joitakin relevantteja, mielenkiintoisia ja selviä ilmauksia joogasta ja hinduismista:
Entinen guru Rabi Maharaj on ilmaissut sen näin: "Jooga johdattaa väistämättä ihmiset hinduismiin. Väittämä, ettei joogalla ole mitään tekemistä uskonnon kanssa, on täysin väärä. Jooga on uskonnollinen toimenpide. Jooga on uskonnollinen toiminto. Ei ole olemassa joogaa ilman hengellisiä elementtejä."
Jaa, että mä olen sitten harjoittanut tietämättäni hinduismia viimeiset 15 vuotta ("paskaista naurua"). No, ei ole olut näkyjä eikä muutakaan negatiivista, joten ehkä hinduismi on mulle vaan hyväksi.
Ei mun joogaryhmässä ole koskaan mitään henkistä. Hengitellään vain ja lähinnä venytellään. Vuosia jatkanut hyvällä mielellä sitä. Olen notkea ja onnellinen 🙂
Niin, tai tekee joogaa pikkuhiljaa. Jooga on lähellä meditointia ja meditointi on ihmiselle todella terveellistä. Jos ei ole sitä tehnyt, niin kannattaa tosiaan aloittaa varovasti. Siitä sitten itsetuntemus ja hyvä olo lisääntyy pikkuhiljaa.