pelottavia oireita joogan jälkeen
En ole uskovainen, mutta joogatunneilla käytyäni olen alkanut nähdä pelottavia näkyjä. Näen pelottavia kasvoja tasaisilla pinnoilla välähdyksenomaisesti. Kotona kuulen talossa askelia ja murinaa ja kuin riitelyä jostain seinien sisältä. Lapsi on alkanut heräillä itkuun öisin. En uskalla katsoa peiliin sen pelossa, että sieltä katsoisi joku takaisin. Mikä tähän auttaa? Olenko tulossa hulluksi ja onko jooga sekoittanut minun pääni?
Kommentit (969)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yllättävää, että kun tullaan uskoon, niin yllättäin kaikki on saatanasta. Ei kannata tulla uskoon
Niin, kun tulee uskoon, niin silmät avautuu ja näkee tarkemmin mikä asia on Herran mielen mukaista ja mikä syntiä.
Sehän tässä onkin se ongelma, kun silmät avautuvat ja jokainen keksii ihan omat listansa mikä on syntiä ja mikä ei ja päättää jakaa tätä viisautta kaikille oli sen kuunteluun ja/tai lukemiseen mielenkiintoa tai ei.
Ei sitä itse keksitä mitään listoja, vaan luetaan Raamatusta. Tai siis näin ainakin pitäisi toimia, mutta joillain on tosiaan kiusaus vetää
Millaisia todisteita on siitä, että juuri kristinusko on 100% totta? Ei minkäänlaisia.
Vaikka nyt se, että uudessa testamentissa Jumalan Poika itse kertoo asioista. Ei siis vain suuri opettaja tai muu tavallinen ihminen, vaan maailman ja ihmiskunnan Luojan Poika. Sen luotettavampaa lähdettä ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yllättävää, että kun tullaan uskoon, niin yllättäin kaikki on saatanasta. Ei kannata tulla uskoon
Niin, kun tulee uskoon, niin silmät avautuu ja näkee tarkemmin mikä asia on Herran mielen mukaista ja mikä syntiä.
Sehän tässä onkin se ongelma, kun silmät avautuvat ja jokainen keksii ihan omat listansa mikä on syntiä ja mikä ei ja päättää jakaa tätä viisautta kaikille oli sen kuunteluun ja/tai lukemiseen mielenkiintoa tai ei.
Tämä. Uskontoa ei syyttä kutsuta uskonnoksi. Kaikki perustuu siihen, että uskotaan johonkin agendaan, josta ei ole mitään todisteita.
Raamatussa on yli 1000 sivua todist
Ymmärräthän, että pelkästään se, että jokin teksti on olemassa, ei todista sen sisältöä todeksi. Esimerkiksi, monet mytologiset tarinat, kuten Kreikan mytologia tai muinaiset egyptiläiset kertomukset, ovat säilyneet tuhansien vuosien ajan, mutta tämä ei tarkoita, että niiden kuvaukset jumalista ja yliluonnollisista tapahtumista ovat historiallisesti totta. Raamatun olemassaolo osoittaa vain sen, että se on ollut merkittävä ja vaikutusvaltainen teksti, mutta ei anna mitään todisteita sen väitteiden totuudenmukaisuudesta.
Raamattu itsessään ei voi toimia todisteena omasta todenmukaisuudestaan ilman ulkoisia todisteita. Tämä olisi looginen kehäpäätelmä, jossa premissi ja johtopäätös tukevat toisiaan ilman riippumatonta vahvistusta. Vastaavasti mikään muu historiallinen tai uskonnollinen teksti ei voi yksinään todistaa omaa todenmukaisuuttaan ilman ulkopuolista vahvistusta.
Juutalaisen kansan historia on täpötäynnä todistusta kuinka Raamatun profetiat toteutuvat aina tarkalleen, mm. viimeisimpänä juutalaisten paluu Israeliin. Oikeastaan jo kyseisen kansan olemassaolo näin 2000-luvulla on jo ihme sinänsä, kuitenkin heidät on historian saatossa yritetty tuhota useaan otteeseen.
Mutta ei se mitään jos joku ei usko. Ei, vaikka joku tulisi haudan takaa heille kertomaan, kuten tiedettiin jo 2000 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia todisteita on siitä, että juuri kristinusko on 100% totta? Ei minkäänlaisia.
Vaikka nyt se, että uudessa testamentissa Jumalan Poika itse kertoo asioista. Ei siis vain suuri opettaja tai muu tavallinen ihminen, vaan maailman ja ihmiskunnan Luojan Poika. Sen luotettavampaa lähdettä ei olekaan.
Anteeksi nyt vaan, mutta mulla on akateeminen koulutus. Tuo on niin selvä kehäpäätelmä, ettei sitä voi pitää minkäänlaisen todisteena.
Lukiossa uskoin Jeesukseen (uskon edelleenkin) ja pidin sitä luonnollisena asiana. Ilmeisesti minulla siis oli Pyhä Henki? No sitten liikunnassa (olisiko ollut joku valinnaiskurssi) oli jotain meditaatiota koska se oli tulossa muistaakseni muotiin silloin tai ainakin siitä oli yleisesti alettu puhua. Olen persoonaltani aina ollut utelias ja juuri tuon tyyppistä jutuista kiinnostunut. En hengaillut erikseen missään uskovaisten porukassa. En osannut Raamattua. Mutta kokemus liikuntatunnin harjoituksesta oli erikoinen. Yritin tehdä harjoitusta mutta en pystynyt. Jokin laittoi vastaan. En tiedä mistä tunne tuli. Odotin vain että harjoitus loppuisi. Kun loppui, olo ei ollut ollenkaan rauhallinen, vaan vihainen. Myöhemmin johdatus? on vienyt hengellisten asioiden pariin ja pystyn arvioimaan selityksiä taannoiselle epämukavalle ololleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta mulla on akateeminen koulutus. Tuo on niin selvä kehäpäätelmä, ettei sitä voi pitää minkäänlaisen todisteena.
Jumala on
Vaikkei uskoisi. (Juice Leskinen)
Vierailija kirjoitti:
Lukiossa uskoin Jeesukseen (uskon edelleenkin) ja pidin sitä luonnollisena asiana. Ilmeisesti minulla siis oli Pyhä Henki? No sitten liikunnassa (olisiko ollut joku valinnaiskurssi) oli jotain meditaatiota koska se oli tulossa muistaakseni muotiin silloin tai ainakin siitä oli yleisesti alettu puhua. Olen persoonaltani aina ollut utelias ja juuri tuon tyyppistä jutuista kiinnostunut. En hengaillut erikseen missään uskovaisten porukassa. En osannut Raamattua. Mutta kokemus liikuntatunnin harjoituksesta oli erikoinen. Yritin tehdä harjoitusta mutta en pystynyt. Jokin laittoi vastaan. En tiedä mistä tunne tuli. Odotin vain että harjoitus loppuisi. Kun loppui, olo ei ollut ollenkaan rauhallinen, vaan vihainen. Myöhemmin johdatus? on vienyt hengellisten asioiden pariin ja pystyn arvioimaan selityksiä taannoiselle epämukavalle ololleni.
Missä Pyhä Henki asuu, siellä pahat henget eivät voi pysyä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteenvetona. Huumehörhö meni joogaan ja koki LSD takaumia ja tässä on pohdittu sivu tolkulla joogan uskonnollisia kytköksiä ja esitetty väite, että menemällä työväen opiston jooga-alkeet kurssille osallistuu samalla "väärän" uskonnon palvomiseen.
Oikeasti mammat, herätkää ja tulkaa päivän valoon sieltä hörhömaailmastanne.
Jaa minne päivänvaloon, tiedekulttiin vai? Eikä tulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Pyhä Henki asuu, siellä pahat henget eivät voi p
Minun luonani asuu jeesus ja jooga. Mietipä sitä
Olen huomannut että kyseessä henkivallat. Siskoni muuttui täysin aloitettuaan joogailun vuosia sitten, siitä tuli lesbo ja silmät näyttää ihan kuin kuolleella,on riidanhaluinen ja vihainen kokoaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on
Vaikkei uskoisi. (Juice Leskinen)
Mutta todistaa sitä ei voi. Älkää siis sanoko, että kristinusko on 100% totta, kun se on ihan omasta uskosta kiinni oleva asia.
Minä jatkan siis omaa joogaharjoitteluani, jatkakaa te omaa elämäänne.
Älkää joogailko tai harrastako TM-mietintää. Radioarkistosta kuulin Patmoksella taannoin lähetyksen kun Intiassa oli joku joogaaja kuullut humahduksen ja menetti järkensä. Olivat käyneet katsomassa mielisairaalassa vieden avustuspaketteja ja potilas oli varoitellut harrastamasta joogaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä itse keksitä mitään listoja, vaan luetaan Raamatusta. Tai siis näin ainakin pitäis
Sun käsitys luotettavasta todisteesta on lievästi sanottuna puutteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Pyhä Henki asuu, siellä pahat henget eivät voi p
No Pyhä Henki ei ainakaan tällä maapallolla vieraile, koska niin paljon paskaa tähän maailmaan mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskossa, enkä tiedä ketään uskovaa, jonka mielestä kaikki olisi saatanasta. Se, että jooga on saatanasta ei tarkoita, että kaikki olisi saatanasta. Kannattaa perehtyä jooga-perinteen taustoihin. Kyseessä ei ole jumppa, vaan hindulainen traditio, jonka fyysisillä harjoitteilla pyritään yhdistymään hindujumaliin ja jumalattariin. Sinun intentiollasi ei ole mitään väliä sen kannalta, että miten jooga vaikuttaa. Tutkitusti suurimmalla osalla ihmisistä jumppana aloitettu jooga muuttuu lyhyen ajan sisällä hengelliseksi harjoitteeksi. En ole vastaavaa kuullut esim. tenniksestä tai baletista.
Jos jooga ja meditointi on saatanasta niin miksi näiden harrastajat ovat yleensä henkisest
Just tuossa ap kertoo miten joogasta tuli kaikkea muuta kuin hyvä olo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskossa, enkä tiedä ketään uskovaa, jonka mielestä kaikki olisi saatanasta. Se, että jooga on saatanasta ei tarkoita, että kaikki olisi saatanasta. Kannattaa perehtyä jooga-perinteen taustoihin. Kyseessä ei ole jumppa, vaan hindulainen traditio, jonka fyysisillä harjoitteilla pyritään yhdistymään hindujumaliin ja jumalattariin. Sinun intentiollasi ei ole mitään väliä sen kannalta, että miten jooga vaikuttaa. Tutkitusti suurimmalla osalla ihmisistä jumppana aloitettu jooga muuttuu lyhyen ajan sisällä hengelliseksi harjoitteeksi. En ole vastaavaa kuullut esim. tenniksestä tai baletista.
Jos jooga ja meditointi on saatanasta ni
Jos jokaisen huumehörhon huonoista oloista tehtäisiin vastaavia yleistyksiä, niin ei olisi muuta kuin huonoa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla ihana tarina, että sinua varjeltiin pahalta :)
Ihminen on niin vieraantunut omasta itsestään, että kun hetken joutuu tekemään liikuntaa, joka koskettaa omaa sielua, niin alkaa pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä itse keksitä mitään listoja, vaan luetaan Raamatusta. Tai siis näin ainakin pitäis
Paitsi muslimien mielestä Allah, hindujen mielestä Brahmaja ja mitä näitä nyt on. Henkilökohtainen usko ei ole sama kuin perimmäinen totuus. Ärsyttää tuo uskisten älyllinen laiskuus.
256 Mistä sinulla on tieto, että ap olisi käyttänyt huumeita? Ei mistään. Vääristelyksi meni. Myönnä vain, että haluat hyökätä kristinuskoa vastaan. Siinä sinun motiivisi
Ymmärräthän, että pelkästään se, että jokin teksti on olemassa, ei todista sen sisältöä todeksi. Esimerkiksi, monet mytologiset tarinat, kuten Kreikan mytologia tai muinaiset egyptiläiset kertomukset, ovat säilyneet tuhansien vuosien ajan, mutta tämä ei tarkoita, että niiden kuvaukset jumalista ja yliluonnollisista tapahtumista ovat historiallisesti totta. Raamatun olemassaolo osoittaa vain sen, että se on ollut merkittävä ja vaikutusvaltainen teksti, mutta ei anna mitään todisteita sen väitteiden totuudenmukaisuudesta.
Raamattu itsessään ei voi toimia todisteena omasta todenmukaisuudestaan ilman ulkoisia todisteita. Tämä olisi looginen kehäpäätelmä, jossa premissi ja johtopäätös tukevat toisiaan ilman riippumatonta vahvistusta. Vastaavasti mikään muu historiallinen tai uskonnollinen teksti ei voi yksinään todistaa omaa todenmukaisuuttaan ilman ulkopuolista vahvistusta.