Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelottavia oireita joogan jälkeen

Vierailija
04.03.2015 |

En ole uskovainen, mutta joogatunneilla käytyäni olen alkanut nähdä pelottavia näkyjä. Näen pelottavia kasvoja tasaisilla pinnoilla välähdyksenomaisesti. Kotona kuulen talossa askelia ja murinaa ja kuin riitelyä jostain seinien sisältä. Lapsi on alkanut heräillä itkuun öisin. En uskalla katsoa peiliin sen pelossa, että sieltä katsoisi joku takaisin. Mikä tähän auttaa? Olenko tulossa hulluksi ja onko jooga sekoittanut minun pääni?

Kommentit (969)

Vierailija
221/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jonkun uskismamman trolli, mutta leikitään että olisi totta. Ahdistavat ja pelottavat olotilat yleensä helpottavat, kun syö pikku välipalan. Eli ruokarutiinit kuntoon, ettei pääse verensokeri putoamaan kiukun puolelle

Vierailija
222/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen käsite on kuin "meditation sickness".

Yleensä tarkoittaa, että joku alkaa yhtäkkiä tekemään liian rankkoja hengellisiä meditaatioita tai jotain gurujen ohjaamaa tietoisuusjoogaa (kuten kundaliini). Yleensä ongelmana on se, että joku jolla on traumoja tms sukeltaa itsetutkiskelulla liian nopeasti ja lujaa kiinni niihin omiin traumoihin ja sitten pää alkaa oireilemaan.

Oireita voi tulla monenlaisia ja ne helpottavat viikossa kun vaan lopettaa meditoinnin/rankan joogan. Ja sitten ei varmaan kannata jatkaa enää tämmöistä rankkaa itsetutkiskelua, vaan lopettaa sellainen tai sitten mennä purkamaan niitä traumoja ihan ammattilaisen luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooga ja kundalinijooga voi avata energiakeskuksia (liian äkkiä?) tai aurakenttänsä aistii. Ehkä sitten myös kummittelun. Silloin voi odottaa että tilanne rauhoittuu ja kokeilla aurakentän putsausta yms. Alkoholi pois. Valokeho ja ylmpien chakrojen aktivoituminen voi tuoda selväkuuloa tai selvänäköä joillekin. Ellei ole unihäiriö, uupumus tms. Tasapainotus ajatuksiin ja maadoitusta. Kanavoi ehkä jotain mitä ei ennen ja se on uusi asia. Myös sähkölaitteet, koneääni ja konevalo on hankala aistiville. Pitäisi ehkä levätä tarpeeksi, ei stressiä, jos kokee jotain - paitsi jos tekeminen auttaa, menot. Nykyään jotkut tietävät mitä voisi tehdä näissä tilanteissa, ilman että siitä tulee uusi ongelma ja uusi ylimääräinen lisäys. Laventeli, ruusu, voi rauhoittaa. Sisäisesti omenamehu putsaa vähän. Traumat voivat joillakin tulla pintaan jos on herkemmässä mielentilassa tai sähköinen maadoittamaton olo. Jos on sitoumuksia, archon (arkkityyppi) usko

Ihan vaan perustarpeista ja -rutiineista huolehtiminen korjaa ongelman. Niinkuin monen muunkin mielen epätasapainon

Monella vaihtuu "joogan myötä" osa verkostoista, tulee uusi dieetti, tai muuta vastaavaa. Ja joogapiireissä pyörii myös aika hardcore hörhöjä, joiden kanssa samassa tilassa oleminen saattaa vaikuttaa vähän turhan voimakkaasti. Kuuntelee mieluummin kehoaan, mikä tuntuu hyvältä, kuin joogakoulun lukujärjestystä

Vierailija
224/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joogassa ei ole mitään yliluonnollista, mutta se auttaa ihmistä hahmottamaan paremmin kehon ja mielen yhteyttä. Aina se ei ole hyvä juttu - keho esimerkiksi muistaa traumat mieltä paremmin ja silloin ne piuhat kehon ja mielen välillä on poikki ihan hyvästä syystä, se suojelee ihmistä liian raskailta muistoilta.

Olen ollut joogaretriiteissä, joihin osallistujien mt- taustaa selvitetään kyselylomakkeella eikä retriittiin saa osallistua, jos on akuutti kriisitilanne tai mt-ongelmia. Intensiivinen joogan harjoittaminen voi esim. laukaista psykoosin, jos sen harjoittajalla on sellaiseen taipumusta ja otollinen elämäntilanne. Hae ap apua mt-palveluista.

Kas kummaa, kun kysytään asioita, jotka ovat todellakin yksityisiä. Tuolla joogaretriittikommentillasi paljastit, ettei se ole pelkkää venyttelyä. Missään ei kysytä ennen liikunnan alkamista mt kysymyksiä.  

Vierailija
225/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt harrastanut astangajoogaa pari vuotta ihan kuntoilumielessä, mutta ei minulle siitä ole mitään tuollaisia oireita tullut. En yleensä harrasta meditointia, ellei siihen lasketa aamuisin tapahtuvaa mietiskelyä, kun odottelen että kello tulee niin paljon, että voi nousta keittelemään aamuteetä herättämättä muita.

Vierailija
226/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen käsite on kuin "meditation sickness".

Yleensä tarkoittaa, että joku alkaa yhtäkkiä tekemään liian rankkoja hengellisiä meditaatioita tai jotain gurujen ohjaamaa tietoisuusjoogaa (kuten kundaliini). Yleensä ongelmana on se, että joku jolla on traumoja tms sukeltaa itsetutkiskelulla liian nopeasti ja lujaa kiinni niihin omiin traumoihin ja sitten pää alkaa oireilemaan.

Oireita voi tulla monenlaisia ja ne helpottavat viikossa kun vaan lopettaa meditoinnin/rankan joogan. Ja sitten ei varmaan kannata jatkaa enää tämmöistä rankkaa itsetutkiskelua, vaan lopettaa sellainen tai sitten mennä purkamaan niitä traumoja ihan ammattilaisen luokse.

Omituinen kuvitelma, että itsekseen oleminen nostaisi pintaan automaatiolla jotain traumoja. Ei siinä tarvitse keskittyä itseen ollenkaan, voi vaikka vihellellä tai humista ommmm. Kuulostaa lähinnä ennestään synkältä ja itsetuhoiselta asenteelta, jos näin käy. Onko kenties noilta "ammattilaisilta" opittu katsantokanta?

Vierailija
227/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofreenikkojen kokoontumisajot. Ei ole normaalia nähdä tai kuulla harhoja, oli ne mitä tahansa. Hakekaa apua, lääkityksellä oireet pysyy kurissa.

Mene sinäkin terapiaan, että pääset hokemasta koko ajan noita kokoontumisajoja

Vierailija
228/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap on selkeästi uskovainen, vaikka kieltääkin jumalan.

ei terve ihminen näe mitään näkyjä

Siinä vaiheessa, kun kuulee murinaa näkyjen lisäksi, on jo pahassa liemessä ja tarvitsee apua. Esim. papille soittamisesta vapautuminen lähtee.

Vierailija
229/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yllättävää, että kun tullaan uskoon, niin yllättäin kaikki on saatanasta. Ei kannata tulla uskoon 

Niin, kun tulee uskoon, niin silmät avautuu ja näkee tarkemmin mikä asia on Herran mielen mukaista ja mikä syntiä.

Sehän tässä onkin se ongelma, kun silmät avautuvat ja jokainen keksii ihan omat listansa mikä on syntiä ja mikä ei ja päättää jakaa tätä viisautta kaikille oli sen kuunteluun ja/tai lukemiseen mielenkiintoa tai ei.

Ei sitä itse keksitä mitään listoja, vaan luetaan Raamatusta. Tai siis näin ainakin pitäisi toimia, mutta joillain on tosiaan kiusaus vetää hatusta kaikkia omiakin kieltoja. Jooga kuitenkin on ns. selvä tapaus koska kyseessä on vieraan uskonnon lähetystyö. 

Vierailija
230/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yllättävää, että kun tullaan uskoon, niin yllättäin kaikki on saatanasta. Ei kannata tulla uskoon 

Olen uskossa, enkä tiedä ketään uskovaa, jonka mielestä kaikki olisi saatanasta. Se, että jooga on saatanasta ei tarkoita, että kaikki olisi saatanasta. Kannattaa perehtyä jooga-perinteen taustoihin. Kyseessä ei ole jumppa, vaan hindulainen traditio, jonka fyysisillä harjoitteilla pyritään yhdistymään hindujumaliin ja jumalattariin. Sinun intentiollasi ei ole mitään väliä sen kannalta, että miten jooga vaikuttaa. Tutkitusti suurimmalla osalla ihmisistä jumppana aloitettu jooga muuttuu lyhyen ajan sisällä hengelliseksi harjoitteeksi. En ole vastaavaa kuullut esim. tenniksestä tai baletista.

Joogan perimmäinen päämäärä on yhtyä maailmansieluun, universumiin tai jumalaan. Jeesuskin jutteli tämän maailmansielun kanssa koko ajan. Hindut nimittävät tätä atmaniksi/brahmaksi

Kristinusko tuntuu vetävän puoleensa paljon äkkisäikähtäneitä, jotka ovat rakentaneet turvasatamansa sydänchakraan. Missä ei ole mitään vikaa siis, siellä on hyvä olla. Mutta jos haluaa kokea ihmisyyden, pitää veren kiertää koko kehossa, ei vaan sydämen alueella

Vierailija
231/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun tulee uskoon, niin silmät avautuu ja näkee tarkemmin mikä asia on Herran mielen mukaista ja mikä syntiä.

Sehän tässä onkin se ongelma, kun silmät avautuvat ja jokainen keksii ihan omat listansa mikä on syntiä ja mikä ei ja päättää jakaa tätä viisautta kaikille oli sen kuunteluun ja/tai lukemiseen mielenkiintoa tai ei.

Ei sitä itse keksitä mitään listoja, vaan luetaan Raamatusta. Tai siis näin ainakin pitäisi toimia, mutta joillain on tosiaan kiusaus vetää hatusta kaikkia omiakin kieltoja. Jooga kuitenkin on ns. selvä tapaus koska kyseessä on vieraan uskonnon lähetystyö. 

Kaikki uskonnot on sama juurta, myös Joogan takan oleva filosofia. Et varmaankaan ole siihen tutustunut? Minä olen lukenut sekä Raamattua, että joogan filosofiaa, näen kyllä yhtäläisyydet, vaikka tunnistan myös eri kulttuureista lähtöisin olevat erot.

Vierailija
232/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ja vaikka olisikin, niin ehkä se lähetystyö on sen "oikean" uskonnon toimesta.

Vierailija
233/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Uskontoa ei syyttä kutsuta uskonnoksi. Kaikki perustuu siihen, että uskotaan johonkin agendaan, josta ei ole mitään todisteita.

Raamatussa on yli 1000 sivua todistusta. Siihen päälle mm. juutalaisen kansan historia ja profetiat, jotka toteutuvat aina tarkasti. Esimerkiksi juutalaisten paluusta Israeliin kerrottiin jo yli 2000 vuotta sitten, ennen diasporan alkuakaan, tai temppelin hävitys joka toteutui juuri silloin kun oli ennalta sanottu. 

(seuraavaksi se väittää että juutalaisetkin on satua :D) 

Vierailija
234/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenvetona. Huumehörhö meni joogaan ja koki LSD takaumia ja tässä on pohdittu sivu tolkulla joogan uskonnollisia kytköksiä ja esitetty väite, että menemällä työväen opiston jooga-alkeet kurssille osallistuu samalla "väärän" uskonnon palvomiseen. 

Oikeasti mammat, herätkää ja tulkaa päivän valoon sieltä hörhömaailmastanne.

Vierailija
235/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Uskontoa ei syyttä kutsuta uskonnoksi. Kaikki perustuu siihen, että uskotaan johonkin agendaan, josta ei ole mitään todisteita.

Raamatussa on yli 1000 sivua todistusta. Siihen päälle mm. juutalaisen kansan histori

Lähdetään nyt siitä, että mikä todistaa raamatun sisällön oikeaksi? 

Vierailija
236/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on yli 1000 sivua todistusta. Siihen päälle mm. juutalaisen kansan histori

On siellä tosiasioitakin. Sananlaskuissa todetaan, että "tyhmyys on nainen, niin levoton ja yksinkertainen eikä hän mistään mitään tiedä".

Ehdotan minuutin hiljentymistä tämän tosiasian äärellä. Aika alkaa nyt 

- eri

Vierailija
237/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä itse keksitä mitään listoja, vaan luetaan Raamatusta. Tai siis näin ainakin pitäisi toimia, mutta joillain on tosiaan kiusaus vetää hatusta kaikkia omiakin kieltoja. Jooga kuitenkin on ns. selvä tapaus koska kyseessä on vieraan uskonn

Kaikki uskonnot on sama juurta, myös Joogan takan oleva filosofia. Et varmaankaan ole siihen tutustunut? Minä olen lukenut sekä Raamattua, että joogan filosofiaa, näen kyllä yhtäläisyydet, vaikka tunnistan myös eri kulttuureista lähtöisin olevat erot.

Kaikissa uskonnoissa on hieman totuutta, samoja myyttejä mm. vedenpaisumuksesta ja samoja opetuksia väkivallattomaan elämään pyrkimisestä. Kuitenkin vain kristinuskolla on 100% totuus.

Raamatusta käy myös ilmi, että Isä Jumala ei ole mikään obscuuri ja persoonaton maailmansielu, vaan yksittäinen persoonallinen henkiolento, ja että historia (maailman tai yksilön) ei kierrä kehää, vaan sillä on alku ja loppu. 

Vierailija
238/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on yli 1000 sivua todist

On siellä tosiasioitakin. Sananlaskuissa todetaan, että "tyhmyys on nainen, niin levoton ja yksinkertainen eikä hän mistään mitään tiedä".

Ehdotan minuutin hiljentymistä tämän tosiasian äärellä. Aika alkaa nyt 

- eri

Niin, tyhmyyttä kannattaa välttää. Laitetaanpa tänne loputkin tuosta kohdasta, niin se asettuu kontekstiinsa, jokuhan saattoi luulla että tuossa puhuttiin naissukupuolesta:

Minä, viisaus, lisään elinpäiviäsi,

kartutan elämäsi vuosia.

Jos elät viisaasti, hyödyt viisaudestasi itse,

holtittomasta elämästä kärsit itse.

Tyhmyys, se häpeämätön nainen,

pieksee suutaan muttei ymmärrä mitään.

Kaupungin korkeimmalla paikalla

hän valtiaan tavoin istuu ovellaan

ja kutsuu talon ohi kulkevia,

jotka vakaasti vaeltavat omaa tietään:

Oletko kokematon? Tule silloin tänne!

Ja ymmärtämättömille hän sanoo:

Varastettu vesi makealta maistuu,

herkuista parhain on salaa syöty leipä.

Eikä toinen aavista, että se on varjojen talo,

tuonelan kuilu tuota kutsua kuulevalle.

Vierailija
239/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen uskossa, enkä tiedä ketään uskovaa, jonka mielestä kaikki olisi saatanasta. Se, että jooga on saatanasta ei tarkoita, että kaikki olisi saatanasta. Kannattaa perehtyä jooga-perinteen taustoihin. Kyseessä ei ole jumppa, vaan hindulainen traditio, jonka fyysisillä harjoitteilla pyritään yhdistymään hindujumaliin ja jumalattariin. Sinun intentiollasi ei ole mitään väliä sen kannalta, että miten jooga vaikuttaa. Tutkitusti suurimmalla osalla ihmisistä jumppana aloitettu jooga muuttuu lyhyen ajan sisällä hengelliseksi harjoitteeksi. En ole vastaavaa kuullut esim. tenniksestä tai baletista.

Joogan perimmäinen päämäärä on yhtyä maailmansieluun, universumiin tai jumalaan. Jeesuskin jutteli tä

Jeesuksella ja hindulaisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Hindulaisuus (eikä mikään muukaan uskonto tai uskomustraditio maailmassa kristinuskoa lukuunottamatta) tunnusta Jeesuksen jumaluutta tai sitä, että tie Jumalan luokse käy yksin Jeesuksen Kristuksen kautta. Jeesus itse sanoi: Jeesus vastasi: Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 14:6 FB92

Sana on hyvin selkeä tästä. Tämä nykyään jopa kristittyjen keskuudessa trendaava kaikki uskonnot vievät samaan päätepisteeseen on viholliselle mieluinen valhe. Joka ei tunnusta Kristusta herrakseen, ei pääse taivasten valtakuntaan.

Olen saanut tämän totuuden edessä nöyrtyä oltuani ensin ateisti ja myöhemmin sekaannuttuani kaikenlaisiin joogajuttuihin, astrologiaan, energiahoitoihin yms. Kuka tahansa teistä epäilijöistä ja uskoville naureskelijoista voi itse rukoilla Jeesusta Kristusta elämäänsä ja näyttämään totuuden. Näin tein itse, kun en uskonut. 

Vierailija
240/969 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä itse keksitä mitään listoja, vaan luetaan Raamatusta. Tai siis näin ainakin pitäisi toimia, mutta joillain on tosiaan kiusaus vetää hatusta kaikkia omiakin kieltoja. Jooga kuitenkin on

Millaisia todisteita on siitä, että juuri kristinusko on 100% totta? Ei minkäänlaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän