Mihin" turhuuteen" et ikinä laittaisi rahojasi?
Mä en ikinä voisi kuvitella ottavani meille jotain Elisa viihdettä.Toinen joku viikkolehti tyyliin katso, seiska, mitä niitä on.
En myöskään ymmärrä ihmisiä joiden pitää ostaa elokuvat omakseen, yleensähän ne katsotaan kuitenkin vaan kerran.Sama kirjoissa, kirjastosta saa.
Kommentit (102)
Mutta kosmetiikkaan menee, matkoihi
Sitä ei kukaan tarvitse koskaan
Mä en ikinä voisi kuvitella ottavani meille jotain Elisa viihdettä.Toinen joku viikkolehti tyyliin katso, seiska, mitä niitä on. En myöskään ymmärrä ihmisiä joiden pitää ostaa elokuvat omakseen, yleensähän ne katsotaan kuitenkin vaan kerran.Sama kirjoissa, kirjastosta saa.
Olen myös lukenut suurimman osan kirjoistani ainakin kaksi kertaa. Ne huonot, joita en aio enää lukea lähtevät kiertoon ja kaikista huonoimmat, joita ihmiskunat ei kaipaa poltan mökillä kirjaroviossa. Esimerkiksi Da Vinci-koodi jouti sinne.
Da Vincin-koodi on hyvin suosittu kirja. Joten sulla on aika erikoinen maku
-hiusten- ja ripsien pidennyksiin
-naistenlehtien vuosikertatilauksiin
-tosi kalliisiin merkkivaatteeisiin ja laukkuihin
-kalliiseen autoon,siis oikeasti kalliiseenMutta joihinkin kauneusleikkauksiin voisin tuhlata, jos olisi sitä "ylimääräistä" rahaa.
Eli tuhlaisit kaikista järjettömimpään ja älyttömimpään asiaan mitä vaan voi keksiä
-hiusten- ja ripsien pidennyksiin
-naistenlehtien vuosikertatilauksiin
-tosi kalliisiin merkkivaatteeisiin ja laukkuihin
-kalliiseen autoon,siis oikeasti kalliiseenMutta joihinkin kauneusleikkauksiin voisin tuhlata, jos olisi sitä "ylimääräistä" rahaa.
Eli tuhlaisit kaikista järjettömimpään ja älyttömimpään asiaan mitä vaan voi keksiä
einesruoka/pikaruoka. Lisätty kaikkea moskaa(lisä-, väri, ym aineita)ja hinta ihan hirveä. Yhden pienen annoksen hinnalle tekee koko perheelle safkat vähintään päiväksi ellei pidemmäksikin.
Viikkolehdet, täynnä juoruja ynnä muuta kuraa. Tv- tiedot saa myös netistä/tekstitv:ltä/sanomalehdestä.
Munankeitin, ei tarvinne perusteluja? Tarpeellinen jos ei omista hellaa tai aivoja.
TV-paketit, en katso tv:tä joten ei tarvinne perusteluja.
Pizza maksaa 80 senttiä. Ei sillä kauheasti ruokaa tee.
Kilo lasagnea maksaa 4,50 euroa. Sillä hinnalla ei saa edes puolia raaka-aineista. Eikä tarvitse itse tehdä mitään.
Munankeitin on kätevä. Ei tarvitse vahtia eikä katsoa kelloa. Itse en tajua ihmisiä jotka odottavat hellan vieressä ruoan valmistumista. Minä en ikinä kuluttaisi aikaa vaan odottamiseen.
Esim munankeitin on loistava, jos talossa syödään paljon kananmunia. Voi itse päättää minkälaisia keitetään, esim 3 min ja painetaan vaan nappia.
Niitä ylikypsiä kaikki osaa tehdä.
Varsinkin kirppareilta kun ostaa, ovat kirjat hyvin halpoja.
Sen sijaan musiikkia lataan netistä ilmaiseksi vailla tunnon tuskaa, netlixistä ja muualta katson elokuvai. Ei paljon telkkaria tule livenä katsottua.
Merkkilaukkuja ostan, olen ostanut yhden joka 3 tai 2 vuosi. Nyt on käytössä laukku, joka on yli 10 v vanha.
Käyn ravintolassa suömässä ehkä 4 krt vuodessa ja hiukset leikkaa ystäväni joka myös värjää ne.
-hiusten- ja ripsien pidennyksiin -naistenlehtien vuosikertatilauksiin -tosi kalliisiin merkkivaatteeisiin ja laukkuihin -kalliiseen autoon,siis oikeasti kalliiseen Mutta joihinkin kauneusleikkauksiin voisin tuhlata, jos olisi sitä "ylimääräistä" rahaa.
Niin SINUN mielestä järjettömimpään! Mistä tiedät kuinka tarpeellinen se olisikaan MINULLE?
Eli sellaiseen kauneusleikkaukseen menisin missä poistettaisiin nuo minun kasvoja/ilmettä vanhentavat silmäpussit. Ne saa minut näyttämään todella vanhalta ja jatkuvasti valvoneelta juopolta. Leikkauksen jälkeen näyttäisin ikäiseltäni, mutta pirteältä ja iloiselta. Samoin pitäisi tehdä jotain stville nasolabiaalijuonteille ja hamsterinposkille.
Jotkut asiat vaan tekevät ihmisestä ikäistään paljon vanhemman näköisen ja todella vihaisen, kun kasvot valahtavat alaspäin ja suunpielet samalla. Aina näyttää vihaiselta.
Kaikissa kauneusleikkauksissa ei haeta ultra nuorta lookkia,vaan sitä pirteyttä ja omaa ikää.Itselläni ei ole tarvetta näyttää nuoremmalta,vaan ainoastaan freesimmältä.
Onhan se monta kertaa tutkittu ja todettu että nuo nutraajat saavat nopeasti sen menetetyn painon takaisin. Sairaalloisen ylipainoisten kohdalla ymmärrän nutrauksen kun sitä painoa on pakko saada lähtemään nopeasti pois, mutta jos pudotettavaa on "vain" 20-30kg on elämäntapamuutos parempi ja pitkäkestoisempi vaihtoehto.
Säännölliset ruoka-ajat, ei napostelua, tervellistä ruokaa, proteiineja, liikuntaa jne. ne toimivat paljon paremmin kuin joku nälkäkuuri.
Toinen mihin en rahojani laita on evlut. kirkon seurakunta. Jos lapsi haluaa käydä riparin (emme kuulu kirkkoon) hän saa kerätä rahat siihen jostain muualta kuin minulta.
- mitkään kosmetologien palvelut
- hiustenvärjäys kampaajalla (halpaa, helppoa ja nopeaa tehdä itse, ja kun haluttu väri on yksivärinen tummanruskea on lopputuloskin kotona yhtä hyvä)
- ns. viihdyttävät aikakauslehdet joissa on julkkisjuoruja (mulle tulee aikakauslehdistä Suomen Luonto ja Hyvä Terveys)
- sanomalehdet, näen uutiset netistä ilmaiseksi ja voin tsekata ne työn ohessa, ei tarvi aamulla aikaa käyttää
- elokuvat tai DVD:t, ei vaan kiinnosta, olen ehkä nähnyt 2 elokuvaa elämässäni jonka aikana en pitkästynyt pahasti
- kirjat, tosin joskus harvoin ostan, mutta yleensä lainaan kirjastosta
- mitkään kalliit merkkivaatteet tai laukut
- kallis kosmetiikka, saan ihan yhtä hyvät tulokset markettikamalla
Köyhälle on kaikki mitä mieli tekisi, mutta ei ole varaa hankkia, tietenkin "turhaa".
Kampaajakäynteihin: Hiukseni voivat paremmin ilman, ja oma väri kotona laitetuilla raidoilla näyttää paremmalta, kuin kampaajien aikaansaamat värit.
Teknisiin laitteisiin: Läppäri on saatu työn puolesta, tv miehen aikoinaan ostama. Käytän samaa kännykkää kauan ja minulle riittää hyvin perusmalli, jolla saan lähetettyä viestejä ja soitettua.
Einesruokiin: Pitääkö perustella? Ainoastaan äärimmäisessä hädässä, ei vaan edes maistu hyvältä!
Autoon: Miehellä on auto, ja kuljen joko kyydillä tai julkisilla.
Lehtitilauksiin: Ostan välillä irtonumeroita ja käytän nettiä.
Vaate ym. kokeilut: Minulla on selkeä, klassinen tyyli, ostan ainoastaan sitä, mitä tulee oikeasti käytettyä ja paljon. Halvallakin saa välillä hyviä, mutta ostan ennemmin 700 euron laukun, jota käytän vuosikaudet, kuin kerran kuussa 30 euron laukun, joka hajoaa pian käsiin.
Myös kosmetiikassa suosin laatua määrän sijasta: en tarvitse kuin hyvän meikkipohjan, ripsivärin, kulmakynän ja aurinkopuuterin, jotka taas kestävätkin käytössäni pitkään. Itseruskettava virkistää koko olemuksen, ja näytän huomattavasti hehkeämmältä kuin lakananvalkoisena!
En juuri katso hintoja ruokakaupassa, mutta tehdessäni perusraaka-aineista melko yksinkertaista, mutta maistuvaa ruokaa, ei minulla mene paljoa rahaa ruokaostoksiin. Ostan välillä "laadukkaampaa" herkkua, esim. hyvän pienen leivoksen, mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin jättipussi karkkia/pullapitko. Käyn mielelläni ulkona syömässä ja nautin ruoan kanssa lasin hyvää viiniä. Tämä ehkä kerran parissa viikossa.
Tiivistettynä: Maksan mielelläni pientä extraa siitä, mikä tuo minulle hyvän olon, pihistelen kaikesta, mikä ei ole minulle tärkeää. :)
Tosi-tv kilpailuiden äänestyksiin, Eero Aarnion muovihömpötysvalaisimiin (rumia!), samoin Yki Nummin Lokki-valaisin, baareissa juopotteluun ja kotimatkatakseihin joka kuukausi tai viikko (max 1krt/2kk mielestäni ok).
Sekä noihin joka toisen vastaajan mainitsemiin tekoripsiin,-kynsiin yms.
tupakkaan, lääkkeisiin, alkoholiin
Ne korvavalot...kaamosmasennukseen.
Abtronic (ja kaikki muukin ostos tv sälä...)
Riisin/munankeitin, popparikone, jäätelökone, leipäkone, mehulinko
Kapselikahvinkeitin
Ja vaikka mitä samantapaista.
Sellainen meiltä puuttuu, enkä tajua mihin sitä tarvitsisimme.
Sillä voi lämmittää naapurin kissoja.
Netistä ostettava musiikki. Rahat menee hukkaan, jos kone menee rikki tai tulee virus ja tiedostot katoaa koneelta. Mulle riittää spotify (ilmainen versio), youtube ja cd-levyt. suostun ennemmin maksamaan cd-levyistä, koska se on konkreetinen juttu, jota voi pidellä kädessä ja uskon, että cd-levyllä kappaleet säilyvät kauemmin kuin tiedostoina koneella.
Surkea valikoima elokuvia. Siellä ei ole käytännössä mitään. Videovuokraamosta ei ikinä kannata vuokrata mitään. Aivan järjettömät hinnat.
Kyllä minä katson elokuvan monta kertaa. Voin katsoa leffaan uudestaan vaikka vuoden päästä