Mihin" turhuuteen" et ikinä laittaisi rahojasi?
Mä en ikinä voisi kuvitella ottavani meille jotain Elisa viihdettä.Toinen joku viikkolehti tyyliin katso, seiska, mitä niitä on.
En myöskään ymmärrä ihmisiä joiden pitää ostaa elokuvat omakseen, yleensähän ne katsotaan kuitenkin vaan kerran.Sama kirjoissa, kirjastosta saa.
Kommentit (102)
Kyllähän se banaani vähän mustuu laukussa päivän mittaan, vaan eiköhän sen voi siltikin syödä. Hedelmät, joissa oma kuori, eivät tarvitse koteloita.
Ilotulitus = rahaa taivaalle, kuten joku sanoikin. Tähtisadetikkuja ostetaan paketti joka vuosi lapsen iloksi.
En koskaan osta kirjaa uutena kirjakaupasta, koska hinnat ovat järkyttäviä. Ostan kirjani divareista ja Huutonetista. Tykkään lukea kirjoja aina uudelleen ja uudelleen. Ne kirjat, joista jo tiedän, että en lue kuin uteliaisuudesta kerran läpi, lainaan kirjastosta.
DVD:tä ostan alennuksesta, niitäkin katson uudelleen. Ja myyn sellaiset eteenpäin, jotka osoittautuivat pettymykseksi, joten hirveästi ei jää miinukselle näistäkään.
En itse ikinä osta ilotulitteita, tupakkaa, kalliita kampaamon hiustuotteita (vain halpaa markettitavaraa), kalliita merkkilaukkuja, kalliita uutuus CD:tä (ostan vain haluamani kappaleet Itunesista). En käy oopperassa, teatterissa, festareilla, konserteissa.
En osta ylikalliita ruoka-aineita, vaan ostan ruokaa halvalla ja tarjouksesta. En ikinä ostaisi uutta autoa.
-Moottoripyörään (kamalat vakuutusmaksut yms)
vakuutusmaksut muuten eivät ole kamalat by default. Niihin vaikuttaa mm. ajoneuvon ikä, teho-painosuhde sekä omistajan ikä ja sukupuoli vakuutusyhtiöstä riippuen. Esim. oma pyöräni, joka on vanha, raskas ja pienitehoinen, ei vakuutusmaksuissa hirveästi kukkaroa köyhdytä.
- sipulisilppuri. Tappaa koko sipulin ja saa aikaiseksi mössöä.
- valkosipulipuristin. Raastaminen on parempi vaihtoehto.
- sähköinen purkinavaaja. Se nyt vain on typerä.
- sitten on kaikkia näitä ihmevekottimia, aromipesiä jne. jotka nyt on keksitty vain siksi että ihmisiltä viedään rahat.
Sensijaan ostan mielelläni elokuvia ja kirjoja. En tosin lue/katso niitä vain kerran vaan ostan sellaisia elokuvia ja kirjoja joita voi lukea/katsoa uudelleen ja uudelleen.
Tykkäisin kyllä, mutta pari tonnia on tässä tilanteessa liikaa (olisi jostain tarpeellisemmasta pois, mieluummin lyhennän asuntolainaa ekstraerän).
tupakkaan, kalluisiin ravintoloihin tai hotelleihin, sanomalehtiin, kampaajiin, kalliisiin vaatteisiin, kalliisiin lomamatkoihin, dvd:hin kun ne voi vuokrata, limuun ym,
ja ihmeellisiin koriste-esineisiin. Ripsipidennyksiin enkä suihkurusketukseen. Seiskaan. Lapsiin.
En laittaisi rahoja alkoholiin tai etelänmatkoihin. Alkoholi myrkyttää ja matkustelu saastuttaa. En myöskään polttaisi tupakkaa, mutta se onkin nykyään jo itsestäänselvyys.
Hiuksenpidennykset, kalliit merkkivaatteet
tarjoamiin sijoitus "ehdotuksiin", rahastot yms. täyttä huijausta kaikki. Eläkevakuututukset yksi pahimmista.
Eläkää vielä vähän pidempään niin opitte.
en ikinä laittais rahaa ripsienpidennyksiin ja hiustenpidennyksiin. Ehkä sen takia, että mulla on omasta takaa pitkät ja kaartuvat ripset ja hiuksetkin ovat pitkät ja suhteellisen paksut.
Toinen, mihin ikinä en laittais rahoja on merkkilaukku.
Rahaa laitan paljonkin kyllä kirjoihin, DVD:ihin ja juorulehtiin (monien ehdoton nou nou)
Voisin tuhlata melkein mihin tahansa rahani, jos olisi hyvä syy ja olisi tarpeeksi rahaa.
en sijottaisi rahojani esim seiskaan, Big Brother 24/7 tms (koko ohjelma aivan naurettava ja tooodella typerä mielestäni).
merkkilaukkuja en ostaisi, enkä ikinä jotain 500e maksavia farkkuja tms. kalliita muotivaatteita. en varmaan vaikka lotossa voittaisin..
Mutta me ollaan täällä vaan kerran joten mä haluan nauttia elämästä enkä sniiduilla kaikesta, ravintoloissa käyn, Ulkomailla matkustelen yms. Mutta sisustaa ei tarvitse viimeisen päälle eikä pukeutua.. Mutta rakennekynnet on välillä kivaa luksusta..
Minulle turhuuksia ovat:
- auto ja sen oheiskustannukset
- lentomatkailu (työmatkoja joudun tekemään)
- aikakauslehdet
- 99% kosmetiikasta, käytössä nyt pari voidetta ja kasvojenpuhdistusaine
- hiustenvärjäys, hiusten oma väri on kaunis
- yletön määrä vaatteita. Mulle riitää, että on viisi työpuseroa, housut, hame, pikkumusta ja muutama vapaa-ajan, ulkoilu- ja kesävaate
- jatkuvasti vaihtuva sisustus
- kanavapaketit
- rahapelit
Satsaan jonkun mielestä turhuuksiin:
- mieleisen ruoan ostelu hintalappua katsomatta
- kirjat
- viihde-elektroniikka, erityisesti ketjussa mainitut Applen lelut
Minulla on sekä kirjasto että dvd-kokoelma.
Elisa viihteenkin voisin hankkia jos pitäisi luopua työnantajan kustantamasta nettiyhteydestä.
Kauniista vaatteista, laukuista ja kengistäkin tykkään :)
Turhakkeena voisin pitää isoa ok-taloa.
-hiusten- ja ripsien pidennyksiin
-naistenlehtien vuosikertatilauksiin
-tosi kalliisiin merkkivaatteeisiin ja laukkuihin
-kalliiseen autoon,siis oikeasti kalliiseen
Mutta joihinkin kauneusleikkauksiin voisin tuhlata, jos olisi sitä "ylimääräistä" rahaa.
Mä en ikinä voisi kuvitella ottavani meille jotain Elisa viihdettä.Toinen joku viikkolehti tyyliin katso, seiska, mitä niitä on. En myöskään ymmärrä ihmisiä joiden pitää ostaa elokuvat omakseen, yleensähän ne katsotaan kuitenkin vaan kerran.Sama kirjoissa, kirjastosta saa.
Olen myös lukenut suurimman osan kirjoistani ainakin kaksi kertaa. Ne huonot, joita en aio enää lukea lähtevät kiertoon ja kaikista huonoimmat, joita ihmiskunat ei kaipaa poltan mökillä kirjaroviossa. Esimerkiksi Da Vinci-koodi jouti sinne.
Mutta kosmetiikkaan menee, matkoihi
mutta en pidä siitä, että rahaa laitetaan ilotulitteisiin ja rahapeleihin.