Orpo jäi yksin tunnin juna -hankkeensa kanssa
Kaikki muut ministerisalkun saaneet ilmoittivat vastustavansa tunnin juna -hanketta Turun ja Helsingin välille pian sen jälkeen kun Kun tuoreet liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne ja valtionvarainministeri Riikka Purra ilmoittivat etteivät he anna tukeaan hankkeelle, jota he pitävät tässä taloustilanteessa älyttömänä. Lieneekö petetyksi tulleella Orpolla nyt orpo olo?
Kommentit (42)
Miksi edelleen puhutaan tunnin junasta vaikka se olisi nopeimmillaankin 78 minuuttia?
Yököttävä ajatus edes. Kallis kuin mikä ja työttömiltä leikataan.
Ihana kun ne asukkaat saa pitää kotinsa.
Mutta orpo lupasi sen radan vaalirahoitustaan lunastaessaan. Aika outoa että hallitusta oltu edes nimitetty, orpo rakensi jo rataa. Korruptio ja siltarumpupolitiikka.
Siis uuden oikoradan ansiosta junamatka Hki-Turku nopeutuu 10 minuuttia? Ja tuohon menisi miljarditolkulla rahaa, lisäksi sitten olisi uusi radanpätkä jakamassa muutenkin niukkoja radankunnossapitomäärärahoja? Ja kaiken muun päälle rantaradan asemista ainakin Siuntio, Inkoo ja Karjaa näivettyisivät? Ei taida olla ihan fiksua hommaa?
Jos RKP:kin on mennyt suostumaan tuohon niin se on kyllä sitten Pohjanmaan rannikkoseudun RKP:n keskisormennosto Länsi-Uudenmaan ruotsinkielisille (jotka eivät talkuulla halua näivettää oman kannatusalueensa ratayhteyksiä).
Vierailija kirjoitti:
Miksi edelleen puhutaan tunnin junasta vaikka se olisi nopeimmillaankin 78 minuuttia?
Siksi kun hankkeen Suomelle myynyt koijari lupasi että sillä junalla pääsisi Helsingistä Turkuun alle 60 minuutissa kun "suoristetaan rataa" ja jätetään kaikki Helsingin ja Turun väliset lisäpysähdykset pois.
Laittakaa junien nettiyhteydet kuntoon, niin kelpaa vähän hitaampikin juna.
Nyt mä ymmärrän kokoomuslaisia ja miksi ne ovat rikkaita, ne ei osaa laskea ollenkaan. Siis kymmenen minuutin aikahyöty 10 miljardilla!!!! ja sitten notkutaan jatkoyhteyttä 30 minuuttia ;-)
Tampereen radan nopeuttamisen ymmärtäisin, koska se palvelee kaikkia pohjoiseen meneviä junia ja myös auttaa Riihimäen suunnan lähiliikennettä.
Mutta miksi Turkuun !?!
Mutku Orpo haluuuuuuuuuu! 😫 Millä se muuten matkustaa kotiovensa ja Helsingin välillä? Pitääkö odottaa vähän pitempään kuin joku köyhäläinen!?
Vierailija kirjoitti:
Tampereen radan nopeuttamisen ymmärtäisin, koska se palvelee kaikkia pohjoiseen meneviä junia ja myös auttaa Riihimäen suunnan lähiliikennettä.
Mutta miksi Turkuun !?!
Koska Orpo asuu Turussa. Tietenkin. Loinen vaatii veronmaksajien rahoja hyödyttämään itseään heti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edelleen puhutaan tunnin junasta vaikka se olisi nopeimmillaankin 78 minuuttia?
Tunnin ja reilun vartin juna ei olisi niin myyvä nimi?
Vierailija kirjoitti:
Mutku Orpo haluuuuuuuuuu! 😫 Millä se muuten matkustaa kotiovensa ja Helsingin välillä? Pitääkö odottaa vähän pitempään kuin joku köyhäläinen!?
Ihan kuule matkustaa neljä vuotta ministerin autolla.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen radan nopeuttamisen ymmärtäisin, koska se palvelee kaikkia pohjoiseen meneviä junia ja myös auttaa Riihimäen suunnan lähiliikennettä.
Mutta miksi Turkuun !?!
Niin eihän Turussa oo mitään, paitsi jotkut urpot asuu siellä. Ainoa nähtävyyskin on moottoritiellä, siis ainoa liikennemerkki joka oikeuttaa u-käännökseen moottoritiellä on "Turku 10km".
Vierailija kirjoitti:
Tampereen radan nopeuttamisen ymmärtäisin, koska se palvelee kaikkia pohjoiseen meneviä junia ja myös auttaa Riihimäen suunnan lähiliikennettä.
Mutta miksi Turkuun !?!
Turusta on suunniteltu Elon Muskin rahoittamaa ratayhteyttä Tukholmaan. Randan hulppea ja luksustyyliä edustava lähtöpysäkki merenalaiselle junaputkelle tulisi Kailon saarelle Naantaliin. Ruotsin puoleinen terminaali tulisi Tranvikkiin Norrtäljessä. Osa tunnelista olisi panssarilasia, joten juna matkan aikana matkustajat pystyisivät ihailemaan merenalaista maisemaa.
Tämä Petteri Orpo Tunnin juna kustantaa 4 miljardia euroa eli saman verran kuin nämä sosiaaliturva leikkaukset .
Eli tämä tunnin juna rahoitetaan työttömien ja pienituloisten. Sosiaaliturvaleikkauksilla
Vierailija kirjoitti:
Tunnin juna on täysin älytön hanke, ihan taloustilanteesta riippumatta.
Kyllä. En tajua miksi Petteri tätä ajaa väkisin, kun viime hallituskaudella lyttäsi sen kannattamattomana ja turhana tuhlauksena.
Myydään pohjavedet itään. Muutama orvon kamu pääsee siten kaksi minuuttia aikaisemmin Turusta Helsinkiin sillävälin kun Mersu on huollossa.
Tai junaraiteet tai ydin- tai tuulivoimalat.
Taksien sääntelyä on myös syytä purkaa kun on liikaa sääntelyä.
Toki köyhiltä ja sairailta lapsilta on aina varaa kiristää kun elävät niin leveästi tekemättä töitä.
Tunnin juna on täysin älytön hanke, ihan taloustilanteesta riippumatta.