Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totaaliyksinhuoltajat, kaipaan neuvoja! Kouluterkka tivaa lapsen toisen huoltajan yht.tietoja

Vierailija
19.08.2012 |

vaikka olen kirjoittanut lomakkeeseen että olen oikeuden vahvistamalla päätöksellä täysyksinhuoltaja. Lapsen isä ei ole ollut lapsen kanssa tekemisissä viiteen vuoteen. Työskentelee vähän väliä pitkiä työkeikkoja jenkeissä (on supisuomalainen insinööri) ja näkee lasta tosi harvoin. On itse toivonut että huolehtisin kaikkeen lapseen liittyvästä. Nyt terkka on oikeuden päätöksen lisäksi toivonut isän puhelinnumeroa josta varmistaa tämä perhekuvio. Onko tämä terkalta enää edes laillista toimintaa?!

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että terveydenhoitaja - syystä tai toisesta - APn tarinoinnin mukaan on sitä mieltä, ettei AP:n tarina huoltajuuskuviosta ole totta. Siltä se nimittäin vaikuttaa.

Kokonaan toinen juttu on sitten se, että, tämäkin tarina kertoo ns. EnkeliTerkasta, ja on fiktiivinen kertomus tosiasialliseksi kuviteltujen asenteiden pohjalta.

aito EnkeliTerkka, pyysi nimittäin minulta myös lapsen isän yhteystietoja, varmuuden vuoksi, kun jätin papereista sen kohdan tyhjäksi. Olen oikeuden vahvistama yksinhuoltaja.

Ainoa selitys minkä terkka antoi oli että "nekin tiedot siinä on hyvä olla", mielenkiintoista koska isä ei ole nähnyt moneen vuoteen lastaan, omasta päätöksestään.

Laitoin tiedot jotka selvitin Eniron kautta ja nähtäväksi jää onko terkka isään yhteydessä ilman että kertoo asiasta minulle.

Vierailija
2/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin huoltajan tiedot tulee löytyä lapsen tiedoista, vaikka lapsi käytännössä olisi vain toisen vanhempansa huollettavana.

vastauksesi siis liittyi aiheeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinun tarvitse antaa terveydenhoitajalle mitään isän tietoja. Tai sanot vain, ettet tiedä! En minäkään tiedä, missä exäni on, 8v sitten kadonnut.

Vierailija
4/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano yhteystiedoksi "lomakohde Turkissa" niin johan loppuu utelut

Vierailija
5/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen ollut yksinhuoltaja, ei kyllä ole tarvinnut tuollaisiin vastata. Jos sinulla nyt on vielä viranomaisten virallinen päätös näyttää, niin mitä ihmettä joku terkka siitä vielä lisätietoa haluaa? Uteliaisuuttaan?

Vierailija
6/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkka katsoo asiaa lapsen kannalta ja näkee, että se isäsuhde olisi tärkeä pitää yllä.

Sinulla taas on oikeus olla vastaamatta mitään.

Vierailija
7/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinun tarvitse antaa terveydenhoitajalle mitään isän tietoja. Tai sanot vain, ettet tiedä! En minäkään tiedä, missä exäni on, 8v sitten kadonnut.

Vierailija
8/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkarilla ei ole lapsen biologiseen isään tarvetta ottaa yhteyttä. Asia on oikeudessa käsitelty, sitä "kuviota" ei tarvitse muille avata ja terkkarin olisi syytä keskittyä vain omaan työhönsä. Ottaisin yhteyttä hänen esimieheen (?) tai koulun rehtoriin.

Vierailija
9/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yksinhuoltaja, vaikka lapsen isä on lapsen elämässä silloin tällöin mukana ja ei koskaan ole tarvinnut isän numeroa antaa mihinkään.

Vierailija
10/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se sille kuuluu?

Vierailija
11/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano viileästi että olet yksinhuoltaja eikä lapsen elämässä ole toista aikuista. Jos utelut eivät lopu niin ilmoita ettei lapsi enää käytä kouluterveydenhuollon palvelua, vaan hankitte tarvittavat palvelut yksityiseltä.

Vierailija
12/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkka katsoo asiaa lapsen kannalta ja näkee, että se isäsuhde olisi tärkeä pitää yllä.

mitenkään mutta sen ylläpitämättömyys on ollut täysin lapsen isän oma valinta. Moni ei tunnu ymmärtävän sitä että myös isällä on asiassa oma vastuunsa, kaikki ei aina ole sen yh:n omaa vikaa. Olen yrittänyt tavoitella isää useamman päivän aikana tästä aiheesta puhelimitse, mutta hän ei vastaa. Hänen äitinsä sanoi ettei ole kuullut pojastaan muutamaan kuukauteen, saattaa kuulemma olla lomalla ulkomailla.

Tuntuu älyttömältä että joudun tekemään tällaista vaikka olen ihan virallisesti yksinhuoltaja ja vieläpä lapsen isän omasta toiveesta.

ap

Vierailija
13/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkarilla ei ole lapsen biologiseen isään tarvetta ottaa yhteyttä. Asia on oikeudessa käsitelty, sitä "kuviota" ei tarvitse muille avata ja terkkarin olisi syytä keskittyä vain omaan työhönsä. Ottaisin yhteyttä hänen esimieheen (?) tai koulun rehtoriin.

Selkeää uteliaisuutta, jos ei oikeuden päätös yksinhuoltajuudesta riitä. Kerro esim. sähköpostissa koulun rehtorille, että koet loukkaavana yksityiselämään tunkeutumisena, että terveydenhoitaja toistuvasti pyrkii saamaan lapsen biologisen isän yhteystietoja (vaikka olet selvittänyt tilanteen terkalle) ja että aiot viedä asian eteenpäin, jos häirintä ei lopu. Eiköhän tuokin terska saa vähän palautetta uteliaisuudestaan.

Kaikenlaisia no-lifettäjä-lehmiä sitä kouluissakin puoskaroi.

Vierailija
14/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt isä-kohdat täyttämättä ja ei kukaan ole perään kysellyt. Vastaa ettet tiedä, siinä se. Tosi erikoiselta kuullostaa...

Vierailija
15/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheemme asuu yhdessä. Olemme naimisissa lasteni isän kanssa. Silti minä olen lasten ainoa huoltaja. Tästä on tehty lastenvalvojalla viralliset paperit.

Useimmille tahoille on riittänyt ilmoitus siitä, että olen ainoa huoltaja. Niihin papereihin, johon molempia huoltajia on tivattu ilmoituksestamme huolimatta ( esim yksi pankki), olemme molemmat allekirjoituksemme antaneet.

Olen ymmärtänyt, että lastenvalvojalta saas virallisen todistuksen yksinhuoltajuudesta. Sen pitäisi riittää kaikille tahoille. Pelkkä toisen vanhemman ilmoitus yksinhuoltajuudesta kun ei välttämättä ole luotettava.

Vierailija
16/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia kuulu terkkarille mitenkään. Ei hän voi mitään oikeuden päätöksiä vaatia, aivan naurettavaa. Eihän terkkari varmaan edes saisi kertoa lapsen asioita isälle, joka ei ole huoltaja? Kö?

Vierailija
17/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin itsekin lappuun, että HUOLTAJUUS ON TÄYSIN YKSIN MINULLA; LAPSEN ISÄLLÄ EI OLE HUOLTAJAN OIKEUKSIA.

Tämänkin jälkeen terkka tivasi että "niin mutta kun täytyy tietää ja olla tiedot!"

Vastasin, että siinä tapauksessa ottaa itse yhteyttä lakimieheeni ja tuomariin, joka päätöksen on tehnyt ja kyselee tiedot jos ne niin tarpeen on.

Ja kas kummaa: eipä tietoja tarvittukaan enää!

Joten ihan uteliaisuuttaan se vaan kyselee, omaksi ilokseen.

Ja sun ei tarvitse todellakaan niitä antaa, koska sinä olet YKSINHUOLTAJA. Oikeuden päätöksellä.

Voit toki antaa toisen huoltajan tiedoiksi vaikka näin: Tapaturman tms. sattuessa ottakaa yhteys lapsen isoisään/mummoon/kummiin Nimi ja Numero

Vierailija
18/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap on lapsen huoltaja, niin lapsen isällä ei ole mitään oikeutta edes saada kouluterkkarinyhteydenottoa.

Vierailija
19/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sun tartte hyppiä, vaikka terkka koittaa nyt hyppyyttää. Kun asia ei sille kuulu sen enempää, kun olet jo ilmoittanut. Että ei siis ole toista aikuista. Ei sun olis tarvinnut mitään oikeuden päätöksiäkään tilittää sille.

Jos se vielä inahtaa jotain, niin kerro, että seuraava yhteydenotto tulee sitten esimiehen kautta. Asia on loppuunkäsitelty.

Vierailija
20/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa tilanne neutraalisti kirjeitse/sähköpostitse rehtorille ja pyydä, että terveydenhoitajan toimintaan puututaan. Olet tehnyt kaiken oikein ap eikä sinulla ole mitään eikä minkäänlaista velvoitetta olla lapsen isään missään yhteydessä.

Olisi hyvä yleisemminkin, jos tuollaiseen iljettävään yksityiselämään puuttumiseen tartuttaisiin ja ks. viroissa toimivien henkilöiden motiiveista puhuttaisiin laajemminkin. Ota siis ihmeessä yhteyttä rehtoriin ap!

Terveisin vastaavaa kokenut totaaliyh-äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi