Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikolla raskausvatsasi näkyi, kun odotit esikoistasi?

Vierailija
18.07.2022 |

Ja olitko laiha, normaali, lihava kropaltasi, kun aloit odottamaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nopsaan, koska käytin vatsaa korostavia äitiysmekkoja . Ei mulla silti kovin iso maha ollut, nimittäin kun viimeisilläni olin sairaalassa (osastolla viikkokausia tarkkailussa) niin multa kysyttiin, milloin olin synnyttänyt. Painoa tuli jotain 4 kg raskausaikana, koska söin äärimmäisen terveellisesti ja liikuin tosi paljon kun  ei ollut autoa.

Vierailija
2/10 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, taisi olla vasta rv 25-26 niin, että jollain lailla "kunnolla" näkyi. Ruumiinrakenteeltani olen hoikka, painoindeksi ennen raskautta n 21. Toki oli taaksepäin kallistunut kohtu, ja painonnousuni on ollut vähäistä. Viimeisimmässä ultrassa vaavi myös hieman keskikäyrän alapuolella, samoin oma sf-mitta.

Esikoista odottava, rv 28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi ylipainoinen ja näkyi raskauden puolivälissä.

Vierailija
4/10 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla näkyi aika selvästi jo viikolla 15. Ja ihan hoikka olin/olen. Painoa tuli raskausaikana n. 15 kg ja vuodessa kaikki oli jo poissa.

Vierailija
5/10 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin vko 20, muut merkittävästi myöhemmin. Sellainen kehonmuoto että helppo piilottaa. Oikeasti iso vatsa oli vasta raskauden viimeisenä kuukautena

Vierailija
6/10 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin vko 20. Olin normaalipainoinen, pitkä ja pitkäselkäinen. Näin vanhaa tuttua loppupuolella odotustani ja hän katsoi minua toiseen kertaan, kun kerroin jääneni äityslomalle edellisenä päivänä. Mekko piilotti vatsan aika hyvin. Vatsa lysähti kunnolla esiin vasta vesien mentyä, siihen saakka se oli korkealle pingottunut. Oli muuten tosi kivuliasta, kun vauva potki kylkiluiden alle. Vauva syntyi etuajassa, en ehtinyt montaa päivää olla äitiyslomalla sitä ennen. Yhdet naapurit ihmettelivät meidän vauvaa, he eivät olleet huomanneet lainkaan raskautta.

Seuraavien kohdalla vatsa pullahti esiin tosi aikaisin.

Vierailija
7/10 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yli 30 viikon kohdalla alkoi vähän näkyä. Tavallisia housuja käytin rv 36 saakka. Olin alipainoinen ja pitkäselkäinen ja mulla on taaksepäin kallistunut kohtu.

Vierailija
8/10 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ja hoikka, rv 30 jälkeen alkoi maha näkyä, lapsi syntyi 37+1 ja painoi 2500g

Vierailija
9/10 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus rv 25 kohdalla alkoi muut huomata, jos oli kireä paita päällä. Löysillä vaatteilla ei huomattu edes rv 35.

Itse olen laiha ja lyhyt, kohtu taaksepäin kallistunut ja vauva oli täysiaikaisena syntyessään vain 2,5kg.

Vierailija
10/10 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viikolla 15 alkoivat ihmiset huomata iltaturvotukset, mut aamuisin ei näkynyt oikein mitään vielä puoleenväliin mennessä. BMI 21.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä