Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totaaliyksinhuoltajat, kaipaan neuvoja! Kouluterkka tivaa lapsen toisen huoltajan yht.tietoja

Vierailija
19.08.2012 |

vaikka olen kirjoittanut lomakkeeseen että olen oikeuden vahvistamalla päätöksellä täysyksinhuoltaja. Lapsen isä ei ole ollut lapsen kanssa tekemisissä viiteen vuoteen. Työskentelee vähän väliä pitkiä työkeikkoja jenkeissä (on supisuomalainen insinööri) ja näkee lasta tosi harvoin. On itse toivonut että huolehtisin kaikkeen lapseen liittyvästä. Nyt terkka on oikeuden päätöksen lisäksi toivonut isän puhelinnumeroa josta varmistaa tämä perhekuvio. Onko tämä terkalta enää edes laillista toimintaa?!

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on toisen vanhemman yksinhuollossa, huoltaja käyttää yksin päätösvaltaa lapsen asioissa. Toiselle vanhemmalle voidaan kuitenkin vanhempien sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä vahvistaa oikeus saada lasta koskevia tietoja viranomaisilta. Ei-huoltaja-vanhemman on osoitettava tämä oikeutensa vahvistetulla sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä, koska tiedonsaantioikeutta ei kirjata väestörekisteriin.

Vierailija
102/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 3 lapsen yksinhuoltaja mutta yhteisellä päätöksellä meillä on yhteishuoltajuus jolloin joudun joka paikkaan antamaan myös isän tiedot, mutta jos olet yksinhuoltaja ilman yhteishuoltajuutta niin silloin ei tarvitse antaa isän tietoja jos ei halua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 3 lapsen yksinhuoltaja mutta yhteisellä päätöksellä meillä on yhteishuoltajuus jolloin joudun joka paikkaan antamaan myös isän tiedot, mutta jos olet yksinhuoltaja ilman yhteishuoltajuutta niin silloin ei tarvitse antaa isän tietoja jos ei halua

Vierailija
104/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa sen numeron mihin mies ei koskaan vastaa, saa muija veivailla sita aikansa kuluksi kun tuntuu olevan liian vahan tekemista virka-ajan puitteissa.

Vierailija
105/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
106/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa olen joutunut todistamaan olevani yksinhuoltaja,, on pankki. Sitä varten tilasin väestörekisteristä lapsen virkatodistuksen, josta näkee, ettei hänellä ole toista huoltajaa. Koulu on aina tyytynyt siihen, etten laita lomakkeisiin isän tietoja.

Tapauksessasi ottaisin yhteyttä sekä koulun rehtoriin että terveydenhoitajan esimieheen, toiminta on täysin asiatonta.

Vierailija
107/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, sinun EI TARVITSE todistella yhtikäs mitään millään oikeuden päätöksilläkään jollekin th:lle! Sinulla ei ole minkäänlaista todistamisvelvollisuutta jotain saamarin terveydenhoitajaa kohtaan. Siis miten annat nöyryyttää itseäsi noin???

Jos sinulla on yksinhuoltajuus, eli teillä EI ole yhteishuoltajuutta, ei sillä toisella vanhemmalla ole minkäänlaisia tiedonsaantioikeuksia yhtään mistään. Hän on vain biologinen isä ja piste. Näin ollen terkkari ei voi lain puitteissa olla yhteydessä häneen. Terkkarille sanot olevasi yksinhuoltaja ja se siitä, edes isän nimeä sinun ei tarvitse antaa, saati yhtään minkäänlaisia yhteystietoja. Törkeää kohtelua sua kohtaan!

Jos isällä olisi tiedonsaantioikeus olisi kyseessä yleensä yhteishuoltajuus. Täällä näyttää nämä käsitteet olevan sekaisin monellakin, "sosiaalihuollolla" ihan pahiten ja muutenkin tuntuis pihalla olevan(mikä hemmetin juridinen vanhempi????) Samoin eka terkkari: selvitähän itsellesi etävanhemman, yhteishuollon ja yksinhuoltajuuden vissit erot.

Ja sinä AP - nyt kipin kapin tekemään kohtelustasi valitus, ei se maailma muuten pelastu!

Hitsi kun olen oikein vihainen!!!!

Vierailija
108/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin huoltajan tiedot tulee löytyä lapsen tiedoista, vaikka lapsi käytännössä olisi vain toisen vanhempansa huollettavana.

Vierailija
109/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että terveydenhoitaja - syystä tai toisesta - APn tarinoinnin mukaan on sitä mieltä, ettei AP:n tarina huoltajuuskuviosta ole totta. Siltä se nimittäin vaikuttaa.

Kokonaan toinen juttu on sitten se, että, tämäkin tarina kertoo ns. EnkeliTerkasta, ja on fiktiivinen kertomus tosiasialliseksi kuviteltujen asenteiden pohjalta.

Vierailija
110/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheemme asuu yhdessä. Olemme naimisissa lasteni isän kanssa. Silti minä olen lasten ainoa huoltaja. Tästä on tehty lastenvalvojalla viralliset paperit.

Useimmille tahoille on riittänyt ilmoitus siitä, että olen ainoa huoltaja. Niihin papereihin, johon molempia huoltajia on tivattu ilmoituksestamme huolimatta ( esim yksi pankki), olemme molemmat allekirjoituksemme antaneet.

Olen ymmärtänyt, että lastenvalvojalta saas virallisen todistuksen yksinhuoltajuudesta. Sen pitäisi riittää kaikille tahoille. Pelkkä toisen vanhemman ilmoitus yksinhuoltajuudesta kun ei välttämättä ole luotettava.

miksi näin?

Vierailija
111/115 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkka katsoo asiaa lapsen kannalta ja näkee, että se isäsuhde olisi tärkeä pitää yllä.

Sinulla taas on oikeus olla vastaamatta mitään.

mitenkään mutta sen ylläpitämättömyys on ollut täysin lapsen isän oma valinta. Moni ei tunnu ymmärtävän sitä että myös isällä on asiassa oma vastuunsa, kaikki ei aina ole sen yh:n omaa vikaa. Olen yrittänyt tavoitella isää useamman päivän aikana tästä aiheesta puhelimitse, mutta hän ei vastaa. Hänen äitinsä sanoi ettei ole kuullut pojastaan muutamaan kuukauteen, saattaa kuulemma olla lomalla ulkomailla.

Tuntuu älyttömältä että joudun tekemään tällaista vaikka olen ihan virallisesti yksinhuoltaja ja vieläpä lapsen isän omasta toiveesta.

ap

Printtaa tuo edellinen oma tekstisi mukaasi ja vie terkkarille. Joillekin asiat pitää vääntää rautalangasta. Multa on pyydetty kuolleen allekirjoitusta. :(

Vierailija
112/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä terkkoja on moneen junaan, valitettavasti itseäkin hävettää "huonot" terkat kun pilaavat meidän muiden maineen! Mutta muutaman kohdan haluan sanoa:

Jos haluat valittaa terveysenhoitajasta on rehtori aivan väärä taho, rehtori ei ole minkäänlaisessa esimiesosassa suhteessa terveydenhoitajaan vaan ainoastaan työtoveri. Osastonhoitaja on oikea taho tai alueen ylilääkäri.

Kouluterveydenhuollossa on maanlaajuisesti määritelty tietyt terveystarkastukset mm laajatarkastukset, joihin terveydenhoitajia velvoitetaan kutsumaan molemmat vanhemmat, myös etävanhemmat. Meidän töissä on juuri keskusteltu että me ei voida velvoittaa toista vanhempaa kutsumaan etävanhempaa vaan se on meidän tehtävä eli tässä yksi syy miksi tietoja saatetaan kysyä (en väitä että joukosta ei löytyisi moukkia utelioita myös). Itsellä työsarkaa riittää niin paljon, että ei ole aikaa laittaa ylimääräisten tonkimiseen tai juoruiluu (ja vaikka olisikin aikaa niin ei kuulu tapoihin). Mutta terveydenhoitajan tehtävänä on ajaa lapsen etua ja myös ensin kartoittaa lapsen tilannetta ja siksi asioista pitää välillä kysyä, älkää pliis pahoittako mieltänne!

Vierailija
113/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette etsi itse yhteystietoja?

Vierailija
114/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä terkkoja on moneen junaan, valitettavasti itseäkin hävettää "huonot" terkat kun pilaavat meidän muiden maineen! Mutta muutaman kohdan haluan sanoa:

Jos haluat valittaa terveysenhoitajasta on rehtori aivan väärä taho, rehtori ei ole minkäänlaisessa esimiesosassa suhteessa terveydenhoitajaan vaan ainoastaan työtoveri. Osastonhoitaja on oikea taho tai alueen ylilääkäri.

Kouluterveydenhuollossa on maanlaajuisesti määritelty tietyt terveystarkastukset mm laajatarkastukset, joihin terveydenhoitajia velvoitetaan kutsumaan molemmat vanhemmat, myös etävanhemmat. Meidän töissä on juuri keskusteltu että me ei voida velvoittaa toista vanhempaa kutsumaan etävanhempaa vaan se on meidän tehtävä eli tässä yksi syy miksi tietoja saatetaan kysyä (en väitä että joukosta ei löytyisi moukkia utelioita myös). Itsellä työsarkaa riittää niin paljon, että ei ole aikaa laittaa ylimääräisten tonkimiseen tai juoruiluu (ja vaikka olisikin aikaa niin ei kuulu tapoihin). Mutta terveydenhoitajan tehtävänä on ajaa lapsen etua ja myös ensin kartoittaa lapsen tilannetta ja siksi asioista pitää välillä kysyä, älkää pliis pahoittako mieltänne!

huoltaja niin silloin sitä isää ei tarvitse (eikä pidäkään) kutsua paikalle? Tunnen tapauksen jossa äiti on saanut yksinhuoltajuuden eron jälkeen koska vakaviin mielenterveysongelmiin sairastunut isä on yrittänyt tappaa koko perheen. Isällä on koko perheeseen lähestymiskielto eikä tietoa perheen nykysijainnista. Olisipa hieno juttu jos utelias terkka menisi penkomaan isän tiedot ja soittelemaan tuollaisessa tapauksessa...

Mitä jos terkat ottaisitte selvää siitä mitkä ovat oikeuden päätöksellä vahvistetun yksinhuoltajuuden ja yhteishuoltajuuden erot?

Vierailija
115/115 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saatte pätevyyden?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme