Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on ihmiset varaa mennä naimisiin?

Vierailija
18.08.2012 |

Me ollaan keskivertoperhe ja tienataan ihan kohtuullisesti. Olen laskeskellut kuinka paljon naimisiin meno maksaisi. Vaikka ei pitäisi kuin ihan pienet juhlat, rahaahan menee ihan älyttömästi vaikka hankkisi ihan peruspuvun, perussormukset jne. Sormuksetkin on niin kalliita, että! Tekisi mieli ostaa hopeinen sormus, jossa on zirkonia. Laitatteko oikeasti johonkin koruun tonnin tai ainakin monia satoja. Kuulostan varmasti pihiltä, mutta en sitä mielestäni kyllä yleensä ole.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni n. 30 hengen häihin pukuineen ja sormuksineen n.3000e tai vähän yli.

Häälahjaksi pyydettiin rahaa, jota tulikin ihan kivasti suunnilleen saman verran mitä häät maksoikin :)

Sormukseni maksoi 600e.

Vierailija
2/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahaa meni tonnin verran. Tehtiin kaikki alusta lähtien itse niin tuli huima säästö (koristeet, tarjottavat jne.). Hääpaikka maksoi 15e (isäni työpaikan virkistuspaikka).

Sormukset maksoivat yhteensä 200e, minun hääpukuni 80e, miehen smokin vuokraus 105e. Noita en laskenut tuohon tonniin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev.lut kirkko järjesti vihkimisen ihan ilmaiseksi. Sormuksen sain postuumisti ja se maksoi 1600€

Se on sitten eri asiaa paljonko juhlimiseen haluaa mällätä, mutta vihille kyllä pääsee ihan ilmaiseksi.

Vierailija
4/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyrahassa 2500 euroa.

Vierailija
5/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatissa naimisiin ja avioliitto siunattiin lapsen ristiäisissä.

Vierailija
6/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin maistraatissa emmekä järjestäneet kuin kahvituksen sen jälkeen :)

Vierailija
7/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettiin häitä seuraavat kaksi vuotta. En ottanut mitään ökysormusta, vaan sileän kultasormuksen, mutta vieraiksi haluttiin kutsua koko laaja suku.

Pakkohan ei ole pitää isoja juhlia. Sisko kutsui vain sisarukset perheineen ja vanhemmat.

Vierailija
8/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menette naimisiin.

Menettekö naimisiin sen vuoksi, että saatte pitää häät. Vai pidätte häät, että menette naimisiin.

Vierailija
9/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesävaatteisiin (pari vuotta sitten) ja teimme tarjottavat itse suvulle yms. En mennyt naimisiin sormuksen, puvun tai juhlien takia. Oli yllätys kaikille:)

Vierailija
10/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan pienituloisia ja meillä meni 7700 euroa. Sormukseen tuhlasin tonnin. Säästettiin vajaa 2 vuotta. Lainaa en ottaisi häihin ikinä!

Vierailija
11/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatissa saa vihkimisen virka-aikaan ilmaiseksi. Jos kuulutte kirkkoon, niin vihkimisen voi järjestää viikonloppunakin ilmaiseksi papin vihkimänä.

Vierailija
12/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin saa meneen vaikka kuinka paljon.Me säästettiin 1,5vuotta eikä tarvinu pihistellä normaali arjessa.Mutta saatiin juuri sellaiset juhlat kuin haluttiin ja lämmöllä niitä muistelee.Rahaa meni kaikkineen 6000e,mihin ei ole sormusta 450e sekä juomia laskettu.Vieraita 76 joista vajaa kymmenen lapsia.Mieluummin säästän kun otan lainaa.Ja niin,äitiyslomalla ja mies opiskelemassa ja ihan itse maksettiin kaikki.Toki löyty tarjoilijat yms omasta takaa,vain kaksi keittiö henkilöä ostopalveluna.Että joko pienemmät juhlat tai sitten säästämään!

Vierailija
13/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mene naimisiin juhlien ja muiden takia niin pääsee melkein ilmaitteeksi. Meillä oli vain kakkukahvit lähimmille sukulaisille.Sormus käytettynä, kultaa mutta niitä zirkoneita.Hääpuku ulkomailta tilattuna alle 100e, vaihtoehtona oli käytetty huutonetistä/torilta jne..

Vierailija
14/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin esim. neljän hengen Thaimaan-matkaan menee (nyt kun meitä siis on kahden sijaan jo neljä).

Kun vähän ympärillesi katselet, tajuat myös ettei suurimmalla osalla ole tuhansien eurojen sormuksiakaan. Omani on oikein kiva ja maksoi ehkä jotan 250e.

Vierailija
15/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häissäsi.

Tekemällä mahdollisimman paljon itse, vertailemalla ja etsimällä tarjoustuotteita säästää todella paljon

Itse halusin panostaa pukuun, sormuksiin, sulhasen pukuun. Ruokiin.

Säästin itse niin, että tein itse hääkampaukseni ja häämeikkini. Kosmetologilla kävin ennen häitä hyvissäajoin, mutta se oli kosmetologikoululla, joten ei maksanut kuin 60 €.

Hääjuhla vietettiin ilmaiseksi tilavassa, valoisassa 200 m2 omakotitalossa, joten ei maksanut paikka mitään. Oma äitini ja siskoni ja minä itse olimme tehneet itse tarjottavat, hääkakun, leipomukset, suolaiset tarjottavat, keksit, kahvit ja teet. Olemme taitavia leipojia, ja ylistettiin todella. Ja vaikka itse sanon, oli todella paljon parempaa kuin mitä olen muissa pitohäissä saanut itse. Eli itsetekemä ei ole aina huono vaitoehto!

Morsiuspukuun meni 800 euroa, sormuksiin 2200 euroa, ja kenkiin 80 euroa, sukkahousuihin n. 20 euroa. Miehen puku löytyi eräästä vaatturiliikkeestä poistotuotteena, 170 €.

Hääkukat (myös sisältää kaksi koristekimppua tarjoilupöytiin, hääkimppu ja morsiamen kukkapanta, sulhasen ja berstmanin ja kaason kukkakoristeet) muistaakseni 300 euroa. Vaaleanpunainen, iso kyyneleenmuotoinen helmi kaulakultaketjuun muistaakseni 120 euroa.

Juomat n. 200 euroa.

Meillä oli pienet 40 hengen kotihäät.

Hääauton saimme ilmaiseksi tutun autoharrastajan kautta. Ja häämatkan saimme häälahjaksi sulhasen vanhemmilta.

Häävalokuvat otti ystävämme, joka työkseen valokuvaa.

Eli meillä meni n 4000 euroa häihin.

Vierailija
16/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisälsi molemmille uuden vaatekerran + kengät, kahden todistajan kanssa ravintolassa syömisen ja sormukset, plus jonkun paperin mikä tarvittiin...

Silti ihana päivä :)

Vierailija
17/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sen ja maksoi 400 euroa alessa, päälle kengät ja huivi, taisi tehdä lähemmäksi 600 euroa. Miehen puku maksoi 150 euroa, sormukset yhteensä 300 euroa.

Hääpaikkana oli oma kotimme. Häävieraita 12. Ruoat tein itse, kukat maksoivat yhteensä 100 euroa.

Ehkä lopullinen summa oli 1500 euroa. Ei oltu säästetty mitään ja ihan hyvin saatiin maksettua palkastamme tuon, kun kulut kuitenkin jakautuivat useammalle kuukaudelle.

Vierailija
18/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko johonkin etniseen vähemmistöön kuuluvia, kun investoitte noin paljon koruihin?

Yli tonnin sormus vaikuttaa aika erikoiselta, olisi vaikuttanut markka-aikaankin vaikka ottaisi huomioon kullan hinnan nousun.

Oikeasti naimisiin pääsee hyvin halvalla, käytännössä lähes ilmaiseksi jos ei vaihda nimeä ja sen vuoksi ajokorttia ym. Pienemmätkin juhlat riittävät, eihän sitä tarvitse pitää satojen henkien pitoja.

Vierailija
19/72 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ihan syntyperäinen suomalainen, valkoihoinen, Luterilainen.

Sinusta ehkä on turhuutta laittaa sormukseen yli tuhatta euroa, mutta itselleni juuri se asia oli tärkeä.

Halusin siis panostaa sormukseen. Olemme nyt olleet kymmenen vuotta naimisissa, ja se sormus on edelleen ollut joka ikinen päivä minulla yötä-päivää kädessä. Myös synnyttäessäni molemmat lapset, aina.

Edelleen tykkään sormuksestani, enkä kadu, että maksoi niin paljon. On valkokultainen timanttisormus. Itse hinta ei minulle merkinnyt mitään, vaan ulkonäkö. Halusin laadukkaan timantin, ja kauniin, näyttävän sormuksen.

Morsiuspukua käytetään vain kerran, ja häitä ei enää kukaan muista (paitsi morsiuspari) enää muutaman vuoden päästä, mutta sormukset on pysyvä muisto.

Tää siis minun mielipiteeni.

Vierailija
20/72 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen luulo että häät = joku ihme iso juhla? Ei ole mitään velvollisuutta "järjestää häitä", naimisiin maistraatissa, järkevät ehkä vähän juhlavammat vaatteet joiden käyttö ei jää siihen yhteen kertaan, vihkimisen jälkeen todistajien kanssa syömään tms. Ei maksa maltaita. Sormuksiakaan ei tarvita. Pitäis ymmärtää elää tiettyjen realiteettien mukaan; jos ei ole rahaa, ei voi järjestää sadan hengen häitä. Paljon järkevämpää sitä paitsi, ja pääsee hääjärjestelyistäkin stressittä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi