Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko mitään tukia tilanteessani?

Vierailija
25.02.2026 |

Eläke 1490€/kk ei muita tukia. Asuntolaina mun osuus 315€/kk kaikki lyhennykset ja helpotukset käytetty. Puh 30€ kulutuslainat n.130€/kk 

Tarviin yksiön vuokran ja on keskisuuri kaupunki. Ero

Ja sitten lämmitys mun nimissä eli about 250€/kk nyt talvella. Biojäte 10€/kk muut kulut maksaa mies kun asuu talossa. Avoliitto eli ei tarvii maksaa miehen mulle vuokraa

Joudunko nyt takas miehen luo? Talo ei myy kyllä heti, huono aika

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Kelasta. Siellä osaavat kertoa ja neuvoa. 

Vierailija
2/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Yleinen asumistuki mahdollinen

Kela myöntää yleistä asumistukea myös eläkeläisille (jos et saa eläkkeensaajan asumistukea).

Tuki riippuu:

kaupungista (vuokrataso)

vuokran määrästä

tuloistasi (1490 € / kk)

asutko yksin

👉 Keskisuuressa kaupungissa yksiön vuokra voi olla esim. 550 - 750 €.
Tuloillasi voit hyvin mahdollisesti saada jonkin verran asumistukea, arviolta ehkä 100 - 300 € / kk riippuen vuokrasta ja paikkakunnasta.

Kannattaa tehdä Kelan laskurilla arvio se antaa heti suuntaa.

2 Eläkkeensaajan asumistuki

Jos saat vanhuus- tai työkyvyttömyyseläkettä, sinulla voi olla oikeus tähän tukimuotoon (se on eri kuin yleinen asumistuki ja usein parempi eläkeläiselle).

Tämä voi kattaa:

vuokraa

lämmityskuluja

osittain myös vastiketta

Tämä kannattaa tarkistaa erikseen Kelasta, koska se voi olla sinulle merkittävä apu.

3 Toimeentulotuki viimeinen vaihtoehto

Jos menot ylittävät tulot, voit hakea perustoimeentulotukea Kelasta.

Mutta:

Omistusasunto lasketaan varallisuudeksi.

Jos omistat puolet talosta, Kela voi edellyttää että asunto myydään, jos haet pitkäaikaista toimeentulotukea.

Lyhytaikaisesti sitä voidaan myöntää, jos talo on myynnissä eikä mene kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustatuki vauva.fi kanavalla, kannattaa pysyä taajuudella

Vierailija
4/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin. Paskottu parisuhde ei ole veronmaksajan ongelma.

Vierailija
5/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 Yleinen asumistuki mahdollinen

Kela myöntää yleistä asumistukea myös eläkeläisille (jos et saa eläkkeensaajan asumistukea).

Tuki riippuu:

kaupungista (vuokrataso)

vuokran määrästä

tuloistasi (1490 € / kk)

asutko yksin

👉 Keskisuuressa kaupungissa yksiön vuokra voi olla esim. 550 - 750 €.
Tuloillasi voit hyvin mahdollisesti saada jonkin verran asumistukea, arviolta ehkä 100 - 300 € / kk riippuen vuokrasta ja paikkakunnasta.

Kannattaa tehdä Kelan laskurilla arvio se antaa heti suuntaa.

2 Eläkkeensaajan asumistuki

Jos saat vanhuus- tai työkyvyttömyyseläkettä, sinulla voi olla oikeus tähän tukimuotoon (se on eri kuin yleinen asumistuki ja usein parempi eläkeläiselle).

Tämä voi kattaa:

vuokraa

lämmityskuluja

osittain myös vastiketta

Tämä kannattaa tarkistaa erikseen Kelasta, koska se voi olla sinulle merkittävä apu.

3 Toimeentulot

Kiitos! Pitää soittaa kelaan. Tarkoitus olis 1kk katsoa elämää yksin, haluanko sitä, pärjäänkö jne eli asumusero. 1kk jälkeen varmaan tietää että laitetaanko asunto myyntiin ja suurinpiirtein mikä myyntiaika on

Ap

Vierailija
6/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ensimmäinen ajatus on, saanko jotain tukia ? Eikö ihmiset nyt voi itse huolehtia  menoistaan, eläkeläisellä on varmat tulot ja varmasti säästöjä parin vuoden menoihin, jos nyt yhtään osaa talouttaan hoitaa. Eläkkeen määrästä pystyy päättelemään, että useampi kymppitonni pitäisi olla ihan riihikuivaa rahaa tilillä ihan heittämällä. 

Vierailija
7/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ensimmäinen ajatus on, saanko jotain tukia ? Eikö ihmiset nyt voi itse huolehtia  menoistaan, eläkeläisellä on varmat tulot ja varmasti säästöjä parin vuoden menoihin, jos nyt yhtään osaa talouttaan hoitaa. Eläkkeen määrästä pystyy päättelemään, että useampi kymppitonni pitäisi olla ihan riihikuivaa rahaa tilillä ihan heittämällä. 

AINA ensimmäinen ajatus on:

mistä saa tukia tai mistä SAAN rahaa😳?  Ilmankos on valtio konkurssikypsä! 

Vierailija
8/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ajattelee omaa selviytymistään. Suomessa näköjään mennään siihen, ettei voi erota. 

Vierailija
9/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka omistaa talon? 

Maksaako aviomies mitään, ruokaa esim?

Vierailija
10/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se käsi yrittää heti työntyä veronmaksajan taskuun jos itse on sössitty oma parisuhde?

Vierailija
11/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tyhmähän sitä on jos ei ilmaista rahaa vastaanottaisi. 

Vierailija
12/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytte talon vaikka 70% alle välittäjän arvion jos on tarvis, pudotatte hintaa kunnes menee kaupaksi. Ei Suomella ole varaa mihinkään avioerotukien makseluun.

Vierailija
13/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla on "Eron jälkeen" -tuki, ja se kattaa kaikki sun menot 12 kalenterikuukautta. 

os ei uutta kumppania ole vuoden kuluessa löytynyt, tuki jatkuu, mutta 80 prosenttisena. On paljon kannattavampaa elää tuolla tuella, kuin hommata ketään, eli seukkaa vapaasti, mutta älä laita teistä instaan tai faceen mitään kuvia!!

Vierailija
14/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINULLE TUKIA NYT

MINULLE ILMAISTA RAHAA KOSKA MINÄ MINÄ MINÄ

Vierailija
15/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan 30% liitoista säilyy, koska ei voi erota taloudellisista  syistä. Tukia en tunne tarkkaan, mutta jos on lainaa, niin omistustakin varmaan, vaikuttanee. 

Vierailija
16/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat munaa perseeseesi. Hymyä rotta.

Vierailija
17/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ajattelee omaa selviytymistään. Suomessa näköjään mennään siihen, ettei voi erota. 

No aikuinen ihminen vastaa lähtökohtaisesti itsestään. Suomessa on liian moni kasvanut siihen että aina ollaan käsi ojossa ja odotetaan että yhteiskunta kannattelee ja ruokkii kuin lintu poikastaan joka rääkyy suu auki pesässä. Ei useimmissa muissa maissa kukaan edes kuvittele että eron jälkeen yhteiskunnan rahahanat aukeavat. Yllättäviin elämäntilanteisiin pitää varautua.

Vierailija
18/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, älä vaan mieti mitään muuta vaihtoehtoa, kuin Kela! Suuntaat sinne ja lyöt nyrkkiä pöytään! Töihinkään ei enää kannata mennä, vaan haet työkyvyttömyyseläkkeen masennuksen takia ja siitä se lähtee. ADHD:kin hyvä vaihtoehto. "Elämä kantaa".

Vierailija
19/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tyhmähän sitä on jos ei ilmaista rahaa vastaanottaisi. 

Ilmaista? Kammottava ajatus. Onneksi kaikkea kiristetään tuntuvasti. Toivottavasti ap:llekin osoitetaan solukämppä.

Vierailija
20/25 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisit!!!!!!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan