Miten teillä on ihmiset varaa mennä naimisiin?
Me ollaan keskivertoperhe ja tienataan ihan kohtuullisesti. Olen laskeskellut kuinka paljon naimisiin meno maksaisi. Vaikka ei pitäisi kuin ihan pienet juhlat, rahaahan menee ihan älyttömästi vaikka hankkisi ihan peruspuvun, perussormukset jne. Sormuksetkin on niin kalliita, että! Tekisi mieli ostaa hopeinen sormus, jossa on zirkonia. Laitatteko oikeasti johonkin koruun tonnin tai ainakin monia satoja. Kuulostan varmasti pihiltä, mutta en sitä mielestäni kyllä yleensä ole.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Ev.lut kirkko järjesti vihkimisen ihan ilmaiseksi. Sormuksen sain postuumisti ja se maksoi 1600€
Se on sitten eri asiaa paljonko juhlimiseen haluaa mällätä, mutta vihille kyllä pääsee ihan ilmaiseksi.
Niin pääsee...on typerää jos on velkojakin ruveta järkkäämään häitä isosti, mutta yllätävän paljon tuollaista typeryyttä on liikenteessä. Muikkelit saa päähänsä että minä tahdon olla yhden päivän kuin prinsessa ja rahaa palaa. Usan leijonaluolassa Kevin sanoi että kaksi maailman tuottoisinta bisnestä on häät ja hautajaiset, Ja niinhän se on kun järki pettää ja tunne vie...
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan pienituloisia ja meillä meni 7700 euroa. Sormukseen tuhlasin tonnin. Säästettiin vajaa 2 vuotta. Lainaa en ottaisi häihin ikinä!
Oikea sana tässä yhteydessä: tuhlasin! Missään ei ole sanottu että sormusten täytyy olla kultaa. Temusta voi tilata teräs sormuksia eurolla kappale...
Ai kalliit? Maistraatissa oli ehkä joku kymppien käsittelymaksu, en enää muista paljon oikeasti, oli ihan olematon. Pullakahvit tarjottiin todistajille ja lähimmälle suvulle kotona, taas meni kymppejä. Mun sormus maksoi 70 euroa, vaimon sormukseen törsättiin peräti jotain 700 euron luokkaa, kun ei ole rahasta pulaa, mutta todella hienon olisi saanut alle 200:lla. Aika kaukana kalliista.
Toki jos on joku prinsessahääpäähänpinttymä, niin sairaudet nyt maksaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Mun sormus oli pari tonnia, mutta ei ole mitenkään silmiinpistävä tai huomiotaherättävä. Ohut valkokultainen kolmella timantilla.
Näyttävämpi timanttisormus maksaisi vielä enemmän.
Eikös ollut joku sääntö, että sormus saisi olla 2x miehen kk nettotulot?
Tuolla perusteella olisin voinut valita huomattavasti kalliimman, mutta halusin tämän.
Oo elämäni aikana ollut todistamassa parit kymmenet häät enkä ole ikinä kuullut tuollaisesta "säännöstä", horiset omiasi...
Virkailija pyysi 25 euroa maistraatissa. Oli liian kallis. Ei mentykään naimisiin
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo😁
VASTA ALOITETTIIN, ILTA ON VIELÄ NUORI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sormus oli pari tonnia, mutta ei ole mitenkään silmiinpistävä tai huomiotaherättävä. Ohut valkokultainen kolmella timantilla.
Näyttävämpi timanttisormus maksaisi vielä enemmän.
Eikös ollut joku sääntö, että sormus saisi olla 2x miehen kk nettotulot?
Tuolla perusteella olisin voinut valita huomattavasti kalliimman, mutta halusin tämän.Oo elämäni aikana ollut todistamassa parit kymmenet häät enkä ole ikinä kuullut tuollaisesta "säännöstä", horiset omiasi...
En ole minäkään ja oon jo 62-v.
Laitettiin 2000 markkaa juhliin. Nykyään se olisi 12 000 euroa? Ihan suunnaton summa. Liitto kesti vain 10 vuotta
Hirmu kalliita sormuksia ihmisillä... Meillä maksoivat alle 100 euroa / kpl molempien. Annoin vaimon vielä ihan vapaasti valita ja otti sellaisen joka näytti hänen mielestään parhaalta.
1750e
Meni minun viimeisimpiin häihin😂
Puku 150e, sormus semmoinen halpis pukukoru(oltiin köyhiä) kunnon sormus myöhemmin. Mies vuokrasi frakin ja silinterin,
Kukkakimpun tein ite.
Vieraita oli 15. Syötiin ym.
Olis voinu myös käydä vaan kohdelleen kirkossa papin vihittävänä ja myöhemmin pitää hääjuhla.
Onneksi ei ole yhttä oikeaa tapaa viettää häitä.
MISSÄÄN, siis ei missään lue että sormusten täytyy olla kultaa, hopeaa tai sisältää timantteja, hommatkaa vaikka tuohi sormukset jos koette sen oikeaksi....luustakin voi työstää jos osaa ja on välineet. Eiks ois hienoa, mummun sääriluusta...