Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7413)

Vierailija
1161/7413 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kehuu erään merkin ilmaiseksi saatuja kaihtimia, kerrotaan kohta perään, että niistä on tullut paljon kyselyitä, joten kertoo toki pian lisää. Oikeasti? Herättääkö tuollaisen innostuksen vyöryn seuraajissa?

Vierailija
1162/7413 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon viitaten. Yleensä ostokäyttäytyminen muuttuu, kun elämäntilanne muuttuu. Olisko Virvellä rahaa vähemmän, eikä kyse olekaan minimalismista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/7413 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun kehuu erään merkin ilmaiseksi saatuja kaihtimia, kerrotaan kohta perään, että niistä on tullut paljon kyselyitä, joten kertoo toki pian lisää. Oikeasti? Herättääkö tuollaisen innostuksen vyöryn seuraajissa?

Mietin usein samaa, että ostaako ihmiset sopuleina heti sitä mitä joku blogissa tai instastooreissa kehuu, koska siltä se usein kuulostaa.

Vierailija
1164/7413 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, on se Virve vähän vieraantunut todellisuudesta noiden sijoitusjuttujensa kans. Mutta niin vaan pitää hänenkin silti kerjätä ilmaista tavaraa ja esitellä elämäänsä iltapäivälehtien sivuilla rahaa vastaan. Mitäpä sitä ei tekisi, jotta saa sijoituksiin mahdollisimman paljon...

Tätä sijoittamishypeähän on tullut jo jokusen vuoden tuutin täydeltä. Sillä erotellaan köyhät ruppanat keskituloisista, jotka elävät vaurastuakseen. Ja se todella näyttää hallitsevan heidän mielenmaisemaansa liki uskonnon lailla.

Oudoksi on mennyt touhu kun henkiset arvot tuntuvat kovin vähäpätöisiltä näiden rahankerääjäleidien maailmankuvassa. Kun samassa syssyssä hoetaan vielä minimalismia. Tavara ja omistaminen silti kaiken keskipiste.

Vierailija
1165/7413 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin usein samaa, että ostaako ihmiset sopuleina heti sitä mitä joku blogissa tai instastooreissa kehuu, koska siltä se usein kuulostaa.

Joillain bloggaajilla vaan on tuollainen tapa 🤩 Ilmeisesti he kokevat toimittavansa vastuullisena päätoimittajana omaa lifestyle-lehteää ja kirjoittavat kuin päätoimittaja reagoisi toimitukseen tulleisiin lukijapalautteisiin.

Vierailija
1166/7413 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve intoilee, että samanlaisesta nyt myynnistä olevasta talosta on tarjottu jo enemmän kuin mitä he talostaan maksoivat. Paitsi että. Ei ole samanlainen. Tässä talossa on käytetty kalliimpia materiaaleja ja, ennen kaikkea, talon sijainti näyttää aika hyvältä ja rauhaisalta, luonnonläheisemmältä ja enemmän katseilta piilossa olevalta kuin Virven talo. Ruohopiha tässä on myös osittain tasamaata, jolloin sitä voinee jopa jotenkin hyödyntää.

Vierailija
1167/7413 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virve intoilee, että samanlaisesta nyt myynnistä olevasta talosta on tarjottu jo enemmän kuin mitä he talostaan maksoivat. Paitsi että. Ei ole samanlainen. Tässä talossa on käytetty kalliimpia materiaaleja ja, ennen kaikkea, talon sijainti näyttää aika hyvältä ja rauhaisalta, luonnonläheisemmältä ja enemmän katseilta piilossa olevalta kuin Virven talo. Ruohopiha tässä on myös osittain tasamaata, jolloin sitä voinee jopa jotenkin hyödyntää.

Ja vastahan he sen ostivat rakennusliikkeen valitsemien materiaalien kanssa. Ei ollut kukaan ollut ostohousut jalassa siinä kohtaa, että olisi itse saanut valita sisuksen.

Kauankaa meinaavat vanhaa kämppää pitää tyhjillään, jos ei käy kaupan?

Vierailija
1168/7413 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneelta Virve kyllä minusta kuulostaa, vaikka voi se olla uupumistakin tai molempia. Kovasti hän kuitenkin kieltää masennuksen, mahtaakohan pelätä siihen liittyviä stigmoja. Burn out kuulostaa kuitenkin enemmän sellaiselta "parempien ihmisten" ongelmalta kun on tehty niin kovasti töitä että on uuvuttu, kun taas masennus on mt-ongelma.

Vierailija
1169/7413 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää selvästi lopettaa Virven seuraaminen, hänen rahajuttunsa eivät tee minulle hyvää. Alkoi suorastaan itkettämään kun luin taas tuota rahoilla ja sijoituksilla leveilyä, hän hehkuttaa että on oikeastaan yllättävän helppoa tulla miljonääriksi sijoittamalla. Eipä ole itsellä mitään kymppitonneja joita voisi heittää rahastoihin, puhumattakaan hänen tavoitteestaan sijoittaa 3000€ joka kuukausi. Minulla on säästössä 50€ ja kaikki raha mitä tulee, myös menee, vaikka en ole mikään tuhlailija. Ehkä nuo hänen storynsa ovat hyvätuloisille motivoivia, mutta köyhän ne lannistavat.

No, olen hyvätuloinen ja saan palkkatuloista siirrettyä sijoitustoimintaan ihan kohtalaisesti, mutta en näitä Virven sijoitusstoryjä voi katsella kuin myötähäpeää tuntien. Ja sama fiilis nousee, kun lukee hehkutusta minitalosta keskeltä parkkipaikkaa. Talo sinänsä on viehättävä, mutta sijainti merkitsee minulle yhtä paljon. Muutenkin ihmetyttää överimäinen ja lapsellinen hehkutus joka asian suhteen sekä tempoilevat elämänratkaisut aikuiselta ihmiseltä.

Vierailija
1170/7413 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tuo self-help -kirjojen ja muiden lukeminen tai ainakin niiden hehkuttaminen oli osa mainoskampanjaa. Hänellähän on ollut eri äänikirjapalvelujen ilmaiskokeilutarjouksia blogissaan ja saanut varmasti itse ilmaiseksi palvelun käyttöönsä tietyin sopimusehdoin.

Siinä olen eri mieltä jonkun kommentoijan kanssa, etteikö kevyistäkin kirjoista voisi olla apua. Kevyt keskustelu tai kirja voi antaa jonkin yllättävän tai uuden näkövinkkelin asioihin ja auttaa ihmistä eteenpäin. Ei sen aina tarvitse olla vuosien opintosuoritukseen verrattava opiskelu tai 10 vuoden syväterapiasessio.

En ole katsonut koskaan Virven stooreja, mutta toivon hänelle kaikkea hyvää. Se kuva mikä meillä on muodostuu vain hänen somejutuistaan eikä välttämättä kerro kaikkea hänen persoonastaan. Meillä on mielikuva, me emme tunne häntä kuten ystävää tai tuttavaa.

Itse mietin joskus, että onko hän vähän perfektionisti. Se selittäisi miksi uuden työn tai asian aloittaminen tuo hirmuiset paineet. Itse olen ainakin huomannut, että kaikki uudet duunit ovat todella stressaavia ja vaikeitakin alussa, mutta jos vain jaksaa puskea läpi niin hommat helpottuvat. Eikä itsekään näe kaikkea niin "huonona".

Vierailija
1171/7413 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että tuo self-help -kirjojen ja muiden lukeminen tai ainakin niiden hehkuttaminen oli osa mainoskampanjaa. Hänellähän on ollut eri äänikirjapalvelujen ilmaiskokeilutarjouksia blogissaan ja saanut varmasti itse ilmaiseksi palvelun käyttöönsä tietyin sopimusehdoin.

Siinä olen eri mieltä jonkun kommentoijan kanssa, etteikö kevyistäkin kirjoista voisi olla apua. Kevyt keskustelu tai kirja voi antaa jonkin yllättävän tai uuden näkövinkkelin asioihin ja auttaa ihmistä eteenpäin. Ei sen aina tarvitse olla vuosien opintosuoritukseen verrattava opiskelu tai 10 vuoden syväterapiasessio.

En ole katsonut koskaan Virven stooreja, mutta toivon hänelle kaikkea hyvää. Se kuva mikä meillä on muodostuu vain hänen somejutuistaan eikä välttämättä kerro kaikkea hänen persoonastaan. Meillä on mielikuva, me emme tunne häntä kuten ystävää tai tuttavaa.

Itse mietin joskus, että onko hän vähän perfektionisti. Se selittäisi miksi uuden työn tai asian aloittaminen tuo hirmuiset paineet. Itse olen ainakin huomannut, että kaikki uudet duunit ovat todella stressaavia ja vaikeitakin alussa, mutta jos vain jaksaa puskea läpi niin hommat helpottuvat. Eikä itsekään näe kaikkea niin "huonona".

Tietenkin kirjojen hehkuttamisella on jo itse asiassa aika pitkään pyritty myös siihen, että ihmiset ottavat äänikirjapalvelun Virven kautta. Eri affiliate-sivustoilla voi todeta, että markkinoija saa näistä n. 10€/per tilaaja, Virvellä voi olla vielä tätäkin parempi henkilökohtainen sopimus. Siitä voi itse kukin laskea, kuinka kivasti niitä passiivisia tuloja ropisee Virven tilille.

Tämän lisäksi luulen, että Virve tekee tiliä mainostamalla lainapalveluita, nämä nimittäin ovat niitä kaikista rahakkaimpia tapoja tehdä affiliate-markkinointia. Se että kuinka moraalisesti oikein tällainen mainostaminen on, onkin jo toinen juttu. Virvehän on siis mainostanut erästä lainapalvelua omassa blogissaan useamman kerran, tosin sanomalla ettei kyse ole tavallisesta lainapalvelusta, vaan palvelusta, joka auttaa saamaan paremman koron jo olemassa oleville lainoille. Yhtä kaikki, kyseessä on oikeasti palvelu, josta voi hakea lainojen yhdistelylainaa. Lisäksi Virve on affiliate-hehkutuksissaan sanonut käyttävänsä pääasiassa erään tietyn affiliate-sivuston palveluja. Tällä sivustolla suurin osa affiliate-kumppaneista on nimenomaan eri lainapalveluita, joten lieneekö Virvellä tehtynä muutama verkkosivusto, jotka kannustavat ihmisiä hakemaan lainaa hänen linkkiensä kautta.

Vierailija
1172/7413 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kirjojen hehkuttamisella on jo itse asiassa aika pitkään pyritty myös siihen, että ihmiset ottavat äänikirjapalvelun Virven kautta. Eri affiliate-sivustoilla voi todeta, että markkinoija saa näistä n. 10€/per tilaaja, Virvellä voi olla vielä tätäkin parempi henkilökohtainen sopimus. Siitä voi itse kukin laskea, kuinka kivasti niitä passiivisia tuloja ropisee Virven tilille.

Tämän lisäksi luulen, että Virve tekee tiliä mainostamalla lainapalveluita, nämä nimittäin ovat niitä kaikista rahakkaimpia tapoja tehdä affiliate-markkinointia. Se että kuinka moraalisesti oikein tällainen mainostaminen on, onkin jo toinen juttu. Virvehän on siis mainostanut erästä lainapalvelua omassa blogissaan useamman kerran, tosin sanomalla ettei kyse ole tavallisesta lainapalvelusta, vaan palvelusta, joka auttaa saamaan paremman koron jo olemassa oleville lainoille. Yhtä kaikki, kyseessä on oikeasti palvelu, josta voi hakea lainojen yhdistelylainaa. Lisäksi Virve on affiliate-hehkutuksissaan sanonut käyttävänsä pääasiassa erään tietyn affiliate-sivuston palveluja. Tällä sivustolla suurin osa affiliate-kumppaneista on nimenomaan eri lainapalveluita, joten lieneekö Virvellä tehtynä muutama verkkosivusto, jotka kannustavat ihmisiä hakemaan lainaa hänen linkkiensä kautta.

Hyvää pohdintaa. Eikö näistä diileistä pitäisi myös mainita blogissa?

Vierailija
1173/7413 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki self help -oppaista on hyötyäkin. Mutta ei niillä oikeasti uupunut/masentunut ihminen itseään itsenäisesti paranna. Yleensä uupumiseen johtaneet syyt ovat vielä niin syvällä, että ammattilaisen apua tarvitaan. Eihän uupuneella ole edes energiaa terapoida itseään onnistuneesti.

Vierailija
1174/7413 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastui että Virvellä on todella paha raudanpuute ja nyt on epäilys että oireet johtuvatkin siitä.

Vierailija
1175/7413 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastui että Virvellä on todella paha raudanpuute ja nyt on epäilys että oireet johtuvatkin siitä.

Kuinkahan suuri vaikutus Virven ankealla ruokavaliolla on rautatasoihin?

Vierailija
1176/7413 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh! Menikö Virve vasta nyt tuohon ferritiinihypetykseen mukaan? Nyt kyllä yllätyin. Kyllähän ferritiininpuutos nyt on aikalailla mediaseksikkäämpää kuin tavallisen kansan masennus

Vierailija
1177/7413 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaikuttaa jonkin verran mutta "pääsyyllinen" on todennäköisesti runsaat kuukautiset.

Vierailija
1178/7413 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh! Menikö Virve vasta nyt tuohon ferritiinihypetykseen mukaan? Nyt kyllä yllätyin. Kyllähän ferritiininpuutos nyt on aikalailla mediaseksikkäämpää kuin tavallisen kansan masennus

Uujee, nämä lukuisat lisäravinnehupatukset ovatkin tähän asti puuttuneet Virven maailmasta. Kohta löytyy varmaan lähdetään uuteen nousuun vetämällä vaikka mitä ihmepilleriä ihon ihmeaineiksi ja toisella valikoimalla lähtee burn outin rippeet.

Sitten kun on taas seuraavan kerran matalapainetta, onkin jo aika löytyä se mystinen kilpirauhasen vajaatoiminta, joka ei näy ”tavallisissa” verikokeissa ja jota tyhmien lääkäreiden mielestä ei ole olemassakaan.

Vierailija
1179/7413 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista kuntoiludiiliä olen odotellut. Yhtäkkiä löytyy jokin laji tai kuntoilumuoto, johon liittyy jokin asia minkä voi ostaa

Vierailija
1180/7413 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaikuttaa jonkin verran mutta "pääsyyllinen" on todennäköisesti runsaat kuukautiset.

Ruokavaliollakin voi olla iso rooli. Virven rautatasot ovat todella matalat. Virve on joskus aikaisemmin kertonut ettei ennen nykyistä (tarjous)ruokainnostustaan välittänyt ruuan ravintoarvoista, ei oikeastaan edes ajatellut, että niillä olisi mitään väliä (!). Mietti lähinnä vain ettei lihoisi. Mieleeni on jäänyt päivitys vuosien takaa, siinä söi päivälliseksi päivän vanhaa pastaa. Siis pelkkää pastaa ilman mitään höysteitä. Eikä nykyinenkään kasvispainotteinen ruokavalio sisällä hyvin imeytyvää rautaa, on sen nyt onneksi itsekin tajuamassa.