Joko olette vaihtaneet autoonne kesärenkaat?
Kommentit (55)
En. Täällä sataa tällä hetkellä lunta ja maa on ihan valkoinen.
En yhtään kertaa ennen vappua vaikka olisi nastarenkaat alla.
Viikko sitten. Etelä-Suomessa ajelen.
Pari viikkoa sitten. Sen jälkeen on ilma jäähtynyt kahdesti, ja keli on ollut hyvä jälleen seuraavana päivänä. Kuten tulee nytkin käymään.
Pienellä ennakoinnilla selviää, kun ei tarvitse ajaa joka päivä.
Viime viikolla huollatin ja katsastutin auton ja vaihdatin kesärenkaat. Jos tulee takatalvi, voin mennä julkisillakin. Täällä Helsingin keskustassa harvemmin muutenkaan on talvirenkaille käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla huollatin ja katsastutin auton ja vaihdatin kesärenkaat. Jos tulee takatalvi, voin mennä julkisillakin. Täällä Helsingin keskustassa harvemmin muutenkaan on talvirenkaille käyttöä.
Vielä muutama viikko ennen kun takatalvi voi tullakkaan, nyt vielä kevään vaihtelevia säitä.
Toiseen autoon vaihdettu. Ei kyllä toisellekaan ihan heti ois käyttöä, mut ei ainakaan kiirettä vaihdon kanssa.
Mies olisi viikonloppuna vaihtanut, saatiin siitä melkein riita aikaan. Minä lopulta suoraan kielsin vaihtamasta renkaita vielä ja piste. Mies kiukustui.
Kunnes tänään kiitti. Lähti yövuoroon ja koko matkan pyrytti lunta, tie jäässä ja kymmeniä autoja ojassa. Meillä onneksi ne talvirenkaat edelleen.
Viime vuonna sama juttu, mies suuttui kun en antanut vaihtaa kesärenkaita vielä. Ja sitten myönsi että olin täysin oikeassa ja onneksi kuunteli 😂
Viime vkolla (Tampere) huomenna taitaa kutsua bussikyyti. Yleensä vaihdatan myöhemmin, mutta nyt nämä kevätkelit sai sekaisin.Toivottavasti kevään viimeinen takatalvi.
Ilmasto on kylmä loputtomiin ja talvet ovat pitkiä, ei ole syytä vaihtaa.
Meillä on miehen autossa jo kesärenkaat. Mun auto, on vielä nastat, sitä kun käytetään vähemmän. Huomenna mies menee töihin mun autolla, siihen malliin tulee lunta parhaillaan. Itse teen etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Viikko sitten. Etelä-Suomessa ajelen.
Lunta tulee tällä hetkellä Etelä-Suomessa.
Ensi viikolle on varattu renkaanvaihtoaika. Jos tulee takatalvia vielä, teen etäpäiviä.
Vaihdettiin jo maaliskuussa, kun ei näin työttömänä ole tarvetta mihinkään lähteä. Kotoillaan tämä takatalvi höntyilemättä.
Kitkat. Ei mitään kiirettä vaihtaa.