Animalia, turkistarhauksen vastustaminen
Haluaisin kirjoittaa nimeni turkistarhausta vastustavien listaan, jolla pyritään lopettamaan turkistarhaus Suomesta. Animalian aktiivit jalkautukaa myös pieniin kaupunkeihin keräämään nimiä!
Kommentit (178)
Samalla meillä on syrjäytyneitä ja työttömiä kokonainen armeija kaupunkiemme kaduilla. Auttakaamme heitä, luokaamme työpaikkoja ja tuokaamme maahamme vaurautta. Prioriteeteistahan tässä on kyse.
Turkistarhauksen vastustajat ovat kaupungeissa kasvaneita, luonnosta irtaantuneita tunneargumenttien varassa operoivia pellejä. Sellaisille ei koskaan saa antaa periksi näissä asioissa, sillä sitten maamme vasta tärviöllä onkin.
Vuodesta toiseen kestävä turkis on muuten aika ylivoimaisen ekologinen vaatetus, jonka elinkaari kuormittaa ympäristöä äärimmäisen vähän. Mutta näistä faktuaalis-aktuaalisista asioistahan ei radikaalivihreä ymmärrä mitään, kun "kettu kärsii yhyy".
Turkistarhauksen vastustajat ovat kaupungeissa kasvaneita, luonnosta irtaantuneita tunneargumenttien varassa operoivia pellejä.
Ai niinkö? Minä olen karjatilan tytär.
Vuodesta toiseen kestävä turkis on muuten aika ylivoimaisen ekologinen vaatetus, jonka elinkaari kuormittaa ympäristöä äärimmäisen vähän. Mutta näistä faktuaalis-aktuaalisista asioistahan ei radikaalivihreä ymmärrä mitään, kun "kettu kärsii yhyy".
Tämä on iso valhe. Yhden turkin tekeminen vie energiaa yhtä paljon kuin kymmenen tekoturkin, puhumattakaan nyt sitten tavallisista toppatakeista. Lisäksi kukaan ei oikeasti jätä sitä toppa- tai villakangastakkia ostamatta siksi että turkkki. Eli aivan yhtä tyhjän kanssa on tuo argumentti. Puhumattakaan nyt siitä, että turkit on niin myrkyillä kyllästettyjä ettei ne edes maadu!
Mutta mutta: se kaikista tärkein juttu!
Kuinka monen turkiseläimen henki muka säästyy jos tuotanto siirtyy Suomesta Kiinaan?
Alkakaapas vastata!
JOS siirtyy Suomesta Kiinaan - mitenkään varma tällainen siirtymä ei todellakaan ole vaikka Suomesta turkistarhaus lopetettaisiin.
Yksi mikä on varma, jos Suomessa lopetetaan turkistarhaus, niin Suomessa ei sen jälkeen yksikään kettu kärsi tarhattuna. Se riittää minulle tässä vaiheessa.
Suomi ja Pohjoismaat yleensä ottaen on aina olleet tunteisiin vetoavan lässytyksen edelläkävijöitä ja kas ja hups, kaikin tavoin tämän planeetan menestyneimpiä kansakuntia. Mutta mä toivotan nämä herrakansan edustajat vaikka Afrikkaan tai Kiinaan. Siellä ei tosiaan turhia lässytellä. Au revoir!
Norjalla on öljyä. Ruotsi on antanut muitten sotia puolestaan ja tekee asekaupalla tiliä samalla kun esittää olevansa niiin sotaa vastaan aina ja kaikkialla.
Onko moinen tunteisiin vetoavaa lässytystä vai kylmään järkeen perustuvaa bisnestä.
Suomi on menestynyt työllä ja koulutuksella -siirtymisellä raaka-aineiden tuotannosta jalosteiden tuottajaksi. Kylmää järkeä siinä tarvitaan kun paperikoneita, kännyköitä tai hissejä viedään maailmalle. Lässyttäjiä ei niissä hommissa näe. (Minä muuten kuuluin pitkään tähän joukkoon).
Olen ollut herrakansan edustajana kehitysmaaksi laskettavassa maassa. Oli mukavaa!
Kiinassa on moni kaveri ollut hommissa. Eivät lässytelleet, tekivät duunia suomalaiselle työnantajalleen.
Yksi mikä on varma, jos Suomessa lopetetaan turkistarhaus, niin Suomessa ei sen jälkeen yksikään kettu kärsi tarhattuna. Se riittää minulle tässä vaiheessa.
tuollaiset kommentit saavat järkevästi ajattelevat repimään hiuksiaan... Itse saan vaivoin sen itseltäni estettyä.
Niinpä. Mitään positiivista ette saa aikaan -työttömyyttä tänne vaan.
Kun menen kohta uutta talvitakkia ostamaan, pidän huolen että siinä on jonkin sortin turkiskaulus, ihan kaltaisianne ärsyttääkseni.
Kun menen kohta uutta talvitakkia ostamaan, pidän huolen että siinä on jonkin sortin turkiskaulus, ihan kaltaisianne ärsyttääkseni.
säälität korkeintaan siinä eläimennahassasi. Kasvata ite turkkisi!!!
Voiko enää typerämpää olla. Ja saanko kysyä, että missä sinä ja sun armeija tekee hyväntekeväisyystöitä hartiavoimin ihmisten vuoksi? Tuskin missään. Kunhan istut persiilläs sohvallas ja siinä sun kontribuutio maailmalle. Sinuna kunnioittaisin ihmisiä jotka yrittävätkin tehdä maailmassa parempaa paikkaa ja maailmaan kuuluvat myös eläimet. Ja jos sinulla on aivot sekä tunto, niin kuvittele itsesi sinne häkkiin "nyyhkimään".
Samalla meillä on syrjäytyneitä ja työttömiä kokonainen armeija kaupunkiemme kaduilla. Auttakaamme heitä, luokaamme työpaikkoja ja tuokaamme maahamme vaurautta. Prioriteeteistahan tässä on kyse. Turkistarhauksen vastustajat ovat kaupungeissa kasvaneita, luonnosta irtaantuneita tunneargumenttien varassa operoivia pellejä. Sellaisille ei koskaan saa antaa periksi näissä asioissa, sillä sitten maamme vasta tärviöllä onkin. Vuodesta toiseen kestävä turkis on muuten aika ylivoimaisen ekologinen vaatetus, jonka elinkaari kuormittaa ympäristöä äärimmäisen vähän. Mutta näistä faktuaalis-aktuaalisista asioistahan ei radikaalivihreä ymmärrä mitään, kun "kettu kärsii yhyy".
säälität korkeintaan siinä eläimennahassasi. Kasvata ite turkkisi!!!
Onnistuin nyt jo ärsyttämään muutamaa!
En kasvata, ostan turkikseni.
Voiko enää typerämpää olla. Ja saanko kysyä, että missä sinä ja sun armeija tekee hyväntekeväisyystöitä hartiavoimin ihmisten vuoksi? Tuskin missään. Kunhan istut persiilläs sohvallas ja siinä sun kontribuutio maailmalle. Sinuna kunnioittaisin ihmisiä jotka yrittävätkin tehdä maailmassa parempaa paikkaa ja maailmaan kuuluvat myös eläimet. Ja jos sinulla on aivot sekä tunto, niin kuvittele itsesi sinne häkkiin "nyyhkimään".
Samalla meillä on syrjäytyneitä ja työttömiä kokonainen armeija kaupunkiemme kaduilla. Auttakaamme heitä, luokaamme työpaikkoja ja tuokaamme maahamme vaurautta. Prioriteeteistahan tässä on kyse. Turkistarhauksen vastustajat ovat kaupungeissa kasvaneita, luonnosta irtaantuneita tunneargumenttien varassa operoivia pellejä. Sellaisille ei koskaan saa antaa periksi näissä asioissa, sillä sitten maamme vasta tärviöllä onkin. Vuodesta toiseen kestävä turkis on muuten aika ylivoimaisen ekologinen vaatetus, jonka elinkaari kuormittaa ympäristöä äärimmäisen vähän. Mutta näistä faktuaalis-aktuaalisista asioistahan ei radikaalivihreä ymmärrä mitään, kun "kettu kärsii yhyy".
ei ole mitään typerää kun ihminen käyttää eläimiä hyväkseen.
Kaltaisianne pellejä eivät veronmaksajat kunnioita.
edes jotain oikeasti järkevää sanottavaa, mutta hoet vaan näitä oikeasti tosi, tosi lapsellisisia juttuja.
Nolous ja kanssahäpeän tunne tulee minulle lähinnä mieleen. Ainakin minulle tulee mieleen aina kun näen vaikkapa naisen turkiksessaan, että hän on oikeasti hiukan yksinkertainen, sellainen "simppeli" ihminen.
En tiedä mistä johtuu, mutta tällainen mielleyhtymä minulle tulee.
Suomi ja Pohjoismaat yleensä ottaen on aina olleet tunteisiin vetoavan lässytyksen edelläkävijöitä ja kas ja hups, kaikin tavoin tämän planeetan menestyneimpiä kansakuntia. Mutta mä toivotan nämä herrakansan edustajat vaikka Afrikkaan tai Kiinaan. Siellä ei tosiaan turhia lässytellä. Au revoir!
Norjalla on öljyä. Ruotsi on antanut muitten sotia puolestaan ja tekee asekaupalla tiliä samalla kun esittää olevansa niiin sotaa vastaan aina ja kaikkialla.
Onko moinen tunteisiin vetoavaa lässytystä vai kylmään järkeen perustuvaa bisnestä.
Suomi on menestynyt työllä ja koulutuksella -siirtymisellä raaka-aineiden tuotannosta jalosteiden tuottajaksi. Kylmää järkeä siinä tarvitaan kun paperikoneita, kännyköitä tai hissejä viedään maailmalle. Lässyttäjiä ei niissä hommissa näe. (Minä muuten kuuluin pitkään tähän joukkoon).Olen ollut herrakansan edustajana kehitysmaaksi laskettavassa maassa. Oli mukavaa!
Kiinassa on moni kaveri ollut hommissa. Eivät lässytelleet, tekivät duunia suomalaiselle työnantajalleen.
ja lue tämä. Hauskasti muuten kirjoitit kuuluneesi lässyttäjien joukkoon ;)
http://fcmconference.org/img/CambridgeDeclarationOnConsciousness.pdf
sallitaan eläinrääkkäys elinkeinona. En voi hyväksyä sitä, mielestäni se ei ole moraalisesti oikein, ja sen vuoksi kannatan turkistarhauksen kieltämistä.
Minua ei suoraan sanoen kiinnosta yhtään se, moniko "alan ammattilainen" joutuu kortistoon. Jos on tehnyt elämässään vääriä valintoja, joutuu niitä joskus korjaamaan ja oikaisemaan. Tämä ammatinvalinta on yksi sellainen.
Eläintä hoidetaan hyvin ja tapetaan melko lyhyen elämän jälkeen. Jopa ihminen voisi viettää suhteessa saman kokoisessa häkissä tuon ajan aivan hyvin, moni viettääkin, vangit esim. Avainsana on hyvä hoito.
edes jotain oikeasti järkevää sanottavaa, mutta hoet vaan näitä oikeasti tosi, tosi lapsellisisia juttuja.
viherpiipertäjillä ei ole mitään järkevää sanottavaa, kyllä se niinpäin menee...
Tosin ei tällä kinaamisella mitään voita, sama kuin uskovaisten kanssa vänkääminen.
Vaan nyt pitää painua nukkumaan, että jaksaa huomenna tehdä taas bruttokansantuotetta!
vankeus muuttui vapaudeksi, kun orjuus lopetettiin valtiossa x? Vuoden tarkkailuvälillä? Kymmenen vuoden tarkkailuvälillä? 50 vuoden tarkkailuvälillä?