Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Animalia, turkistarhauksen vastustaminen

Vierailija
13.08.2012 |

Haluaisin kirjoittaa nimeni turkistarhausta vastustavien listaan, jolla pyritään lopettamaan turkistarhaus Suomesta. Animalian aktiivit jalkautukaa myös pieniin kaupunkeihin keräämään nimiä!

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkiksista tulee entistä vähemmän kiinnostaiva kun yhä useampi maa kieltäytyy osallistumasta kyseiseen eläinrääkkäykseen. Toivottavasti Kiinakin joskus pääsee sille tasolle. Se on varmaa, että kiinasta lässyttämällä maailma ei koskaan muutu paremmaksi paikaksi.

Vierailija
102/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asenteella ihmiskunta eläisi vielä luolissa ja löisi toisiaan pampulla päähän.

suinkaan! Tällä asenteella on lähdetty etsimään uutta meritietä Intiaan tms.

Kylmä, taloudellisiin faktoihin perustuva päätöksenteko se on joka määrää.

Tunteisiin vetoava lässytys -se on teidän viherpiipertäjien ja muitten kadunvaltaajarunkkareitten juttu. :)

Ilman tunteisiin vetoavaa lässytystä sinäkään et tänä päivänä pääsisi äänestämään ja todennäköisesti olisit jonkun herrakansan orja. Sellaisen, joka on lähtenut kylmiin taloudellisiin faktoihin perustuen valloittamaan elintilaa.

Minä pärjään aina, osaan tehdä niitä päätöksiä.

Ja olen itse sitä herrakansaa, ainakin viimeksi kun peiliin katsoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkiksista tulee entistä vähemmän kiinnostaiva kun yhä useampi maa kieltäytyy osallistumasta kyseiseen eläinrääkkäykseen. Toivottavasti Kiinakin joskus pääsee sille tasolle. Se on varmaa, että kiinasta lässyttämällä maailma ei koskaan muutu paremmaksi paikaksi.

sinä maailmaa, minä teen bisnestä.

Vierailija
104/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia urpoja tulee tietysti aina olemaan. Teitä varten sitten tosiaan varmaan aina kidutetaan eläimiä jossain syrjäisessä maailmankolkassa. Evoluutio toivottavasti hoitaa asian joku päivä.

Vierailija
105/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muut turhajärjestöt?

Eläin ei ole yhtä arvokas kuin ihminen: ihminen on tunteva ja ajatteleva olento, eläin taas taloudellinen resurssi. Eläinten korottaminen ihmisen tasolle (tai jopa yli) on aivan naurettavaa, jokaisen joka näin tekee tulisi tutkituttaa päänsä. Silti, turhaa kärsimystä ei elävälle olennolle tietenkään saa aiheuttaa, eikä sitä suomalaisissa tarhoissa aiheuteta.

Turkistarhaus tuo Suomeen rahaa ja luo työpaikkoja. Näitä tarvitaan, sillä tulossa ovat kovat ajat.

Animalian ajama asia taas tässä tapauksessa lihottaa kiinalaisten tarhaajien kukkaroita ja vahingoittaa näin eläinten oikeuksia, sillä Kiinassa eläimiin aivan oikeasti suhtatudutaan 100 % materialismin ehdoilla.

Ratkaisu on siis kieltää Animalia ja tukea turkistarhausta, tuota vaurautta luovaa toimintaa. Aika ottaa Suomessakin taas järki käteen ja jättää sentimentaaliset pölötykset omaan arvoonsa.

Vierailija
106/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti, turhaa kärsimystä ei elävälle olennolle tietenkään saa aiheuttaa, eikä sitä suomalaisissa tarhoissa aiheuteta.

Vierailija
107/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sallitaan eläinrääkkäys elinkeinona. En voi hyväksyä sitä, mielestäni se ei ole moraalisesti oikein, ja sen vuoksi kannatan turkistarhauksen kieltämistä.

Minua ei suoraan sanoen kiinnosta yhtään se, moniko "alan ammattilainen" joutuu kortistoon. Jos on tehnyt elämässään vääriä valintoja, joutuu niitä joskus korjaamaan ja oikaisemaan. Tämä ammatinvalinta on yksi sellainen.

Vierailija
108/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä aiheutetaan."

Eläimet tapetaan kivuttomasti sähköshokilla. Eivät tunne tasan mitään.

Puita halailemalla ei maailma pelastu, mutta Suomi siinä kyllä köyhtyy. Eli kettutytöt oikeisiin töihin ja lisää turkista maailmanmarkkinoille, sanon minä.

Vierailija
109/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittakaa ja kerätkää nimiä.

Turkistarhaton Suomi -kansalaisaloitekampanja aloitetaan 14.5.2012, ja nimien kerääminen päättyy 13.11.2012. Kansalaisaloite on lakialoite, joka käsitellään eduskunnassa tavallisen lakialoitteen tavoin.

Jotta aloite tulee eduskuntakäsittelyyn, on sen kerättävä vähintään 50 000 äänioikeutetun suomalaisen allekirjoitukset. Aloite on tiettävästi ensimmäinen kansalaisaloite, joka siirtyy suunnitelmista ja ennakkovalmistelusta varsinaiseen nimienkeruuvaiheeseen.

Vierailija
110/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin ei ole yhtä arvokas kuin ihminen: ihminen on tunteva ja ajatteleva olento, eläin taas taloudellinen resurssi.

Hiukan ehkä älykkäämpi kuin muut eläimet, eläin kuitenkin.

Vierailija
111/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sallitaan eläinrääkkäys elinkeinona. En voi hyväksyä sitä, mielestäni se ei ole moraalisesti oikein, ja sen vuoksi kannatan turkistarhauksen kieltämistä.

Lisäksi on vielä niin, että kaikista kauniista puheista huolimatta turkistarhaajat kohtelevat eläimiä jatkuvasti huonommin kuin laki edes sallii.

Vierailija
112/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia urpoja tulee tietysti aina olemaan. Teitä varten sitten tosiaan varmaan aina kidutetaan eläimiä jossain syrjäisessä maailmankolkassa. Evoluutio toivottavasti hoitaa asian joku päivä.

kerropa sinä arvoisa tunteellinen urpo, kuinka monen turkiseläimen henki nyt sitten pelastuu vuositasolla jos turkistarhaus siirtyy Suomesta Kiinaan? Kuinka monta suomalaista jää työttömäkai?

Miten heidät työllistetään?

Näihin asioihin luulisi tulevan parissa minuutissa tarkkaa faktaa vastaukseksi, eikö niin?

Evoluutio muuten toimii vahvemman hyväksi -eli ei ainkaan teidän lässyttäjien.

Vierailija
113/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vastustetaan lasten tarhaamista eli alle 3v lapsille ei enää olisi tarhapaikkoja.

Vierailija
114/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vastustetaan lasten tarhaamista eli alle 3v lapsille ei enää olisi tarhapaikkoja.

joku turkistarhaajien pikkujouluissa hirvässä kännissä keksitty "peruste". Hävettää aikuisten ihmisten puolesta.

Vierailija
115/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei suoraan sanoen kiinnosta yhtään se, moniko "alan ammattilainen" joutuu kortistoon. Jos on tehnyt elämässään vääriä valintoja, joutuu niitä joskus korjaamaan ja oikaisemaan. Tämä ammatinvalinta on yksi sellainen.

niin! Teitä ei taloudelliset tosiasiat kiinnosta.

Siksi olettekin pellesakkia -nyt ja aina.

Vierailija
116/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, saattaahan se kuolema sähköshokilla olla kivuton. Siis saattaa.

Mutta se tarhatun ketun ELÄMÄ vasta helvetillistä onkin. Ja se on se ongelma miksi minä vastustan kettutarhausta Suomessa. Maassa, jonka asioihin minä pystyn vaikuttamaan ja jonka asioihin minulla on sen kansalaisena velvollisuus vaikuttaa.

Vierailija
117/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On havaittu mm. että apinalaumoissa ne apinat saa todellisuudessa naisia myös jotka vie naaraille banaaneja ja ruokaa jne. Panemaan ne pääsee silloin, kun "herrakansan" edustajat tappelee keskenään :DD.

Vierailija
118/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten pidä paikkaansa

On havaittu mm. että apinalaumoissa ne apinat saa todellisuudessa naisia myös jotka vie naaraille banaaneja ja ruokaa jne. Panemaan ne pääsee silloin, kun "herrakansan" edustajat tappelee keskenään :DD.

tuohon ei lisättävää...

Mutta mutta: se kaikista tärkein juttu!

Kuinka monen turkiseläimen henki muka säästyy jos tuotanto siirtyy Suomesta Kiinaan?

Alkakaapas vastata!

Vierailija
119/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ja Pohjoismaat yleensä ottaen on aina olleet tunteisiin vetoavan lässytyksen edelläkävijöitä ja kas ja hups, kaikin tavoin tämän planeetan menestyneimpiä kansakuntia. Mutta mä toivotan nämä herrakansan edustajat vaikka Afrikkaan tai Kiinaan. Siellä ei tosiaan turhia lässytellä. Au revoir!

Vierailija
120/178 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heidän elinkeinonsa lopettaminen ei johda Suomea lähellekään lamaa tai taantumaa.

Turkistarhurit kortistoon muun joukon jatkeeksi jos eivät itse itselleen parempaa tekemistä keksi. Todennäköisesti kyllä keksivät.