Köyhät ihmiset, niin köyhät jotka paikkaa sukkiaan, mitä teet
Jos saat lahjaksi, esim uudet sukat ?
Mä olen jo aika pitkään käyttänyt muutamia sukkia, alusvaatteita , siis aamulla kun lähden töihin, töissä käyn suihkussa ja huuhtasen samalla alusvaatteet. Kaapissa on siisteimmät sukat, käytän niitä töissä ja työpäivän jälkeen huuhtasen ne ja laitan kuivumaan ja seuraavana aamuna laitan jalkaan.
Tällä tavalla käytän suht nopeasti ikivanhat sukat, alushousut loppuun.
Nyt tänä kesänä sain ystävältä ihanan yövoiteen, joka ei hänelle käynyt. Mulla oli vanhoja purkkeja, mutta halusin käyttää tämän lahjavoiteen heti ja kohta purkin loputtua siirryn takaisin vanhoihin jämiin.
No, perjantaina sain Saksan tuliaisena 2 paria falken kauniita sukkia ja mä täällä oikeesti mietin mitä teen.
Käytänkö töissä olevia kunnes ne menee rikki, vienkö uudet töihin ja käytän kaikkia sekaisin.
En osta itselleni ikinä mitään ja uusi voide muutama kk sittn oli kuin suuri luksus. Nyt kun on jotain saatu, tuntuu että tekis mieli vähän jemmailla näitä, jotta vaikka jouluna olisi taas jotain uutta.
Olisi kiva kuulla mitä muut, köyhät ihmiset vst tilanteessa tekee.
Kommentit (92)
kun ei olisi edes elossa. Ei mitään kuluja. Siinäpä säästöä.
Miksi sulle just sukat on se juttu? Mua harmittaa enemmän kenkien kuluminen, kun ne maksaa enemmän, mutta kukin tyylillään. Sekään ei oo kiva, kun ostaa takin ja vetskari hajoaa muutaman viikon päästä. Uusikin vetskari maksaa, jos sopivaa mistään löytää, ja iso vaiva ommella ja kallista ompeluttaa :(
2. Etsit pienemmän vuokra-asunnon samalta seudulta.
Lapset kestävät kyllä muuton ja kun jäätte samalle seudulle, niin koulu ja kaverit ja naapurit pysyvät samoina.
Ellet sitten ole niitä joille olisi katastrofi, että naapurit saa tietää ettet olekaan rikas... =D
vaihda pankkia ja pidennä maksuaikaa? Lapsesi elää koko lapsuuden ja nuoruuden totaalisessa niukkuudessa. Sitten kun saat asunnon maksettua, lapset ovat aikuisia ja ehkä katkeria sellaisia!:(
vaihda pankkia ja pidennä maksuaikaa? Lapsesi elää koko lapsuuden ja nuoruuden totaalisessa niukkuudessa. Sitten kun saat asunnon maksettua, lapset ovat aikuisia ja ehkä katkeria sellaisia!:(
vielä kerran, lainaa ei voi muuttaa. Se on kiinteä. Sitä ei voi pidentää, lyhentää, vaihtaa pankkia. Ainoa mitä voisin tehdä, on että myisin asunnon ja muuttaisimme vuokralle ja rahat laittaisin muhimaan ja sieltä tulisi ns automaattinen lyhennys joka kk. Mutta edelleen, vuokralla asuminen ei ole vaihtoehto.
Meidän taloyhtiössä ei ole vuosiin myyty asuntoja. Joskus tapahtuu niin että joku myy kolmion, mutta taloyhtiössä kaksiossa asuva on ilmoittanut haluavansa kolmion ja tapahtuu ketjuja. Uusia asukkaita ei tänne tule. Alueella sama. Joskus, ehkä 5 v sitten oli vuokra-asuntoja tarjolla kun Nokia heitti vielä henkilökuntaa ulkomaankomennuksille, mutta nyt nekin ovat loppuneet, kun kukaan ei anna asuntoja vuokralle määräajaksi.
Minun lapsilla ei ole mitään hätää. Ex maksaa 100 euroa per lapsi ns vaaterahaa kuussa, lisäksi ex.n nykyinen ostaa erittäin usein varsinkin tyttärelle kauniita vaatteita.
Poikani pelaa jalkapalloa, joten hän on koulussa aina pelipaita päällä. Siksi häneen ei juurikaan ole rahaa mennyt, mutta koska halusi uuden pyörän koulua varten sovittiin ex.n kanssa ostavani sen.
Hyvä ystäväni kysyi ev.palstalta vähän aika sitten neuvoa. Neuvot olivat "eroa", "heitä sika pellolle".
Sama tässä. Kysyn miten tosi köyhät ihmiset tekevät kun saavat jotain uutta ja minulle ehdotetaan asunnon myyntiä. Kyse on kuitenkin vain sukista.
On mulla vähän rahaa, jemmarahaa. Eli olisi varaa ostaa uudet sukat, jopa kymmenetkin. Mutta ei satoja. Ja lisäksi luottokortti, jota en käytä, vasta kun äärimmäisessä hädässä.
Minulla vaan yksinkertaisesti on entisestä elämästä jäljellä kaikkea , esim pahvilaatikollinen sukkia. Rumia, mutta toimii. Koska tiedän ettei taloudellinen tilanne tule muuttumaan mihinkään vuosiin, minusta on fiksua käyttää näitä vanhoja sukkia mahd pitkään ja olla ostamatta uusia.
Työpaikalla sukat ovat siistit ja ehjät, mustat lentosukat ja paikkaukset eivät todellakaan näy.
Itse olen köyhä, mutta lapset eivät ole. En usko että lapset mitenkään kärsii. Minun kanssaan tehdään vaan joku pieni juttu lomilla, isän kanssa reissaavat kiitettävästi. Eivät ole minulle ainakaan ikinä sanoneet miksi kotona on näin köyhää.
ap joka ihmettelee miten aihe muutti uusiin ulottuvuuksiin
vielä kerran, lainaa ei voi muuttaa. Se on kiinteä. Sitä ei voi pidentää, lyhentää, vaihtaa pankkia. Ainoa mitä voisin tehdä, on että myisin asunnon ja muuttaisimme vuokralle ja rahat laittaisin muhimaan ja sieltä tulisi ns automaattinen lyhennys joka kk. Mutta edelleen, vuokralla asuminen ei ole vaihtoehto.
ihmettelen, että voiko tuollaista lainaa ollakaan! En ole koskaan kuullut tuollaisesta. Onko laina edes pankista, kyselen? Valota ap nyt vähän meille tuota lainakuviota?;) Ja kun tänne kirjoittaa, voi keskustelu siirtyä ihan toisille urille!;)
15 v laina. Oli aikoinaan tarjous, aika iso kamppis ja loppui samantien kun alkoi. Eli oli ja meni, ei nykypäivää.
Itse asiassa kävin pankissa kun erosimme kysymään neuvoa. Sieltä tuli sama, myy asuntosi. Pankki ei voinut irtisanoa lainaa koska olin kokoajan lyhentänyt sopimuksen mukaan.
Pankki tarjosi vaihtoehtoa rahat korkeakorkoiselle tilille, lainan ja korkojen verran, josta pankki tavallaan ottaisi toisesta taskusta toiseen. Mutta korkotulosta minun pitäisi maksaa lähdeveroa ja tietty talletuskorko olisi pienempi mitä maksan pankille korkoa, joten edelleen, pois suljettu vaihtoehto. Kallis vaihtoehto vaikka tietty asunnosta saisin enemmän mitä olen itse maksanut.
Joten sukkien kanssa vanhassa asunnossa
Lainaehdot lienevät olleet tiedossasi jo lainapaperia allekirjoitettaessa, vai kuinka?
15 v laina. Oli aikoinaan tarjous, aika iso kamppis ja loppui samantien kun alkoi. Eli oli ja meni, ei nykypäivää.
Itse asiassa kävin pankissa kun erosimme kysymään neuvoa. Sieltä tuli sama, myy asuntosi. Pankki ei voinut irtisanoa lainaa koska olin kokoajan lyhentänyt sopimuksen mukaan.
Pankki tarjosi vaihtoehtoa rahat korkeakorkoiselle tilille, lainan ja korkojen verran, josta pankki tavallaan ottaisi toisesta taskusta toiseen. Mutta korkotulosta minun pitäisi maksaa lähdeveroa ja tietty talletuskorko olisi pienempi mitä maksan pankille korkoa, joten edelleen, pois suljettu vaihtoehto. Kallis vaihtoehto vaikka tietty asunnosta saisin enemmän mitä olen itse maksanut.
Joten sukkien kanssa vanhassa asunnossa
Ikävää on jos vaikka lääkärissä käydessä joku näkee huonot alusvaatteet tai rikkinäiset sukat.
Näitä tärkeitä vaatekappaleita on saatava vaikka kuinka köyhä ja huonovointinen.
On ekologista käyttää vaatteet loppuun asti
jotka ajattelee, että eivät parsi sukkia koska sillä säästää vaan pari euroa vuodessa, ajattelevat samoin muistakin asioista. Joka päivä voi ostaa kahvikupin ja viikonlopuksi jonkun lehden, kun eiväthän ne maksa kuin pari euroa.
Sen takia olette köyhiä.