Hoitajat! Mikä potilaissa ärsyttää?
Kommentit (51)
Työskentelen vanhusten hoitokodissa, itseäni ärsyttävät asukkaat, jotka ovat täysin fyysisesti toimintakykyisiä, mutta ovat tottuneet ennen meille tuloansa siihen, että kaikki tehdään heidän puolestaan ja he odottavat samaa palvelua myös meiltä. He eivät ymmärrä, että kuntouttava työote on sitä, että heitä kannustetaan tekemään kaikki se itse, mihin heidän voimavaransa riittävät. Jos asukas sen oppii ymmärtämään, niin omaiset eivät ainakaan ymmärrä asiaa. Omaiset luulevat, että me teetämme asukkaillamme omatoimisesti asioita sen takia, että olemme laiskoja hoitajia, emmekä viitsi auttaa asukkaita. He eivät ymmärrä sitä, että jos me teemme kaiken asukkaiden puolesta, he ovat hyvin pian täysin sänkyyn sidottuja, täysin autettavia, liikuntakyvynsä menettäneitä. Emme me patista ja kehoita heitä omatoimisuuteen kiusallamme, vaan sen tähden, että asukkaiden omat voimavarat säilyisivät mahdollisimman pitkään.
Lääkäripotilaat jotka puuttuvat muiden hoitoon, kuuntelevat muiden potilaiden hoitoon liittyviä asioita ja antavat hoitajille vinkkejä "tuo viereinen potilas henigttää aika raskaasti". Juu, olen kyllä hänen hoitajanaan pannut asian merkille. Hohhoijaa.
terkuin, akuuttipuolen sh
voi vfittu ku alottaja on melkein ku florence nightingale-sädekehä vaan puuttuu-yököttää aatella, ku sä juokset tupakalla varmaan kerran tunnissa-inhoan pahalle haisevia hoitajia.
jos mulla on valitettavaa, ilman muuta valitan olkoon se kuinka pikkumaista, en voi sietää itseään täynnä olevai hoitajia jotka tärkeilee, potilaan kustannuksella.
mene pois.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2012 klo 23:24"]
ja hoitaja palvelijoita. Saatetaan esim. sovituttaa aamutakkeja, kun pari ensimmäistä olivat huonon mittaisia (siis polven sijasta puolisääreen tms.).
Joskus myös rasittaa, ettei ymmärretä sitä, että lääkäri ja hoitajat eivät aina HETI saa selville ihmisen sairautta. Joudutaan tutkimaan joskus pitkäänkin ennen kuin asia selviää, koska ei vain Suomen valtiolla ole rahaa siihen, että jokaiselle tavalliselle kuumepotilaalle tehdään heti kaikki erittäin kalliit poissulkututkimukset erittäin harvinaisista sairauksista.
[/quote]
Toisaalta taas ihmisiä kuolee turhaan, kun tutkimuksia ei ole tehty ajoissa tai ei ehditä tekemään ollenkaan. Säästäminen ei saisi tapahtuma ihmisten terveytta uhraamalla vaan nipistämällä terveydenhuoltoalan ammattikunnan ruhtinaallisista palkoista, jotka ovat suurin terveydenhuollon kuluerä. Ei kukaan ihminne tarvitse kymppitonnia kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kai otatte huomioon, että sillä joka tulee sairaalaan "vain flunssan" takia, voi olla ties mitä muita (terveys)ongelmia joista ette tiedäkään?
Sairaalaan ei tulla flunssan takia. Kiireetön hoito hoidetaan muualla kuin sairaalassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kai otatte huomioon, että sillä joka tulee sairaalaan "vain flunssan" takia, voi olla ties mitä muita (terveys)ongelmia joista ette tiedäkään?
Sairaalaan ei tulla flunssan takia. Kiireetön hoito hoidetaan muualla kuin sairaalassa
jaa, kummallista, että minut laitettiin sairaalaan flunssan vuoksi. mutta ehkä lääkäri oli väärässä sitten....
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 19:19"]
Jokainen toiminto on parinkymmenen klikkauksen päässä ja aina pois varsinaisesta hoidosta...... kokemus sieltä petinpohjalta; .... kun olet potilaana ensiavussa ja kukaan ei tule kysymään miten voit.... sitten tulee joku labra pistämään ja et kykene sanomaan sille että apua, et avaamaan silmiä, nostamaan kättä jne.... olin varmaan helppo kun en valittanut.
[/quote] Minut on kerran unohdettu päivystyksessä makaamaan sänkyyn. Olin kiltti, enkä halunnut vaivata kiireisiä hoitajia, ettei heidän tarvitse valittaa vittumaisista potilaista. No pari kertaa kysyin, että meneekö kauan. 6 tunnin päästä tultiin kysymään, että miksi olen täällä vielä. No, kun ei ole tutkittu. Siinä vaiheessa huomattiin, että minut oli unohdettu. Joten kyllä se on oikeasti varminta kysyä, että meneekö kauan, tai saat maata siellä vaikka kuinka kauan ja kukaan ei tiedä edes, että olet siellä.