Sepramin vaikutus...
Maanantainan aloitin puolikkaalla pillerillä ja jestas että väsyttää!! Siis kertakaikkisen uupunut, voimaton ja unelias olo.Haukottelen jatkuvasti, puren hampaita yhteen ja olo myöskin sekava.Olen apaattinen ja lamaantunut. Onko normaaleja alun vaiktuksia??? Vai tällainenko musta nyt sit tulee pillereiden mytöä??
Masennusta hoidetaan...Oireina oli unettomuus, ahdistus, ärtyisyys, paniikkioireet, pelot...
Kommentit (13)
Karsea väsymys/uupumus ja pahoinvointi. Myös ahdistus tuntui ensin pahenevan. Sitten sivuvaikutukset lakkasivat ja muutamassa viikossa masennuksen oireet helpottivat selvästi.
Ok... Kiitos vastauksista :-)
Lisää kokemuksia?!
Samoja sivuvaikutuksia tuli mullekkin kun aloitin.Kestivätköhän noin viikon ja sitten loppuivat.
Väsymys hieman helpottanut....Mut tää APAATTISUUS. Ihan kamalaa!! Minä ennen niin puhelias ihminen niin oon jotenkin tosi hiljainen ja omissa oloissani.Eilen olin lapsen kanssa ureheilukilpailuissa, niin siellä minä istuin penkillä muiden vanhempien vieressä tuppisuuna. Kun normaalisti puhua pälpätän. Jotenkin sellainen outo uupumus tästä lääkkeestä ettei jaksa edes puhua. Ja sanat on kyllä vähän hukassa.Kauppaan mennessäkin välttelen ihmisiä.
Siinä menee viikkoja että lääke alkaa tehota joten odota rauhassa
Niin..en kyllä ennen lääkitystä tällaista "zombie" oloa huomannut. Mielelläni ihmisten kanssa juttelin. Itse oletan että tämä johtunee lääkityksestä..Ja toivon että menee ohi kun lääkettä mennyt riittävän pitkään. Eli kun keho tottuu.
mielialasi yhtään parempi? Eli tuntuuko, että lääke kuitenkin alkaa tehota varsinaiseen masennukseen?
Minulla alkaa tänään tuo sama lääkitys. Onko sulla minimiannos alkuun?
Mulla oireina unettomuus, syömättömyys, ahdistus, päänsäryt, vatsakivut, en saa iloa mistään jne.
Mulla presiis nuo samat oireet!!! Tosin ruoka on kyllä maistunut kohtalisesti. Mutta päänäsrky jokapäiväistä ja ärtyisyys ja agressiivisuus.
En osaa sanoa onko lääkitys purrut vielä masennukseen, mutta mieli joten rauhallisempi. Johtuuko sit just tuosta "zombie" olosta :-D
Ja ehkä ei enää niin hysteerinen ahdistus. Mutta sensijaan lääkkeen myötä tullut vähän sellainen että mikään ei oikeastaan tunnu miltään. Ei hyvässä eikä pahassa. Ennen lääkitystä tungin kovasti miehen kainaloon, nautin läheisyydestä...Sekin tuntui auttavan ahdistukseen. Nyt on tullut aivan päinvastainen olo. En kyllä lähelleni häntä halua...Pelkkä kosketuskin tuntuu vastenmieliseltä. Hyvä että jaksan vastailla kun mies jotain kyselee.Ihankuin mun tunteet olis kadonnut yhtäkkiä.Mies onkin kysynyt pari kertaa että mitäs pahaa hännyt on tehnyt ja enkö enää tykkää hänestä....
Joten en oikein tiedä mitä ajatella lääkityksestä, jatkaako vai lopettaako....
Muutenkin olen aina ollut tunne ihminen. Eilen kuopus aloitti eskarin ja normaalisti olisin tuntenut haikeutta ja ollut vedet silmissä..siis hyvällä tavalla :-)
Nyt seisoin siellä pihalla kun muumio ja vilkutin lapselle..väänsin tekohymyn kasvoille. tuntematta yhtikäs mitään. Toiset äidit sanoi ohimennessää että on tää iso juttu ja haikeaa...Voi meidän pieniä. Niin itse vain näyttelin että juu niin on. Mutta en kyllä tuntenut yhtikäs mitään.
kesti tasan 2 vkoa, sitten lääke alkoi toimia ja toimi todella hyvin. Siinä lääkepurkissa olevassa lapussa kerrotaan sivuvaikutuksista.
Muutenkin olen aina ollut tunne ihminen. Eilen kuopus aloitti eskarin ja normaalisti olisin tuntenut haikeutta ja ollut vedet silmissä..siis hyvällä tavalla :-)
Nyt seisoin siellä pihalla kun muumio ja vilkutin lapselle..väänsin tekohymyn kasvoille. tuntematta yhtikäs mitään. Toiset äidit sanoi ohimennessää että on tää iso juttu ja haikeaa...Voi meidän pieniä. Niin itse vain näyttelin että juu niin on. Mutta en kyllä tuntenut yhtikäs mitään.
Kuvailet tuossa masennusta.
Koita olla vähän kärsivällisempi. Lääke alkaa vaikuttaa, sen annostus saadaan kohdilleen ja paranet. Mutta ei Sepramilkaan ole mikään ihmelääke. Malttia! :)
Lääkityksen lisäksi olin terapiassa yli neljä vuotta ja paranin. Minun on siksi vaikea kuvitella, että pelkkä lääke parantaisi masennuksen, mutta varmasti se on mahdollista.
Tsemppiä!
12 : Kirjoiti että kuvailet masennusta. ymmärrän mitä ajat takaa. Mutta mikäli ennen lääkitystä ei ole kokenut masennuksen oireita ed. mainitsemallani tavalla, niin lääkityskö yhtäkkiä muuttaa oirekuvan erilaiseksi?? Olen osannut itkeä, kokea empätiaa ja tuntenut jotain. Minulla masennus on piiloutunut ahdistuksen, päänsäryn, paniikin ja ärtyisyyden taakse. Nyt sitten lääkityksen alkaessa oirekuva muuttui täysin.
Siksi ajattelen että lääkitys ALKUVAIHEESSA saattaa ehkä tällaista tehdä. Ymmärrätkö ollenkaan mitä ajan takaa??
Ei vielä mitään parannusta olossa...