Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän kymmenkuinen vauva herää huutamaan tissiä aamuyöllä?

Vierailija
19.07.2012 |

Onko tämä nyt joku vaihe, liittyykö äitiahdistukseen?

Vauva on nyt n. viikon verran herännyt ITKEMÄÄN tissiä aamuyöllä, useamman kerran. Tähän asti yösyötöt ovat vähentyneet niin, että vauva syö aamulla tissiä kerran tai kaksi. Samalla otan vauvan omasta sängystään vanhempien väliin nukkumaan (joskus vauva nukkuu koko yönkin välissämme). Nyt yhtäkkiä vauva on itkenyt suureen ääneen aamuyöllä, mitä ei yleensä tee, ja itkuun on auttanut vain tissi. Tutin vauva on plopsauttanut suustaan ja tänään vauva kävi tissiin kiinni jo kun olin nostamassa häntä sängystä :D

Onko tämä siis osa äitiahdistusta vai mikä juttu tää vois olla? Vauva syö tosi pitkään, niin kuin olis nälkäinen.

(Muuten, en aio vieroittaa vauvaa tissistä, ellei tämä nyt aivan tavaksi jää, joten sitä ei kannata ehdottaa!)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä sun ensimmäinen lapsi? :D

Vierailija
2/8 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö kyllä illalla ison annoksen puuroa ja on tähän asti pärjännyt aamuun asti ihan hyvin syömättä. Öö. On. Eikös sitä joka torvesta toitoteta, miten vauva ei enää näin isona tarvitse yöllä ruokaa?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nyt vaan haluaa syödä yölläkin. Tahi muuten vaan olla lähellä. Meillä 1,5 vuotias herää vielä...

Vierailija
4/8 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö kyllä illalla ison annoksen puuroa ja on tähän asti pärjännyt aamuun asti ihan hyvin syömättä. Öö. On. Eikös sitä joka torvesta toitoteta, miten vauva ei enää näin isona tarvitse yöllä ruokaa?

Ap

Sillä on nälkä, höpönassu :) Luultavasti kasvupyrähdys menossa tai muu erityinen vaihe, jolloin ravinnontarve kasvaa äkillisesti. Kokeile syöttää enemmän päivän aikana, ja just illan mittaan ensin päivälliseksi kunnon ruokasosetta ja iltapalaksi just ennen nukkumaanmenoa sitä puuroa. Tuputa enemmän kuin tähän asti. Luultavasti auttaa.

Vierailija
5/8 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ihana avaus. Ne nyt vaan haluaa syödä yölläkin. Tahi muuten vaan olla lähellä. Meillä 1,5 vuotias herää vielä...

niin, että olisit vielä hieman alentuvampi. Katotaan, onnistuuko.

Joo, vauva on saanut tähän asti joka aamuyö tissiä, jota se on syönyt suunnilleen pari imausta. Nyt yhtäkkiä suunnilleen viikon ajan vauva on sitten herännyt karjumaan sitä tissiä ja syö sitä monta kertaa, eli aika suuri ero aikaisempaan. Aiemmin vauva ei siis ole huutanut aamuyöllä, vaan sievästi inahtanut ja sitten saanut sitä tissiä.

Mutta mitäpä mä sen kummempia sulle sitä selittelemään, keskusteleminen tästä aiheesta on nähtävästi kielletty. Morjens.

Ap

Vierailija
6/8 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäpä mä sen kummempia sulle sitä selittelemään, keskusteleminen tästä aiheesta on nähtävästi kielletty. Morjens.

Vierailija
7/8 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Sillä on nälkä, höpönassu :) Luultavasti kasvupyrähdys menossa tai muu erityinen vaihe, jolloin ravinnontarve kasvaa äkillisesti. Kokeile syöttää enemmän päivän aikana, ja just illan mittaan ensin päivälliseksi kunnon ruokasosetta ja iltapalaksi just ennen nukkumaanmenoa sitä puuroa. Tuputa enemmän kuin tähän asti. Luultavasti auttaa.

kun mä olen syöttänyt sitä tähän asti niin kauan, kunnes tulee tappi vastaan. Myös illalla. Pakkosyöttöä en kannata. Mutta jääkääpä te tänne haukkumaan mua keskenänne, mä meen tekemään jotain muuta.

Ap

Vierailija
8/8 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti joku muu kausi nyt meneillään,hakee susta varmastikin enemmän turvaa ja läheisyyttä. Monesti nää liittyy johonkin sellaiseen kun vauva on oppimassa jotain uutta,esim.konttaamaan. Silloin nukkuu levottomammin ja hakee turvaa tissistä. Loppunee ihan aikanaan. Meillä 6kk nyt ihan vastaava menossa ja liikkeelle olis kova kiire:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme