Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako työpaikkakiusaamisesta nostaa aina meteli?

Vierailija
27.01.2025 |

Kollega on viimeisen kuukauden ajan purkanut pahaa oloaan minuun. Kohtelee muita ihmisiä ihan asiallisesti, mutta minulle räjähtelee, arvostelee mielivaltaisesti ja julkisesti. Toisen joutuu koko ajan tuntemaan tikittäväksi aikapommiksi ja jos hän saa jostain impulssin niin kehittää ihan mistä vaan sen aiheen mistä moittii pyrkien painamaan alas.

Tämä on vienyt kaikki energiat ja nyt kun olin ajatellut huomenna mainita hänelle asiasta kun viimeinen tapahtuma oli jo täysin asiaton, niin vaistoni sanoo ettei välttämättä kannata. Varmaan ajattelen asiaa jo askeleen pidemmälle, että onko muka varmaa että se muuttaa asioita parempaan suuntaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirvase turpaan

Vierailija
2/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nostin. Tulos oli arvattava. Kiusaaja porskuttaa hyhillä mielin eteenpäin ja minut irtisanottiin. Tuotannollisista ja talodellisista syistä siis, mutta todellinen syy oli selviö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus seksuaalisesta häirinnästä.

Vierailija
4/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvi huoneessa tuuli mylly pyörimään ja jokaiselta nenä sivuun. sen jälkeen voidaan keskustella rakentavasti, mikäli halukkuutta on.

Vierailija
5/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiallista. Älä anna jatkua.

Vierailija
6/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirvase turpaan

DAIJUUUUU! SIT SE SAA SYYTTEEN, JOKA PILAA SEN ELÄMÄN!!!!!

Vierailija
7/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ilmoitus seksuaalisesta häirinnästä.

Perätön ilmoitus xD

Vierailija
8/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttele - ja pyydä kaikki valitukset kirjallisena tai pomon huoneessa (jonne kaveri mukaan todistamaan miten oli).

Vierailija
9/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomomme on saattanut olla fyysisesti vieressä tai mukana samassa julkisessa keskusteluryhmässä missä asiatonta käytöstä on ilmennyt. Pomo näkee asiallisen ulostulon ja asiattoman ulostulon molemmat vain ulostuloina. Kyllähän töissä ihmiset ajoittain turhautuvat, mutta pomomme ei jostain syystä erota asiallista kritiikkiä asiattomasta kritiikistä.

Sivusta seurannut kollega jolta kysyin asiasta, niin piti käytöstä asiattomana ja ikävänä asiana. Mutta mitäpä millään todistajalausunnoilla on mitään merkitystä kun vaistoni tosiaan sanoo ettei mitään hyviä ratkaisukeinoja välttämättä ole. 

Vierailija
10/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajia ei pidetä hankalina tyyppeinä koulussa tai työpaikoilla, koska he eivät häiritse opettajia tai esimiehiä valituksillaan. Kiusatut häiritsee ja siksi heistä halutaan eroon.

Vierailija
11/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi antaa olla ja vaihtaa työpaikkaa vähin äänin jos itse et pysty pahempaan kuin ne kiusaajasi, niitä ei ole koskaan vain yhtä. 

Vierailija
12/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttele - ja pyydä kaikki valitukset kirjallisena tai pomon huoneessa (jonne kaveri mukaan todistamaan miten oli).

Onko sallittua äänittää kännykällä tuollaista kahdenkeskistä keskustelua? Olisi hyvä, jos olisi jotain todistusaineistoa. En osaa itse sanoa, saako keskusteluja äänittää. Puheluja saa äänittää eikä siitä tarvitse kertoa toiselle osapuolelle, jos itse on osapuolena puhelinkeskustelussa. Mutta päteekö tuo sääntö myös livekeskusteluun, sitä en tiedä.

Jos se on sallittua, sitten kannattaisi kertomatta toiselle äänittää sitä puhetta. Olisi ainakin jotain konkreettista, jos asiaa päättää jossain kohtaa lähteä viemään eteenpäin. Toisaalta se olisi myös oman oikeusturvan mukaista, koska tuollainen tapaus voi hyvinkin ryhtyä väittämään sinua kiusaajaksi ja kääntää koko kuvion aivan nurinpäin. Tällöinkin olisi hyvä, jos olisi todistusaineistoa. Toki lain sallimissa rajoissa.

Vierailija
13/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomo on niin kädetön eikä ota kantaa, niin ei ole mitään takeita, että hän asettuisi sinun puolellesi, jos nostaisit asian esiin. Eli kannattaa vältellä, hoitaa omat työt niin hyvin kuin vain voi, ja yrittää miettiä muita oman elämän hyviä asioita ja antaa painoa niille. Ajatella, että tuo on vaikea vaihe työpaikalla ja että se menee ohi.

Ja samaan aikaan kerätä "todistusaineistoa" tuosta huonosta käytöksestä.

Vierailija
14/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ihminen on työpaikalla arvostettu, niin ei kannata. Siinä käy silloin huonosti vain itselle. 

Mä menin aikoinaan tekemään virheen, että ilmoitin esimiehelleni työpaikkakiusaamisesta, ja mulla oli ihan todisteena kuvankaappauksia kiusaajien sähköposteista, joissa minua haukuttiin ja uhkailtiin ulos savustamisella. Niissä oli siis ihan s**tanan lehmä tyyppistä alatyylistä sisältöä. Esimies oli kovin ymmärtäväinen, totesi sen että on täysin asiatonta käytöstä, ja että hän ottaa kirjoittajat puhutteluun. No, kai niille jonkunlainen puhuttelu pidettiin, mutta mitään muuta ei seurannut.Sen sijaan kun puolen vuoden päästä tuli yt-neuvottelut, minut laitettiin ulos.  Yhtenä perusteena, että kun en oikein sovi tiimiin, eikä "pojat" ole lämmenneet mulle. Kiusaajat sai tahtonsa läpi.

Vierailija
15/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On parempi antaa olla ja vaihtaa työpaikkaa vähin äänin jos itse et pysty pahempaan kuin ne kiusaajasi, niitä ei ole koskaan vain yhtä. 

Kiusaajia oikeastaan on kaksi ja heillä on jonkinlainen liittouma minua vastaan. Tätä toista en vaan ota kovinkaan henkilökohtaisesti kun häntä risoo lähes kaikki ihmiset paitsi tämä joka kiusaa nyt minua voimakkaasti.

Olen ymmärtänyt että he pitävät minua aika yhdentekevänä ihmisenä ja heillä on selkeä tarve ylläpitää sellainen valtasuhde jossa minua pidetään alempana mielivaltaisella arvostelulla. Arvostelu kun ei siis perustu siihen että tärkeästä asiasta huomauttaisivat joka minun tulisi tehdä toisella tavalla.

Vierailija
16/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ihminen on työpaikalla arvostettu, niin ei kannata. Siinä käy silloin huonosti vain itselle. 

Mä menin aikoinaan tekemään virheen, että ilmoitin esimiehelleni työpaikkakiusaamisesta, ja mulla oli ihan todisteena kuvankaappauksia kiusaajien sähköposteista, joissa minua haukuttiin ja uhkailtiin ulos savustamisella. Niissä oli siis ihan s**tanan lehmä tyyppistä alatyylistä sisältöä. Esimies oli kovin ymmärtäväinen, totesi sen että on täysin asiatonta käytöstä, ja että hän ottaa kirjoittajat puhutteluun. No, kai niille jonkunlainen puhuttelu pidettiin, mutta mitään muuta ei seurannut.Sen sijaan kun puolen vuoden päästä tuli yt-neuvottelut, minut laitettiin ulos.  Yhtenä perusteena, että kun en oikein sovi tiimiin, eikä "pojat" ole lämmenneet mulle. Kiusaajat sai tahtonsa läpi.

Näistä täytyisi alkaa antamaan vapausrangaistuksia. 

Vierailija
17/18 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti totuus on että ei välttämättä. 

Kiusaamisessa on aina kyse statuksesta. "Painan toista alas, niin samalla nostan itseäni keinotekoisesti ylös." 

Valitettavasti se toimii ja siksi kiusaaminen ei lopu koskaan. 

Sinua ei kiusattaisi, jos omaisit vahvan sosiaalisen statuksen.

Esim yksi määräaikainen vakituisten keskellä olisi oikein kiva kiusattava. Tai uusi tupalainen armeijassa vanhojen tupalaisten kesken. 

Vierailija
18/18 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tapahtui osuvasti läpimurto tässä keississä tänään. Toinen näistä kiusaajista oli kytännyt tekemisiäni ja alkoi arvostelemaan julkisesti tekemiäni päätöksiä. Syytti minua jopa liiallisesta tehokkuudesta ja panetteli että tuskin käytän mitään harkintaa missään mitä teen. Samaan oksennukseen ojensi minua etten saisi käyttää huutomerkkejä kun kirjoitan sähköposteja talon ulkopuolelle.

Kommentoin perustellusti ja nopeasti jokaiseen väitteeseen ja valistin häntä myös huutomerkin käyttötarkoituksista jotka ovat moninaisia eivätkä mitenkään vastaanottajaa käskeviä tai alistavia. Kiusaaja sai tästä jotkut itkupotkuraivarit ja oli kovin närkästynyt kun en suostu alistumaan hänelle.

Sillä hetkellä oivalsin että hänhän toivoo minun tekevän virheitä työssäni ja elää siitä jos pääsee huomauttamaan ja pätemään asiasta. Eli oikeammin hän ei ole ainoastaan tyhmä vaan myös ihan täysi sekopää.

Minua on naurattanut tuo huutomerkki-asia kohta kuusi tuntia ja viihteenä aion ottaa jatkossa kaiken mitä hän sanoo. Myös fyysisesti varmaan joutuu muuntautumaan näiden seurassa aikuiseksi joka joutuu paimentamaan kahta tarkkailuluokalla olevaa lasta. Ei sellaisten jokaista suusta päästämää asiaa kuulu päästää oman ihon alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi