Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tälle palstalle saisi vähän paremman hengen?

Vierailija
06.08.2012 |

Vai ovatko useimmat täällä vain hakemassa lohtua toisille ilkeilystä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisi aktiisempaa moderointia, johon Sanoma ei panosta.

Nyt palsta on vapaa haukkumisille, provoille, ilkeilyille.

Kaikenkattava perustelu on, että täällä ei ole pakko olla. Isompi tai pienempi joukko hoitaa tämän palstan "hengen" väärään suuntaan.

Odottaapas kun kuntavaalit lähestyvät. Sitten nämä 24/7 sananvapauden airueet aktivoituvat.

Vierailija
22/52 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä kyllä ihan ajaa asiansa näinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta keskittymällä lapsiin ja kodinhoitoon jäisi palstailu minimiin.

Vierailija
24/52 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av on täydellinen tällaisenaan. Joka muutosta kaipaa, voi muuttaa itse muualle palstailemaan.

Ja kiusattu voi vaihtaa koulua tai kerrostalon metelistä häiriintyvä muuttaa omakotitaloon, eikös vaan? Nämähän ovat näitä vakiovastauksia henkilölle, joka kehtaa pahoittaa mielensä muiden epäasiallisesta käytöksestä. Miksei ratkaisu voisi yksinkertaisesti olla se, että asiattomasti käyttäytyvä muuttaisi omaa käytöstään?

No ihan siksi että netti on täynnä rekisteröitymisen vaativia keskustelupalstoja, joissa keskusteluja moderoidaan tarkasti. Niissä ei varmasti kenellekään tule paha mieli.

Sitten on taas näitä anonyymejä palstoja, joissa on vähän villimpi meininki. Av ei olisi lainkaan näin suosittu, elleivät tuhannet ihmiset pitäisi tästä palstasta juuri tällaisena kuin tämä on. Miksi siis muuttaa käytäntöä jonkun satunnaisen mielensäpahoittajan vuoksi, kun tämä satunnainen voi itse löytää toisen palstan itselleen tuhansien muiden keskustelupalstojen joukosta?

Ja olen tosiaan sitä mieltä, että ellei kerrostalossa asuva kestä elämisen ääniä, niin pitää harkita muita asumisvaihtoehtoja. Kaikilla on mukavampaa, kun seurataan demokraattisesti enemmistön mielipidettä, eikös vaan. ;)

Yritätkö siis sanoa, että ilkeily on ok, jos se on enemmistöstä ok? Melko erikoinen näkökanta.

Sanot myös, että palstalla on "tuhansia ihmisiä, jotka pitävät palstasta juuri sellaisena kuin se on" ja "satunnaisia mielensäpahoittajia". Tämä on vain oletuksesi, ei tietoa. Se että keskusteluja luetaan paljon ei vielä kerro siitä, mitä lukijat näistä keskusteluista ajattelevat.

Mitä kerrostaloesimerkkiin tulee niin puhuin metelistä, en elämisen äänistä. Yleensä kerrostalossa on yksi tai ehkä kaksi metelöijää, jotka häiritsevät muita. Tätä on aika vaikea mennä kutsumaan enemmistön mielipiteen demokraattiseksi seuraamiseksi.

Onko sinulla siis muita perusteita oikeuttaa ilkeily kuin tämä hatara "enemmistön mielipide"?

En "yritä" sanoa, että ilkeily on ok. "Yritän" sanoa, että enemmistö täällä ei koe mitään ilkeilyä tai ei ota sitä itseensä.

Minusta enemmistöstä puhuminen ei ole mitenkään hataraa. Miksi ihmeessä ihmiset tänne päivästä toiseen tulisivat, jos he täällä noin kärsisivät? Vai aliarvioinko nyt masokistien määrää?

Se mikä sinulle on meteliä, voi olla muille asukkaille normaalia elämisen ääntä. Oletkos tullut sitä ajatelleeksi? Itse en olekaan tahallisesti metelöiviin naapureihin törmännyt, vaikka ikäni olen kerrostaloissa asunut, useissa kaupungeissa ja useissa maissa. Metkaa, eikö totta...

mutta olen hänen kanssaan samoilla linjoilla. Minusta on todella ikävää, että ketjuun kuin ketjuun ilmaantuu aina joku/joitakuita, joiden mielestä toisten pilkkaaminen, haukkuminen ja halveksiminen on muka jotenkin hauskaa. Minä palaan kyseisiin ketjuihin, koska niiden aihe kiinnostaa. En liioin ota ilkeilyä itseeni, mutta paljon, paljon mieluummin vaihtaisin ajatuksia asiallisemmin. Tavallisin syy toisten pilkkaamiseen on heikko itsetunto. Toista mollaamalla tuntee itsensä paremmaksi, ja oikein nokkelista sutkauksista voi vielä saada kehuja muilta itsensä kaltaisilta. En tiedä, tuleeko tavallisista, fiksuista ihmisistä täällä palstalla sellaisia, vai ivailevatko he irl myös ympärillään oleville ihmisille. Luultavasti eivät, koska eivät voi tehdä sitä anonyyminä.

Niin kuin sanoin, enimmäkseen se on säälittävää. On myös surullista, että toisia ihmisiä ja heidän mielipiteitään ei kunnioiteta sen vertaa, että asiallista käyttäytymistä pidettäsiin tarpeellisena. Tosin en tiedä, kuinka paljon heitä täällä on. Ehkä heitä on vain pieni joukko, jolla ei ole muuta elämää kuin käydä laukomassa ivallisia kommentteja muista.

Vierailija
27/52 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin palstailun joulukuussa 1998, niin heti tammikuussa pohdittiin tätä samaa asiaa.

Ja heti silloin joulukuussa oli imetyssota sekä Suomi-Ruotsi-maaottelu aiheesta kätkytkuoleman ehkäisy ja ulkona nukuttaminen.

Uskokaa nyt: tämä palsta vaan nyt on tämmöinen!

Vierailija
28/52 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on kivojakin palstoja, niissä on rekisteröitymispakko ja se pitää pahimmat provonaattorit poissa.

Vierailija
30/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hus hus menkää molemmat niille jakamaan hyvää mieltä ja harmoniaa

Vierailija
31/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on antaa niiden olla ja jättää huomiotta. Niin mä teen yleensä.

On meitä kunnollisia, mukaviakin naisia täällä, mutta valitettavasti eniten taitaa näkyä nää räksyttäjät :(. Mä luulen, että täällä on paljon jotain ongelmatapauksia ja he ovat sitten näitä ilkeitä. Kun itsellä menee huonosti, niin eihän muillakaan saa olla hyvä olo - näin se logiikka taitaa tuolla ilkeilyn takana pelata.

Vierailija
32/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska silloin tää ei olis enää entisensä!

Vierailija
33/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialliset aloitukset saa kyllä asiallisia vastauksia (vaikka seassa on sitä paskaakin). Lisäksi on ihan hulvatonta huumoria.

Ehkä tämä asennoituminen johtuu siitä, että mulla on oma elämä tasapainossa. Jos on joku pulma, saatan tehdä aloituksen tänne mutta etsin vastauksia ja vertaistukea myös muualta. En siis ole pelkästään tämän palstan varassa. Ei kannattaisi muidenkaan olla.

Vierailija
34/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämähän on aivan helmi palsta juuri tällaisena.

Vierailija
35/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on itsellä paha olla mikäs olis helpompaa kuin tulla purkamaan se tällaiselle palstalle.

Vierailija
36/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukkapipoisia. Jokaisen pitäisi ymmärtää palstan luonne ja suhtautua keskusteluun vähän rennommin. Ei tänne ole pakko tulla pahoittamaan mieltään varta vasten!

Toki joku roti, suoraa haukkumista henkilöön kohdentuen ei pidä hyväksyä. Ilmiöiden arvosteleminen on ihan eri asia.

Vierailija
37/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätemällä tällä palstalla. Ja selittävät sitä huumorina. Onhan se hieno hetki, kun saa jonkun vaikenemaan, eikö vaan olekin?

Vierailija
38/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässäni on paljonkin muuta kuin tämä palsta mutta se ei poista sitä tosiasiaa että täällä on ikävä meininki ja paljon ilkeilyä. Olen aika ajatteleva ihminen ja siksi monesti tätä pohdin että mistä johtuu ja mitä sille voisi tehdä :)

Voisiko tätä pahaa oloa jotenkin vähentää täällä?

ap

Vierailija
39/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne vaan kaikki paha olo.

Olette monesti ollut iso apu, kiitos

Vierailija
40/52 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan luonteeseen kuuluu ilkeily?

Kannattaiskohan todella hakea apua ammattiauttajalta jos todella kaipaa palstaa missä henkeen kuuluu paskan heitto ja kettuilu?

t.ihan vaan huumorilla hei :D:D:D