Missä sellaisessa paikassa olet käynyt, jossa "kukaan muu" ei ole käynyt?
Listataan tähän toisen ketjun innoittamana paikkoja, jotka ovat luonteeltaan ehkä vähän epätyypillisempiä matkailukohteita. Mulla Caracas, ei varmasti harvinainen matkailukohde, mutta jollain tapaa aika omaperäinen.
Kommentit (671)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:02"]Blue John Canyonissa
[/quote]
Käyty!
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:26"]
Impolassa ja Pihlavassa
[/quote]
Sampola, Koivula ja Väinölä, viikkari ja kuukkari.
Been there. Done those also. ;)
Suomenlinnaan johtavassa merenalaisessa tunnelissa
Äitini kohdussa vain 4 ihmistä on käynyt siellä suck it Up!
Sibelius-puistossa Bolgatangassa
Pieni rähjäinen kaupunki muinaisen Jugoslavian ja Bulgarian rajalla hintsusti jugojen puolella. En muista nimeä enää. Hotelli hirveä murju ja kaupungilla läheisen varuskunnan yrmyjä sotilaita. Oltiin moottoripyöräreissulla menossa kohti Turkkia.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:07"]
Mont St Michelin vastine Brittein saarilla, ei niin kuuluista mut melkein saman niminen. Stonehenge ei kai oo sit niin yleinen (täällä), vaikka iso turistikohde kuitenkin.
[/quote]
Mä olen käynyt tuolla St. Michael's Mountilla (vai taivutetaanko se Mountissa, en jaksa nyt miettiä)!
En ole käynyt missään kummallisissa paikoissa, eksoottisin on varmaan ollut Kiova, silloin oli muistaakseni vuosi 1984. Tai sitten se pieni kylä Walesissa, jossa vietettiin reilu viikko ja jonka nimeä en oppinut lausumaan koko viikon aikana.
Aika moni käynyt Havajilla. Onko Maui jo mainittu?
Meksikolaisessa pikkukaupungissa olin 6kk visiitin aikana ainoa turisti, tai en ainakaan ikinä nähnyt muita kuin paikallisia eikä kuulemma siellä kukaan ikinä käykään. Kiinnostaisi tietää, onko siellä ikinä ennen käynyt kukaan suomalainen.
Korkeilmalla sijaitseva pubi Englannissa. Upeat maisemat.
Jonkun mainitsema Lesboksen saari on tavallinen turistikohde, tosin kaikki eivät tiedä saaren nimeä vaan luulevat olevansa esim. Mytilinillä. Olen ollut siellä 3-4 kertaa ihan Aurinkomatkojen matkalla. Matkanjärjestäjät vaihtelevat noita pikku saaria ohjelmassaan ja se oli välillä pitkän aikaa poissa ohjelmasta, mutta palasi hiljattain.
Oma erikoisempi paikkani on nimeltään Tokai Daigaku Mae, pieni japanilaiskylä Tokion ja Fuji-vuoren välisellä tasangolla. Tuttuni oli paikallisessa yliopistossa stipendiaattina.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:45"]
Suomenlinnaan johtavassa merenalaisessa tunnelissa
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 19:14"]Vaeltamassa Grand Canyonilla. Klaipedassa Liettuassa. Sedonassa Arizonassa. Pelkistysklaavissa. Dachaun keskitysleirissä.
[/quote]
Olen ollut vaeltamassa Grand Canyonilla ja käynyt Dachaussa :)