Missä sellaisessa paikassa olet käynyt, jossa "kukaan muu" ei ole käynyt?
Listataan tähän toisen ketjun innoittamana paikkoja, jotka ovat luonteeltaan ehkä vähän epätyypillisempiä matkailukohteita. Mulla Caracas, ei varmasti harvinainen matkailukohde, mutta jollain tapaa aika omaperäinen.
Kommentit (671)
Paikallisen lidlin henkilökuntatiloissa. Elämys:9
Dr.Philin talkshown studioyleisössä :)
Dakengissa Guguan kuumilla lähteillä. Nakuna menin kiinalaisten joukkoon pulikoimaan. Eivät olleet ennen nähneet valkoista naista alasti.Paikka on Taiwanin vuoristossa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:42"]
katakombeissa Pariisin alla
[/quote] Käyty, kaksi tuntia jonoa, mutta kannatti.
Saint-Ferréol-Trente-Pas Ranskassa, toki turisteja oli.
Barbados. Tosin näin siellä Marianna Heikkilän vanhempineen ja sen Levyraadin juontajan, joten nekin on käyny.
Turun tuomiokirkon tornissa, tosin on siellä muitakin käynyt.
Utsjoki-Kevon tutkimuslaitoksen seismisessä luolassa.
Lågskär, se saari jolla Oppipoika-leffa kuvattiin. Hangon entinen naisvankila, Holy Island of Lindisfarne, Euroopan & Amerikan mannerlaattojen rajalla Islannissa, Mauthausen-Gusen keskitysleirillä. Joku mainitsi Mont Saint-Michelin, siellä olen käynyt myös.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:32"]On varmaan joku muukin käynyt mutta itselleni eksoottisimmat kohteet olivat Guatemalassa sekä pääkaupunki että Antigua, El Salvadorissa pääkaupungin lisäksi muutama pikkukylä sekä San Blasin intiaanisaaret Panaman pohjoisosassa :) Kolumbia ei varmaan myöskään ole kaikkein yleisin matkakohde, siellä kävin Bogotassa.
[/quote]
Mä olin jo melkein varma, ettei kukaan ole käynyt Kuna Yalassa Panamassa mutta sinä näköjään olet myös käynyt. Oltiin San Blasissa viisi päivää, josta kaksi päivää siellä oli jenkkipariskunta. Muuten ei ketään turisteja koko paikassa. Vieraskirjaa selattiin pari vuotta taaksepäin eikä ollut yhtään suomalaisia nimiä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 07:06"]
Karibian risteilyllä.
[/quote]
Mäkin olen ollut.
Itaipun vesivoimalassa paraguayn ja Brasilian rajalla.
Ei mikään harvinainen kohde, mut Taize.
Bangladeshilaisessa vaatetehtaassa.
Eden project Cornwallissa. Fota zoo Irlannissa ja Lady's view. Vaeltanut Male Tatralla Tsekeissä. Jerusalemin vanhan kaupungin alla luolissa ja jonkun mainitsema Oogin sormi (historiallinen pylväs, jota ei koskaan pystytetty) on nähty monesti Jerusalemin poliisiaseman edessä, oliko se paikka nimeltään Russian Compound. Metsänhoitajan majalla ja hänen yksityissaarella Skotlannissa.
Tietysti löytyy aina joku joka on käynyt, mutta seuraavia aina tuttuni ihmettelevät :)
- Siperialaisissa pikkukylissä
- Vladivostokissa (kaupunki Venäjällä lähellä P-Korean rajaa)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:32"]On varmaan joku muukin käynyt mutta itselleni eksoottisimmat kohteet olivat Guatemalassa sekä pääkaupunki että Antigua, El Salvadorissa pääkaupungin lisäksi muutama pikkukylä sekä San Blasin intiaanisaaret Panaman pohjoisosassa :) Kolumbia ei varmaan myöskään ole kaikkein yleisin matkakohde, siellä kävin Bogotassa. [/quote] Mä olin jo melkein varma, ettei kukaan ole käynyt Kuna Yalassa Panamassa mutta sinä näköjään olet myös käynyt. Oltiin San Blasissa viisi päivää, josta kaksi päivää siellä oli jenkkipariskunta. Muuten ei ketään turisteja koko paikassa. Vieraskirjaa selattiin pari vuotta taaksepäin eikä ollut yhtään suomalaisia nimiä.
[/quote]
Tuttu oli myös juuri San Blasissa, upeen näkönen paikka :)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:31"]Turun tuomiokirkon tornissa, tosin on siellä muitakin käynyt.
[/quote]
Minä! Olen ollut myös Turun Tuomiokirkon sellaisissa tiloissa, jotka ovat olleet yleisöltä suljettuna jo vuosikymmeniä. Kävin koululuokan kanssa 1970-luvulla, joten muutama muukin on käynyt.
40 000 ihmisen luista tehdyssä kirkossa, Kutna Horassa Tsekissä.
Auschwitzissä (+Birkenau).