Hjälp! Poikaystäväni tuli yöllä kotiin, sai hetken kuluttua puhelun, lähti tapaamaan kaveria ja
ilmoitti myöhemmin, että ei tule loppuyöksi kotiin. Hänellä on kyllä omakin asuntonsa, vaikka asumme käytännössä täällä minun asunnossani.
Mutta. Hän ei ole vastannut tänään tekstiviestiin, soittanut en ole, kun en halua olla liian ripustautuva. Silti hämää tämä kummallinen kuvio. Miten lähtisit selvittämään asiaa? Suora kysymyshyökkäys vai varovaisempi lähestymistapa?
Kommentit (141)
mutta hyvä jos ymmärrät, ettet osaa lukea ihmisen ajatuksia. Ihmisen mieli voi olla kummallinen. Poikaystäväsi koki kovan kolauksen, kun jätit hänet toisen takia. Hänen epävarmuudestaan kertoi se, että hän halusi tietää, mitä sinä sen seksisedän kanssa touhuilit. Hän aivan selkeästi kelailee asiaa, luo mielessään kuvanauhaa. Mikäli hän ei saa tuota mielensä kuvanauhaa hallintaan, sinä kärsit lopulta.
Hän joko tasoittaa pelin pettämällä sinua tai pitämällä sinua epävarmuudessa menoistaan. Hän selittää asian itselleen niin, että hän hyväksyi sinun virheesi, sinun pitää vuorostaan hyväksyä hänen virheensä. Sen jälkeen voitte aloittaa puhtaalta pöydältä, sillä ehdolla tietysti, että sinäkin annat hänelle luvan olla epätäydellinen.
Mutta tämä on se pahin skenaario ja on paljon kypsiä miehiä, jotka aivan oikeasti antavat kumppanilleen anteeksi. Minäkin olen saanut anteeksi paljon sellaista mistä en olisi anteeksiantoa ansainnut. En toivo teille ikävyyksiä, mutta sanon, että on täysin inhimillistä kantaa kaunaa siitä, että jäi toiseksi kerran, varsinkin kun asia on vielä tuore. Kyseisenlainen haava tykyttää vielä kauan tapahtuneen jälkeen ja ihan mikä tahansa sattumus voi yhtäkkiä tuoda kaiken kivun takaisin. Minusta olet siis vähän naiivi kuvitellessasi, että kaikki on nyt hienosti ja hyvin, kun niin ei hänen päässään välttämättä ole. Itsetunto on arka paikka.
Ja kuten sanottu, minusta se on hälyttävä merkki, että hän haluaa tietää sinun seksitemppusi tarkalleen. Tietohan ei varsinaisesti häntä auta, päinvastoin.
Tässä vanhan tädin raadollinen mielipide, joka on valitettavan usein osoittautunut paikkansapitäväksi. Toivottavasti poikaystäväsi pystyy nousemaan kaiken tämän sotkun yläpuolelle.
Minulla on paljonkin kavereita ja ystäviä. Heille en kuitenkaan kaikkea kerro. Parille hyvälle ystävälle kerron enemmän, mutta en heillekään ihan kaikkea. Helpompaa niin, niin ei tarvitse olla kaikkea kertomassa. Jos poikaystäväni olisi pettänyt minua ja se olisi tullut ilmi, olisin sanonut, että hänellä oli minun lupani siihen. Jos taas olisin halunnut erota sen vuoksi, olisin sanonut, että en halua jäädä kiinni vanhaan vaan etsin uusia uria.
kontrollifriikki. Poikaystävä ei vastaa, hjälp! Voi ziisus. Ei yhtään ystävää, jolle vois kertoa kaiken. Jestas.
ne jotka luulee ettei kaunista ihmistä petetä.Lehdistä saa jatkuvasti lukea miten huippumalleja petetään ja Hollywoodissa on ennemminkin sääntö kuin poikkeus sille et tyrmäävän kauniita näyttelijöitä ja artisteja petetään joko työkaverin kans tai maksullisten tai...
Ei suomessa niin hyvännäköisiä naisia olekaan etteikö mies pettäis.
Ymmärrän nyt, että poikaystäväni tilanne ei ole sama kuin minun tilanteeni, vaikka hänkään ei ihan yksin eroaikaamme viettänyt. Mulla on tavallaan asiat paremmin tässä suhteessa, tällä hetkellä. Onneksi hän ei enää esitä niitä kysymyksiään oikeastaan lainkaan. Toivottavasti ovat siis poissa hänen mielestään ne ajatukset. En halua, että hän miettii mua kenenkään toisen kanssa. Tarkoitus on, että ketään toista ei enää tule. Ehkä mun pitää kysellä hänen tuntojaan ja luoda varmuutta. Hän on ihana mies ja saisi melkein tytön kuin tytön, joten hänen ei pitäisi olla epävarma. Jostain syystä hän nyt haluaa olla minun kanssani.
Se viimeöinen tarkentui tai oikeastaan epätarkentui, sillä sanamuoto kuului nyt, että JOS tyttö on raskaana, kaveri on valmis huolehtimaan kaikista kustannuksista, oli syyllinen tai ei, jos tyttö lupaa pysyä poissa maisemista. Vähän tylyä kyllä, mutta ymmärrän, jos tyttö on kerran valehdellut. Eli ilmeisesti nyt tyttöä pissatetaan ensin tikkuun. Voi voi, sanon minä. Asiahan ei sinänsä minulle kuulu, mutta aiheuttihan se mullekin huolta viime yönä.
ap
mutta hyvä jos ymmärrät, ettet osaa lukea ihmisen ajatuksia. Ihmisen mieli voi olla kummallinen. Poikaystäväsi koki kovan kolauksen, kun jätit hänet toisen takia. Hänen epävarmuudestaan kertoi se, että hän halusi tietää, mitä sinä sen seksisedän kanssa touhuilit. Hän aivan selkeästi kelailee asiaa, luo mielessään kuvanauhaa. Mikäli hän ei saa tuota mielensä kuvanauhaa hallintaan, sinä kärsit lopulta. Hän joko tasoittaa pelin pettämällä sinua tai pitämällä sinua epävarmuudessa menoistaan. Hän selittää asian itselleen niin, että hän hyväksyi sinun virheesi, sinun pitää vuorostaan hyväksyä hänen virheensä. Sen jälkeen voitte aloittaa puhtaalta pöydältä, sillä ehdolla tietysti, että sinäkin annat hänelle luvan olla epätäydellinen. Mutta tämä on se pahin skenaario ja on paljon kypsiä miehiä, jotka aivan oikeasti antavat kumppanilleen anteeksi. Minäkin olen saanut anteeksi paljon sellaista mistä en olisi anteeksiantoa ansainnut. En toivo teille ikävyyksiä, mutta sanon, että on täysin inhimillistä kantaa kaunaa siitä, että jäi toiseksi kerran, varsinkin kun asia on vielä tuore. Kyseisenlainen haava tykyttää vielä kauan tapahtuneen jälkeen ja ihan mikä tahansa sattumus voi yhtäkkiä tuoda kaiken kivun takaisin. Minusta olet siis vähän naiivi kuvitellessasi, että kaikki on nyt hienosti ja hyvin, kun niin ei hänen päässään välttämättä ole. Itsetunto on arka paikka. Ja kuten sanottu, minusta se on hälyttävä merkki, että hän haluaa tietää sinun seksitemppusi tarkalleen. Tietohan ei varsinaisesti häntä auta, päinvastoin. Tässä vanhan tädin raadollinen mielipide, joka on valitettavan usein osoittautunut paikkansapitäväksi. Toivottavasti poikaystäväsi pystyy nousemaan kaiken tämän sotkun yläpuolelle.
Kerrotko sinä tosiaan ihan KAIKEN ystävillesi?
ap
kontrollifriikki. Poikaystävä ei vastaa, hjälp! Voi ziisus. Ei yhtään ystävää, jolle vois kertoa kaiken. Jestas.
Miksei se voinut vastata sulle? tai vastata tekstariin? Kyllähän kaveri voi aina valehdella toisen puolesta. Sanoo sitten vaan että joo, se oli väärä hälytys. Älä ole sinisilmäinen!
Niinhän se menee, että kun nainen on yön poissa kotoa ja tulee kotiin aamulla niin mies soittaa sen viidelle kaverille, kukaan ei ole nähnyt naista viime yönä.
Mies on yön poissa kotoa ja palaa aamulla kotiin. Nainen soittaa miehen viidelle kaverille niin kolme niistä sanoo, että se oli niillä yötä ja kaksi sanoo sen vieläkin olevan tuossa sohvalla.
Kerrotko sinä tosiaan ihan KAIKEN ystävillesi?
ap
Mulla on parikin ystävää, joille kerron. En ymmärrä miksi en kertois? Mun ei tarvi teeskennellä. Miksi sun täytyy?
mutta vaikutat jotenkin kylmän laskelmoivalta ihmiseltä. Et luota poikaystävääsi ja "epäilet" häntä. Haluat kontrolloida hänen tekemisään. Haluat muille näyttäytyä täydellisenä vrt."Sanoisin että annoin hänen pettää". Et kerro kenellekään sisimpiä tuntojasi. Vaikuttaa ettei sinulla edes ole todellisia ystäviä.
Nainenko sen määrää koska saa tulla ja mennä? On se ihme että joillakin naisilla tuntuu olevan se käsitys että nainen voi määrätä koska mies saa mennä ja tulla. Sitä paitsi jos sen meno liittyy työhön tai kaverin ongelmaan niin eihän hän siitä sinulle voi kertoa. Ei minun töissä saa kertoa työ asioista edes aviopuolisolle. Kavereiden jutuista ei kerrota koskaan missään tilanteessa. Nuarettavaa tuollainen kyttääminen.
Miksi sitä pitää edes soitella? Kyllä se mies ilmoittaa kun voi. Jos ei ilmoita niin soittelusta ei ole mitään hyötyä. En minäkään vastaisi jos olisin kavereiden kanssa ulkona tai töissä. Parisuhde ei tarkoita sitä että toinen on toisen vanki. Kyllä hän saa lähteä ovesta koska tahansa ulos ja tulla koska haluaa.
Toki sellaiset entäs jos -ajatukset tulivat mieleeni, mutta en niihin uskonut. Enkä mä poikaystäväni tekemisiä kontrolloi. Hän kulkee paljonkin omia teitään. On mulla todellisia ystäviä, mutta mä haluan pitää kaikkein intiimeimmät asiat itselläni. Enkä mä ruodi parisuhteeni yksityisasioita kaveripiirissä, koska ne ovat myös poikaystäväni asioita. Poikaystävälleni kerron kyllä kaikki tuntoni. En pidä itseäni kylmänä ihmisenä.
ap
mutta vaikutat jotenkin kylmän laskelmoivalta ihmiseltä. Et luota poikaystävääsi ja "epäilet" häntä. Haluat kontrolloida hänen tekemisään. Haluat muille näyttäytyä täydellisenä vrt."Sanoisin että annoin hänen pettää". Et kerro kenellekään sisimpiä tuntojasi. Vaikuttaa ettei sinulla edes ole todellisia ystäviä.
Hän oli suihkussa, kun soitin ja katkaisi siksi soiton ja tulee kohta kotiin. Kaikki on kuulemma ihan hyvin. Mä haluan kyllä selityksen.
ap
Susta saa sen käsityksen että vahtaat miestäsi kello kädessä. Jos minä olisi kavereiden kanssa reissussa niin en varmasti vastaisi puhelimeen kenellekkään. Luulisi että sullakin olisi oma elämä ettei tarvitsisi kytätä miestä kuin joku vangin vartija
Mä en todellakaan kyttää vaan oli huolissani. Kun toinen lähtee yhtäkkiä yöllä kotoa eikä vastaa viestiin seuraavana päivänäkään, sitä ehtii ajatella vaikka mitä onnettomuuksia. Mä lähetin viestin ja soitin. Eikö tapana ole, että pidetään yhteyttä, kun seurustellaan? Paitsi että me käytännössä asutaan yhdessä.
ap
Sanokaa nyt joku muukin, että nämä ovat outoja viestejä.
ap
Hän oli suihkussa, kun soitin ja katkaisi siksi soiton ja tulee kohta kotiin. Kaikki on kuulemma ihan hyvin. Mä haluan kyllä selityksen. ap
Susta saa sen käsityksen että vahtaat miestäsi kello kädessä. Jos minä olisi kavereiden kanssa reissussa niin en varmasti vastaisi puhelimeen kenellekkään. Luulisi että sullakin olisi oma elämä ettei tarvitsisi kytätä miestä kuin joku vangin vartija
Mä en todellakaan kyttää vaan oli huolissani. Kun toinen lähtee yhtäkkiä yöllä kotoa eikä vastaa viestiin seuraavana päivänäkään, sitä ehtii ajatella vaikka mitä onnettomuuksia. Mä lähetin viestin ja soitin. Eikö tapana ole, että pidetään yhteyttä, kun seurustellaan? Paitsi että me käytännössä asutaan yhdessä.
ap
Luottaa toiseen.
Miksi edes pitäisi? Eihän se edes kuulu toiselle missä on. Ei parisuhde tarkoita että sun pitää kertoa kaikki toiselle. Mullakin on paljon asioita mitä mieheni ei tiedä. Rahoista aina ystäviin (ei miesystäviin). Me jopa joskus matkustamme erikseen. Ei se tarkoita että ollaan yhdessä että pitää jotenkin sulautua toisen kanssa yhteen. Yhdessä olo tarkoittaa sitä että kaksi aikuista itsenäistä ihmistä haluaa olla toisensa kanssa.
todellakin sellaisen kontrollifriikki-kuvan. Toinen ei vastaa aamupäivän aikana puhelimeen ja olet heti täällä ihmettelemässä. Ystäville et voi/halua kertoa "syvimpiä ajatuksiasi".
T.se joka sanoi sinua kylmän laskelmoivaksi
Miksei se voinut vastata sulle? tai vastata tekstariin? Kyllähän kaveri voi aina valehdella toisen puolesta. Sanoo sitten vaan että joo, se oli väärä hälytys. Älä ole sinisilmäinen!